Přejít na obsah

Zapalovací svíčky a cívky - výměna


pava

Doporučené příspěvky

Dnes na mém voze proběhla výměna zapalovacích svíček. Svíčky jsem si koupil neoriginální originál. Jedná se o svíčky Bosch, číselné označení jsem si našel v dílenské příručce. Koupil jsem tyto, v tomto obchodě: https://www.autodily-cardo.cz/_nove/zapalovaci-svicka-bosch-bo-0241145515/

Ty samé ve škodovce stojí 1400,- Kč. Výměna proběhla ve škoda servisu ze tří důvodů. Nemám vytahovák na modul, který se na svíčku údajně rád přilepí a bez stahováku nejde ze svíčky stáhnout. Po výměně se svíčka maže nějakým tukem, ať se nepřilepí k těsnící gumě, ten tuk samozřejmě taky nemám. Nemám momentový klíč, protože je důležité utáhnout novou svíčku předepsaným momentem 22 Nm, kvůli přesnému natočení jiskřiště svíčky.

Měnil jsem dříve, po 50 tkm. Mám pocit, že se po výměně motor lépe sbírá z nižších otáček. Přikládám foto svíček, myslím, že motor je v pořádku, vypálené jsou pěkně.

IMG_4147.jpg

IMG_4148.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výše uvedený postup mohu jen doporučit. Vskutku je VELMI DŮLEŽITÉ dodržet utahovací moment a tím pádem správný úhel natočení jiskřiště svíčky vůči spalovacímu prostoru. Jinak může dojít k přehřátí elektrod, načež se upálí a  poškodí hlavu, píst, někdy i válec. Osobně jsem řešil takto několik motorů na CNG i BA , kdy v krátké době po výměně svíček mechanikem došlo k destrukci motoru. Pokud by ovšem i přesto měl někdo chuť se do toho pustit, stačí pouze momentový klíč v daném rozsahu. Co se jedná o nemožnost sundat zapalovací modul, tak postačí jednoduchý trik a to mít zcela zahřátý motor. Ta guma se pustí. Ověřeno desítkami výměn. Podmínkou je mít ho opravdu zahřátý, to znamená nejlépe delší svižná jízda a potom máte pár minut na demontáž. Samozřejmě nebudete potom šroubovat svíčky do rozžhavené hlavy a utahovat. Toto platí jen pro snadnou demontáž modulů! Následné namazaní vazelínou k tomu určenou pomůže, ovšem máme vyzkoušeno, že časem ta účinnost klesá a vysychá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

díky za super rady. Fascinuje mě, že moment polohu svíčky tak přesně vymezí. Ještě by šlo dávat tam svíčku s vědomím kam kostřící oblouček směřuje a při utahování dávat pozor, jak mám zrovna svíčku natočenou. Tím si ověřit, že po dotažením momentem je svíčka správně natočena.

 

nemáte někdo objednací kód na ten stahovák a mazivo?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stahovák bude lepší volba, než ten šroubovák. jinak přesně jak píšeš šroubovák pod kroužek. Zá výměnu v autorizáku jsem dal 547,-Kč (Unicar Ostrava), svíčky jsem měl svoje, odkaz nahoře. Důvody proč jsem to nebastlil sám jsou výše několikrát popsány.

Díval jsem se do faktury na to mazivo a je tam uvedeno silikonová pasta 0,10 kus 59,40,-Kč.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Martin Bednář napsal:

Trochu se bojim toho jak hlidaji v servisech tech presnych 22Nm....

A. jestli to vubec hlidaji

B. jestli maji dobre kalibrovany momentovy klic.

Momentaku co mam doma taky moc neverim.

No právě. Těm mantákům v AS nevěřím. Mechanikům tam platí vcelku hovno, imrvére je za něco jebou. Pak si mechanici té práce neváží a na těchto pozicích je děsná fluktuace. Na nějaké zaškolování nováčků není čas... A takovou volovinu jako výměnu svíček musí zvládnout každý.... Rád věřím tomu, že je to někde jinak, ale naprosto netuším kde. Proto si raději seženu potřebné, v AS koupím origo svíčky a vyměním si sám. 

 

Co se týče toho momenťáku, taky bych mu moc nedůvěřoval. Ptoto si při zasouvání svíčky a utahování pohlídám natočení svíčky vizuálně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímalo by mě, jak tam svíčky dávají při výrobě. Jestli je na to stroj a ten je zašroubuje naprosto přesně? Nebo bába s momenťákem?

Koukal jsem do DP. Tam o důležitosti polohování svíčky ani slovo. Je vidět, že na to asi servisy sraly a tak musela ŠA vydat toto upřesnění, co poskytnul Pava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Před výměnou jsem měl stejné dilema, které svíčky zvolit. Nakonec jsem nechtěl experimentovat a zvolil stejné co tam byly a zároveň ty, které jsou uvedeny jako jediné v dílenské příručce. Jsou to Bosch a odkaz, které to jsou a, kde jsem kupoval je v prvním příspěvku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teoreticky rozdiel 1Nm by nemal hrať žiadnu rolu. Vo vzorci, ktorý udáva vzťah medzi uťahovacím momentom a osovou silou v skrutke je aj súčiniteľ trenia.

Pretože trenie v závitoch nie je presná konštanta (závisí od mazania), musí mať aj uťahovací moment nejaký dovolený rozptyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak svíčky vyměněny( taky Unicar OV). Koupil jsem ty Bosch, ale v autě byly nakonec NGK. Auto je nyní trochu línější odspodu a motor má nyní trochu vrčivější zvuk a více se přenášejí vibrace. I rozjezdy jsou nyní malinko méně plynulé. Moc spokojený teda nejsem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...