Přejít na obsah

DSG 6°- možné problémy


superb30

Doporučené příspěvky

Superb 2lit/125kw,,,2011,,,115tis,,,olej meneny pri 102tis....

Diagnostika nic neukazuje....

Pri 1-2, 2-3 cititm preradovanie....

Podradza na 1050 otc......

1,2,3 pri pridani a pusteni plynu pocut pukanie, dost silne....

na 2ke pri pridani plynu,trha, seka,  ako by neskoro bola zaradena rychlost...

Poradite?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím Vás, jsem novým majitelem SUP II 12/2013 125kw DSG 4*4 , naj 126.000 km a mám na zkušenější pár otázek ohledně chování DSG. Předem moc děkuji za příp. odpovědi !!! A omlouvám se, pokud jsou to pro vás blbosti ...:). Je to pro mě nový druh pohonu, řazení, auta ...

 

DSG řadí jak má, plynule, rozumě, bez nějakého čekání a prodlev. Jen pár věcí mi přijde trošku divných, proto se ptám, zda je to normální :

 

- při nastartován, kdy je páka v poloze P  a noha na brzdě, je slyšet jen motor, po zařazení jakéhokoli stupně / R,D,S / se ke zvuku motoru přidá ještě ševelení od převodovky, prostě se zvuk celkově malinko změní - noha stále na brzdě

 

- při zařazení z P na rychlost vpřed popř R je odspodu slyšet tupé ťuknutí, což je nejspíš sepnutí spojky či čeho

 

- při jízdě např. po dálnici plynulou rychl. , pokud uberu plyn - sundám z něj nohu  a hned nato přidám, také v převodovce ťukne / lupne. Je to tím, že již mají různé části převodovky a ozub. kol atd vůle? Při naprosto plynulém, opatrném znovupřidání plynu to neudělá

 

- při rozjezdu občas také  - hlavně při staženém okýnku - slyším odspodu při přeřazování mezi jednotlivými stupni mírný "zvuk" .... ne ale vždy. 

 

Jsem na tyhle zvuky / tedy daleko horší / zvyklý z mého starého Jeepa, kde je automat od Aisinu, ovšem tomu už bude 30 let .... a vůle jsou v ozubení v diferácích, na kardanu, hrušce, všude...

 

Olej měněn / v DSG i motoru /

 

Moc díky! Karel

 

 

 

 

Editováno: , autor: cooper11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já na mém superbu aktuálně 272.000km s DSG.

Odpovím ti jak se ptáš a jak to mám já:

 

ad 1 - Při zařazení na místě z polohy P kamkoliv jinam žádný zvuk typu ševelení slyšet není, jen se změní to, že spojka začne zabírat a ty jí ale držíš brzdou, tak se třeba lehounce změní otáčky a motor začne malinko více dunět (musíš dost poslouchat), rozhodně ale žádné ševelení, jen změna otáček /jako když se rozjíždíš s každým jiným autem/

 

ad 2 - Při přeřazení z P do polohy R není slyšet opět nic co by ve mě budilo obavy

 

ad 3 - Při razantním ubrání a poté zrychlování ani nevím, že auto něco dělá, řadí atd ... maximálně, když razantněji přidáš tak automat normálně podřadí dle potřeby a povelu šoféra

 

ad 4 - Při rozjezdu nic - já jediné co mám slyšet (a to jen někdy) když přeřazuje automat ze 3ky na 2ku tak si to občas cvakne, ale jen když razantně zabrzdím třeba ve městě, tak jak automat začne asi co nejrychleji podřazovat ....  bylo zkusmo provedeno základní nastavení DSG (nepomohlo) a nic a prý to je načatá mechatronika, která ale takto vydrží klidně dalších 100.000km (osobní zkušenost kamaráda od technika ve škodovce, který má stejný problém už zmíněných 100.000km a nezhoršuje se to nic...)

 

Celkově to na mě působí, že ta máš asi něco špatně a nebo jsem já hluchej /jsem muzikant, takže vylučuji/, protože já když jedu 1000km, tak nebýt toho, že někdy to cvakne ze 3 na 2 ani nevím, že auto řadí ... a to jak s prázdným autem nebo s 2000kg za sebou (podval s autem) ... a

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj -  díky za odpověď !  U té první otázky - odpovědi - ta změna zvuku motoru při zařazení rychl., souhlasím, asi jen začne "víc dunět " ... u ostatního nevím, asi by to chtělo, aby si do toho sedl a posoudil to někdo, kdo má to samé auto a zvuky taky trochu řeší ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Dobrý den,

vlastním Superba II před faceliftem. Je tam 6 stupňová převodovka DSG. Problém je v tom, když zařadím D, N, R nebo P tak otáčky klesnou nebo se zvýší na okamžik. Jako kdyby jste lehce sešlápli pedál. Při první zařazení to trochu bouchne. To lehké bouchnutí občas děla když si automat z 2 zařadí 1 při brždění př. semafory. Ve Škodovce to bylo na diagnostice píchnuté a prý nic nezjistili. Nevěděl by někdo co s tím ? Budu vděčný za každou pomoc. Nerad bych to řešil na poslední chvíli nebo zůstal někde stát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud řadíš PNDRS a trochu se ti rozhýbu otáčky, vypadá to jako by ti spojka nerozpojovala tak jak má (může být už sjetá, atd.), ale to je můj spíš odhad.

Pokud ti jako cvakne při řazení z 2 na 1, je to chybou mechatroniky. Občas mi to udělá taky, bylo mi řečeno, že to je celkem běžný jev, ani přenastavení DSG jednotky do základního nastavení nepomohlo a prý se to nemá řešit, dokud to nedělá větší problémy ... dle sdělené technika ze škodovky - kamaráda - mu tam jezdí několik takovýchto DSG a mají s tím najeto desítky i stovky tisíc kilometrů bez zhoršování. Mě to udělá třeba 2x za měsíc ... víc ne ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...