Přejít na obsah

Při otáčkách 2000 - 2150 "chrčí motor" VYŘEŠENO !


velkej.tom

Doporučené příspěvky

Ahojte,

před časem jsem přenechal rodičům moje r.v. 2015 CITIGO 1.0 44KW Ambiente Plus včera jsem přijel na návštěvu a bylo potřeba koupit něco v krámu, tak jsem si ho půjčil a již po rozjezdu když otáčky šl nad 2000 ot. citigo chrčel až do 2150ot nad tyto ot. i do 2000 ot to nědělá. Máte podobnou zkušenost? S tímto citi jsem najel  32tis. a tato podle mě závada se neprojevovala, k dnešnímu dni mají rodiče najeto 42+tis. prav servis a auto ještě je v záruce do 2019. Prosím o info jestli to někomu začalo také dělat a nebo co to je v Po pojednou do servisu s citíkem... Předem Děkuji !

Editováno: , autor: velkej.tom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Tome,

no, normální to nebude... co vespod taky jsi tam koukal, zkušel hejbat, cloumat? Kryty pod motorem, spodní vzpěra převodovky, upevnění alternátoru, klimakompresouru ...ale může to bejt i někde dál, na převodovce (na kterou skoro neni vidět), karoserii...

 

Dělá to v těch otáčkách při každém režimu nebo jen v tahu motoru, při ubraném plynu...? Co na neutrál, když přidáš na ty otáčky - taky?

 

Někdy je to ošidný, vzpomínám si, jak nám kdysi něco drnčelo na Fiatu 128 Familiare, cestou jsme neustále zastavovali, koukali, poslouchali, dokonce sundali i plech pod motorem, ale nepřestalo to - nakonec jsme zjistili, že jsme s tátou zapomněli utáhnout šrouby na LP kole (někdo něco chtěl a přerušili jsme práci) a jeden už byl spadlej v poklici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Jarku,

vespod jsem nekoukal, ale je to výborný Tip ! Dělá to pouze v tahu, když dám nohu z plynu, tak to přestane, na neutrál když tomu přidám na ty ot. tak to nedělá. Je zajímavé když jsem chtěl otci přesně ukázat při jakých ot. se to děje aby to pořádně dokázal popsat v servisu (již jsem odjel domů bydlím od rodičů 260km), tak jsme oba jeli auto projet a začalo  pršet, tak při výjezdu z naší ulice při zařazení 2 r.s. nad 2000 ot. do 2150ot. chrčelo i na 3,4,5 ale po cca 5km se to utlumilo, pouze na 2r.s. to trhalo pořád uši, (2000ot-2150ot) ale při suché silnici na 5r.s. při rychlosti 85-90km když je potřeba jet do mírného kopce trošku pod plynem, tak to je peklo to chrčení, když bylo mokro, tak to nebylo tak hrozný, nechápu ? Jen dodám, že otec je už starší pán který jezdí dost rozvážně a tak do max 80km-h a už mu sluch moc neslouží, proto si toho nevšimnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to popisuješ, tak čim dál víc to ve mě evokuje buď zavěšení motoru s převodovkou (že by volná spodní vzpěra převodovky?) nebo i něco na zavěšení předního kola (v tahu se přední kola tlačí dopředu) - třeba volnej šroub silembloku spodního ramene? - tomu by odpovídalo to zlepšení při namočení - mohlo by to bejt něco, na co se na mokru dostane voda. Premejšlim, jestli se voda dostává i na tu spodní vzpěru převodovky... mohla by od auta jedoucího před tebou nebo taky přímo za deště, kdy stéká voda po nárazníku dolu... 

 

Jj, znám, můj tchán skoro vůbec neslyší (a já jen na jedno ucho :D a taky s úbytkem, ale takový ty šelesty slyšim dobře, jen nepoznám směr), řešili jsme něco podobného na jeho Fabii Junior (hučelo ložisko kola). Tj. s námi v baráku, ale mojí mamku mám 120km a vím jak je to komplikovaný s běžnou pomocí s něčim. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pred mesicem jsem zacal pozorovat nejake hluhy subjektivne z prave strany ... vyvrcholilo to tim ze to pri startovani a zpatecce vydavalo celkem strasidelne kovove zvuky ...

Mel jsem celkem nahnano, tak jsme to u znameho zvedli a bylo jasno ... tepelny stit kolem vyfuku - ten hlinikovy, mel urvane 4 z 6 tech velkych narazecich vejirovych podlozek ... respektive bylo to urvane okolo ... 1200 za novy nasrat, za 15 minut hotove vetsi alu podlozky a vyreseno ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem za rady ! auto odvezeno do aut. servisu škoda,auto je v záruce, technik shledal, že to není normální ten projev v tom rozmezí 2000 - 2150ot. a jde o závadu, ale nedokázal ji určit, tak citík zůstal v servisu, jak bude opraveno, tak dám info co to bylo. Ještě jednou Díky páni !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ZÁVADA ODSTRANĚNA !

 V prvé řadě bych ještě jednou MOC PODĚKOVAL Jarkovi za konzultace a rady a samozřejmě i ostatním a teď k závadě. Auto jsem odvezl do aut, servisu Škoda, sám servis si nevěděl rady a tak kontaktoval M.B. a po cca 7 dnech zavolal servis, že si auto můžeme odvést, že je opraveno. Dle kraťoukého protokolu, šlo o vadu spojky s tí  ,že se vyměnila lamela a přitlačný kotouč. Dle servisu šlo o výrobní vadu, šlo to na garanci.

Editováno: , autor: velkej.tom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

To mě nestrašte. Auto po záruce a kolem 2tis. ot taky nějaký drnčení, když je to v tahu. Mám spadeno na nasávací trubku vzduchu, protože tam je dost navolno nebo na torpédo před oknem. Když je to zasypaný sněhem, zalitý vodou apod. tak to nedělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohu přidat čerstvou zkušenost. Ten samý zvuk se na našem Cígu (55 kW, r.v.2015, čtyřletá prodloužená záruka) začal objevovat také, jen v malinko jiném rozsahu otáček, než uváděl velkej.tom - cca od 2250 do 2600 a jen, když byl motor v tahu. K tomu se nám projevovalo "ramplování" na volnoběh, které při sešlápnutí spojky utichlo (klasický projev mnohokrát probíraný). Protože se blížila roční prohlídka, nechal jsem řešení na tento termín. V autorizáku jsem jim vše předvedl a popsal - to bylo v pondělí ráno, odpoledne mi volali, že se pokoušeli přijít na to odkud to jde, ale nic nezjisitili. Kontaktovali tedy přímo Škodovku, poslali jim nahrávku zvuků a hned v úterý ráno přišla že ŠA odpověď, že zvuky pocházejíí od spojky a v rámci prodloužené záruky nám mají namontovat novou lamelu a přítlačák. Servis se s tím vypořádal opravdu rychle a včera odpoledne jsem byl Cígo po opravě vyzvednout a výsledek je naprostý klid a ticho.... :-). Zmizelo ramplování na volnoběh i drnčení. Jsem tedy spokojen jak s přístupem k reklamaci, tak s rychlostí vyřízení...Takže jsem dopadl stejně, jako kolega velkej.tom - závada odstraněna.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj všem, díky tomuhle fóru, byl náš citigo r.v.2015 ,44ke v servisu jen tři týdny. Stále měnili sání, pak kontrola výfuku a nakonec,že je auto s chrčením normální. Prý tam taky jedno měli. Po přečtení tohoto článku jsem volal do servisu a nechtěli mi věřit,že chyba je ve spojce.Po dalším týdnu volali,že je auto opraveno a na vině byla spojka. Ještě jednou děkuji.

 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...
  • o 3 roky později...
  • o 7 měsíců později...

Zdravím. Právě jsem se vrátil ze servisu a stejný problém VW Up! 1.0mpi 44kw r. 2015 Najeto cca 148xxx. Auto jsem koupil již s touto závadou, tak nemohu potvrdit, jak dlouho takto chrčí.

Problémový rozsah otáček byl cca 2500 - 2700.

V servisu nevěřili, že by to mohla být spojka a až po přesvědčování, že ji skutečně chci vyměnit, na to přistoupili.

Následně mi potvrdili, že se jedná o vadu ve spojkovém ložisku. Teoreticky bych s tím prý ještě mohl nějakou dobu jezdit, ale pod to se nikdo nepodepíše.

Výměna spojkové sady mě vyšla i s prací na 8500Kč

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...