FrantisekM Vloženo 21. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2017 Ahoj klubáci, tak po dlouhé době jsem si na sebe upletl bič v podobě montáže nezávislého topení do superba 2. A to bych nebyl já, abych si to nějak "neokořenil". Do fábie jsem to zvládnul na výbornou a do dnešního dne to maká jak o život. Prvotní úvaha byla jaký druh topení zvolit zda analog - thermo top C, thermo top Evo a k tomu dodělat všechny ty opičárny, jako IPCU modul pro ovládání větráku topení, či dodatečné relé pro silovou část sepnutí větráku, dodatečné hodiny a nějaké dálkové ovládání v podobě T91 či T100 popřípadě další vychytávkou Thermo call ovládaný telefonem. U této varianty mě vadí, že to není takový elagatní. Dodatečné hodiny tam svítí jak pěst na oko, nutno nastavit klimatizaci před vypnutím na max. topení. Funkčně dobrý, ale estetika 0 nebo digitál (ovládané přes CAN) - thermo top V, či novější VEVO. Tyhle topení jsou trochu na jiném levelu, programování přes maxidot, tlačítko na klimatroniku, odpadnutí nějakého nastavování klimatroniku při odchodu z auta. Elegance na plný počet, ale dodělat origo nezávisle, tak jako z výroby je čistá sebevražda. Nejen že člověk potřebuje všechny ty držáky na topení, jinou nádobku na ostřikovače, cele vedení paliva, pak palivovou pumpu s držákem, jinou anténu a další maličkosti. Pro montáž to znamená rozebrat skoro celý interiér a dát do toho spousty peněz. Moje idea byla a je spojit tyto dvě věci. Vzít topení ovládané po CAN a nainstalovat ho pomocí aftermarketové sady, tím bych se dostal k tomu, že instalace topení by byla snažší o to, že už bych nemusel nic vymýšlet a funkčnost by byla jako origo z fabriky. Samosebou to není tak jednoduché jak jsem si představoval, ale věřím, že tu cestu prorazím. A ještě za přívětivé peníze. Takže ideu mám, směr taky, takže se trochu rozepíšu o komplikacích které jsem zatím potkal Výběr topení - u výběru topení si dejte pozor na několik věcí 1. Verze topení - buď je nezávisle topení, nebo je přihřívač. Přihřívač je úplně na prd, teda pokud si k tomu nekoupíte další modul co ho očůrá a udělá z něj nezávislé topení. Takže aby to bylo jednoduché, tak volit topení nezávisle a je na něm napsaný Standheizung, když je tam Zuheizer je to Přihřívač. 2. Typ topení - jsou dostupné dva druhy. thermo top V, nebo novější Vevo. Nemám zkušenost ani s jedním, takže co se týká spolehlivosti či poruchovosti nemůžu sloužit. Takže já mám koupený thermo top V a hned jsem narazil na problém, tak jako vždy. Jedná se o komunikaci s budíky. Starší thermo top V komunikoval pomocí DDP protokolu, ale ty novější (a to se týká i superba 2) komunikují pomocí BAP, takže po připojení do vozu a nakodování gateway mi nenaskočilo v menu nezávislé topení. Po docela dlouhém bádání jsem zjistil, že se topení dá přeflešovat na SW který podporuje oba protokoly, jak DDP, tak BAP, takže tento problém je taky odstaněn a popřípadě můžu s tím pomoct. 3. Typ podávacího čerpadla - zde si musí člověk dát taky pozor, zda má správné podávací čerpadlo paliva. Pro Thermo top V jsou dva typy. DP40 a DP41. DP41 je pro čerpadla se vstupním ventilem. DP42 je pro thermo top Evo. Takže na to dát taky pozor. Já koupil "kompletní" sadu, takže mám thermo top V a k tomu mi dal DP42 čerpadlo. Nikde jsem nenašel, zda jsou záměné nebo ne, ale předpokládám, že ne, takže musím ještě koupit čerpadlo s označením DP41. Aftermarketová sada - Zde se mi povedla sehnat sada na ebay za krýsných 2 700 korun. Nová stojí 8 100 korun, což je o poznání víc, ale i to není špatná cena dle mého názoru. Objednávací sada má číslo 1321646B. Jediného čeho jsem se bál, aby thermo top V měl stejné rozmístění šroubů jako thermo top Evo, pro které je aftermarketová sada určená. Thermo top V do držáku jde našroubovat, takže zde je to v poho. Celá sada obsahuje výfuk a hadici v výfuku, sání, držáky topení, držák oběhového vodního čerpadla, držák na podávací čerpadlo paliva, jehlu do nádrže, hadice pro napojení na vodní okruh. Teď asi něco málo napíšu o potřebných dílech pro přestavbu: klimatronik s tlačítkem pro pouštění nezávislého topení thermo top V nebo Vevo s oběhovým vodním čerpadlem a podávacím čerpadlem dálkové ovládaní s přijímačem aftermarketovou sadu pro montáž Protože bych rád zase dodělal kabeláž, tak jako origo, tak konektory a nějaký kabely, ale to se asi rozepíšu v dalším kusu článku Tak to je prozatím vše k čemu jsem došel a co jsem zjistil 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 21. Listopad 2017 Autor Sdílet Vloženo 21. Listopad 2017 Test před montáží tento týden čekám na podávací čerpadlo paliva. Až bude, tak provedu test topení, než ho zamontuji do vozu. Test bude probíhat tak, že ho napojím na CAN vozu a pustím dálkovým ovládáním. tímto testem bych rád zjistil stav topení, zda má vůbec cenu ho montovat. Pokud bude vše v pořádku, tak mi nebude nic bránit tomu, abych se pustil do montáže. nějaké fotky a možná video z testu taky přiložím 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2017 Pokud to zvládneš sepsat i s fotodokumentací, zaslouží si to přesunout (to zařídíme) sem: https://forum.skodahome.cz/forum/422-návody-superb/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavel3.0.9 Vloženo 25. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2017 (editace) Ahoj. Přesně něco takového jsem hledal. Přesně jako Ty teď uvažuji já. Před lety jsem koupil topeni z THERMO TOP C z T5, vyměnil jsem ridicí jednotku za analogovou a namordoval do octavia 1.9tdi. Ted bych to topení chtěl použít do Superba 2 combi 2tdi cr 103kw 11/2011. Napadlo me zda by topení komunikovalo s tou původni digitální jednotkou z T5, ale nikdo mi nebyl schopny říct zda ano nebo ne. Takže to vidím na analog, mam auto chvilku, tak jsem ještě neměl cas prostudovat schema zda ma climatronik nejaky vstup signalu že zapnuty budík,( u jednickove octavie se privedl signal a napsalo to HE a pak stacilo přes rele sepnout + ventilatoru). Jen co jsem koukal do dilenské příručky tak original se montoval THERMO TOP V montovalo se na pravou stranu auta a originální příslusenství bylo THERMO TOP C to se montovalo vlevo.Tak by me zajímalo jak je to s tou montazni sadou? Editováno: 25. Listopad 2017, autor: pavel3.0.9 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 26. Listopad 2017 Autor Sdílet Vloženo 26. Listopad 2017 Se nedivím, že ti to nikdo nebyl schopný říct. Ono to není tak úplně jednoduché jak si myslíš. Pokud se trochu vyznáš v elektrice a umíš pracovat s diagnostikou, tak napoj tu jednotku z té T5tky do superba a hned uvidíš, zda jí dokážeš z diagnostikovat, popřípadě, zda se ti ukáže menu na kombipřístroji. No já ti ulehčím práci a na klimatronik se nedivej, tam žádny vstup není pro analogové pouštění, jako to měla O1. Pokud chceš dodělat analog, tak pěkně přes dvě relé, jedno generuje signál intezity větráku (IPCU modul) a druhý relé pouští silovou část, která větrák napájí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 23. Prosinec 2017 Autor Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2017 Takže se opět hlásím, abych se "pochlubil" jak jsem postoupil, nebo spíš nepostoupil. připravil jsem si topení na ozkoušení, takže jsem ho osadil držáky, výfukem, sáním a oběhovou vodní pumpou, potom připojil napájení a CAN, zde je pár fotek, elektrikáři prominou ten kabelsalát co jsem vytvořil, ale chtěl jsem to co nejjednodušší. Napájení topení a napájení dálkového ovládání je napojeno přímo na baterii, CAN jsem napojil ke CANu u radia, abych nemusel zbytečně rozebírat půl interiéru. Zde je výsledek z prvního testu Bohužel jsem zjistil, že oběhová pumpa neběží tak jak by měla, občas šla, občas ne, takže celý systém byl nespolehlivý, topení se přehřívalo. Nová pumpa stála 1800,- a koupil jsem jí v cc-autodily.cz Po odzkoušení v akčních členech, že pumpa běží jak má, jsme pustili topení a zde je výsledek Takže výsledek je, že nyní topení externě běží jak má, takže nám (mě) nic nebrání v tom, abychom to naistalovali do auta a užívali si tepla v zimě 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 15. leden 2018 Autor Sdílet Vloženo 15. leden 2018 Takže je namontováno, odzkoušeno. Vše se zdá funkční a bez problémů, ale problémů s montáží bylo dost, ale o tom v dalším příspěvku, Jinak před montáží topení jsem ještě vyměnil ŘJ climatroniku. Protože ŘJ byla nová, tak se musela správně nakodovat, udělat základní nastavení klapek a záběh klimakompresoru. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 15. leden 2018 Autor Sdílet Vloženo 15. leden 2018 (editace) Tak já se rozepíšu o montáži toho origo topení s neorigo zástavbovou sadou. Protože jsem měl vše odzkoušené, nepředpokládal jsem nějaký problém po montáži, jako, že nepůjde vůbec spustit, auto plný chyb atd. před vlastní montáží, je potřeba udělat demontáž :-D Je potřeba sundat: spodní kryt motoru levé kolo levé plastové nadkolí filtrbox s rourou až k turbu baterii nosník pod baterií klakson hadice od intercooleru demontáž nosníku pojistek a vycvaknutí konektoru stěrače a plastové zakrytí pod stěrači vypustit vodu demontovat vyrovnávací nádobku na spodku podvozku na pravé straně demontovat zakrytí palivových trubek demontáž zadního sedáku aby se mohlo na čerpadlo paliva levý a střední ofukovač plastové krásno pod ofukovači budíky volant plasty okolo sloupku řízení boční kryt od pojistek odmontovat pojistkový box malá schránka pod volantem ofuk nohou u řidiče kolenní airbag uvolnit BCM jednotku (není potřeba, ale já mám rád místo pro montáž) Po demontáži vypadá auto asi takto: Plastové nadkolí Motorový prostor Konektor od pojistkového boxu Interiér Takže příprava je hotová a můžeme začít s montáží. Protože pro superba před FL je od webasta návod pouze pro thermo top C, tak jsem musel kombinovat tento návod s návodem pro passata, kde byl návod na montáž thermo top evo. Jako první jsem smontovat komplet topení s výfukem, sáním a oběhovým čerpadlem, dle návodu Různé návody jsou zde na stránkách - http://mmc-manuals.ru/all_webasto/install/cars/ celý komplet jsem zamontoval do vozu, také dle návodu následně jsem si začal připravovat hadice, opět jsem musel kombinovat dva návod pro superba a passata. Zdemontoval jsem plastovou přípojku a připravil první komplet Na stávající hadici jsem jen nasadil plastovou propojku a rovnou hadici. trasování a doplnění ochrany hadic jsem použil dle návodu na passata. Je potřeba si dát pozor jaké průměry hadic jsou v autě. (s tím kdyžtak poradím přes sz, nebo telefon) Opět se vrátím k tomu, že jsem kombinoval dva návody, takže jsem musel délky hadic udělat dle aktuální zástavbové situace. Trasování bylo použito, jako je v passatu. Po upravení délky hadic a namontování dle passata včetně přeložení vedení trubice k ovládání spojky jsem se pustil do instalace kabeláže a palivové hadice. Bylo to z toho důvodu, že část trasování je stejná. Kabeláž jsem si dělal vlastní, protože jsem to chtěl mít hezké, tak skoro jako origo montáž. Vedl jsem to nad topením při podelníku auta. na hranu podelníku jsem dal ochranu. Trubičku od paliva a kabeláž jsem přiložil ke stávající kabeláži na podélníku, jako kostřící bod jsem taktéž tvolil na podélníku. Drát k + jsem přivedl ke konektoru od bateriového boxu Do interieru jsem si připravil už jen CAN drát a drát od dálkového ovládání, které jsem prostrčil u tlustého svazku co jde do interieru (kdyby někdo náhodou přepočítával dráty a vyděl tam dva tlusté o kterých jsem nepsal, tak to jsou dráty k dennímu svícení, které jsem taky k tomu dodělával) Zbylé dva dráty k ovládání podávacího čerpadla s palivovou trubičkou jsem dále táhnul přes vodní kanál k palivovým trubkám co jsou v motorovém prostoru, které vedou od nádrže. (jsou vedle vyrovnávací nádobky na chladící okruh) Následovalo protáhnutí drátu a trubičky při stávajícím vedení paliva až k nádrži pod autem. Montáž podávacího čerpadla si vyžádala taky drobnou úpravu držáku Dále pak připojení trubice s ovládací kabeláží a napojení na nádž jako takovou. Vše dle návodu na montáž webasta. Teď už jen stačilo jít do interiéru, zabuduvat jednotku na dálkové ovládání a napojit na CAN. Pro jednotku jsem našel docela pěkné místo na centrální trubce, ale je prozatím chycená jen jedním šroubem s trochu drnčí, takže to budu muset předělat Do jednotky je přivedeno napájení z vnitřního pojistového boxu a drát od topení pro dálkové spuštění. Třetí drát je zem. anténu jsem použil aftermarket od webasta a nalepil na horní levý okraj okna a kabelem jsem sjel při A sloupku k jednotce Can dráty jsou přivedeny až k rádiu, zvažoval jsem jsem napojení už u gatewaye, ale bylo tam málo místa, takže jsem je nátáhnul až k rádiu. No a už jen zkoušení. Pomocí diagnostiky jsem zaplavil palivové vedení, následně jsem zaplavil chladící okruh a pustil topení. první starty byly dost divoké a asi je ani nebudu popisovat, ale pak se to ustálilo a začlo fungovat. Při skládání zpět všech vyndaných věcí se ještě musela udělat díra do spodního zakrytí motoru, aby výfuk mohl pěkně foukat ven a duležité je překontrolovat vedení od výfuku. Mě se dotýkala plastového nadkolí, takže jsem ještě musel jednou přiohnout trubku výfuku. Nevím zda má smysl jsem psát i konektory, které jsem potřeboval. Spíš bude důležitá cena na kterou to vyšlo. Tak budeme počítat 6000,- topení s oběhovým vodním čepadlem(100% fuknční :-D), jednotkou pro dálkové ovládání a spousty dalších zbytečností, které jsem nepoužil 2700,- zástavbová sada pro passata (byla z ebay, ale pro superba je trochu jiná, chyběli mi tam držáčky, které jsem si musel vyrobit) 1500,- palivová pumpa (z ebay a byla nová) 1800,- nová oběhová pumpa (z cc autodily) 2100,- anténa a jehla do nádrže, šlo ušetřit za jehlu, ale musel bych vrtat do palivové pumpy v nádrži, což se mi nechtělo 750,- dálkové ovládání zde by měla být i cena za klimatronik, ale ten jsem měl odhad je 3500,- dle inzerátů Takže za materiál bylo 14 850,- + 3500 za klimatronik Kabeláž, konektory, piny jsem měl, takže tam je to za "0,-" No a kdybych měl počítat všechny hodiny co jsem tím zabil, tak bych se nedopočítal a nedoplatil. Samontná montáž mi trvala cca 30 hodin A závěr: Asi se to nevyplatí to doma dělat a trávit nad tím tolik hodin, ale na druhou stranu je v autě teplo při odjezdu. Editováno: 15. leden 2018, autor: FrantisekM 2 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prcek123 Vloženo 6. Únor 2018 Sdílet Vloženo 6. Únor 2018 Pěkná práce, otázka částečně k tématu: Jak lze rozpoznat ŘJ Thermo top C že je analogová? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rodrigo Vloženo 18. Květen 2020 Sdílet Vloženo 18. Květen 2020 Muzu poprosit schema na 8 pin konektor dekuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DiKey Vloženo 27. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2020 CAN Low, Hi vidíš, fialová je signál z Remote a ty dvě zbývající nevím k čemu slouží. Jinak neví někdo přesné označení T91 ovládání pro Thermo TOP V. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 27. Říjen 2020 Autor Sdílet Vloženo 27. Říjen 2020 (editace) Zapojení 8 pinového konektoru Pin 1 - neobsazen Pin 2 - signálový drát od dálkového ovládání (nebo origo diagnostika od webasta) Pin 3 - neobsazen Pin 4 - CAN L INF Pin 5 - Napájení pro podávací čerpadlo (+) Pin 6 - Ovládání uzavíracího ventilu chladící kapaliny (pouze u benzínových motorů) Pin 7 CAN H INF Pin 8 - Climatic - pouštění relé co ovládá ventilátor Editováno: 6. Listopad 2020, autor: FrantisekM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DiKey Vloženo 27. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2020 Já na Thermo TOP V nemám obsazen PIN pro podávací čerpadlo tak nevím jak to má fungovat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 27. Říjen 2020 Autor Sdílet Vloženo 27. Říjen 2020 a můžeš jsem dát fotku konektoru na tom topení? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DiKey Vloženo 27. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2020 Tak sorry napájení pro podávací čerpadlo je ale není vstup pro Remote (W-Line) prí z Tiguan tak to bych musel Remote CAN ale takové jsem neviděl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marejo Vloženo 28. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2020 (editace) Zdravím mám o2 fl 2012 a pořídil jsem origo bufíka thermo top v evo. Problém je že je to rozebrané, žádný návod, obrázky, google taky nic moc. Jde mi o to jak proplést ty zahnuté trubky motorovým prostorem a napojit před výměník topení, jestli u O2 fl se dává do levého rohu pod baterii nebo do pravého jak je nádržka na ostřikovače ( to si myslím ale našel jsem obrázky kde to mají na druhé straně) Elektriku a naftu natáhnu bez problému, jen se nemám čeho chytit u toho umístění bufíka, vedení vody a výfuku. Editováno: 28. Říjen 2020, autor: marejo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DiKey Vloženo 28. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2020 FrantišekM nám může poradit. Cco jsem pochopil tak hadice jsou podle typu motoru nebo typu bufíku ohřívače, dohřívače (ohřívače originál umístění vpravo), dohřívače umístěny vlevo (stejně jako samodomo instalace a Rusáci). Tak by mě zajímali ty hadice. FrantisekM vypadá na 1,9PD já mám 2,0 TDi CR jestli je to stejné. Marejo nevím co má. A ten firmware pro BAP by mě zajímal, bohužel jsem nikde nenašel... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marejo Vloženo 28. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2020 Já mám 2.0 tdi cfhc, ohřívač. Takže umístění vpravo u nádobky ostřikovačů ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DiKey Vloženo 28. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2020 Já bych to dal vlevo. Ušetřím na nádobce, myslím že vpravo bude natahovat klima smrad z Webasto a všechny dodělávky jsou na levé straně u řidiče... Otázkou je jak to je s hadicema na kapalinu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marejo Vloženo 28. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2020 Taky bych to dal vlevo. Ale hadice a trubky jsou přesně dělané na stranu opačnou, jsou i tak naohybané. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DiKey Vloženo 28. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2020 Ještě že ty moduly nedělal ten ignoran co vymýšlel názvy 😄 Já mám Thermo Top V, ty by jsi měl mít novější Thermo TOP VEVO ale vzhledově jsou podle mě stejné. EVO zahlédl jsem manuál je analog a dohřívač umístěný vlevo nemá čerpadlo ale bude asi zapojené stejně takže by se z něj dali použít hadice pokud nebudou kratší Ty hadice ale mají snad taky nějaký držáček. Otázka pak ještě jestli ten držák na tělě Webasto půjde použít k přichycení i vlevo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marejo Vloženo 29. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2020 Lze nějak spouštět topení po namontování jinak než přes panel ? Na maxidotu přimo spustit nejde je tam jen časové sepnutí. Mám manuální klimu a nechce se mi to překopávat na klimatronik, nepotřebuju ho, a panel manuální klimy s knoflíkem pro přídavné topení asi neexistuje. Šlo by ho nějak spouštět signálem přes pin 2 ? Např. přes spínač mimo panel klimy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 29. Říjen 2020 Autor Sdílet Vloženo 29. Říjen 2020 Topení lze spouštět a vypínat ještě přes dálkové ovládání, jinak klimatic existuje i s tlačítkem pro pouštění topení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 29. Říjen 2020 Autor Sdílet Vloženo 29. Říjen 2020 před 18 hodinami, marejo napsal: Zdravím mám o2 fl 2012 a pořídil jsem origo bufíka thermo top v evo. Problém je že je to rozebrané, žádný návod, obrázky, google taky nic moc. Jde mi o to jak proplést ty zahnuté trubky motorovým prostorem a napojit před výměník topení, jestli u O2 fl se dává do levého rohu pod baterii nebo do pravého jak je nádržka na ostřikovače ( to si myslím ale našel jsem obrázky kde to mají na druhé straně) Elektriku a naftu natáhnu bez problému, jen se nemám čeho chytit u toho umístění bufíka, vedení vody a výfuku. Pokusím se ti trochu pomoci. Pokud to budeš chtít dělat jako origo z výroby, tak topení je vpravo s origo držákem, jinou nádobkou na ostřik a origo hadicemi a trubkami. Pak je tu varianta 2, kterou jsem šel já. koupil jsem zástavbovou sadu pro neorigo dodělání webasta a místo neorigo webasta tam dal topení origo, tím jsem vyřešil dvě věci. Topení funguje jako origo a nemusel jsem toho tolik předělávat. Ta sada obsahuje všechny držáky, hadice, návod. To se pak montuje na levou stranu (je jedno, zda O2, S2). Kdyby si potřeboval další podrobnosti, tak asi bude lepší to řešit přes email, nebo telefon) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marejo Vloženo 29. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2020 Díky a dálka se připojuje na pin 2 ? Jde tam +12v nebo je to nějaký zvláštní signál ? Ať pátrám jak chci tak manuál panel s tlačítkem po bufik nenalézám :( Myslel jsem že to jde aktivovat přes maxidot ale jde jen programovat na čas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.