Přejít na obsah

Startování 2.0 TDI 110kW


koepke

Doporučené příspěvky

S příchodem zimy mám problémy s nastartování studeného motoru. Mám Kodiaq 2.0. TDI 110 kW TSG7 od března 2017.

Během léta startování bez jakýchkoliv problémů, v podstatě okamžitě cca 2-3 startovací cykly (škytnutí startéru).

Nyní s teplotami pod 5 st. možná i tepleji se projevuje problém s nastartování studeného motoru. Po stisku tlačítka start, stlačeném brzdovém pedálu,

nejdříve motor cca proběhne 10 i více startovacích cyklu a teprve potom naskočí. U teplého motoru nebo když je auto v teplé garáži ne to neprojevuje.

Vím, že je to diesel a třeba u Octavie s dieselem a standardním klíčkem bylo třeba nejdříve otočit klíčkem, počkat chvíli na zhasnutí kontrolky žhavení a poté nastartovat.

Možná je to normální, či je v zimě třeba zvolit jiný správný postup startování a nebo je to nějaká porucha.

Máte někdo podobný problém nebo alespoň radu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, asi nepotesim, sice mame 140kW, ale start probiha uplne stejne jako v lete, uz bylo startovano při -7st a zadny problém. Takze se obavam, ze te ceka navsteva servisu :(  Otevru dveře, usedam, sešlapávám brzdu, ihned mackam tlacitko, na nic necekam, objevi se napis probiha startovani motoru a motor bezi. J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, máme rovnaký motor, tiež od marca a minulý týždeň som mal rovnaký problém so štartovaním - kvôli takmer vybitej baterke.

To že je baterka vybitá sa začalo objavovať aj na displeji a auto sa preplo do režimu, že sa napr. večer nezapínali "welcome light".

Po nabití auto začalo štartovať normálne.

Pri štartovaní so slabou baterkou som vypozoroval, že auto sa najlepšie štartovalo dvoma cyklami - prvý som nechal cca 20s auto štartovať, potom som štartovanie vypol a chvíľu počkal. Pri druhom cykle motor naskočil prakticky hneď.

Editováno: , autor: _sobi_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

přesně tak jak píše ranek1 : přijdu do auta a prvním zmáčknutím zapnu "zapalování" = postaru 1.poloha kde probliknou kontrolky včetně žhavení a asi za 1-2s než to pohasne startuji se sešlápnutou spojkou druhým stiskem ; TDi 110Kw 6M 4x4 ; zatím bez problému

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak asi mame divne auto, dnes bylo  -7.5st, nezhavim a jedu :-) Abych 2x zhavil, to jsem nikdy v aute nepouzil. Otevru dveře, usedam, sešlapávám brzdu, ihned mackam tlacitko, na nic necekam, objevi se napis probiha startovani motoru a motor bezi. Jinak s baterkou zadne problémy neresime a to ji nestetrime, vyhrivani sedadel, volantu, elektricky příhřev v climatronicu, vyhrivani celniho skla, zadniho i zrcátek používáme skoro pokazde. Zrcatka nevypinam u zadneho z aut celou zimu :-)  Nepouzivame Start/stop. J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Děkuji všem za reakce.

Změnil jsem způsob startování v chladu a zimě:
1. nejdříve bez sešlápnuté brzdy stisk startovacího tlačítka

2. po zhasnutí kontrolek sešlápnout brzdový pedál a znovu zmáčknout startovací tlačítko.

Motor pak i v zimě bez problému nastartuje.

V létě lze startovat rovnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 12/9/2017 na 21:02, ranek1 napsal:

Já nevím, ale nejdříve nešlapu na brzdu a zmáčknu tlačítko start. Až všechny kontrolky shasnou šlápnu na brzdu a mačkám start. Je to stejné jako s klíčkem. Nejdříve 1 poloha, nažhavit, nechat proběhnout všechny systémy a pak startovat.

Je to divne, teoreticky by melo fungovat proste seslapnout brzdu a zmacknout start, protoze predpokladam ze ridici jednotka vi jaka je venkovni teplota a uzpusobi tomu delku zhaveni ( nejsem zadnej automotive specialista ) jenom proste vzhledem k mnozstvi ptakovinek co se do auta cpou mi tohle prijde jako trivialni zalezitost. Sice taky nejdrive mackam start bez seslapnute brzdy ale moje motviace je jina, jenom abych nezapomel vypnout start/stop system. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ač normálně návody moc nečtu, tak v návodu k autu dokonce píšou, že se má prvně zmáčknout tlačítko Start bez sešlápnutí brzdy a potom se sešlápnutím brzdy se startuje motor a dokonce upozorňují, že pokud se při prvním zmáčknutí sešlápne brzdový pedál, může dojít k nastartování motoru, ale to jsem zatím osobně nezkoušel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak overeno, start při -17st, zatím nejnizsi teplota, co byla, otevřít dveře, nasednout, noha na brzdu a stisknout tlacitko, napis Motor startuje, bezi, zadna prodleva. Dvojite mackani tlačítka /bez brzdy,s brzdou/ nepoužíváme. Zhaveni neresime, problémy nemame. Ještě vyzkousena funkce Rest ... při -11st auto topilo na 22.5 a 24.0 bez nastartovaného motoru 17min, pak jsme startovali a jeli dal. Celkem dobra funkce. Takze nejakou dobu to zvlada. J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 2/16/2018 at 5:01 PM, l79 said:

Ač normálně návody moc nečtu, tak v návodu k autu dokonce píšou, že se má prvně zmáčknout tlačítko Start bez sešlápnutí brzdy a potom se sešlápnutím brzdy se startuje motor a dokonce upozorňují, že pokud se při prvním zmáčknutí sešlápne brzdový pedál, může dojít k nastartování motoru, ale to jsem zatím osobně nezkoušel.

 

Kde presne v návode si to našiel? Ja som tam našiel len toto:

 

Quote

Vo vozidlách s automatickou prevodovkou je potrebné prestaviť voliacu páku do polohy P alebo N » , podržať zošliapnutý pedál brzdy, kým motor nenaskočí.

 

....

 

Pri vozidlách so štartovacím tlačidlom krátko stlačte tlačidlo » Obr. 249 na strane 205, motor automaticky naskočí. Pri vozidlách so vznetovými motormi sa po zapnutí zapaľovania rozsvieti kontrolné svetlo žeravenia. Po zhasnutí kontrolného svetla naskočí motor.

 

Ja štartujem auto stlačením tlačítka Štart a podržaním brzdy. Neriešim žhavenie, to má za mňa zabezpečiť elektronika a naštartovať až vtedy, keď je auto pripravené. Väčšinou je to okamžite (aj teraz pri -15).

 

Aj v oficiálnom videu je zobrazené štartovania stlačením brzdy a tlačítka (30-40 sekunda).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On je rozdíl startování a zapnutí zapalování (to je krok jedna jak jsem psal) je to v návodu před startováním str.205:

 

Zapnutí/vypnutí zapalování u vozidel se startovacím tlačítkem
› Stiskněte tlačítko » obr. 253 - , zapalování se zapne/vypne.
U vozidel s manuální převodovkou nesmí být při zapínání/vypínání zapalování
sešlápnutý spojkový pedál, jinak začne startovat motor.
U vozidel s automatickou převodovkou nesmí být při zapínání/vypínání zapalování
sešlápnutý brzdový pedál, jinak začne startovat motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle me to ale znamena jen to, ze ak chcete jenom zapnout zapalovani a nenastartovat motor, tak nesmi byt seslapnuty brzdovy pedal. Je to v sekci zapnout zapalovani a to se da udelat jenom bez brzdy. Tahle veta nema se standardnim postupem pro startovani nic spolecneho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ty samé problémy když je slabá baterka. Někdy se objeví hláška aby se akumulátor dobil jízdou. Pokud denně nenajedu min. 50 km akumulátor se vybíjí. Dnes v Jáchymově bylo minus 17, po zapnutí zapalování žádné hlášení, baterka v pořádku. Po ukončení žhavení jsem začal startovat, startér točil dlouho, pustil jsem tlačítko, startér však točil pořád, nereagoval. Celý displej blikal, zobrazovalo se hlášení, které systémy nefungují. Přestal točit až když jsem zmačknul tlačítko podruhé. To se opakovalo 4x. Vypnul jsem rádio, odblokoval ručku, zapnul jsem zapalování a objevilo se hlášení, že bude vypnut info.... , přitom byl už dávno vyplý. Na popáté to chytlo okamžitě. Šílenost. Zavzpomínal jsem okamžitě na obyčejné startování klíčem. Vybíjení baterky u tohoto vozu vnímám jako vážný problém. Mám najeto přes milion km v různých vozech, ale toto jsem ještě neviděl. Výrobce o tom určitě ví, protože do sanitek Kodiaq dodává 2 akumulátory. Jinak mám Kodiaq, 110 kW, 5/2017

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Kodiaq 2.0tdi 110kw DFGA 5/2017 Uvedený problém je mi veľmi známy. Po prvý krát som to riešil pri stave 4600km. Diagnostika motora bola čistá, takže údajne žiadny problém sa nekoná. Po druhý krát pri stave 7800km. Diagnostika opäť čistá ale výrobca dal vybrať vstrekovace a boli poslané do Boschu na testovanie. Výsledok: všetky štyri boli chytené. Prebehla ich výmena. Veľmi som dúfal, že auto za cca 32tisíc eur už bude konečne štartovať ako sa patrí. A veru nie! Po výmene vstrekovačov som spravil cca 500km a problém s dlhým štartovaním je tu zas! Opäť som kontaktoval predajcu. Reakcia výrobcu bola, že daný problém treba vyvolať a namerat diagnostikou. Takže Kodiaq pôjde zas na pár týždňov do servisu, kde ho budú užívať a ak boh dá nameraju uvedený problém a vyriešia. Veľmi tomu však neverím! Extrémne ma hnevá a obťažuje, že auto v takej cenovej relácii štartuje ako 100ka z roku 1974. Na Škodu som prešiel z Toyoty a začínam ľutovať túto zmenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já mám chválabohu auto na OL na 30 měsíců, tak to nějak moc neřešim. Delší starty se někdy opakují i při teplém motoru. Najeto má 14 tisíc km. Často se také stává, že zapnu zapalování, počkám až zhasne žhavení, zmačknu spojku, tlačítko start a místo startu se vypne zapalování. V servisu jsem zatím nebyl, počkám na 1.garančku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca 1,5 měsíce  mám problémy s nastartování studeného motoru. Mám Kodiaq 2.0. TDI 110 kW TSG7 od května 2017.Najeto cca 17 tisíc km,Auto přestalo startovat,dle servisu špatnou jízdou,protože jezdím údajně rychle.Pokud budu jezdit pomalu,baterie se dobije a auto bude startovat,slušná blbost.Poprvé po cca 200km cestě jsem  obden nenastartoval.Volal jsem 1234 a prijeli mi auto přes kabely nastartovat.Během hodiny jsem ujel cca 50 km ,všude auto startovalo.Opětně stálo 2 dni a zase jsem musel shánět pomoc ,start přes kabely.Vrátil jsem se do Prahy a obden jsem jel do servisu Autoopat.Nabyli baterii,vrátili mi odpoledne auto s tím,že baterie byla vybitá.Opět po ujetí 200km.Argumentoval jsem tím,že je špatná baterie.Baterie je podle testů v pořádku.Za 2 dni jsem tam byl opět a už řádně nabuzen.Poté upravili jednotku řízení baterie a auto mi vrátili na zkoušku.Opět nabyli baterii.S autem jsem jezdil cca týden,vše startovalo v pořádku.Přijel jsem na kontrolu a zjistili,že baterie je špatná a musí se vyměnit.Baterii objednali a čekám na její výměnu.V současné době,kdy je teplo-opět nenastartoval.Z hlídaného parkoviště ujedu cca 800m před dúm,během hodiny ,kdy jsem auto stačil naložit-už jsem neodjel.Koupil jsem si auto za 860000 a koupil jsem si sra..u.Měl jsem Mercedes Vito,taky měl start stop,jako Kodiaq a problém nebyk žádný.Zatím v servisu vše svádí na start stop.Nevím mám-li vyměnit servis ,nebo se pokusit auto vrátit-má stále stejnou závadu.Možná,že je to tím,že baterie stojí 8000 a servis nechce,aby to platil on,pokud mu výrobce neuzná reklamaci.Vše by mělo přeci fungovat tak,aby byl především spokojen zákazník,ale auto už prodali,peníze mají,tak co ????

Pokud mi někdo dokažete poradi budu rád,děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Čauko. Zatiaľ nijak, auto dám do servisu na jeseň/zimu, keď bude chladnejšie kedy predpokladám problémové štarty. Zvláštne ale, že aj napriek zásadnému otepleniu dnes Kodiaq po týždňovom parkovaní zas štartoval ako traktor. Prestávam tomu autu rozumieť. . .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...