Přejít na obsah

1.0TSi 81KW a LPG?


kozlustechnykus

Doporučené příspěvky

V 16. 1. 2023 na 8:41, shmaic napsal:

Tak upřesňuji, benzínu to žere pod 1 litr včetně rozjezdu a zahřátí motoru.

Teploty oleje na dálnici oproti provozu na benzín jsou cca o 5 stupňů vyšší.

Můžeš prosím potvrdit, že spotřeba benzínu je stále pod 1L? Nějaké další zkušenosti s provozem na plyn? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, setti napsal:

Můžeš prosím potvrdit, že spotřeba benzínu je stále pod 1L? Nějaké další zkušenosti s provozem na plyn? Díky.

5.74 LPG, 1.07 BA100

Jezdím svižně, najeto 6000 km, obě nádrže momentálně plně, tedy ve spotřebě LPG není zahrnuta posled i nádrž dá se říct.

Bylo teď hodně cest, kdy se to vůbec nestihlo vlivem nízké teploty přepnout na plyn, takže v létě se ten poměr zlepší.

Zástavbu nemam dobře vylazenou, už jsem si ale zvykl. Až pojedu kolem Strakonic, nechám si to naladit profesionálně. Ve zkratce - výkon nestoupa lineárně jako na benzín, korekce nejsou dobré nastaveny. 

Je to trochu slabší, ale nijak výrazně, jen se musí točit turbo. Pod cca 1700 otáček je to mrtvé.

Baví mě za tisícovku načerpat plnou a vrátit se k cerpacce za dalších 900 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Cesta do Holandu - německá dálnice tam, 500 km na místě, německá dálnice zpátky. Spotřeba 7,44l plyn, 1,31l benzín. Tj ekvivalent 10l plynu, tj ekvivalent 5l benzínu.

Předchozí obdobný výjezd do Holandu byl 7l plynu.

Při nájedu 3000 km

LPG -> 30 * 5 * 40 = 6000 kč

BA -> 30 * 7 * 40 = 8400 Kč

úspora 2400 Kč na jednom výletu.

 

Miluji to, že když jezdím normálně a přijedu k benzínce po 900 km, natankuji plnou za 900 Kč :D

Než se to začne srát, samozřejmě, je to skvělé.

Dnes budu instalovat odstředivý filtr sériově před klasický bulprenový filtr. Ochrana vstřiků.

 

Pozoruji ty ceny, imo je nesmysl jezdit kvůli úspory 0,5 kč na no-name benzínky, když litr lpg stojí 16 - 17 kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

A ještě jsem dodělal druhou filtraci - mám tam za reduktorem czaja blaster s polyesterovou vložkou a za ním je klasický válcový filtr s bulprenem uvnitř. 2 různé matroše, 2 různé způsoby filtrování. z toho blasteru se pak má vylít sajrajt, ale po 2000 km to zatím bylo úplně prázdné.

Provedl jsem řez původním filtrem po 10000, byl celkem čistý, ale něco v něm přeci jen bylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

 

Má to lehce vyšší provozní teplotu oleje na dálnici, takže průjezd Německem znamená občas nohu z plynu.. Při 120 je to OK, Při 130 to leze nahoru. Při 170 tachometrových se dá jet cca 20 minut, než to dosáhne 110°C a pak chladím. Jinak obvyklý provoz 84°C a rychlostní cesta 97 - 100°C. Czaja blaster filtr pořád totálně prázdný. Bez jediné kapky mazutu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 9. 2023 na 11:02, Malta napsal:

Bych ten olej tak neprožíval, když je vedro a jedu více jak tempomatových 137, tak se dostávám běžně na 117°C

Hele bez LPG jezdím pod 100°C a vidím, že ve Tvém případě i v případě Martab se dle podpisu jedná o jiný motor...  bacha na to, není to stejný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Před fl také - vw 508 / 509

 

Aktuálně 35000km po přestavbě a přes motor již proteklo 2000 litrů plynu a 350 litrů benzínu.

Zatím vše ok, filtr Blaster je úplně čistý, ačkoliv něco se již dole začíná objevovat.

Momentálně dlouhodobě kvůli ceně / kvalitě čerpáme na mol.

Letos ozkouším turecký plyn, tak uvidíme.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak, 9500 km do země s nekvalitním benzínem a nejvyšší spotřebou lpg na světě. Před odjezdem dám nový olej a filtr a po návratu rovnou vyměním olej a olejový i vzduchový filtr:-)

 

Počítám že padne půl plechovky VIFu :D

 

Chudák auto doposud mělo jen dvě nádrže 95, jinak vše jedu 98+ a najednou takový chirurgický zákrok.. Turecko je dokonce v servisních manuálech značeno jako ty špatné země, kde je vše stran auta naprd. Prach palivo teplota výška

Editováno: , autor: shmaic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to mi připomíná, jak nás loni v Turecku vezli zpět na hotel v VW Crafter a na dálnici z toho nemohl šofér vymáčknout více jak 60, blikal mu tam check, několikrát za jízdy restartoval :D, prostě zážitek 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím pánové,

momentálně se rozhoduji o přestavbě Fabia 1.0 TSI 70kw na LPG.

 

Nabídnut mi byl prý momentálně jeden z těch lepších Landi Renzo, nejlepší je BRC. Cena 32 tisíc u Landi Renza, BRC ještě více..

Prý má dobrou jednotku a dá se tam nastavit pomaličku všechno. Na druhou stranu mi úplně zakázali STAG, ten je prý ten nejhorší, nedá se tam nic nastavovat, prostě takové dno, ale nejlevnější.

 

Jaké máte u TSI zkušenosti s LPG? 

 

Jeden plynař mi dokonce řekl, že LPG do těch motorů doporučuje a to z důvodu, že se z toho auta stane takové kombinace přímého nepřímého vstřikování. Při přímém vstřiku se prý tvoří více karbonizace, což by vlastně LPG (jelikož se to bude chovat jako u nepřímého vstřikování) mělo částečně nahradit. 

 

Zajímá mě, o kolik je zvýšená doba návratnosti, přece jen se zde bude vstřikovat i benzín. 

A jaké investice Vás čekali? Trošku mě vyděsilo vlákno ohledně té 1.2 a odcházejícím vstřikům. Tam to ale asi bylo malým přístřikem benzínu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, je třeba mít tam variátor - technikalii nerozumím, ale je to prostě krabice, kvůli které je to dražší.

Jak jsem psal statistiky výše, funguje to tak, že pak jezdíš na benzínku klidně i den před výplatou:)

 

Nicméně jízda není tak hladká. Několikrát jsem to zkoušel seřizovat a jsou tam prostě různé záškuby a tak. Zvykneš si na to a není to nic hrozného (manželka nepozná). Trochu víc to topí do oleje a má to trochu horší výkon. Přijde mi, že moje 81 jede jako tvoje 70.


 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když si vezmu, že za 39tkm jsem zaplatil

 

LPG 2207 l 

Benzín 371 l

 

Tj

LPG 17 Kč - 37519

Benzín 40kc - 14840

52359 Kč

 

benzín to žrálo obdobnou jízdou 5.5

TJ

2145 litrů - 85800

 

Úspora za 39 000 km je 33441.

 

podotýkám že posledních pár týdnů jezdím jak hovado. :)

 

tedy vrátí se ti to za nějakých 40tkm. Ale zapocitej ještě výměnu filtru dle potřeby (150 za kus)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...