Sabiza Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 Podivné, co měl za Opla? Já jen, že ve 250 tisících mi nevrže vůbec nic a krásně si můžu užívat zvuku motoru z traktoru a levných čínských pneumatik. A spotřeba? Pokud někdo řeší to, jestli jede auto za 6 nebo 7 litrů na sto, má asi problém, který by měl řešit doktor nebo by měl jezdit autobusem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 13. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 (editace) Brali fleetové Oply do fitmy. Když to byly ještě původní Astry, byl happy. Pak přišly nové Zafiry a tím to celé skončilo. Nakonec firma s Oplem kvůli závadám zrušila smlouvu a šli do Mazdy. Nicméně už i v M6 se mu začínají sem tam ozývat pazvuky. A co ho trochu sere je ta atmosféra. Ne, že by nejela, ale strašně točí a je to hukot. Má ten silnější benzín. Zafiru měl furt v servisu a už nevědeli so s tím. No a spotřeba byla poměrně velká, pač Oply mají nehospodárné motory bohužel. Za pět jezdit po dálnici 150-160 nedovedou. Jinak ale na Mazdu nenadává, průser je, že v benálu mají jen atmošky a to turbo prostě jede líp. Koroze neřeší, má to na dva roky ;) Shodou okolností druhej kamarád má taky Insignii v naftě. Je spokojen, jen ho sere spotřeba oproti VW. Jo a že dozadu si sednou jen trpaslíci, že je tam méně místa jak v O1. On má dva metry a mě to tenkrát taky rozmluvil právě kvůli místu vzadu. Jo a že snad ještě automat není tak dobrej jako DSG. (píšu o předchozím modelu, ten nový nikdo ze známých nemá, líbí se mi) Editováno: 13. Únor 2019, autor: Clint Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 Hele, náčelníku, ty máš fakt zkreslené vnímání světa. Mluvíš o tom, že jezdil Zafirou, což není auto, které by trhalo nějaké rekordy v odporu vzduchu. Pokud chceš srovnávat spotřebu, tak fajn, ale ne s Octavií, která je úplně jiné auto. Srovnávej to se Sharanem od VW, které je v úplně stejné třídě. Tam se taky pod sedm na dálnici nedostaneš. U takových krabic se taková spotřeba tak trochu očekává. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 (editace) Co se týče spotřeby u Insignie, tak mám ji v manuálu a jsem dlouhodobě na 6.9 litrech na 100 km. To mi přijde pěkná spotřeba na to, že jezdím víceméně kolem Prahy a Prahu. Jednou, dvakrát do měsíce si dám Brno nebo Ostravu. Na dálnicích se nedostávám přes 6.6 litrů na 100 km a to rozhodně podle předpisů nejezdím. Ale chápu, nejezdí za 5 litrů na sto, což teda jen tak mimochodem dvojkový Superb taky ne. Ona je kupodivu Insignie celkem háklivá na palivo a čistotu filtrů. Když jsem tankoval u Benziny to jejich klasické palivo, byla spotřeba mnohem vyšší, než když jsem začal používat aditiva, a vyměnil jsem všechny filtry, včetně palivového. Ono je to hlavně o tom, jak s tím člověk umí… Všehovšudy mám na Insignii nižší spotřebu než na Fabii 1.2 HTP. Ta žrala neskutečným způsobem. A hlavně v případě, že se při cestě vypnul jeden z válců. Mimochodem, cestu ve 185 km/h zvládá Insignie za 7.2 litrů / 100 km. Jak je na tom Superb nebo Octavie? Editováno: 13. Únor 2019, autor: Sabiza Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 13. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 No tak moje O3 je min o litr níž za stejných podmínek. Samozřejmě Insignie je těžká. Zajímavé, že ji ovšem nikdo nekupuje. Jestli jsem tu novou viděl za celou dobu dvakrát, tak je to hodně a to celkem jezdím i po Praze. Tady má prostě Opel špatnou vizitku, Mrcedes pro východní Němce Ale ta nová se mi z venku fakt líbí, ovšem neseděl jsem v ní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 Teď jezdím do práce za 5,5 a z práce za 4,5. 40 tam, 40 zpátky. Zlatá nafta, benzín by mě sežral. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 Ty vole to jsou kecy, když má někdo na auto za 650000kč tak nemusí řešit jestli jezdí za 5,5 nebo za 7,5 pokud nenajezdí ročně 100000km... Navíc když nafta začíná být dražší než benzín... Já nikdy neřešil, jestli mi to žere 5 nebo 7 litrů nafty... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 To víš, korunka ke korunce... ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 Ok, to beru, taky šetřím, ale tvrdit, že řeším 1,5l/100km protože by mě ten rozdíl zruinoval je hloupé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 To ja jezdim se svym kvantovym pohonem dlouhodobe 6.3 s tim ze 40% cest dalnice. Pravda 80% cest jezdim sam. V lete 5.7-6. V zime 6.5-6.8. Coz je fajn pac s druhym TOP wehikl Thalie jezdim o pul litru vice pritom ma o 30% nizsi vykon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 13. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 No nevím Stringo, jestli ty najdeš na ulici každej měsíc 1500, já ne. Takže proč je posílat zbytečně výfukem do prdele. Za to můžu koupit mladýmu klidně nové boty.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 před 1 minutou, Clint napsal: No nevím Stringo, jestli ty najdeš na ulici každej měsíc 1500, já ne. Takže proč je posílat zbytečně výfukem do prdele. Za to můžu koupit mladýmu klidně nové boty.... Pozor, pokud budu brát v potaz to, že má benzín o litr a půl větší spotřebu, tak to vychází s cenou 29 korun za litr benzínu krásných 696 korun za měsíc. Nevím jak ty, ale já to mám za dvě hodinky v práci doma. To mi fakt žíly netrhá. Hlavně když za ty dvě hodiny udělám úplný hovno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 O kolik byl ten diesel dražší, než třeba výkonově skoro shodná 1.4TSi? O 70000kč? Při ročním nájezdu 25000km a rozdílu cca 1,5l/100km mi vychází rozdíl PHM cca 16000kč za rok... Takže ten rozdíl v pořizovací ceně smažeš za uvedených podmínek zhruba za 4,5 roku. A to beru v potaz, že cena PHM bude shodná, což už dneska není úplně pravda. Náklady na servis v případě že si auto necháš déle jak těch 5-7let jsou mnohem vyšší u TDi. Jako kromě toho krouťáku nevidím v TDi žádné další plusy oproti TSi a to mám TDi víc jak 10let. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 (editace) Já Ti do toho budu muset zase skočit. Se omlouvám. 25 000 kilometrů ročně je: Nafta (5l/100km, průměrná cena 30.96 Kč) = 38 700 Kč ročně. Benzín (6.5l/100km, průměrná cena 30.44 Kč) = 49 465 Kč ročně. Všehovšudy je tam rozdíl 10 765 Kč ročně v prospěch nafty. Největší problém nastal ve chvíli, kdy skočila s cenou nad benzín a teď se tam dlouhodobě drží. Rozdíl mezi 1.5 TSI a 2.0 TDI je 65 000 Kč, což znamená, že návratnost je za šest let. Za šest let má auto najeto 150 000 kilometrů a jde do světa. Pokud ne, znamená to, že si auto necháš ještě dva roky, abys dodělal slavnostně 200 000 kilometrů a mohl ses pochlubit na ŠA fóru, že seš borec. V tom případě máš uspořeno 21 530 Kč na pohonných hmotách. Teď k servisu. Pokud jsi fyzická osoba, má smysl koupit za cca. 9 tisíc prodlouženou záruku na 5 let nebo 150 000 kilometrů. Záruka Ti vyprší ve 125 000 kilometrech, což je fajn, protože tě ve výsledku klid na duši stál 0,072 Kč na kilometr. Co se ve výsledku může na novém autě do 200 tisíc kilometrů posrat? Alternátor? Vodní pumpa (těžko, ta jde ven s rozvody)? Cokoli v motoru? Dost pochybuji… ta auta těch 200 tisíc kilometrů dají dneska úplně s přehledem. A pokud někdo plácne blbost, že u nafty se může posrat filtr pevných částic, tak by si měl uvědomit, že do benzínů se montuje dneska taky a tak nějak nikdo neví, co bude, jak bude a co to vlastně bude dělat. Ceny garančních prohlídek se liší maximálně v tom, kdy se mění palivový filtr a svíčky. Všeho všudy je dneska úplně jedno, zda jezdíš s benzínem nebo s naftou, protože výsledek bude vždy úplně stejný. Hlavně pro Tebe, jako fyzickou osobu, která najede ročně 25 tisíc kilometrů. Až budeš mít nájezd 5 tisíc kilometrů měsíčně, potom se můžeme teoreticky bavit o tom, zda je výhodnější nafta nebo benzín. Pokud už chceme vést diskuzi, co je levnější na provoz, pojďme do toho všeho zahrnout Octavii na CNG, která vlastně dneska stojí stejné peníze jako 2.0 TDI. Editováno: 13. Únor 2019, autor: Sabiza 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 13. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 (editace) Koho jste potkali? Co vám to nalhali? Vyšší? Já tam leju jen olej za pár kaček od Mogulu a měním filtr. Rozvody v 220tis km. Za pár kaček jsem měnil jen dieslový filtr, jinak nic. EGR už je ok a bude, DPF je při mém stylu ježdění jen po dálnici nesmrtelenej. Brzdy řešíš na benálu a naftě stejně. Takže 16tis ročně mít a nemít je poměrně rozdíl a za ty prachy mám minimálně pojistky na obě auta doma. Nákupní cenu vozu nezahrnuji, v době koupě u ročního auta byl cenový rozdíl prakticky smáznutej. Editováno: 13. Únor 2019, autor: Clint Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 13. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 Stringo, ty nad rozdíly benálu a nafty moc nepřemejšlej, stejně pošleš každé auto třikrát do škarpy, tam se ti to vyrentuje uplně jinak 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 To už ale není vypovídající, když koupíš roční 1,4 tak bude rozdíl opět podobný. Když chceš srovnávat, musíš mít stejné podmínky... Jak říkám já a potvrdil Sabiza. Neušetříš nic, je to jen fiktivní dojem .. K té škarpě se vyjadřovat nebudu, nebyla to moje vina a jen odbíháš od tématu, ve kterém jsme tě uargumentovali [emoji23] 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 13. Únor 2019 Sdílet Vloženo 13. Únor 2019 To je znama vec. Ze dehet se dnes vyplati az pri najezdu 30-40tis rocne. Kolega ma passata 1.4 TSI CNG uz se skoro 180tis km a je nadmiru spokojen. Jezdi za 0.90-1.1 Kc na km. Osobne nic proti dehtum nemam tem novejsim, stary volitany lokomotivy bych odpalil RPG, kdo za nima ma jezdit. Na druhou stranu ted v zime smrdi i ty nove dehty zejmena kdyz jim zacne vypalovat DPF, to bych taky vyrostl z kuze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 14. Únor 2019 Sdílet Vloženo 14. Únor 2019 Tak to že smrdí, neznamená, že vypouštějí škodliviny. Ale je to prostě tak. Když byl rozdíl výkonu a spotřeby velký, tak se TDi vyplatilo, dneska už tomu tak není, dokonce i ty dvoulitrové atmosféry od Mazdy jezdí za 6l/100km, ale ten výkon je nižší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 14. Únor 2019 Sdílet Vloženo 14. Únor 2019 Já Clinta chápu. Sám jsem kupoval auto starší a nafťák byl za úplně stejné ceny jak benziňák (to je taky tím současný DE trendem, navíc benziňáků je přece jen na trhu mnohem méně k dispozici). U nového auta s velkým rozdílem investice je ta návratnost opravdu diskutabilní. Říct o dnešních motorech současné generace, že má stát nějak více servis dieselu je také mimo, ale to už se t rozebralo. Až bude mít TSI po 150 nebo 250 tisících účty čistě jen za spotřebák a rozvody, tak budu věřit že je opravdu také servisně beznákladové. A přesně jako píše Clint, i já raději koupím dětem o pár blbostí více ne proto že bych jim je normálně nekoupil, ale když člověku díky nízké spotřebě zůstává každý měsíc tím více peněz, rád je utratí třeba právě za děti aby jim dopřál ještě víc. Navíc u mě je to také často o krátkých trasách, kde mám po dvou kilometrech spotřebu na naftě kolem 5 litrů, kdežto s benziňákem by to bylo rozhodně víc jak 8 a tím se rozdíl ve financích ještě více prohlubuje (o velmi častých trasách kolem 10-15km na jízdu ani nemluvím, kdy už je spotřeba kolem 4 litrů) Jinak by mi benziňák vůbec nevadil, ba naopak, protože to ticho TSI motor je skvělé a v tom Vám je chlapi závidím. Přece jen ten brumla v nafťákovi pořád pobrukuje a je to otravné. Ještě více by se mi líbilo CNG, ale tam bych měl strach u čehokoli co už není v záruce. Tam by byla spotřeba naprosto dokonalá a ticho ještě větší jak u benziňáku. No co už, třeba u příštího auta když si dám větší limit. Takhle jsem si raději řekl, že než koupit nové nebo drahé auto, je rozumnější koupit si pro sebe levné starší auto, které dostačuje a raději dát po půl mega každému z dětí na spoření, než to utratit zbytečně do auta, kterému bude cena už jen padat a nic zásadního navíc to nepřinese. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 14. Únor 2019 Sdílet Vloženo 14. Únor 2019 Přesně tak, u ročních vozů se finanční rozdíl maže a pokud má někdo roční nájezd, nafta je bez debat. Aneb, halíře dělají talíře :-)). 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 14. Únor 2019 Sdílet Vloženo 14. Únor 2019 Alternativní palivo je fajn. Ale.1x emise navíc, pravidelné revize, životnost nádrže, někde menší kufr ( případně jiné omezení) a nakonec i zákazy vjezdu. A to nemluvím o případné přestavbě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 14. Únor 2019 Sdílet Vloženo 14. Únor 2019 Tak pokud alternativní palivo tak pro mě jedině CNG, i když chápu důvody proč to řada lidí řeší na LPG. A právě u CNG pak odpadají pravidelné revize a životnost nádrže protože tak dlouho normální člověk to auto fakt mít nechce aby tohle stihl zažít, zákazů je docela málo (resp. vždy lze vyřešit parkováním o kousek vedle bez zákazu). O 50,-Kč dražší STK s CNG (u nás) nemá smysl řešit. Emise se dělají u CNG po dvou letech standardně jako u jiných aut, když je to originální zástavba výrobce vozu, takže také bez nákladu navíc. Mě se tento pohon opravdu moc líbí. Jediná nevýhoda vážně ten zmenšený prostor o rezervu. To aby pak člověk vozil alespoň tu zmenšenou někde v kufru nebo se spoléhal jen na asistenci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 14. Únor 2019 Sdílet Vloženo 14. Únor 2019 Mně se líbí, jak se tu každej chytrolín naváží do nafty, protože je to teď moderní. Já teď kroutím kolem 30 tis. ročně, takže není co řešit. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 14. Únor 2019 Sdílet Vloženo 14. Únor 2019 Však se do nafty nikdo nenaváží, jen je k smíchu argumentovat fiktivními úsporami, nic víc, nic míň. To můžu napsat že jsem koupil 4 roky starý benzíňák za poloviční cenu než vy roční diesel, kde už ten cenový rozdíl vůbec nedoženete, ani kdybyste jezdili za 2l/100... Já osobně s dieselem jezdím víc jak 10 let ale tohle bych jako argument v dnešní době vůbec nepoužil. Porovnejte si stejně výkonná a stejně stará auta se stejným nájezdem, ty úspory za palivo, které tu vyzdvihujete jsou minimální v celkovém součtu. Jinak já proti TDi vůbec, ale fakt vůbec nic nemám a to že budu mít teď benzínové auto je jen o tom, že to 1.chci vyzkoušet a za 2. pořizovací cena byla stejná jako 2 roky stará TDi Octavie s 100000km... A není to tak dlouho, co tu Clint a další na naftu nadávali a snažili se konkrétně i mě osobně vnucovat výhody TSi [emoji3] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.