Jump to content

ZbyšekSU

Uživatel
  • Content Count

    375
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

ZbyšekSU last won the day on March 1

ZbyšekSU had the most liked content!

Community Reputation

113 Excellent

About ZbyšekSU

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

728 profile views
  1. @Zdenek Pastorek Já vím, ale nenašel jsem v O3 téma ke Combi i když si myslím že tu někde dříve bylo. Každopádně na krátké je to asi nereálné. Sice je výhoda, že proti O1 i O2 má O3 velmi příjemně dlouhé vzpěry, takže je tam vážně hodně prostoru pro stlačení pružin, ale i tak ta rotace dveří kolem pantu je tam zcela jiná. Tedy můj "pokus" může být maximálně určitým vodítkem, že u Combi rozhodně nedochází k nějakým deformacím, pokud člověk zvolí vhodné parametry pružin a samozřejmě také pokud tam nemá nějaké noname vzpěry, které ani nemají koncovou brzdu, aby to pak chtělo "trhat panty".
  2. Je kód 5Q0 127 177 bez indexu a s indexy A, B, C, D. Je tam varianta s odlučovačem i bez. Je možné že je tam vazba právě i na výšku nádoby. Každopádně přímo na Mann Filtru PU8021 (výška 102mm) je uvedeno, že je to náhrada za UFI 26.038.00 (ten přesně jsem já z auta vytáhnul a má výšku 151,5mm. Kromě MannFiltru mají všichni ostatní výrobci délku 149-152mm. Tedy jak Mann všude doporučuji z dlouhodobých zkušeností, tak jako palivový filtr na O3 fakt ne. I když snad vědí co dělají a přefiltruje to stejně jako ty větší. Tak jako tak ho tam ale 60 tkm nechávat nehodlám.
  3. @vojtechoun tak přesně na tento "zádrhel" s jinou výškou Mann filtru jsem natrefil před měsícem, kdy jsem dělal každoroční výměnu náplní a filtrů a tentokrát právě i s palivovým filtrem. Nejprve ve mě hrklo, že jsem blbec objednal jiný filtr, nakonec jsem i na krabičce od filtru viděl, že je to náhrada za filtr který tam byl daný (UFI). Tedy dal jsem ho tam, jezdím a vše je v pořádku. Každopádně se mi to nelíbí a příště už si musím více pohlídat, aby výška palivového filtru byla co nejvyšší co se do "nádobky" vejde, protože pocitově to prostě nemůže filtrovat na mnohem menší ploše stejně. Co jsem tak koukal, našel jsem tento snížený rozměr jen u Mannu, u všech ostatních byl klasický vysoký. A jak píšeš, samozřejmě se nemá jak oddělit od vršku, protože je to jedna kompletně spojená část.
  4. Po roce používání pružin k automatickému otevírání kufru u O3 Combi hlásím, že k žádnému poškození pátých dveří, ani pantů, ba dokonce ani k posunu nedošlo. Vše jsem si přeměřoval před instalací pružin a včera po roce provozu znovu a nic se nehnulo ani o fous. Tedy pohádky o tom jak je O3 měkká a že to deformuje panty jsou při použití správných pružin nesmysl. Jelikož kufr otvírám několikrát denně, tak je pro mě toto zlepšení velmi přínosné. Kdyby někdo chtěl také, mohu poslat shodné pružiny i na jeho auto. IMG_4516 (2).mp4
  5. I na 1,6TDI mám stejný rozměr od výroby zapsán (kupováno jen s 16" koly na zimu). Tedy kvůli ET tam ta kola od VW nemají co dělat, pokud to chceš legálně. Určitě tam budeš mít zapsána minimálně tato kola viz. obrázek.
  6. Neměl jsi před tím než to přestalo fungovat odpojenou baterku?
  7. Dlouhodobou spotřebu asi v tvém případě nejlepší vymazat, ať začneš načítat adekvátní data. Může to být něčím řádně ovlivněno a tento chybný údaj pro tebe tedy stejně nemůže mít valnou cenu. Pokud nestojíš neustále na plném plynu, případně není 99% tvých jízd dálnice ve výrazně vyšších než povolených rychlostech, tak je samozřejmě i ta tvá vypočtená poněkud mnoho. Já mám dlouhodobou na shodném motoru za posledních skoro 5000km (40% dálnice / 40 % město / 20 % okresky) dlouhodobý průměr 4,6, což patří spíše k mým horším hodnotám. Vše předpisové rychlosti dle GPS (tacho + 5km/h). Tedy jezdíš-li normálně, netaháš za sebou pořád naložený vozík, nebo kufr naplněný k prasknutí, máš standardní profily tratí, tak je to na tento motor opravdu úlet. Chce to potom nejprve diagnostiku, zda nezlobí nějaké čidlo a motor si nemyslí že jezdí v úplně jiném režimu.
  8. ZbyšekSU

    Bouračky

    Je jedno jestli přejezd, nebo normální semafor. Pro některé z nás je prostě červená jako zeď a přes zeď se přece nejezdí. Jiným je to jedno a na červenou projíždějí běžně ať už na semaforech, nebo právě dokonce i na přejezdech. Potom se ovšem nesmí člověk v posledním zlomku vteřiny svého života zlobit sám na sebe, že poslední co vidí je předek vlaku drtící jeho auto i jeho samotného. Bohužel tohle ježdění na červenou asi každý z nás vidí téměř každý den všude možně. Tedy evidentně si z toho velká řada řidičů hlavu nedělá a asi si tím zpestřují jinak nudné jízdy po silnicích.
  9. To jsou klasické přídavné zátěžové pružiny, co si dávali na auta ti, kteří tahají neustále plný kufr např. na servisních vozidlech s nářadím, které je moc těžké a auto by tak stále sedělo na zadku. Dávali jsem ve firmě také na servisní auta.
  10. Ten Millers je přesně pro tvé auto dokonalým výběrem. Pokud ti nevadí vyšší cena proti "obyčejným olejům", tak neváhej. Zde asi doporučím @michal2009, možná ti bude schopen sehnat ten Millers za lepší cenu. Chápu logiku že u auta za 700k je blbost dívat se na úsporu 1000,-Kč za olej a kupovat jen průměr, když jde vzít to nejlepší. Ten Mobil také velmi dobrá volba, ale je to jen normální olej. I Millers měnit max. 15tkm.
  11. @funscreen Jen doplním jak správně psal @xtrack. To proč jsi dostal olej Shell 0W30 má jeden jediný důvod v tom, že zrovna Shell bohužel přestal vyrábět oleje 5W30, protože nechtěli dělat více specifikací. Konkrétně 5W30 tedy sjednotili pod 0W30. Proto dnes kromě nějakých starých zásob nelze koupit oleje Shell 5W30, což je škoda, ale to je na jiné téma. Tedy reálně dodržet specifikaci VW 504 00/ 507 00, dát 0W30 nebo 5W30 a jezdit. U více jetého auta ta 0W30 nepatrně zvyšuje hlučnost motoru, u nového to nepoznáš (maximálně tak deci na úspoře paliva, protože je reálně konkrétně ten Shell 0W30 i za běžné teploty kolem 20°C výrazně řidší než původní 5W30 co se dala sehnat ještě před více jak rokem. Tedy do zahřátí motoru má menší odpor, pak už jsou dá se říci identické a na teplém oleji bez rozdílu. Z levných olejů Shell, Mobil, Castrol. Z lepších olejů ti tu asi každý doporučí především Millers Oils v dobrém poměru cena/parametry. Obecně ale pokud budeš dělat častější výměny (ideálně do 12tkm, max. do 15tkm, nebo 1 rok), tak stačí i ty levné oleje. Pro delší intervaly už ty levné nic nevydrží a budou mít vyčerpány důležité parametry. Millers Oils by tam obstál lépe a má celkově větší rezervu ve všech parametrech než ty levné. Ale zase je trochu jinde cena (i když na škodovácké ceny oleje se stále ani tak z daleka nedostaneš a přitom s Millers Oils dáš kvalitativně výrazně lepší produkt.
  12. Není to pěkný pohled, obzvlášť když si člověk uvědomí, že právě vzadu vozí každý den nejmenší členku rodiny + staršího syna, nebo ženu dle toho jak si sednou. Zrovna ve Vídni, resp. celém Rakousku jsem si letos při cestě do Chorvatska říkal, co se stalo, že za celou cestu tam i zpět ČR / A / SLO / HR jsem nejvíce idiotů co se jízdního stylu a rychlosti potkal právě v Rakousku. V předchozích letech mi to tak nikdy nepřišlo a rakušáci byli normální rozumní a slušní lidé. Každopádně na téma zadního nárazu byl zrovna nedávno někde také článek pro zamyšlení, že dříve se vždy mluvilo o sedadle spolujezdce jako o sedačce smrti, ale dnes jsou to naopak právě zadní sedačky, které lze nazvat sedadly smrti, protože vývoj v bezpečnosti se soustředí pouze na přední část aut. Smutné, nic s tím nenaděláme a musíme tomu jen zkoušet co nejvíce přizpůsobovat své reakce, kontrolu okolního provozu a rozmístění lidí, které vozíme v autě na pokud možno nejbezpečnější místa (tím nemyslím tchýni jednoznačně směřovat na zadní sedadla, ale možná raději posadit dítě dopředu než dozadu, jedu-li ve dvou)
  13. Také přidám nějaké foto když už ho mám, protože většinou to zapomenu vyfotit. Cesta do Chorvatska, v autě čtyři lidi + plný kufr zbytečností (však to znáte). Trasa Šumperk - Olomouc - Brno - Mikulov - Vídeň - Graz - Ljublaň - Maribor - Pula. Foto zachycuje jen cestu někam do Slovinska, pak už jsem to nevyfotil. Konečný průměr zůstal 4,4 litru, průměrná rychlost byla přesných 100km/h, takže vlastně skoro to samé co na fotce. Jízda klasická 55, 95, 135 tempomat všude kde to šlo (tedy téměř celá trasa kromě 85 Vídeň a 105 v tunelech) Před dovolenou bylo počítadlo vynulováno, teď při 3 tisících km od nulování po dovolené a týdnu popojíždění v ČR se dlouhodobá průměrná ustálila na 4,7 litrech takže tak jako můj dřívější dlouhodobý průměr. Tomu pomohlo i 1,5 hodinové pocukávání v koloně při zpáteční cestě na Slovinských hranicích (průměrná zpět 4,7 litru místo 4,4 cestou tam).
  14. Tak jsem si včera auto převzal. Čidlo nové (3160,- pro smrtelníka originál, jejich cena samozřejmě nižší o více jak litr na faktuře, kterou po mě chtěli proplatit). Po chvilce domluvy jsme se domluvili na ceně o 1500,- nižší, takže ve finále vlastně skoro jako bych čidlo neplatil. Tedy pro mě spokojenost. Je to to horní na DPF (za katem, před dpf), takže nejlépe přístupné, ale chápu že některá čidla jdou blbě a člověk si s nimi dlouho hraje aby je dostal ven. Sám jsem to mnohokrát zažil, ovšem zatím jsem žádné nezničil. Tak jsme si pokecali jako normální lidi a šlo to.
  15. Tak jsem zkoumal DP a patrně nepoškodili snímač rozdílu tlaků G505, ale snímač teploty výfukových plynů G495. Tyto dva jediné se totiž musejí při rozvodech dle DP sundávat (tyto dva současně pro sundání horního krytu rozvodů). Tedy předpokládám že ten teplotní někdo tak dlouho rval až se mu rozlousknul a je po něm. Při použití přípravku ze sady nářadí č. 17 - T10395, kterým se má tento snímač vyšroubovat by to mělo jít stejně jako když člověk vyměňuje třeba lambdy na výfuku. A teď otázka - tohle by snad mělo jít za servisákem, resp. servisem, který to čidlo, které do té doby fungovalo, pokazil a ne za zákazníkem ne? K tomu by možná měli co říct servisáci jako @suri., nebo naopak zákazníci jako @ferda25 se svými zkušenostmi s reklamacemi a dokonce vrácením auta.
×
×
  • Create New...