Jump to content

ZbyšekSU

Uživatel
  • Content Count

    332
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

ZbyšekSU last won the day on March 1

ZbyšekSU had the most liked content!

Community Reputation

98 Excellent

About ZbyšekSU

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

543 profile views
  1. ZbyšekSU

    Tlumiče

    Tak jsem dnes na tom autě zkoušel zadní tlumiče dvěma způsoby a moc chytrý z toho nejsem. Jednak jsem se nechal svézt chvilku na zadních sedačkách a potom dokonce v kufru, abych poslechl, zda je to opravdu mlácení zezadu, nebo odkud, ale skoro to nedělalo. Možná bylo na vině právě to, že jsem zadek zatížil svými skoro 80 kily, ale stejná trasa jako minule (nejhorší cesta v okolí) a nic moc slyšet nebylo. Jen teda musím říct že u kombíku v kufru je docela solidní hluk. Chudáci psi co tam u někoho jezdívají. Dále jsem tedy postupně obě strany povolil na spodním šroubu v ramenu kyvné nápravy a zkusil za tlumiče uchycené v horním uložení jak zatahat, tak zatlačit. Proti novému tlumiči (který jsem už nějaký ten rok neměl v ruce) bych řekl že jsou výrazně měkčí, protože jsem je jednou rukou v pohodě dokázal promáčknout a nějaká velká zpětná síla se nekonala. Dokonce v úplném počátku tlačení (vysunutí z ramene) je lze promáčknout i samotným palcem, pak už trochu odpor narůstá a je potřeba zabrat celou rukou. Tak jako tak ale stačí jedna ruka, abych je stlačil a nějak zvlášť se u toho nenadřu. Protože nebyly evidentně ani naprosto měkké, nebo naopak tvrdé, tak těžkou soudit jak moc jsou po smrti. Tak teď nevím jestli mu je vyměnit nebo ne, aby se pak nedivil, že vyhodil 7 tisíc a nic se nezměnilo a mlátí to dál. Přikládám dvě videa, ale není to moc říkající. IMG_2385.mp4 IMG_2384.mp4
  2. ZbyšekSU

    tlak v pneu

    @LiveBomb To nemáš uvedeno na víčku nádrže u svého?
  3. ZbyšekSU

    Tlumiče

    @LukášCBR Což o to, já se v těch měřících stolicích také nevyznám. Jen píšu to co tu někdo psal (nevzpomenu si na jméno). A z hlediska selského rozumu to smysl dává, protože samotný tlumič to nezkontroluje, navíc když to dokonce haní někdo kdo samotné ty přístroje prodává.
  4. ZbyšekSU

    Tlumiče

    @LukášCBR Je otázka jak jsou tyto testy vypovídající. Tak jak už zde na fóru upozorňoval někdo kdo prodává tyto testovací stolice, je to strašně závislé na nahuštění pneu, stavu zbytku pružných částí náprav a ve většině případů to tak řekne o tlumičích samotných naprostý nesmyls. Je to spíše jen pro oblbnutí zákazníka aby si rychle v servisu koupil nové tlumiče, ač jsou ještě zdravé. Jenže to by musel člověk vždy vyndat tlumiče, dát je samotné na testovací stolici a změřit, což je nereálné.
  5. ZbyšekSU

    Tlumiče

    @Devil... nad tou kontrolou zadních tlumič jsem také včera přemýšlel. Když jen vyndám spodní šroub a nechám je ještě viset na horním uložení, musí jít krásně vidět jestli jdou lehce stlačit + nevracejí se = jsou v háji. Takže i se zvednutím auta otázka max. půl hodinky se vším všudy a budeme vědět jak na tom jsme. Každopádně je asi pravda že po 200tkm si to asi zaslouží i předek. Ještě dotaz chlapi: viděl už jste někdo oskákané (oploškované, neboli pilovité) pneu na přední nápravě, nebo je to doménou čistě jen zadních náprav, kde je menší zatížení a více si tak odskakuje od cesty? Stále mi totiž v hlavě hlodá, zda je chyba opravdu jen v zadku.
  6. ZbyšekSU

    Tlumiče

    Ano, má tam vlečnou nápravu stejně jako mám já na své. Jsou to v podstatě totožná auta kromě detailů ve výbavě a roku výroby. Je to jen slabá nafta 77kW, tedy žádný multilink a žádné velké možnosti na zadku k vůlím (silentbloky klikovky, stabilizátor, horní uložení tlumiče, tlumič samotný). Ty zadní silentbloky na klikovce nevím, co jsem tak koukal na svou když jsem přezoval na jaře kola, tak mi přijde že třeba proti předchozí O1 jsou na O3 výrazně větší, tak snad něco vydrží (O1 jsem prodával pryč s více jak 250tkm a byly dobré). Otázka je zda to opravdu dělá zezadu. To musíme vyzkoušet, protože ty zvuky se tak blbě rozléhají po celém autě, že to sice člověku připadá z 99% zezadu, ale nemusí to tak být. Sám vím jak jsem na své O3 hledal kde něco chrastí vzadu nebo u spolujezdce a nakonec to byly blbé brýle v horní přihrádce. Takže když se tam objeví nějaký zvuk co tam nepatří, rozléhá se to hned po celém autě, o to víc pak v našich kombících.
  7. ZbyšekSU

    Tlumiče

    Asi bude potřeba to ještě jednou projet a vyzkoušet jak metodu "poslouchání v kufru", tak si pohrát i s tím bržděním. Pokud to bouchání bude mizet při ručce, je to jasně něco na zadku. Nevím zda by to reagovalo třeba na vymlácené horní uložení tlumiče. Pokud to bude mizet jen při brždění pedálem, tak to bude vpředu. Každopádně to mizelo i při lehoučkém přibrždění (jako by to dělaly vyčvachtané třmeny na brzdách)
  8. ZbyšekSU

    Tlumiče

    Ty jeho tlumiče také netečou. Díval jsem se na stav mých a jeho a takhle od pohledu nejde poznat rozdíl. Asi už ale můžou mít pryč plyn i když tam kapalina stále je.
  9. ZbyšekSU

    Tlumiče

    Chlapi, potřeboval bych pomoci s radou. Debatovali jsme v práci s kolegou, který má dá se říci stejnou Octávku jako já (O3 Combi, 1,6TDI 77kW, on RV 2014 já 2015). Říkal mi že ta zadní kliková náprava je fakt hrozná že to mlátí jak prase při projetí sebemenší nerovnosti. Tak jsem na něj hleděl že až takových projevů si opravdu nevšímám (samozřejmě klikovka má své limity). Tak jsme tu jeho jeli projet a já se opravdu nestačil divit. Při přejetí sebemenšího hrbolku na cestě cyklické rány od podvozku (asi zezadu, ale je to blbě poznat). Když jsme to vzali tady u nás na cestu která je jedna záplata vedle druhé, bouchalo to neustále. Když jsme se pak vrátili a jeli tu samou trasu s mým autem, nestačil se divit, že může i na hrbolech být ticho. Dle toho projevu že to na každém hrbolku několikanásobně bouchne to budou patrně tlumiče a nejspíš zadní. Koukal jsem navíc na jeho zadní kola a měl je pěkně oploškované. Prý ale neví zda předtím ta kola byla na předku nebo na zadku, protože dozadu je obul letos sám. A můj dotaz tedy zní. Zaměřit se jen na zadní tlumiče, kde je asi pravděpodobnost větší, nebo ty samé projevy může mít i přední a vyměnit je tedy nutné všechny? Jeho auto má lehce přes 200 tisíc. Ještě jeden poznatek, když při cestě po tankodromu byť jen mírně přibrzdil, bouchání zmizelo. To si ale nedokážu vysvětlit proč. Jsem si tak říkal že až se taky dostanu se svým autem na hranici 200 tisíc km, tak se asi mám taky na co těšit. Ale tak zase tlumiče jsou jen spotřebák a řada lidí je mění už mnohem dříve.
  10. ZbyšekSU

    Drnčení plastů a pazvuky v interiéru

    @Sestbit to bude buď spona vložky topení, nebo klasické packy infotainmentu, případně u RS ještě TPI na rezonující sound generátor. Ale jelikož je to v záruce, tak ať si chlapci v servisu poradí (a hlavně nerozjebou něco jiného, co pak začne dělat ještě větší hluk) rezonance topení.pdf
  11. ZbyšekSU

    S3 odlehčení

    @5icz jede to teď lépe bez toho závaží? Ne, dělám si srandu. Já "čistil" auto od všeho co tam nutně nemusí být zrovna minulý týden a tak jako pokaždé jsem se nestačil divit kolik jsem z něj zase vynosil věcí. Valná většina těch věcí se tam jako vždy nastěhovala "sama" (náhradní věci pro malou, ze kterých už stihla během půl roku vyrůst, pozůstatky po převážení něčeho atd.) A včera jsem vyndával také jedno podobně odlehčující "závaží" jako ty z motoru.
  12. ZbyšekSU

    Smart Holder - držák multimédií

    Já nemám zkušenost přímo se Smart Holder od škodovky, ale zrovna včera jsem malé na tablet do auta dával už druhý držák z Aliexpressu, který jsem tam kupoval tehdy cca 60kč/ks (teď je dražší kvůli dopravě). A musím říct, že si úplně dobře nedokážu představit ten škodovácký, že je zcela stabilní na té "jedné pacce". Já kupoval druhý (shodný s předchozím) jen proto, že jsem jej chtěl jako záložní, kdyby třeba prasknul, ale jak teď jezdíme hodně s tabletem, tak na tom jednom to sice drží krásně, ale při jízdě se podle mě ten tablet zbytečně třese. Proto jsem tam hodil dva vedle sebe (na každou nožku opěrky jeden) a drží ho to mnohem lépe. Při 10" tabletu to krásně tedy drží potom tablet na čtyřech místech shora a čtyřech zespodu a je to pěkně pevné za pár korun. Říkal jsem si původně že zkusím právě ten držák nejprve z Ali a když bude stát za prd, tak vezmu škodovácký, ale nakonec jsem tedy rád za ten co mám. https://www.aliexpress.com/item/Premium-Car-Back-Seat-Headrest-Mount-Holder-Stand-For-7-10-Inch-Tablet-GPS-IPAD/32905720305.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.21e04c4djltXe7
  13. ZbyšekSU

    1.5 TSI OPF DSG - škubání při rozjezdu

    Takže kdo další bude tlačit na vrácení? Jak bylo řečeno dveře jsou otevřeny a evidentně se o průser začínají více zajímat. Když je tato možnost, klidně bych vzal znovu i 1,5tsi v nové verzi, protože může být lépe vychytána. Sice ten motor s hodinářskou přesností nastavení vaček a rozvodů bude jednou těžký průser po servisní stránce vzhledem k provozním vůlím, ale přinejhorším hold bude mít @Michal B. co půl roku nového medvěda díky vrácení původního klokana. Takže když je možnost jít do "stejného" auta, se kterým je jinak naprosto spokojen, tak je to super verze, kdy si člověk doladí výbavu přesně dle svých představ a reálných zkušeností. Je to jako když postavíte dům a po nějaké době víte, že některé detaily by jste už potom udělali jinak. A Michal má nyní tu šanci ty drobnosti napravit lehkou změnou konfigurace.
  14. ZbyšekSU

    Škoda SCALA

    Taky jsem tam na ně o víkendu koukal. Vpravo od té fotky je pak normálně AS Škoda. Bohužel je okolo tak málo místa, že jak funglovky, tak jeté vozy parkují takto na vedlejší zatravněné ploše.
  15. ZbyšekSU

    Clintův pirátský klub II

    Tady jsem ti to dnes změřil. Měl jsem tam už osazeny ty LED lampičky, tak jsem ti změřil i je samotné kdyby se to k něčemu hodilo.
×