Přejít na obsah

Clintův pirátský klub II


Clint

Doporučené příspěvky

Tak jak je to s tim parkovanim a automatem samotneho by me to zajimalo. Das ABCD a pak EFGH nebo tam nechas jen IJKL? [emoji16]
Ja bych automat asi bral. Uz jsem linej, clovek ma navic volnou porad jednu ruku. Muzes v klidu jist, psat SMS nebo tak.
Kdyby to nebyl ksunt DSG od VW a kdyby ty automaty nedusily motory na 1tis otacek , pokud to neni V8 4litry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až tak? Já to dělám:

A, zastavím

"C" - pokud stojím z kopce či do, zatáhnu ručku

E, dám P

F, chcípnu

 

To dávání neutrálu a pouštění brzdy, je zbytečný...

 

Jo, ještě ja tam "G"... To už nechám na každým...

 

Edit: "G"

Editováno: , autor: robin1976
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automat, jakýkoliv se z principu tahat nesmí. Prakticky je tam Nko jen na posun na servis, odtahovku, nebo na posunovací myčku, popř. parkovací automat.

Ty 2 tlačítka brzd:

1, je klasická ručka. Elektromotor zatáhne, nebo povolí.

2. je automatická brzda. Po aktivaci když někde zastavíš, tak určitou dobu drží tlak v soustavě, jako když stojíš na brzdě. Po přidání se povolí, jako když pustíš brzdu. Pokud přesáhne nèjaký limit, nebo se otevřou dveře řidiče atd..., tak se zatáhne klasická ručka a tlak se povolí.

 

Klasická - ruční brzda nelze použít v D. Většina automatů ( řízených elektronicky) má snahu si sama přidávat aby se auto rozjelo. A víme, jak moc nebrzdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To tak úplně pravda není ne? Jsou tam v podstatě 3 brzdové systémy.
1. Klasická pedálová brzda fungující klasicky přes hydrauliku a brzdí klasicky přes destičky (využívá ji i brzdový asistent o kterém jsi psal, že dokud nešlápneš na plyn, tak auto stojí)
2. Režim P na volící páce, který by měl tedy asi mechanicky zajistit otáčení náprav (to simuluje asi to, když necháš zařazenou rychlost u manuálu, vhodné na rovině)
3. Ruční brzda, stále častěji pouze tlačítko (to by mělo elektronicky brzdit přes destičky (parkování v kopci, nebo místo P = otázka, proč to tam tedy vůbec je, abych šetřil destičky a kotouče, nebo aby v zimě venku nepřimrzly destičky? A jaký je správný postup? Mě řekli při předání, že vždycky když něco dělám s voličem režimu, nebo s brzdou, musím stát na pedálů brzdy, ale když jsem se ptal na to zabrždění, tak to je prej jedno, jestli dám P a potom ještě tlačítkovou brzdu, nebo jestli dám po zastavení N a ruční brzdu a potom P... Jsem z toho trochu mimo, je to tak zbytečně složité (chápu že je to o 14 dnech používání, ale když do toho sedne člověk poprvé, nestačí se divit)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poloha P je jen takový kolíček v převodovce. Představ si šlapací kolo a do drátů kola vražíš koště. Múžeš kousek dopředu i dozadu. Pokud tam košte vrazíš při otáčení toho kola, tak letíš, nebo něco křupne.

Pokud zastavíš v kopci, vrazíš koště a skřípneš ho, tak už se blbě vytáhne, nebo tsky vůbec.

 

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Parkovací_západka

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to chápu, proto se ptám, jak se to správně má používat. V podstatě bys to do toho P vůbec neměl dávat, je to akorát tak cesta k problémům. Takže ideálně zastavím, z D to dám do N a zapnu ruční brzdu, vypnu motor, zamknu a jdu? Doma v garáži nebo na rovině na parkovišti můžu zastavit, a z D tam dát P a vypnout motor, s tím, že tam je někde prostě vražený kolík a nestojí auto zabržděné přes destičky a kotouče...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy do P. Pak je to podle situace, kde stojíš. Já dávám ručku jen v kopci, nebo když pospíchám z auta. Když nepospíchám, dám P a jemně pouštím brzdu, dokud se západka neopře. Není to věda.
Já mám automaty už hrozně dlouho, tak to mám vše už automaticky. Takže mi nèkteré věci už ani nenapadnou. U některého automatu třeba nevyndáš na N klíček ze zapalování atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, bitttpower napsal:

Tohle nějak nechápu,nabourat to takhle v nějakem dvoře,to musel byt umělec:rolleyes:

plechy dnes škodovky a ostatní VW mají tloušťku 0,4. nechtěl bych mít superba za 1 milion, který má stejný plechy jak fabie :D

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Stringo napsal:

Už to chápu emoji106.png P je vždy a ruční brzda je navíc, abys netrápil ten mechanismus který je použit v tom režimu P

Nejen ten mechanizmus západky, ale i samotný volič převodovky a jeho bovden, pokud tam je mechanická vazba a není to řešený jen elektricky. Ono když někdo nechá auto (ještě lépe SUV neo OFF) s automatem v kopci jen na P bez ručky (manuální/elektrické) a tím "napnelismem" motoru/převodovky v silentblocích se to celý včetně bovdenu k voliči natáhne, tak pak je někdy radost ten volič samotný z P uvolnit a provází to nepěkný křupání ...

 

Ten mezikrok s N a puštěním hlavní nožní brzdy po zatažení ručky a teprve potom posunu voliče do P hlavně v kopci je důležitý proto, že auto si při zabrždění nepoháněné nápravy trochu sedne/natáhne rozvor, když pustíte nožní brzdu. Pokud místo toho frknete hned P, západka na převodovce může zaskočit a dochází pak k tomu napnelismu. Jen západka je OK pro rovinu a mírné kopce, do větších sklonů nejdřív ručka B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...