Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
Ten asistent funguje do 3s. Pak se musí ťuknout do plynu, nebo přitáhnout páčku tempomatu. Však to tam píše na budíkách.
Tak já neměl moc času něco studovat. Kdybych to měl týden, určitě bych se s tím seznámil. Měl jsem to na jeden den.
Vloženo

Tak jak je to s tim parkovanim a automatem samotneho by me to zajimalo. Das ABCD a pak EFGH nebo tam nechas jen IJKL? [emoji16]
Ja bych automat asi bral. Uz jsem linej, clovek ma navic volnou porad jednu ruku. Muzes v klidu jist, psat SMS nebo tak.
Kdyby to nebyl ksunt DSG od VW a kdyby ty automaty nedusily motory na 1tis otacek , pokud to neni V8 4litry.

Vloženo

Všude stejné.
A, zastavíš
B, dáš neutrál
C, zatáhneš ručku
D, pustíš brzdu
E, dáš P
F, chcípneš motor
G, poděkuješ Škodovce za úžasný požitek z jízdy, pohladíš, políbíš, zamkneš a jdeš.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 3
Vloženo (editace)

Až tak? Já to dělám:

A, zastavím

"C" - pokud stojím z kopce či do, zatáhnu ručku

E, dám P

F, chcípnu

 

To dávání neutrálu a pouštění brzdy, je zbytečný...

 

Jo, ještě ja tam "G"... To už nechám na každým...

 

Edit: "G"

Editováno: , autor: robin1976
Vloženo

Pokud dáš P a ručku a pak pustíš brzdu, auto se v kopci ještě pohne a opře se o západku. Na rovince je to fuk, tam se auto nepohne. Jen na P bych parkoval jen na rovince a tam, kde mě nikdo neposune. Zítra to vyzkouším se Supem. Ten má tu debilní elektrickou brzdu.

Vloženo

Mě právě hrozně mate to, že v podstatě N (neutrál) je u automatu úplně k hownu.....na co tam vlastně je? Když se tahá auto na vlek? A proč jsou tam 2 brzdy ... Stačí tam přece jedna ruční (je jedno jestli elektrická nebo klasická ...

Vloženo

Automat, jakýkoliv se z principu tahat nesmí. Prakticky je tam Nko jen na posun na servis, odtahovku, nebo na posunovací myčku, popř. parkovací automat.

Ty 2 tlačítka brzd:

1, je klasická ručka. Elektromotor zatáhne, nebo povolí.

2. je automatická brzda. Po aktivaci když někde zastavíš, tak určitou dobu drží tlak v soustavě, jako když stojíš na brzdě. Po přidání se povolí, jako když pustíš brzdu. Pokud přesáhne nèjaký limit, nebo se otevřou dveře řidiče atd..., tak se zatáhne klasická ručka a tlak se povolí.

 

Klasická - ruční brzda nelze použít v D. Většina automatů ( řízených elektronicky) má snahu si sama přidávat aby se auto rozjelo. A víme, jak moc nebrzdí.

Vloženo

To tak úplně pravda není ne? Jsou tam v podstatě 3 brzdové systémy.
1. Klasická pedálová brzda fungující klasicky přes hydrauliku a brzdí klasicky přes destičky (využívá ji i brzdový asistent o kterém jsi psal, že dokud nešlápneš na plyn, tak auto stojí)
2. Režim P na volící páce, který by měl tedy asi mechanicky zajistit otáčení náprav (to simuluje asi to, když necháš zařazenou rychlost u manuálu, vhodné na rovině)
3. Ruční brzda, stále častěji pouze tlačítko (to by mělo elektronicky brzdit přes destičky (parkování v kopci, nebo místo P = otázka, proč to tam tedy vůbec je, abych šetřil destičky a kotouče, nebo aby v zimě venku nepřimrzly destičky? A jaký je správný postup? Mě řekli při předání, že vždycky když něco dělám s voličem režimu, nebo s brzdou, musím stát na pedálů brzdy, ale když jsem se ptal na to zabrždění, tak to je prej jedno, jestli dám P a potom ještě tlačítkovou brzdu, nebo jestli dám po zastavení N a ruční brzdu a potom P... Jsem z toho trochu mimo, je to tak zbytečně složité (chápu že je to o 14 dnech používání, ale když do toho sedne člověk poprvé, nestačí se divit)...

Vloženo

Poloha P je jen takový kolíček v převodovce. Představ si šlapací kolo a do drátů kola vražíš koště. Múžeš kousek dopředu i dozadu. Pokud tam košte vrazíš při otáčení toho kola, tak letíš, nebo něco křupne.

Pokud zastavíš v kopci, vrazíš koště a skřípneš ho, tak už se blbě vytáhne, nebo tsky vůbec.

 

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Parkovací_západka

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

Jo to chápu, proto se ptám, jak se to správně má používat. V podstatě bys to do toho P vůbec neměl dávat, je to akorát tak cesta k problémům. Takže ideálně zastavím, z D to dám do N a zapnu ruční brzdu, vypnu motor, zamknu a jdu? Doma v garáži nebo na rovině na parkovišti můžu zastavit, a z D tam dát P a vypnout motor, s tím, že tam je někde prostě vražený kolík a nestojí auto zabržděné přes destičky a kotouče...

Vloženo

Vždy do P. Pak je to podle situace, kde stojíš. Já dávám ručku jen v kopci, nebo když pospíchám z auta. Když nepospíchám, dám P a jemně pouštím brzdu, dokud se západka neopře. Není to věda.
Já mám automaty už hrozně dlouho, tak to mám vše už automaticky. Takže mi nèkteré věci už ani nenapadnou. U některého automatu třeba nevyndáš na N klíček ze zapalování atd.

Vloženo (editace)
před 18 hodinami, bitttpower napsal:

Tohle nějak nechápu,nabourat to takhle v nějakem dvoře,to musel byt umělec:rolleyes:

plechy dnes škodovky a ostatní VW mají tloušťku 0,4. nechtěl bych mít superba za 1 milion, který má stejný plechy jak fabie :D

Editováno: , autor: kokta7
Vloženo
před 11 hodinami, Stringo napsal:

Už to chápu emoji106.png P je vždy a ruční brzda je navíc, abys netrápil ten mechanismus který je použit v tom režimu P

Nejen ten mechanizmus západky, ale i samotný volič převodovky a jeho bovden, pokud tam je mechanická vazba a není to řešený jen elektricky. Ono když někdo nechá auto (ještě lépe SUV neo OFF) s automatem v kopci jen na P bez ručky (manuální/elektrické) a tím "napnelismem" motoru/převodovky v silentblocích se to celý včetně bovdenu k voliči natáhne, tak pak je někdy radost ten volič samotný z P uvolnit a provází to nepěkný křupání ...

 

Ten mezikrok s N a puštěním hlavní nožní brzdy po zatažení ručky a teprve potom posunu voliče do P hlavně v kopci je důležitý proto, že auto si při zabrždění nepoháněné nápravy trochu sedne/natáhne rozvor, když pustíte nožní brzdu. Pokud místo toho frknete hned P, západka na převodovce může zaskočit a dochází pak k tomu napnelismu. Jen západka je OK pro rovinu a mírné kopce, do větších sklonů nejdřív ručka B)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...