Prosinec 18, 20186 r Ten asistent funguje do 3s. Pak se musí ťuknout do plynu, nebo přitáhnout páčku tempomatu. Však to tam píše na budíkách.
Prosinec 18, 20186 r když tatra rozdrtí papundekl od škodovky :D akorát další starost :D Upraveno Prosinec 18, 20186 r od kokta7
Prosinec 18, 20186 r Ten asistent funguje do 3s. Pak se musí ťuknout do plynu, nebo přitáhnout páčku tempomatu. Však to tam píše na budíkách. Tak já neměl moc času něco studovat. Kdybych to měl týden, určitě bych se s tím seznámil. Měl jsem to na jeden den.
Prosinec 18, 20186 r Tak jak je to s tim parkovanim a automatem samotneho by me to zajimalo. Das ABCD a pak EFGH nebo tam nechas jen IJKL? [emoji16]Ja bych automat asi bral. Uz jsem linej, clovek ma navic volnou porad jednu ruku. Muzes v klidu jist, psat SMS nebo tak. Kdyby to nebyl ksunt DSG od VW a kdyby ty automaty nedusily motory na 1tis otacek , pokud to neni V8 4litry.
Prosinec 18, 20186 r Všude stejné. A, zastavíšB, dáš neutrálC, zatáhneš ručkuD, pustíš brzduE, dáš PF, chcípneš motorG, poděkuješ Škodovce za úžasný požitek z jízdy, pohladíš, políbíš, zamkneš a jdeš.
Prosinec 18, 20186 r Až tak? Já to dělám: A, zastavím "C" - pokud stojím z kopce či do, zatáhnu ručku E, dám P F, chcípnu To dávání neutrálu a pouštění brzdy, je zbytečný... Jo, ještě ja tam "G"... To už nechám na každým... Edit: "G" Upraveno Prosinec 18, 20186 r od robin1976
Prosinec 18, 20186 r Pokud dáš P a ručku a pak pustíš brzdu, auto se v kopci ještě pohne a opře se o západku. Na rovince je to fuk, tam se auto nepohne. Jen na P bych parkoval jen na rovince a tam, kde mě nikdo neposune. Zítra to vyzkouším se Supem. Ten má tu debilní elektrickou brzdu.
Prosinec 18, 20186 r Mě právě hrozně mate to, že v podstatě N (neutrál) je u automatu úplně k hownu.....na co tam vlastně je? Když se tahá auto na vlek? A proč jsou tam 2 brzdy ... Stačí tam přece jedna ruční (je jedno jestli elektrická nebo klasická ...
Prosinec 18, 20186 r Automat, jakýkoliv se z principu tahat nesmí. Prakticky je tam Nko jen na posun na servis, odtahovku, nebo na posunovací myčku, popř. parkovací automat. Ty 2 tlačítka brzd: 1, je klasická ručka. Elektromotor zatáhne, nebo povolí. 2. je automatická brzda. Po aktivaci když někde zastavíš, tak určitou dobu drží tlak v soustavě, jako když stojíš na brzdě. Po přidání se povolí, jako když pustíš brzdu. Pokud přesáhne nèjaký limit, nebo se otevřou dveře řidiče atd..., tak se zatáhne klasická ručka a tlak se povolí. Klasická - ruční brzda nelze použít v D. Většina automatů ( řízených elektronicky) má snahu si sama přidávat aby se auto rozjelo. A víme, jak moc nebrzdí.
Prosinec 18, 20186 r To tak úplně pravda není ne? Jsou tam v podstatě 3 brzdové systémy.1. Klasická pedálová brzda fungující klasicky přes hydrauliku a brzdí klasicky přes destičky (využívá ji i brzdový asistent o kterém jsi psal, že dokud nešlápneš na plyn, tak auto stojí)2. Režim P na volící páce, který by měl tedy asi mechanicky zajistit otáčení náprav (to simuluje asi to, když necháš zařazenou rychlost u manuálu, vhodné na rovině)3. Ruční brzda, stále častěji pouze tlačítko (to by mělo elektronicky brzdit přes destičky (parkování v kopci, nebo místo P = otázka, proč to tam tedy vůbec je, abych šetřil destičky a kotouče, nebo aby v zimě venku nepřimrzly destičky? A jaký je správný postup? Mě řekli při předání, že vždycky když něco dělám s voličem režimu, nebo s brzdou, musím stát na pedálů brzdy, ale když jsem se ptal na to zabrždění, tak to je prej jedno, jestli dám P a potom ještě tlačítkovou brzdu, nebo jestli dám po zastavení N a ruční brzdu a potom P... Jsem z toho trochu mimo, je to tak zbytečně složité (chápu že je to o 14 dnech používání, ale když do toho sedne člověk poprvé, nestačí se divit)...
Prosinec 18, 20186 r Poloha P je jen takový kolíček v převodovce. Představ si šlapací kolo a do drátů kola vražíš koště. Múžeš kousek dopředu i dozadu. Pokud tam košte vrazíš při otáčení toho kola, tak letíš, nebo něco křupne. Pokud zastavíš v kopci, vrazíš koště a skřípneš ho, tak už se blbě vytáhne, nebo tsky vůbec. https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Parkovací_západka
Prosinec 18, 20186 r Jo to chápu, proto se ptám, jak se to správně má používat. V podstatě bys to do toho P vůbec neměl dávat, je to akorát tak cesta k problémům. Takže ideálně zastavím, z D to dám do N a zapnu ruční brzdu, vypnu motor, zamknu a jdu? Doma v garáži nebo na rovině na parkovišti můžu zastavit, a z D tam dát P a vypnout motor, s tím, že tam je někde prostě vražený kolík a nestojí auto zabržděné přes destičky a kotouče...
Prosinec 18, 20186 r Vždy do P. Pak je to podle situace, kde stojíš. Já dávám ručku jen v kopci, nebo když pospíchám z auta. Když nepospíchám, dám P a jemně pouštím brzdu, dokud se západka neopře. Není to věda. Já mám automaty už hrozně dlouho, tak to mám vše už automaticky. Takže mi nèkteré věci už ani nenapadnou. U některého automatu třeba nevyndáš na N klíček ze zapalování atd.
Prosinec 18, 20186 r Ono ta poloha P je ve finále jediná mechanická věc, která to auto chrání proti rozjetí.
Prosinec 18, 20186 r Už to chápu [emoji106] P je vždy a ruční brzda je navíc, abys netrápil ten mechanismus který je použit v tom režimu P
Prosinec 19, 20186 r před 12 hodinami, Stringo napsal: G? Jo tomu konečně rozumím jenom jestli to ví i manželka .....
Prosinec 19, 20186 r Ta na tyhle vychytávky není [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Prosinec 19, 20186 r před 18 hodinami, bitttpower napsal: Tohle nějak nechápu,nabourat to takhle v nějakem dvoře,to musel byt umělec plechy dnes škodovky a ostatní VW mají tloušťku 0,4. nechtěl bych mít superba za 1 milion, který má stejný plechy jak fabie :D Upraveno Prosinec 19, 20186 r od kokta7
Prosinec 19, 20186 r před 11 hodinami, Stringo napsal: Už to chápu P je vždy a ruční brzda je navíc, abys netrápil ten mechanismus který je použit v tom režimu P Nejen ten mechanizmus západky, ale i samotný volič převodovky a jeho bovden, pokud tam je mechanická vazba a není to řešený jen elektricky. Ono když někdo nechá auto (ještě lépe SUV neo OFF) s automatem v kopci jen na P bez ručky (manuální/elektrické) a tím "napnelismem" motoru/převodovky v silentblocích se to celý včetně bovdenu k voliči natáhne, tak pak je někdy radost ten volič samotný z P uvolnit a provází to nepěkný křupání ... Ten mezikrok s N a puštěním hlavní nožní brzdy po zatažení ručky a teprve potom posunu voliče do P hlavně v kopci je důležitý proto, že auto si při zabrždění nepoháněné nápravy trochu sedne/natáhne rozvor, když pustíte nožní brzdu. Pokud místo toho frknete hned P, západka na převodovce může zaskočit a dochází pak k tomu napnelismu. Jen západka je OK pro rovinu a mírné kopce, do větších sklonů nejdřív ručka
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.