Přejít na obsah

Teplý start rachtání


Lucaso1989

Doporučené příspěvky

ahoj, prosím o radu snad někdo zná tento problém.

Vlastním Superba 3.6 FSI najeto mám cca 120 tisíc a každý teplý start se ozve rachtání, jako někde od převodovky zařadím D rozjedu se a je po problému, rachtání je okamžitě pryč

napadlo mě že by to mohl být setrvák, ale je mi divné že studené starty jsou naprosto bez problému.

 

předem děkuji za vaše rady.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

pozri , číslo dielu podľa vin , ono by to chcelo počuť až potom niečo riešiť , vymeniť obidve reťaze , obidva napínáky aj klzné lišty , koľko to má km ? porovnať dlžku reťaze s novou a vieš na čom si že nemeníš zbytočne , obnáša to demontáž prevodovky a čo to práce ... prestavovače sa veľmi nemenia pri cene 500-600eur za kus by to nikto nezaplatil ,pokiaľ majú zuby tak to jazdí ... realita je taká že aj po výmene si to sem tam zachrastí ale máš pokoj na duši že je všetko nové 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam najeto 250 000 vim ze uz me nejspis ceka vymena rozvodu, ale jak jsi psal ty Suri.: (pri teplem startu pridam plyn a hned to stichne), tak jsem se pripravoval na nejhorsi, ze by to mohl byt spatny prestavovac.

A pri vymene rozvodu se hned pozna jestli jsou ty prestavovace spatne??

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nespoznáš na nich nič , vymenil by som obe reťaze , oba napínáky , lišty , stredné koleso a kukol či tam nie sú nejaké anomálie a o koľko boli reťaze natiahnuté voči novým , to bude relatívne lacná oprava a máš istotu že je všetko v poriadku ... na ten zvuk si budeš musieť zvyknúť ... vravím , mám 50tis kus ale tam hlavne studený štart je zaujímavý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj borci, jak jste vyřešili zmíněný problém? Mám podobný, najeto poctivých 205 tis km (rozvody původní) a dělá to i při studeným startu, po hlubším zkoumání jsem zjistil, že opravdu rachtají rozvody, kvůli málo doplému hornímu napínáku, rozvody i napínák jsou v pořádku, zjištěn nízký tlak oleje, proto napínák nedopne, protože je ovládán tlakem oleje, dle mechanika by výměna rozvodů nepomohla (vyhozené peníze) tak teď řeším jestli je to olejové čerpadlo nebo čidlo tlaku oleje přepadu, nesetkal jste se někdo s podobnou věcí?

Editováno: , autor: Jirka3.6V6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chce to počuť , ten vrchný napínák sa dá vymeniť jednoducho a viete na čom ste , celá výmena rozvodu tiež nie je zložitá len väčšina aj tak vymení len reťaze , napínáky a lišty a dosť často hrkocú aj prestavovače vačiek alebo je zakarbonované sitko v prívode oleja k nim , tiež je dobré predtým zmerať aj tlak oleja ...

 

seriozna výmena s prestavovačmi , reťazami a olejovým čerpadlom niečo stojí preto na to každý sere a dá vymeniť maximálne reťaz

vždy to chce počuť , tieto motory rachtajú od nova , pár si ich pamätám , jeden 60tis km aj mám , hlavne za studena keď to chytí vyšší voľnobeh tak zarachotí ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj to s tebou souhlasím suri. , dle mého info by to olej. čerpadlo mělo být u rozvodů takže než se pustím do této operace tak jak píšeš, nechám zkontrolovat vanu a sací koš, mechanik mi to taky navrhoval, jinak rachtání je v tuto chvíli jak za tepla tak i studena při startu a občas i do 2000 otáček jinak ne a zvuk jde pouze z prostoru horního napínaku. motor jinak šlape bez problému.

 

Mohl by nízký tlak oleje způsobit zanesený filtr oleje? Mám teď na olej 5W30 long najeto cca 8500km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

...tak problém vyřešen, všechny problémy s rachtáním řetězu a chybovou hláškou "P2293 - regulátor tlaku paliva 2" vyřešila pouze výměna horního napínáku rozvodů, tlak oleje v poho cca 3.0 - 3.8 baru. Diagnostika a práce s materiálem v origo servisu škoda vyšla na 6000,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

...jen pro info, problém byl vyřešen na cca 3000km, chyba se opět vrátila, ale rachtání řetězu žádné od výměny horního napínáku (tichý chod řetězu jak za studena tak za tepla), po delším hledání problému zjištěna prasklá vodící lišta horního řetězu a asi touto vinou přeskočeny zuby na pohonu vysokotlakého čerpadla a proto ta chyba "P2293 - regulátor tlaku paliva 2". Z důvodu prasklé vodící lišty nutná výměna rozvodů a vyčištění olejové vany a sacího koše od zbytků lišty. Tak doufám, že po této opravě bude opět šestihrnek fungovat :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...