Přejít na obsah

Spaceback - nosič kol na 5. dveře nebo dodělat tažné?


Daaric

Doporučené příspěvky

Zdravím Rapiďáci :)

Sice se blíží zima a nosiče na kola už mají prakticky po sezóně, ale tím spíš mám zimu na to vymyslet, jak vozit kola příští rok. Takže na vás mám 2 otázky:

Jasně a stručně:

  1. Vaše zkušenosti s nosičem kol na páté dveře a vaše tipy
  2. Vaše zkušenosti s dodatečnou montáží tažného na auto bez přípravy v AS i mimo

Odůvodnění:

Čas od času vyrážíme s přítelkyní na 3-4 denní cyklovýlety ve stylu: odvezeme se s koly autem, rozbijeme základní tábor, projedeme okolí a obdobně cesta domů. Takže potřebuji na Spacebacka naložit 2 horská kola velikosti XL, asi 15kg na jedno. Mám možnost si půjčit nosič na kouli od skorotchána, jenže nemám kouli (a ani přípravu na tažné), takže jsem si ho zatím půjčoval i s koulí a celým autem. Jednou za čas je to v pohodě, ale krást mu auto každý 3 týdny nebo měsíc je mi prostě blbý a není to dlouhodobý řešení.

Na střechu kola dávat nechci, cesty do kempů často lemují nízké větve a kola taky nejsou nejlehčí. Zajímavě a "jednoduše" vypadají nosiče na páté dveře. Zatím jsem o nich ale nezaznamenal moc postřehů a zkušeností, a když už tak jsou vidět na golfu nebo nějakým sedanu, takže těžko si představit jak sedí na šikmým okně Rapidu. Jestli někdo takhle jezdíte, tak budu moc rád za postřehy, fotky a tipy na nosiče :)

Druhá možnost je nechat si dodělat tažný, v únoru jdu na garančku, tak si nechám udělat nějakou kalkulaci, za kolik by mi ho dodělali v AS. Určitě by to byla nejkomfortnější varianta, ale taky bez pochyb nejdražší a další využití pro kouli... karavan nemám, chalupu a vozík taky ne... tak jenom na ty kola. 

Mám přes zimu co vymýšlet, takže budu moc rád za vaše zkušenosti a tipy. 

A jestli máte nějaký další tipy a geniální zlepšováky pro přepravu kol, určitě je ocením ;D

Dík, Mára

Editováno: , autor: Daaric
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem nosic na 5. dvere na sve byvale FII. Bylo to Thule 9105. Teda jeste mame, ale snazime se ho prodat na bazaru. Na obcasne jezdeni to je ok, ale predstava kazdy mesic me docela desi. Nejvic podle me trpely hrany dveri na hore. I kdyz ty haky byly "pogumovane" a na mistech kam prisly nalepena tlusta izolepa, tak presto vsechno po mnoha letech a ne az tak moc nasazovani trpelo. Spodni hrana na tom byla lip, ale ta guma na nosici zase teplem mela tendence jezdit.

Samozrejme musis pocitat s tim, ze s koly dvere neotevres. Bez kol to jde, ale docela je ten nosic tezky a musi se davat pozor pri zavirani, aby to moc neprastilo.

Pak musis davat pozor na to, aby se ti neaktivoval zadni sterac. Takze bud v infotainmantu vypnout, nebo vytahnout pojistku = nejjistejsi varianta. Pripadne si davat bacha aby pri zarazeni zpatecky nebyly sterace zapnute.

 

Zvedani a nasazovani kol bylo prijemnejsi nez na strehu, ale na tazne to nema. I tak jsem to musel davat do vyse prsou.

 

=>na soucasne FIII slo tazne z vyroby (usnadnilo uvahy i to, ze pro FIII combi thule reseni nema). Navic, kdyz uz neni problem mit legalni 3 RZ pro tento nosic. tak taky volim tazne.

Editováno: , autor: lumirnavrat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...