Přejít na obsah

Ako setrne jazdit


TDI

Doporučené příspěvky

Ahojte.

Mozno si niektori z Vas pomyslia, co som za trupku :ph34r: , ked dam taketo otazky, ale by ma zaujimalo, ti co jazdite opatrne a setrno :unsure: , tak mi prosim napiste svoje poznatky, dakujem.

Mam novu OctaviuII(predtym som mal staru, tiez diesel ale SDI) no a chcel by som auto a motor setrit, to znamena ze jazdit optimalne, nizku spotrebu a setrne k motoru. Chodim kazdy den - dialnica 120km, tak moc to nezeniem, 120-130km/h. Zatial sa mi dari slusna celkova spotreba (aspon mne sa zda byt slusna) 4,7l/100km. :D

Chcel by som vediet Vase skusenosti a nazory, v akych otackach pri akej rychlosti je podla Vas naidealnejsie sa pri jednotlivych rychlostnych stupnoch pohybovat, aby som mal stale nizku spotrebu a nenicil motor ani turbo(viem,ze za kazdych cestnych a poveternostnych podmienok to moze byt inak)...

Dalej mi jeden kamos radil, ze s Turbom musim chodit tak, ze rychlo akcelerujem nad pozadovanu rychlost a potom postupne uberam plyn a zostanem na pozadovanej rychlosti, ze tym turbo netrpi, ze to tak ma byt. No mne sa to moc nezda, mate nejake skusenosti, ze ako jazdit najlepsie s turbom, aby mi co najdlhsie vydrzalo?

Dakujem moc za odpovede. TDI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen bych k tomu vystiznymu od Cosbyho dodal, ze zadnej motor neni stavenej na to, aby se tocil na nizky otacky a dal ne, to se obcas musi, proc by to jinak bylo tak konstruovany a melo to takovy moznosti? ;)

Mam benzinaka, temer 200000km a az na par cidel vsechno puvodni, a 6000 otacek zaziva casto, aby se "profouknul" :) A s druhou TDi Octou se deje to samy, i kdyz by se jezdilo na spotrebu, tak zahratou sem tam prohnat i do otacek, dochladit a pohoda. Ma 127000km a krome vahy vzduchu vse puvodni...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prečo by sa mu malo pridrieť? Jediné riziko je zanesenie pohyblivých lopatiek turba sadzami, pokiaľ budeš jazdiť vždy s malou záťažou (teda s ľahkou nohou). Tak sa odporúča sem tam šlapnúť na plyn naplno a motor potrápiť (samozrejme len dokonale zahriaty). Ale to myslím pri predbiehnaí pôjde urobiť bežne. Inak si myslím, že motoru neublíšiš ani keď ho budeš držať v nízkych otáčkach. Mám skúsenosti aj s autami vybavenými automatom a turbom a automat pri úspornej jazde ustálenou rýchlosťou pokojne udržiava otáčky okolo 1300 a to sa jedná dokonca o benzín.

krysarr - no ale TDI motorom sústavná jazda vo vysokých otáčkach moc nesvedčí. Náš stavbyvedúci by o tom vedel rozprávať. Presadol do TDI z benziňáku a dlho si na odlišné chovanie "nafty" nevedel zvyknúť a jazdil "benzínovo". To malo za následok rozsypanie turba s následným únikom oleja a zadrením motora a inokedy zase rozsypanie jedného piestu a následné zničenie motora. Takže má cca 200.000 km a tretí motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

krysarr - no ale TDI motorom sústavná jazda vo vysokých otáčkach moc nesvedčí. Náš stavbyvedúci by o tom vedel rozprávať. Presadol do TDI z benziňáku a dlho si na odlišné chovanie "nafty" nevedel zvyknúť a jazdil "benzínovo". To malo za následok rozsypanie turba s následným únikom oleja a zadrením motora a inokedy zase rozsypanie jedného piestu a následné zničenie motora. Takže má cca 200.000 km a tretí motor.

No a prave proto sem psal:

Mam benzinaka, temer 200000km a az na par cidel vsechno puvodni, a 6000 otacek zaziva casto, aby se "profouknul" A s druhou TDi Octou se deje to samy, i kdyz by se jezdilo na spotrebu, tak zahratou sem tam prohnat i do otacek, dochladit a pohoda. Ma 127000km a krome vahy vzduchu vse puvodni...

Jinaxe s tim samozrejme neda jezdit jako s benzinakem, to je vrazda :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj způsob řazení. U 1 a 2 přeřazuju při cca 2500ot, 3-4-5 při 2000. Což znamená že jedu cca 55km/h na 4 - 1500ot. při spotřebě cca 3-3,2l. Když tam nechám 3 tak to má na 55 cca 2000 s potřebu 3,7-4,3l cca. Jako podtáčení mi to zvukově ani projevem motoru nepřipadá. Motor zacíná protestovat pod cca 1400ot. Je fakt že na tohle je zlatej tempomat. Je fakt že teď při chladnějšších ránech tam tu trojku na 50 nechávám než se ohřeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj způsob řazení. U 1 a 2 přeřazuju při cca 2500ot, 3-4-5 při 2000. Což znamená že jedu cca 55km/h na 4 - 1500ot. při spotřebě cca 3-3,2l. Když tam nechám 3 tak to má na 55 cca 2000 s potřebu 3,7-4,3l cca. Jako podtáčení mi to zvukově ani projevem motoru nepřipadá. Motor zacíná protestovat pod cca 1400ot. Je fakt že na tohle je zlatej tempomat. Je fakt že teď při chladnějšších ránech tam tu trojku na 50 nechávám než se ohřeje.

1. dotaz: to Te bavi? :)

2. dotaz neni dotaz, spis konstatovani, chudaaak motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budeš se divit, ale baví. :p

A- vozím většinou celou rodinu tj i dvě děcka <3 roky takže většinou v autě spěj a při ostřejší jíždě jim to nedělá dobře a v sedačkách kinklaj :)

B- Auto nemám na firmu, takže spotřeba je pro mě důležitá :unsure:

C- pokud je zajetej motor nevidím důvod proč nejezdit na spodní hranici, pokud jedu sám klidně auto protáhnu rychleji :specool: mimo město při 95 si to stejně chrochá cca 2000ot a to je imho u 1.9TDI to nejideálnější místo.

Reagoval jsem hlavě na původní dotaz TDI jak jezdit > optimalne, nizku spotrebu a setrne k motoru < > naidealnejsie sa pri jednotlivych rychlostnych stupnoch pohybovat < většina odpovědí teoretizuje, ale nikdo nepřizná jak jezdí :blbec:

Imho je TDI na nízky otáčky ideálně konstruovaný nebo ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je, ale radit pri 2000 je zverstvo, sorry ;) Neco jinyho je, kdyz jedes kilo na 2000, coz je samozrejme v poho, a neco jinyho radit kolem 2000 otacek. Vis, kdy zabira turbo (TDi)? ;)

Pro me je spotreba taky dulezita, ale pul litru sem nebo tam, to se v tech vydajich, co veskery porizeni, provoz a udrzba stoji, totalne ztrati :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa mňa, ak sa ide úsporne, tak vôbec to turbo nie je potreba, lebo motor aj v nižších otáčkach podáva dostatok výkonu na udržiavanie konštantnej rýchlosti či na plynulé zrýchľovanie. A pri nižších otáčkach sa motor otočí menej krát a teda sa aj menej krát opotrebí. Takže ozaj nevidím nič zlé ísť na nižších otáčkach. Ak treba predbiehať, tak tu je šaltpáka a turbo dodá dostatok vzduchu pre dostatočný výkon motora. Ale aby sa jazdilo pri 90-ke na 3500 ot. je podľa mňa fest nezmysel. Pri plynulej a pokojnej jazde nevidím nič zlé radiť pri 2000 ot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky vsetkym za odpovede.

Ja mam auto kratko, zatial len 3 tyzdne, uz mam najazdene 2500km.

Jazdim tak pohodicka, prvych 1500km som nad 2000ot nesiel, teraz radim vzdy max. pri 2500,aj to sa mi uz zda,ze motor moc huci a pyta si preradit skor...

preto som mal na zaciatku taky dotaz. ci nie je zle, ked budem jazdit pohodicka, ci to nebude skodit turbu. kamosi aj v skodovke mi povedali,ze pri tomto motore sa Turbo zapina hned, cize to ma zaujimalo, ci sa neznici, ked nebudem vytacat do vyssich alebo ked nebudem jazdit tym stylo, ze prudko pridam a potom necham pozvolna klesat rychlost...iny mi zas povedal,ze optimalne pre tento motor je 2000 otacok, tak ako to tu niekto spominal...nuz uvidim...nechcem nieco zanedbat alebo hned od zaciatku si nieco znicit...jeden mi povedal,ze mam jazdit tak,ako pocut motor,ze ked uz nestiha,mam podradit a opacne...len ked ja skoro ani nepocujem motor v aute, ked mi hra aj radio,tak uz vobec nie:))))

tak este raz dik.caute

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle neni zadnej kram za par korun, neboj se, ze tim, ze budes motor trochu vytacet nebo podtacet tak znicis turbo. hlavne mas 2 roky zaruku. a podle me, to, ze radis max pri 2500 a zda se ti, ze motor uz moc huci, taky neni uplne dobre, pac tak, jak si ho zajedes, tak bude jezdit, a timhle stylem ho dle meho nazoru dost umrtvis. ono dneska se rika, ze tyhle novy motory by mely dostat za usi hned zezacatku, ja taky prvnich 1000km jezdil volne(tzn jsem nesel pres 3tis, podle me tocit motor max 2tis je utrpeni pro auto).

pisu to jen proto, aby ses treba nekdy v budoucnu nedivil, ze tvoje oktavka jede se stejnym motorem o dost hur nez jina.

a to ze turbo zapina hned je nesmysl, protoze to by muselo foukat uz od volnobehu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je, ale radit pri 2000 je zverstvo, sorry  ;) Neco jinyho je, kdyz jedes kilo na 2000, coz je samozrejme v poho, a neco jinyho radit kolem 2000 otacek. Vis, kdy zabira turbo (TDi)? ;)

OK, tak poraď kdy spíná? Imho je jedno jestli jedu s turbem nebo bez ne?

Pokud se nemejlim, tak nekde kolem 1850-1900, nekdo znalejsi urcite potvrdi ci vyvrati, ja sem jenom lajka :) Kazdopadne jak pise Luke v poslednich par prispevcich, motor je od toho, aby jezdil, ne aby se trapil a musel tlacit na nizky otacky auto, co ma i s lidmi pomalu tunu a pul. Na to sou dobry americky pomalochodky lol Nechapu, jaxi nekdo muze poridit auto s turbem a pak jezdit v rozmezi 1500-2000 otacek, to si kupte staryho pezota 405ku bez turba, usetrite hromady penez za porizeni autaku a budete jezdit stejne, jak s hnojem, a vyssi spotreba se porad vyplati proti porizovaci cene, nevim, nechapu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TDI - tých 2000 otáčok je optimálnych preto, lebo už turbo pri silnejšom stlačení plynu naozaj pracuje. Skús stlačiť plyn pri 1500 otáčkach a zrýchľuj. Sám pocítiš ten nárast výkonu (bude to niekde okolo 1900 ot). Vtedy začne turbo pracovať naplno. Ale nič ti predsa nebráni pri potrebe výkonu podradiť. Navyše iste sám dobre vieš, že ak jazdíš plynulo a úsporne, tak ten prechod cez 1900 ot, kedy nabehne turbo, temer nepoznáš.

Luke - o tom umŕtvení motora by sme mohli dlho diskutovať, ja som jazdil s 2,0 MPI na spotrebu a radil som obvykle ako u nafťáku a kamoš s rovnakým motorom uznával zásadu, že 160-ka je optimálna cestovná rýchlosť (na okreske). A Čuduj sa svete, jazdilo nám to rovnako, aj keď sme si autá vymenili, nebadali sme rozdiel.

Krysarr - len aby si nebol prekvapený, aký malý výkon je potrebný na ustálenú jazdu toho 1,5t ťažkého auta. To turbo pracuje hlavne vtedy, ak potrebuješ výkonu viacej (zrýchľovanie, jazda s prívesom, do kopca a pod.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...