wolfik Vloženo 14. Březen 2019 Sdílet Vloženo 14. Březen 2019 jj bez DPH Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 3. Duben 2019 Sdílet Vloženo 3. Duben 2019 Docela zajímavý článek na téma hodící se do tohoto topiku: http://e-flotila.cz/aktuality/2445-2019-servis-olej-drahy-cena 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ibe Vloženo 3. Duben 2019 Sdílet Vloženo 3. Duben 2019 Docela zajímavý, ale ty jejich argumenty.... Kdyby nechtěli tolik rejžovat na oleji tak povolí přinést vlastní o 2/3 levnější olej. Místo toho vymýšlí tyhle bláboly o poškození motoru skrz přinesení vlastního origo oleje, který je úplně stejný jak ten v 200l sudu co maj v AS. ps. troštu ot., ale nejvíc mě rozesmálo: ? Citovat „Kvůli levnějšímu oleji jsem dlouho jezdil ke známému garážistovi,“ líčil mi jeden můj známý. „Pak mi ale odešel jeden procesor. Garážista se v tom týden vrtal a pak nechal auto odtáhnout k autorizovanému dealerovi, kde díky diagnostice přišli na to, kde je problém a za den auto opravili. Takže já jsem s garáží skončil a jezdím už i na olej jen do autorizovaného servisu, kde je to sice opticky dražší, ale mám pocit, že dnešní auta už jinam nepatří.“A za onu odbornost a vysokou kvalitu práce by měl být člověk připraven zaplatit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 3. Duben 2019 Autor Sdílet Vloženo 3. Duben 2019 (editace) @Ibe té Tebou citované části z článku jsem se taky velice zasmál..je neuvěřitelné, co si dokážou vymyslet a napsat, ale dobrá masáž..Ti, kteří se v tom nedokáží orientovat začnou možná jezdit si měnit olej za jejich super ceny ?? Já tedy osobně za tu jejich údajnou odbornost a vysokou kvalitu práce připraven platit nejsem, protože mám zkušenost úplně opačnou, aspoň tedy tam, kde jsem byl.. Editováno: 3. Duben 2019, autor: ski1961 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 3. Duben 2019 Sdílet Vloženo 3. Duben 2019 Asi tak, jako "masáž" pěkné. Mne na tom hlavně zaujalo kolik "subjektů" se cestou na tom oleji napakuje. A hlavně, že to potvrzuje to co už někteří říkáme dlouho, s cenou oleje v tom ŠA není sama. A upřímně, co by chtěli na té výměně oleje dělat "odborného", nářadí je na to stejné jako v dobách 120 a práce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 Dnes jsem byl na 1. Garanční prohlídce. Škoda Rapid 2017, 1.2tsi 66kw. Cena podle mě super. Díky uživateli ski1961 za věcné rady. 2 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Znedlob Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 Olej si zvolil jaký? Co vzducháč a a pilový? :) Jinak další prohlídka je za rok? Co se potom mění/vyměnuje tam? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 4. Duben 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 (editace) @Znedlob další je po roce a na té se mění pouze brzdová kapalina, pokud tedy dotyčný nemá nastavený roční interval výměny oleje, nebo za ten rok najede km toho delšího intrevalu...jinak vzducháč se při po 2 letech nemění a pylový si zřejmě nenechal vyměnit, stejně jako já, protože to třeba zvládne sám za jinou cenu :-) Editováno: 4. Duben 2019, autor: ski1961 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 (editace) Olej jsem dal Shell 5w30 norma VW 504 (600kc za 4 litry), neměli s vlastním olejem žádný problém, dokonce jsem si mohl přinést i svůj olej. filtr, ale ten zase nemají tak drahý, takže jsem bral ze servisu, ale kdybych měl svůj, prohlídka by se dostala pod 1000 Kč. Pylový filtr jsem koupil Bosch s aktivním uhlím za cca 250kc a budu měnit sám, u jedničkové Fabky jsem si jej taky měnil sám, je to úkon na 2 minuty na parkovišti. Editováno: 4. Duben 2019, autor: Durannn 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Znedlob Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 (editace) Tak pilák taky měnit budu po roce sám. Vzducháč je 4roky/60tkm ne? Jinak u nás chtějí výpalné 400 za vlastní olej, což se mi furt vyplatí. Jaký je ale rozdíl mezi HELIX Ultra Professional AV-L 0W-30 5l a HELIX Ultra ECT C2/C3 0W-30 4l ? Přepokládám že žádný. ? Editováno: 4. Duben 2019, autor: Znedlob Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 4. Duben 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 @Znedlob rozdíl v olejích je cca ten, že ten ECT C2/C3 má papírově více specifikací, takže se hodí do více vozidel, ale pro nás je to zcela jedno, který dáš...a ano, vzduch má limit 4roky/60tkm.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 @Znedlob Je v nich rozdíl jen ve značení norem. ECT jich má více = je určen pro více automobilek. Složení bude ale patrně shodné, protože parametrově jsou zcela totožné. Osobně používám roky řadu Professional bez problémů, ale asi už nebudu, jelikož po poslední výměně (přechod ještě ze starého 5W30 AV-L na 0W30 AV-L je motor nepatrně hlučnější a mě to strašně se*e. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Znedlob Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 Nemůže to být tím že je olej řidší? ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 4. Duben 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 @Znedlob, jak už jsem psal, rozdíl je jen v tom, že jeden má více specifikací a hodí se pro více aut..řidší být nemůže, protože oba mají stejnou viskozitu 0W-30... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 Předpokládám že ano, ač mě několik olejářů přesvědčovalo, že to prostě vliv mít nemůže, protože 0 nebo 5 je jen pro zimní hodnotu a při teplém motoru to nepůjde poznat. Ale když jsem vždy dával 5W30 a najednou lil tu 0W30, tak to je prostě voda (co pak mají říkat ti z Vás kdo už lijí do nových motorů 0W20). Takže jelikož už Shell 5W30 dělat dál nebude, bohužel budu vybírat letos jinde. Takže buď ten rozdíl dělá viskozita, nebo něco změnili v "receptuře". Zvuk se změnil hned po samotné výměně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Znedlob Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 (editace) před 5 minutami, ski1961 napsal: @Znedlob, jak už jsem psal, rozdíl je jen v tom, že jeden má více specifikací a hodí se pro více aut..řidší být nemůže, protože oba mají stejnou viskozitu 0W-30... To bylo na ten hlučný motor. Nechtěl jsem citovat abych nedostal na hubu. ? Jinak ten clean set je vtipný. Dle čísla je to mlhovka... že by někdo žehlil průšvih? ? ? Editováno: 4. Duben 2019, autor: Znedlob Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 Nevím jestli zde, nebo do tématu i prohlídkách jsem dával email přímo od Shell že obsah obou je stejný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 4. Duben 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 @ZbyšekSU tak my co už máme z výroby 0W-20, tak v drtivé většině lijeme dále 0W-30 nebo 5W-30 VW 504.00, která je stále jako alternativa a i AS je v drtivé většině stále nalévají, protože jsou levnější než 0W-20.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 @ski1961 tak pokud poctivě tak jako každý rozumný člověk měníš ve zkráceném intervalu, tak jo. Ti co jedou na normální interval, tak myslím musí lít tu "vodu" ne? I když to vůbec nedává smysl právě díky tomu co to je za olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Znedlob Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 (editace) Otázka co je lepší... 0w30 mi přijde levnější než 5w30. Co kvalita, mazací schopnost nebo případně zmíněná hlučnost. Jinak ještě jsem narazil ještě na CASTROL EDGE 5W-30 LL TITANIUM FST 4l a Shell Helix HX8 ECT 5W-30 5L .? Ted mám najeto cca 1000km. Mám tu 0w20 vyměnit třeba v 5000km? Editováno: 4. Duben 2019, autor: Znedlob Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 4. Duben 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 @ZbyšekSU ale kdepak..i když máš proměnlivý interval, tak můžeš...prostě VW504.00 je alternativa k té nové VW508.00 a jsou plně zaměnitelné.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 4. Duben 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 (editace) @Znedlob řídím se jednoduchou pomůckou od člověka, který dělal celý život motory..jestli 0W-30 nebo 5W-30 si rozhodni podle tvého ježdění...samozřejmě neuděláš žádnou chybu ani jedním, ale všeobecně platí, že řidší 0W-30 se doporučuje pro ty, kteří jezdí hodně málo, tzvn. kolem komína, tedy časté studené starty i v zimě..tím že je řidší, tak v těchto případech se rychleji dostává na potřebná místa a rychleji maže..kdežto ten hustší 5W-30 se zase dá doporučit pro ty, kteří jezdí hodně, jezdí převážně dálnice apod.. Editováno: 4. Duben 2019, autor: ski1961 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Znedlob Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 Já budu někde mezi no ? mám to 30km do práce plus nějaká malá crcačka po městě po práci do krámu a zase 30 km zpět. 2x za měsíc okolo 100 km a občas jedu jen pár kilometrů za někým. Podle skladby jízd bude lepší asi 0w30, že? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 4. Duben 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 @Znedlob ano tou skladbou jízd bych to taky spíše tipoval na těch 0W-30, ale jak říkám, neuděláš chybu ani tím druhým..to je spíš taková selská pomůcka od starého motoráře, která dává i logiku :-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Znedlob Vloženo 4. Duben 2019 Sdílet Vloženo 4. Duben 2019 Díky za radu! :) A jinak co ten 0w20? Má cenu to měnit dřív nebo nechat do 15000 a pak tam nechat šoupnout 0w30? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.