Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Docela zajímavý, ale ty jejich argumenty.... Kdyby nechtěli tolik rejžovat na oleji tak povolí přinést vlastní o 2/3 levnější olej. Místo toho vymýšlí tyhle bláboly o poškození motoru skrz přinesení vlastního origo oleje, který je úplně stejný jak ten v 200l sudu co maj v AS.

 

ps. troštu ot., ale nejvíc mě rozesmálo: ?

Citovat

„Kvůli levnějšímu oleji jsem dlouho jezdil ke známému garážistovi,“ líčil mi jeden můj známý. „Pak mi ale odešel jeden procesor. Garážista se v tom týden vrtal a pak nechal auto odtáhnout k autorizovanému dealerovi, kde díky diagnostice přišli na to, kde je problém a za den auto opravili. Takže já jsem s garáží skončil a jezdím už i na olej jen do autorizovaného servisu, kde je to sice opticky dražší, ale mám pocit, že dnešní auta už jinam nepatří.“
A za onu odbornost a vysokou kvalitu práce by měl být člověk připraven zaplatit.

 

Vloženo (editace)

@Ibe  té Tebou citované části z článku jsem se taky velice zasmál..je neuvěřitelné, co si dokážou vymyslet a napsat, ale dobrá masáž..Ti, kteří se v tom nedokáží orientovat začnou možná jezdit si měnit olej za jejich super ceny ??

Já tedy osobně za tu jejich údajnou odbornost a vysokou kvalitu práce připraven platit nejsem, protože mám zkušenost úplně opačnou, aspoň tedy tam, kde jsem byl..

Editováno: , autor: ski1961
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Vloženo

Asi tak, jako "masáž" pěkné. Mne na tom hlavně zaujalo kolik "subjektů" se cestou na tom oleji napakuje. A hlavně, že to potvrzuje to co už někteří říkáme dlouho, s cenou oleje v tom ŠA není sama. A upřímně, co by chtěli na té výměně oleje dělat "odborného", nářadí je na to stejné jako v dobách 120 a práce...

Vloženo (editace)

@Znedlob  další je po roce a na té se mění pouze brzdová kapalina, pokud tedy dotyčný nemá nastavený roční interval výměny oleje, nebo za ten rok najede km toho delšího intrevalu...jinak vzducháč se při po 2 letech nemění a pylový si zřejmě nenechal vyměnit, stejně jako já, protože to třeba zvládne sám za jinou cenu :-)

Editováno: , autor: ski1961
Vloženo (editace)

Olej jsem dal Shell 5w30 norma VW 504 (600kc za 4 litry), neměli s vlastním olejem žádný problém, dokonce jsem si  mohl přinést i svůj olej. filtr, ale ten zase nemají tak drahý, takže jsem bral ze servisu, ale kdybych měl svůj,  prohlídka by se dostala pod 1000 Kč. Pylový filtr jsem koupil Bosch s aktivním uhlím za cca 250kc a budu měnit sám, u jedničkové Fabky jsem si jej taky měnil sám, je to úkon na 2 minuty na parkovišti. 

Editováno: , autor: Durannn
Vloženo

@Znedlob rozdíl v olejích je cca ten, že ten ECT C2/C3 má papírově více specifikací, takže se hodí do více vozidel, ale pro nás je to zcela jedno, který dáš...a ano, vzduch má limit 4roky/60tkm..

Vloženo

@Znedlob Je v nich rozdíl jen ve značení norem. ECT jich má více = je určen pro více automobilek. Složení bude ale patrně shodné, protože parametrově jsou zcela totožné. Osobně používám roky řadu Professional bez problémů, ale asi už nebudu, jelikož po poslední výměně (přechod ještě ze starého 5W30 AV-L na 0W30 AV-L je motor nepatrně hlučnější a mě to strašně se*e.

Vloženo

@Znedlob, jak už jsem psal, rozdíl je jen v tom, že jeden má více specifikací a hodí se pro více aut..řidší být nemůže, protože oba mají stejnou viskozitu 0W-30...

Vloženo

Předpokládám že ano, ač mě několik olejářů přesvědčovalo, že to prostě vliv mít nemůže, protože 0 nebo 5 je jen pro zimní hodnotu a při teplém motoru to nepůjde poznat. Ale když jsem vždy dával 5W30 a najednou lil tu 0W30, tak to je prostě voda (co pak mají říkat ti z Vás kdo už lijí do nových motorů 0W20). Takže jelikož už Shell 5W30 dělat dál nebude, bohužel budu vybírat letos jinde.

 

Takže buď ten rozdíl dělá viskozita, nebo něco změnili v "receptuře". Zvuk se změnil hned po samotné výměně.

Vloženo (editace)
před 5 minutami, ski1961 napsal:

@Znedlob, jak už jsem psal, rozdíl je jen v tom, že jeden má více specifikací a hodí se pro více aut..řidší být nemůže, protože oba mají stejnou viskozitu 0W-30...

To bylo na ten hlučný motor. Nechtěl jsem citovat abych nedostal na hubu. ?

 

Jinak ten clean set je vtipný. Dle čísla je to mlhovka... že by někdo žehlil průšvih? ? ?

Editováno: , autor: Znedlob
Vloženo

@ZbyšekSU tak my co už máme z výroby 0W-20, tak v drtivé většině lijeme dále 0W-30 nebo 5W-30  VW 504.00, která je stále jako alternativa a i AS je v drtivé většině stále nalévají, protože jsou levnější než 0W-20..

Vloženo

@ski1961 tak pokud poctivě tak jako každý rozumný člověk měníš ve zkráceném intervalu, tak jo. Ti co jedou na normální interval, tak myslím musí lít tu "vodu" ne? I když to vůbec nedává smysl právě díky tomu co to je za olej.

Vloženo (editace)

@Znedlob řídím se jednoduchou pomůckou od člověka, který dělal celý život motory..jestli 0W-30 nebo 5W-30 si rozhodni podle tvého ježdění...samozřejmě neuděláš žádnou chybu ani jedním, ale všeobecně platí, že řidší 0W-30 se doporučuje pro ty, kteří jezdí hodně málo, tzvn. kolem komína, tedy časté studené starty i v zimě..tím že je řidší, tak v těchto případech se rychleji dostává na potřebná místa a rychleji maže..kdežto ten hustší 5W-30 se zase dá doporučit pro ty, kteří jezdí hodně, jezdí převážně dálnice apod..

Editováno: , autor: ski1961
Vloženo

Já budu někde mezi no ? mám to 30km do práce plus nějaká malá crcačka po městě po práci do krámu a zase 30 km zpět. 2x za měsíc okolo 100 km a občas jedu jen pár kilometrů za někým. Podle skladby jízd bude lepší asi 0w30, že? 

Vloženo

@Znedlob ano tou skladbou jízd bych to taky spíše tipoval na těch 0W-30, ale jak říkám, neuděláš chybu ani tím druhým..to je spíš taková selská pomůcka od starého motoráře, která dává i logiku :-)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...