Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte,

vie mi tu niekto poradit ci sa da nakodovat v skode rapid liftback r 2018 Automatické zavírání oken skoda rapid liftback 2018?

vopred dakujem za rady

Zkusil bych téma o kódování

napřed hledej a potom se ptej. Já jsem tady našel, že pouze u řidiče

  • 5 měsíců později...

Asi to sem úplně nepatří, nicméně to, že nemá okno spolujzdce dojezd je hrozně otravné. Nevíte, jestli někdo nezkoušel vyměnit ovladače za nějaké jiné (OIII?). Co mám zkušenost ze své letité OI, tak přední ovladače oken měli dvoupolohý vypínač. V Rapidu je také dvoupolohový, ale jen u okna řidiče. Možná, že prostá výměna by dojezd umožnila i na oknu spolujezdce. Co myslíte?

Neumožnila, protože tam chybí řídící jednotka ve dveřích, která toto realizuje.

jj, treba vymeniť vnútornosti aj vo dverách spolujazdca. Môžeš skúsiť zohnať komponenty z anglickej verzie, či to nebude s nimi fungovať.

A to je docela dobrý nápad! Motorek spouštěče 5JA959811K resp. 6V2959802B pro MR 2018 (bazary cca 1000Kč, např.https://www.bazardielov.sk/6V2959802B?minPriceSelected=0&maxPriceSelected=83700&order=cenaSestupne); Svorkovnice 6Q0972706 + piny 000 979 009 (na e-bay 270 vč. dopravy z DE); Miska madla 5JA867171 (cena ve ŠA cca 400Kč); Spínač 5JC959858B (cena ve ŠA cca 860Kč). Případně bez misky madla a pokusit se z anglického dvouspínače oddělit tu řidičovu dvoupolohovou část a nabastlit to do škatule původního jednoduchého spínače.

Ještě schémata z DP, ale je to pro MR2013, nejspíš pro 2018 to bude podobné.

1342794535_SchemaoknaridicRapidGB1.thumb.JPG.2dc160d075a7798e7eda729cfc67f1a4.JPG1312185042_SchemaoknaridicRapidGB2.thumb.JPG.ae82c3eb352971d58ffc4029f22b7322.JPG1495965591_SchemaoknaridicRapidGB3.thumb.JPG.4eaa7f383bbfa1c5174db16216202826.JPG555439731_SchemaoknaridicRapidGB4.thumb.jpg.10db3eaa1e76417a9d195262fc50bcc7.jpg

 

Upraveno od miklisek

Diky za namety :) Zni to jako zajimavy cvicenicko :)

No hoši, kdyby se Vám povedlo dodělat dojezdy u spolujezdcova okna a nakódovat to tak, aby to fungovalo i na dálkové odemykání centrálu... ...To by se mi splnil můj sen :-)

 

Na Rapidu mě to dosti irituje ( !! střídám jej se skoro 20 let starou fabií co to má a Rapid ne !! )

Vydržím ještě příští léto, pak bude po záruce a ta investice cca 2.500Kč + práce (pokud dobře počítám) za to opravdu stojí.

Jo, je to fakt vopruz. Hlavne mi prijde, ze to spolujezdcovo okno jede nahoru hrozne pomalu :D

  • 2 týdny později...

Skor by som sa zameral na fabiu 3 po fl, ktora dostala dojazdy na vsetky okna. Je dost mozne, ze to pojde pomerne jednoducho nabastlit do rapida.

Co jsem tu četl, tak Fabie 3 po fl má hlavně jinou řídící jednotku. Takže tudy právě vpodst. cesta nevede. Doufám, že miklisek to rozlouskne s tou anglickou verzí ovladačů - to by bylo super :)

Prve Rapidy BCM - 6R0 (z F2) 

Novsie Rapidy BCM - 6C0 (z F3/Polo) 

Fabia 3 FL BCM - 2Q0 (podobne ako O3 FL/Scala) 

 

Snad som to uviedol spravne

Nevím, s autoelektrikou jsem opravdový laik, ale na F2 fl (tedy asi s tou jednotkou BCM - 6R0) jsem dojezdy vč. ovládání na DO měl (tam byly přední dvě okna v elektrice, zadní švihadla). To bylo tedy na prvních Rapidech nějak blokováno (protože tam to bylo bez dojezdů tuším ani u řidiče)? Novější Rapidy (což je i ten s kterým občas jezdím) mají ŘJ identickou s Polem (BCM - 6C0), které tuším ale dojezdy mělo. Takže zde opět nějak blokováno? Nebo má Škoda Rapid nějaké levnější provedení obou těchto ŘJ, protože vím že kódováním jde řešit pouze řidičovo okno (a to jen v provedení se všemi okny v el.)? Toto okno sice z fabriky dojezd má, ale bez puštěného klíčku nebo nastartovaného motoru, natož na DO se to nehne (právě a jen toto jde řešit kódováním, ale okno spolujezdce, natož okna vzadu kódování neřeší).

 

Jsem prostě z ostatních aut (F1 r. 2000, O2 fl tuším r. 2010) zvyklý na to, že když v létě k autu přijdu podržím klíček ve dveřích na odemčeno (resp. podržím tlačítko odemčeno na DO), okna sjedou a auto trošku "vydechne" ten žár vevnitř (mezitím naložím třeba věci do kufru atd.). A když někam přijedu tak zas naopak okna dovírám až venku klíčkem přes poluhu / stisk tlačítka zamčeno. Mám už takovýto letitý stereotyp. Pak někam přijedu Rapidem (samozřejmě na toto zapomenu) vylezu ven, vezmu z kufru batoh, tašky atd, chci zamknout vč. zavření oken a ... ... (teď nechci být sprostý) ... ... tašky batoh hodit vzteky na zem (třeba zrovna do bláta), vlézt do auta pustit klíček, zavřít okna, vylézt, zamknout, vzít (třeba zrovna zblácené) tašky a teeeeeeeeeeeprv jít od toho "křápu" Rapida. No kdo mě při tomhle sleduje, ten si musí říct že jsem snad trotl :-/

 

Mám dvě možnosti - buď si zvyknout a smířit se s tím (což se mi fakt nechce), nebo za nějaké přijatelné náklady toto přebastlit aspoň na dvě přední okna s ovládáním na DO (to by byl fakt splněný sen).

Upraveno od tom01

Rapid do určitého r.v. nemá dojezdy nahoru ne proto, že by to neumožňovala BCM, ale protože to nemá senzor v motorku stahovaček směrem nahoru. A u motorků spolujezdce a vzadu ani ten dolů. Společně s jednopolohovým spínačem a nutným chybějícími vodiči úspora jako bejk. Ale uklidním vás, třeba firemní Honda CRV věkově stejné generace nemá dojezdy nahoru a ani zavírání dálkáčem. A to to bylo auto víc jak za mega.

Upřímně, nebudeme z tohoto téma dělat nějakou lampárnu (na což jsem předchozim dlouhým příspěvkem trochu nahrál a moderátoři asi bystří), to nikomu nic nedá. Spíše zpět k věci. Je kombinace s Eng verzí možná (což se mi skoro ani nechce věřit), nebo je to slepá ulička?

  • 3 měsíce později...
V 27. 8. 2019 na 11:24, miklisek napsal:

A to je docela dobrý nápad! Motorek spouštěče 5JA959811K resp. 6V2959802B pro MR 2018 (bazary cca 1000Kč, např.https://www.bazardielov.sk/6V2959802B?minPriceSelected=0&maxPriceSelected=83700&order=cenaSestupne); Svorkovnice 6Q0972706 + piny 000 979 009 (na e-bay 270 vč. dopravy z DE); Miska madla 5JA867171 (cena ve ŠA cca 400Kč); Spínač 5JC959858B (cena ve ŠA cca 860Kč). Případně bez misky madla a pokusit se z anglického dvouspínače oddělit tu řidičovu dvoupolohovou část a nabastlit to do škatule původního jednoduchého spínače.

Ještě schémata z DP, ale je to pro MR2013, nejspíš pro 2018 to bude podobné.

1342794535_SchemaoknaridicRapidGB1.thumb.JPG.2dc160d075a7798e7eda729cfc67f1a4.JPG1312185042_SchemaoknaridicRapidGB2.thumb.JPG.ae82c3eb352971d58ffc4029f22b7322.JPG1495965591_SchemaoknaridicRapidGB3.thumb.JPG.4eaa7f383bbfa1c5174db16216202826.JPG555439731_SchemaoknaridicRapidGB4.thumb.jpg.10db3eaa1e76417a9d195262fc50bcc7.jpg

 

 

Miklisku, koukal jsem na vlákno o tvém Rapidovi a auto máš opravdu vymazlené :-) Nepřemýšlel jsi už o těch dojezdech u spolujezdce z anglické verze - jestli je to proveditelné jak popisuješ, nebo je v tom nějaká další bota?? Moc se v autoelektrice nevyznám, ale toto mě docela zajímá. Ten chybějící senzor v motorku stahovaček, jak píšeš v příspěvku z 11. září, je součástí toho dílu 5JA959811K resp. 6V2959802B pro MR 2018 (motorek spouštěče) nebo je to celé složitější a tudíž neřešitelné tímto způsobem? Moc by se mi líbilo rozchodit dojezdy na spolujezdcově okně a pak nakódovat ovládání klíčem na dálku, aby jezdila obě přední okna (nikoli jen řidičovo, což jde nak´dovat) - to by bylo SUPER... Dík za info

 

Senzor je vždy nedílnou součástí motorku. To zapojení by se muselo vykoumat, jak na to, asi by to šlo, budou to jen nějaké vodiče natahat nově mezi dveřmi.

Mohu poradit to předělat na Polo 6R....

Takže jestli to dobře chápu, tak hardwarově by to mělo být o motorku spouštěče z Eng verze se senzorem (alt. z Pola s dojezdem i u spolujezdce?), dvoupolohový spínač do dveří spolujezdce a asi i do dveří řidiče pro spolujezdcovo okno (toto nabastlit do původních misek madla), doplnit vodiče z dveří do dveří vše správně zapojit. Pak je otázkou, zda to půjde softwarově rozchodit v BCM jednotce, která by to měla umožnit? Pak kódováním nastavit ovládání klíčkem na dálku...

Mohu poradit to předělat na Polo 6R....

A Polo 6R má v motorku dojezd dolů a tlačítko u spolujezdce správné a použitelné pro Rapida?

 

 

 

Polo má plnohodnotné jednotky v předních dveří a tím dokáže i sklápěcí zrcátka....není jiná cesta.

Tak to samé co Polo by měla mít i FIII po FL, ne?

Takže treba vymeniť vo dverách motorčeky z Pola a obidva spínače na dverách + asi dorobiť kabeláž a kódovanie?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.