Přejít na obsah

Automatické zavírání oken Škoda Rapid


sveco

Doporučené příspěvky

Ako myslíš automatické? Napr. pri daždi? 

Ako bolo spomínané, dá sa dokódovať zatváranie/otváranie cez DO, ale iba pri vodičovom okne.. taktiež je myslím podmienka mať všetky štyri okná v elektrike.

https://forum.skodahome.cz/topic/136941-vcds-kódování-škoda-rapid-mr16/?do=findComment&comment=2263609

 

Editováno: , autor: brrrrm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Asi to sem úplně nepatří, nicméně to, že nemá okno spolujzdce dojezd je hrozně otravné. Nevíte, jestli někdo nezkoušel vyměnit ovladače za nějaké jiné (OIII?). Co mám zkušenost ze své letité OI, tak přední ovladače oken měli dvoupolohý vypínač. V Rapidu je také dvoupolohový, ale jen u okna řidiče. Možná, že prostá výměna by dojezd umožnila i na oknu spolujezdce. Co myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to je docela dobrý nápad! Motorek spouštěče 5JA959811K resp. 6V2959802B pro MR 2018 (bazary cca 1000Kč, např.https://www.bazardielov.sk/6V2959802B?minPriceSelected=0&maxPriceSelected=83700&order=cenaSestupne); Svorkovnice 6Q0972706 + piny 000 979 009 (na e-bay 270 vč. dopravy z DE); Miska madla 5JA867171 (cena ve ŠA cca 400Kč); Spínač 5JC959858B (cena ve ŠA cca 860Kč). Případně bez misky madla a pokusit se z anglického dvouspínače oddělit tu řidičovu dvoupolohovou část a nabastlit to do škatule původního jednoduchého spínače.

Ještě schémata z DP, ale je to pro MR2013, nejspíš pro 2018 to bude podobné.

1342794535_SchemaoknaridicRapidGB1.thumb.JPG.2dc160d075a7798e7eda729cfc67f1a4.JPG1312185042_SchemaoknaridicRapidGB2.thumb.JPG.ae82c3eb352971d58ffc4029f22b7322.JPG1495965591_SchemaoknaridicRapidGB3.thumb.JPG.4eaa7f383bbfa1c5174db16216202826.JPG555439731_SchemaoknaridicRapidGB4.thumb.jpg.10db3eaa1e76417a9d195262fc50bcc7.jpg

 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hoši, kdyby se Vám povedlo dodělat dojezdy u spolujezdcova okna a nakódovat to tak, aby to fungovalo i na dálkové odemykání centrálu... ...To by se mi splnil můj sen :-)

 

Na Rapidu mě to dosti irituje ( !! střídám jej se skoro 20 let starou fabií co to má a Rapid ne !! )

Vydržím ještě příští léto, pak bude po záruce a ta investice cca 2.500Kč + práce (pokud dobře počítám) za to opravdu stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nevím, s autoelektrikou jsem opravdový laik, ale na F2 fl (tedy asi s tou jednotkou BCM - 6R0) jsem dojezdy vč. ovládání na DO měl (tam byly přední dvě okna v elektrice, zadní švihadla). To bylo tedy na prvních Rapidech nějak blokováno (protože tam to bylo bez dojezdů tuším ani u řidiče)? Novější Rapidy (což je i ten s kterým občas jezdím) mají ŘJ identickou s Polem (BCM - 6C0), které tuším ale dojezdy mělo. Takže zde opět nějak blokováno? Nebo má Škoda Rapid nějaké levnější provedení obou těchto ŘJ, protože vím že kódováním jde řešit pouze řidičovo okno (a to jen v provedení se všemi okny v el.)? Toto okno sice z fabriky dojezd má, ale bez puštěného klíčku nebo nastartovaného motoru, natož na DO se to nehne (právě a jen toto jde řešit kódováním, ale okno spolujezdce, natož okna vzadu kódování neřeší).

 

Jsem prostě z ostatních aut (F1 r. 2000, O2 fl tuším r. 2010) zvyklý na to, že když v létě k autu přijdu podržím klíček ve dveřích na odemčeno (resp. podržím tlačítko odemčeno na DO), okna sjedou a auto trošku "vydechne" ten žár vevnitř (mezitím naložím třeba věci do kufru atd.). A když někam přijedu tak zas naopak okna dovírám až venku klíčkem přes poluhu / stisk tlačítka zamčeno. Mám už takovýto letitý stereotyp. Pak někam přijedu Rapidem (samozřejmě na toto zapomenu) vylezu ven, vezmu z kufru batoh, tašky atd, chci zamknout vč. zavření oken a ... ... (teď nechci být sprostý) ... ... tašky batoh hodit vzteky na zem (třeba zrovna do bláta), vlézt do auta pustit klíček, zavřít okna, vylézt, zamknout, vzít (třeba zrovna zblácené) tašky a teeeeeeeeeeeprv jít od toho "křápu" Rapida. No kdo mě při tomhle sleduje, ten si musí říct že jsem snad trotl :-/

 

Mám dvě možnosti - buď si zvyknout a smířit se s tím (což se mi fakt nechce), nebo za nějaké přijatelné náklady toto přebastlit aspoň na dvě přední okna s ovládáním na DO (to by byl fakt splněný sen).

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rapid do určitého r.v. nemá dojezdy nahoru ne proto, že by to neumožňovala BCM, ale protože to nemá senzor v motorku stahovaček směrem nahoru. A u motorků spolujezdce a vzadu ani ten dolů. Společně s jednopolohovým spínačem a nutným chybějícími vodiči úspora jako bejk. Ale uklidním vás, třeba firemní Honda CRV věkově stejné generace nemá dojezdy nahoru a ani zavírání dálkáčem. A to to bylo auto víc jak za mega.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímně, nebudeme z tohoto téma dělat nějakou lampárnu (na což jsem předchozim dlouhým příspěvkem trochu nahrál a moderátoři asi bystří), to nikomu nic nedá. Spíše zpět k věci. Je kombinace s Eng verzí možná (což se mi skoro ani nechce věřit), nebo je to slepá ulička?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 27. 8. 2019 na 11:24, miklisek napsal:

A to je docela dobrý nápad! Motorek spouštěče 5JA959811K resp. 6V2959802B pro MR 2018 (bazary cca 1000Kč, např.https://www.bazardielov.sk/6V2959802B?minPriceSelected=0&maxPriceSelected=83700&order=cenaSestupne); Svorkovnice 6Q0972706 + piny 000 979 009 (na e-bay 270 vč. dopravy z DE); Miska madla 5JA867171 (cena ve ŠA cca 400Kč); Spínač 5JC959858B (cena ve ŠA cca 860Kč). Případně bez misky madla a pokusit se z anglického dvouspínače oddělit tu řidičovu dvoupolohovou část a nabastlit to do škatule původního jednoduchého spínače.

Ještě schémata z DP, ale je to pro MR2013, nejspíš pro 2018 to bude podobné.

1342794535_SchemaoknaridicRapidGB1.thumb.JPG.2dc160d075a7798e7eda729cfc67f1a4.JPG1312185042_SchemaoknaridicRapidGB2.thumb.JPG.ae82c3eb352971d58ffc4029f22b7322.JPG1495965591_SchemaoknaridicRapidGB3.thumb.JPG.4eaa7f383bbfa1c5174db16216202826.JPG555439731_SchemaoknaridicRapidGB4.thumb.jpg.10db3eaa1e76417a9d195262fc50bcc7.jpg

 

 

Miklisku, koukal jsem na vlákno o tvém Rapidovi a auto máš opravdu vymazlené :-) Nepřemýšlel jsi už o těch dojezdech u spolujezdce z anglické verze - jestli je to proveditelné jak popisuješ, nebo je v tom nějaká další bota?? Moc se v autoelektrice nevyznám, ale toto mě docela zajímá. Ten chybějící senzor v motorku stahovaček, jak píšeš v příspěvku z 11. září, je součástí toho dílu 5JA959811K resp. 6V2959802B pro MR 2018 (motorek spouštěče) nebo je to celé složitější a tudíž neřešitelné tímto způsobem? Moc by se mi líbilo rozchodit dojezdy na spolujezdcově okně a pak nakódovat ovládání klíčem na dálku, aby jezdila obě přední okna (nikoli jen řidičovo, což jde nak´dovat) - to by bylo SUPER... Dík za info

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jestli to dobře chápu, tak hardwarově by to mělo být o motorku spouštěče z Eng verze se senzorem (alt. z Pola s dojezdem i u spolujezdce?), dvoupolohový spínač do dveří spolujezdce a asi i do dveří řidiče pro spolujezdcovo okno (toto nabastlit do původních misek madla), doplnit vodiče z dveří do dveří vše správně zapojit. Pak je otázkou, zda to půjde softwarově rozchodit v BCM jednotce, která by to měla umožnit? Pak kódováním nastavit ovládání klíčkem na dálku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...