Přejít na obsah

Voda stříkající z výfuku, auto nejede


Mira81

Doporučené příspěvky

dobrý den všem, prosím o vaše fundované rady, neboť kvůli následujícímu problému už jsem opravdu nešťastný.

 

Mám Fabii 1.4 16V 55 kW, r.v.2003. Během posledního měsíce se mi už dvakrát stalo, ze po nastartování chytne motor jako by na 3 válce, rozsvítí se současně kontrolka poruchy motoru, EPC a trojúhelník v kolečku (tuším ASR). z výfuku stříká voda - za autem vznikne menší kaluž. zaradim rychlost a chci se rozjet, auto se však skoro ani nehne. pouze vyskočí otáčky, spadnou dolů a opět se ustálí. až po cca 4. nastartování dvě kontroly zhasnou a je možné se rozjet. kontrolka motoru zhasne nejpozději následující den a v paměti není zaznamenána žádná chyba.

 

chladici kapalina nijak viditelně neubývá a voda co jde z výfuku je bez zápachu a je v podstatě čirá. tento jev se objevuje náhodně bez předchozího upozornění. jediné pravidlo je, že se to stane vždy až při druhém či třetím startování v rámci daného dne.

s autem se z výše popsaneho důvodu bojím jezdit.

 

mnohokrát děkuji předem za vaše cenné rady.

 

Mirek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Mira81 napsal:

v paměti není zaznamenána žádná chyba. 

tohle se už tady řešilo několikrát - pokud svítila kontrolka, musí tam být chyba zapsaná. Ta kontrolka je pouze upozornění na zapsanou chybu. Pro přečtení paměti ŘJ motoru musí být motor nastartovaný.

ta voda může být jen kondenzát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kontrolka jen indikuje, že do příslušné jednotky byla zapsána chyba. Chyba se vymaže až po určitém - poměrně vysokém - počtu startů, při nichž se chyba neprojeví. Ta chyba tam prostě musí být. Je ale pravda, že konkrétně z ŘJ motoru je občas těžké ji vydolovat. Jakou jsi použil diagnostiku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Více kontrolek najednou se pravděpodobně rozsvítí kvůli tomu, že napětí v palubní síti v okamžiku startování klesne pod určitou mez (většina řídicích jednotek si jako jednu z hodnot hlídá napětí, ale jestli se to při krátkodobém poklesu zapisuje do chyb, to teda nevím). Není už špatná baterka? Není nějaký problém s elektroinstalací?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi u 1.4 MPI jsem mel tez starty na 3 valce...po zahrati dobry. Voda mi ubyvala pomalu z chladice, cca 3 deci mesicne...jenze auto jezdilo denne jen 20 km. Pozdeji jsem zjistil, ze ve vyfuku jsem mel snad 2 litry vody kdyz jsem dloubal do stredniho dilu a opadnutim rezu tam vznikla dirka...nestacilo se to odparovat kratkou jizdou. Tez byla cira i kdyz v motoru ruzova G12.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voda z chladiče nemizí? Nejsou po startu i nějaké kouřové efekty? Tohle na kondenzát nevypadá, spíš na netěsnost systému. Chtělo by to někde prověřit v servisu - tlaky válců, čistota oleje, příčina běhu na tři válce... Taky jezdím i jen pár km, kor v zimě, ale s takovým množstvím jsem se nikdy nesetkal. Myslím, že emisní problém by se nějak projevil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

voda z chladiče viditelně nemizí. s autem se ale kvůli té vadě skoro vůbec nejezdí. kouřové efekty žádné, jen vali ven ta voda. ona ta voda odkapává i v průběhu jízdy, akorát je jí už méně.

 

udělá to skoro vždy když je venku teplota pod 15st. další věc je, ze i když naskočí všechny 4 válce tak první cca 2minuty se motor klepe, ne stále ale cca co 10 sekund se dost zachvěje, takové rázy. pak to přestane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud by byl katalyzátor nebo středový nebo koncový tlumič plný vody, tak startující motor bude mít problém tu vodu "přetlačit". Jakmile už auto jede, tak se voda z výfukového systému vytlačí a nebo odpaří.

Voda může být z chladiče. Ale dovedu si i představit, že tam je nějaký špatný tlumič, ve kterém se nadměrně hromadí kondenzát.

Máš to auto delší dobu nebo si ho teď koupil?

Samozřejmě nevíme, jestli ty všechny věci (kondenzát, špatný start, kontrolky, tři válce) spolu přímo souvisí, může tam být těch závad víc.

Editováno: , autor: Tycoon
Doplnení
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 2. 5. 2019 na 9:10, Tycoon napsal:

No pokud by byl katalyzátor nebo středový nebo koncový tlumič plný vody, tak startující motor bude mít problém tu vodu "přetlačit". Jakmile už auto jede, tak se voda z výfukového systému vytlačí a nebo odpaří.

Voda může být z chladiče. Ale dovedu si i představit, že tam je nějaký špatný tlumič, ve kterém se nadměrně hromadí kondenzát.

Máš to auto delší dobu nebo si ho teď koupil?

Samozřejmě nevíme, jestli ty všechny věci (kondenzát, špatný start, kontrolky, tři válce) spolu přímo souvisí, může tam být těch závad víc.

Dobrý večer, auto mám rok, ale začalo to dělat až poslední dva měsíce. voda z výfuku jde neustále i při jízdě. dnes jsem přijel po cca 10km a když jsem nechal auto na chvíli stát na volnoběh, tak pod vyfukem byl mokrý flek. 

 

nevím jestli to může souviset, ale ty problémy začaly po výměně řídící jednotky. ta byla měněna kvůli špatným startům a rozsvěcení kontrolky poruchy motoru. současně s tím byly vycisteny vstriky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...