Mira81 Vloženo 27. Duben 2019 Sdílet Vloženo 27. Duben 2019 dobrý den všem, prosím o vaše fundované rady, neboť kvůli následujícímu problému už jsem opravdu nešťastný. Mám Fabii 1.4 16V 55 kW, r.v.2003. Během posledního měsíce se mi už dvakrát stalo, ze po nastartování chytne motor jako by na 3 válce, rozsvítí se současně kontrolka poruchy motoru, EPC a trojúhelník v kolečku (tuším ASR). z výfuku stříká voda - za autem vznikne menší kaluž. zaradim rychlost a chci se rozjet, auto se však skoro ani nehne. pouze vyskočí otáčky, spadnou dolů a opět se ustálí. až po cca 4. nastartování dvě kontroly zhasnou a je možné se rozjet. kontrolka motoru zhasne nejpozději následující den a v paměti není zaznamenána žádná chyba. chladici kapalina nijak viditelně neubývá a voda co jde z výfuku je bez zápachu a je v podstatě čirá. tento jev se objevuje náhodně bez předchozího upozornění. jediné pravidlo je, že se to stane vždy až při druhém či třetím startování v rámci daného dne. s autem se z výše popsaneho důvodu bojím jezdit. mnohokrát děkuji předem za vaše cenné rady. Mirek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 27. Duben 2019 Sdílet Vloženo 27. Duben 2019 před 1 hodinou, Mira81 napsal: v paměti není zaznamenána žádná chyba. tohle se už tady řešilo několikrát - pokud svítila kontrolka, musí tam být chyba zapsaná. Ta kontrolka je pouze upozornění na zapsanou chybu. Pro přečtení paměti ŘJ motoru musí být motor nastartovaný. ta voda může být jen kondenzát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mira81 Vloženo 27. Duben 2019 Autor Sdílet Vloženo 27. Duben 2019 kontrolka vždy ještě ten den zhasla po několika hodinách kdy bylo auto odstavené. v paměti řídící jednotky potom žádná závada zapsaná nebyla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 27. Duben 2019 Sdílet Vloženo 27. Duben 2019 kontrolka jen indikuje, že do příslušné jednotky byla zapsána chyba. Chyba se vymaže až po určitém - poměrně vysokém - počtu startů, při nichž se chyba neprojeví. Ta chyba tam prostě musí být. Je ale pravda, že konkrétně z ŘJ motoru je občas těžké ji vydolovat. Jakou jsi použil diagnostiku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mira81 Vloženo 27. Duben 2019 Autor Sdílet Vloženo 27. Duben 2019 VAG. nevím však jaká verze. bylo to napojeno v servisu. já se v tom nevyznám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tycoon Vloženo 1. Květen 2019 Sdílet Vloženo 1. Květen 2019 Více kontrolek najednou se pravděpodobně rozsvítí kvůli tomu, že napětí v palubní síti v okamžiku startování klesne pod určitou mez (většina řídicích jednotek si jako jednu z hodnot hlídá napětí, ale jestli se to při krátkodobém poklesu zapisuje do chyb, to teda nevím). Není už špatná baterka? Není nějaký problém s elektroinstalací? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mira81 Vloženo 2. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 2. Květen 2019 baterie je v pořádku - byla proměřena. elektroinstalace nevím - nevim jak to zjistit. jakou souvislost by měla elektroinstalace s vodou z výfuku a startem na tři válce? někde se musí brát voda, která jde výfukovým systém ven. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 2. Květen 2019 Sdílet Vloženo 2. Květen 2019 Kdysi u 1.4 MPI jsem mel tez starty na 3 valce...po zahrati dobry. Voda mi ubyvala pomalu z chladice, cca 3 deci mesicne...jenze auto jezdilo denne jen 20 km. Pozdeji jsem zjistil, ze ve vyfuku jsem mel snad 2 litry vody kdyz jsem dloubal do stredniho dilu a opadnutim rezu tam vznikla dirka...nestacilo se to odparovat kratkou jizdou. Tez byla cira i kdyz v motoru ruzova G12. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 2. Květen 2019 Sdílet Vloženo 2. Květen 2019 Voda z chladiče nemizí? Nejsou po startu i nějaké kouřové efekty? Tohle na kondenzát nevypadá, spíš na netěsnost systému. Chtělo by to někde prověřit v servisu - tlaky válců, čistota oleje, příčina běhu na tři válce... Taky jezdím i jen pár km, kor v zimě, ale s takovým množstvím jsem se nikdy nesetkal. Myslím, že emisní problém by se nějak projevil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mira81 Vloženo 2. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 2. Květen 2019 voda z chladiče viditelně nemizí. s autem se ale kvůli té vadě skoro vůbec nejezdí. kouřové efekty žádné, jen vali ven ta voda. ona ta voda odkapává i v průběhu jízdy, akorát je jí už méně. udělá to skoro vždy když je venku teplota pod 15st. další věc je, ze i když naskočí všechny 4 válce tak první cca 2minuty se motor klepe, ne stále ale cca co 10 sekund se dost zachvěje, takové rázy. pak to přestane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 2. Květen 2019 Sdílet Vloženo 2. Květen 2019 V 27. 4. 2019 na 21:44, Mira81 napsal: bylo to napojeno v servisu. já se v tom nevyznám dej to do jiného servisu, jinak se nehneš z místa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tycoon Vloženo 2. Květen 2019 Sdílet Vloženo 2. Květen 2019 (editace) No pokud by byl katalyzátor nebo středový nebo koncový tlumič plný vody, tak startující motor bude mít problém tu vodu "přetlačit". Jakmile už auto jede, tak se voda z výfukového systému vytlačí a nebo odpaří. Voda může být z chladiče. Ale dovedu si i představit, že tam je nějaký špatný tlumič, ve kterém se nadměrně hromadí kondenzát. Máš to auto delší dobu nebo si ho teď koupil? Samozřejmě nevíme, jestli ty všechny věci (kondenzát, špatný start, kontrolky, tři válce) spolu přímo souvisí, může tam být těch závad víc. Editováno: 2. Květen 2019, autor: Tycoon Doplnení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mira81 Vloženo 12. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 12. Květen 2019 V 2. 5. 2019 na 9:10, Tycoon napsal: No pokud by byl katalyzátor nebo středový nebo koncový tlumič plný vody, tak startující motor bude mít problém tu vodu "přetlačit". Jakmile už auto jede, tak se voda z výfukového systému vytlačí a nebo odpaří. Voda může být z chladiče. Ale dovedu si i představit, že tam je nějaký špatný tlumič, ve kterém se nadměrně hromadí kondenzát. Máš to auto delší dobu nebo si ho teď koupil? Samozřejmě nevíme, jestli ty všechny věci (kondenzát, špatný start, kontrolky, tři válce) spolu přímo souvisí, může tam být těch závad víc. Dobrý večer, auto mám rok, ale začalo to dělat až poslední dva měsíce. voda z výfuku jde neustále i při jízdě. dnes jsem přijel po cca 10km a když jsem nechal auto na chvíli stát na volnoběh, tak pod vyfukem byl mokrý flek. nevím jestli to může souviset, ale ty problémy začaly po výměně řídící jednotky. ta byla měněna kvůli špatným startům a rozsvěcení kontrolky poruchy motoru. současně s tím byly vycisteny vstriky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.