Přejít na obsah

Radiť do N-ka alebo nie?


Axy777

Doporučené příspěvky

Ahojky, ne, neřadit, nedělá to dobře převodovce. Nko jsem používala jen pokud to stání bylo opravdu delší, třeba semafory s taktem u kyvadlového provozu, případně na železničním přejezdu. Jinak ne. To už je lepší používat P, pokud víš, že budeš dlouho stát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak hezky je to vysvětleno třeba zde:

 

https://www.quantumchiptuning.cz/automaticka-prevodovka-jak-jezdit-s-automatem

 

Hledám ještě jeden takový mnohem lepší článek, ale nedaří se mi ho teď najít, sakryš...

 

S automatem jsem si něco užila a stálo nás velké finance dát ho do pořádku (klasický hydroměničový automat ve fordu S-max), právě proto, že někdo ho neuměl používat a tak bylo v 80 tis. km po automatu. Nechali jsme udělat repas a odjezdila jsem s ním dalších 130 tis. km bez potíží. Je to hodně důležité s ním dobře zacházet a měnit pravidelně olej.

Editováno: , autor: velryb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak počkej, na křižovatkách se to brzdovými světly jen hemží, kolik procent myslíš, že z toho je aut s automaty? ?Přemýšlela jsem o tom mockrát, když jsem tak stála na křižovatce na brzdách, ale přestala jsem to postupně řešit, páč svítí skoro všichni. Věř, že oprava automatu je hodně drahá legrácka, které se člověk raději vyhne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tahle problematika by mě taky zajímala. Není automat jako automat a u škodováckých DSG by mě zajímalo:
1) Když stojím před křižovatkou na brzdě a mám zařazeno D, je spojka rozpojena jako bych měl na manuálu sešlápnutý spojkový pedál stále u podlahy (což je věc, kterou u manuálu všichni nedoporučují)? Nebo si "zařadí" N?

2) Když v režimu ECO sepne plachtění, jak se spojka chová? Rozpojí spojku nebo si zařadí N?

O co mi jde: Na manuálu dost často využívám "doplachtění" třeba při dojezdu v k červené v lehkém stoupání. U automatu mi to bude brzdit motor.
ECO kvůli přidušování motoru nevyhledávám, ale občas se zařazení N během jízdy hodit může (ne že bych to tam u automatu kvedlal furt).
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně nelze porovnat klasický automat s hydromenicem a DSG.

U DSG, což je v podstatě robotizovany manuál rozhodně N využívat při každém stání na červené atd. Je to stejné jako u manuálu.

Pokud tam necháš D a stojíš na brzdě, je to stejné jako když u manuálu máš 1ku a stojíš na spojce - což spojce a dvouhmote nedělá dobře. 

A dsg má klasický dvouhmotnostní setrvačník jakou normální převodovka.

 

Proč jinak by tam N bylo a bylo ZÁMĚRNĚ mezi D a R.

 

To by jinak mohlo být P, N a pak teprve zbytek...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hours ago, velryb said:

No tak počkej, na křižovatkách se to brzdovými světly jen hemží, kolik procent myslíš, že z toho je aut s automaty? ?Přemýšlela jsem o tom mockrát, když jsem tak stála na křižovatce na brzdách, ale přestala jsem to postupně řešit, páč svítí skoro všichni. Věř, že oprava automatu je hodně drahá legrácka, které se člověk raději vyhne.

Většina. Poznám to. Pokud se auto hýbe a přesto svítí svěla, je to jasné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, Twisted napsal:

Hmm, nikdy mě nenapadlo, že to má DSG jinak. N mezi D a R mívá ale i HDM a tam se určitě do neutrálu neřadí.

Nema to jinak... chlapci z Kapsu by mohli o poruchach DSG dlouze vypravet... Jezdila jsem s ruznymi automaty a u zadneho se N nepouziva bezne. Automat, ani robotizovany NENI urcen k razeni rucnimu. Vyrazovani do N zbytecne automat namaha. Kdyz si chcete hrat s neutralem, doporucuji manual. Ale kazdy sveho stesti strujcem. Ja stravila hodne casu v servisech na automaty. Pokud pochybujete o tom, ze N neni na hrani, doporucuji vylet do Kojetina nebo Prerova, treba do toho Kapsu. Řadím velmi rada, ale jakmile mam v aute automat, zaradim D a po dojezdu na misto urceni P. Na to je automat staven. Nesmyslny je argument, ze na co by jinak bylo N mezi  D a R. Proboha a kde jinde by tato neutralni mezipoloha mezi D a R mela byt? ?

Editováno: , autor: velryb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otazka je, co se v DSG prevodovce deje, kdyz dam D -> N a naopak. U manualu je to jasne, tam maji jednotlive rychlosti pevne dane drahy a “zapojeni” na kola rotujici na hrideli a aby zmeny nesly nasilne, pracuje se se spojkou. Ale kdyz u DSG tuknu do N, da system pokyn k nenasilnemu rozpojeni spojky a zarazeni neutralu? Nebo ta horsi varianta, pri N ->D za jizdy (nezkousel jsem) nejprv system vyhodnoti podle otacek vhodny rychlostni stupen a sepne spojku?

 

Btw. dle tohoto videa je vzdy jedna ze spojek “vyslapnuta”, takze ten mechanismus je na “dlouhe vyslapnuti” asi staveny. Nicmene lehce stat na brzde, presto jemne popojizdet a nechat spojku prokluzovat se nedoporucuje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...