Přejít na obsah

Jaký motor do Karoqa


vladoRS

Doporučené příspěvky

V 27. 6. 2020 na 11:54, PetriCZECH napsal:

Někdo se zkušeností s motorem 2.0 TDI 110kw 6-man? Spotřeba, projev, srovnání se stejně výkoným motorem 1.5 TSI 110kw DSG? Co jsem se koukal zde na fóru, tak většina kupovala verzi 2.0 TDI 110kw s DSG a 4x4, ale o tu nemám moc zájem. Děkuji.

Mám 2.0 TDi 4x4 man 110 kW již skoro 2 roky, najeto 36 kkm. Průměrná spotřeba 6,8 l při nájezdu cca 1/3 Praha, 1/3 mimo město a 1/3 dálnice (to většinou 160 na ACC). Okresky se dají jezdit i za 5l, dálnice při 160 je již tak za 7,5-8 l (hodně to ovlivňuje vítr, to auto je trochu krabice).

Srovnání s benzínem nemám, 1,5 TSI jsem neřídil. Pokud to porovnám s mojí OIII se stejným motorem, tam OIII má průměr 5,8 l (OIII nemá 4x4 takže vcelku v normě bych řekl).  Karoq je trochu línější, což je ostatně vzhledem k váze očekávané.

Občas mám půjčenou model s DSG a vadí mě tam trochu prodleva při rozjíždění, kdy to občas neví co zařadit při rychlostech 20-40 km/h. Jinak se na to zvyknout dá, nicméně pro mě je to řízení pak trochu nuda.

Jen nevím jestli se vůbec ještě dá 4x4 v kombinaci s 2.0 TDi a manuálem pořídit. Myslím, že to už pro rok 2019 vyřadili z nabídky (můj Karoq byl dodán 10/2018, ale objednán už 2/2018 - čekal jsem na něj 3/4 roku....)

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Mam Karoqa 1.0 tsi manual a zatím spokojenost, měl jsem na 2 měs. pujčeného Kamiqa 1.5 tsi automat a o moc lépe to nejelo (můj pocit a spotřeba větší) ten rozdíl bych dal raději do nečeho lepšího třeba do nezavislého topení (nejlepší věc na zimu co jsem si dal já)

Nejlépe bude když si pujčíš obě motorizace a pak se rozhodneš. Karoq 1.0 tsi jede do 110km asi stejně jako Kamiq 1.5 tsi (je lehčí)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@udo Tak jak píše @Mit. Nejlépe půjčit a projet, pokud možno ale s více lidmi.

Moje doporučení tu někde na fóru už je.

Když jsem před dvěma a půl lety zvažoval motorizaci, tak jsem si auta s oběma motory půjčil a projel. Nakonec jsem šel do 1,5 s automatem a nelituji.

1,0 jede dobře, na krátké cesty s prázdným autem je to zcela dostačující, po městě asi super. Má menší spotřebu, vyjde levněji. Dá se s ním jet i s plně naloženým autem, ale nesmí Tě překvapit, že v určité chvíli narazíš na limity dané malým objemem. Ale pojede to, dojedeš, .....

1,5 je přece jen o dost výkonnější, poznáš to ale až při více naloženém autě nebo když budeš potřebovat ve vyšší rychlosti více zrychlit. Jede super, i pokud je auto plně naložené a má na střeše rakev, jede naplno klima,...... Občas jezdím s vozíkem a také bez problému. Nevýhodou je vyšší spotřeba.

Každý motor má svoje pozitiva i negativa. Někomu 1,0 bude stačit, někomu jinému ne. Ten objem, který má navíc 1,5 je prostě znát, a pokud někdo říká, že ne, tak kecá. 

Tolik můj názor. Někdo Ti bude doporučovat 1,0, jiný 1,5, další naftu, .......... A každý bude mít pravdu, protože to bere ze svého pohledu.

Rozhodnout se ale budeš muset sám. 

Půjč si auto, třeba ne jednou, ale vícekrát, a uvidíš, co Ti sedne .....

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A na co jsem si ještě nezvyknul u automatu, když předjiždím auto do kopce a sešlapnu plyn tak auto při podřazování nepřijemně škubne je to nebezpečné hlavně na sněhu.

Ale je to můj názor u manuálu si v pohodě podřadím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdar. No, určitě to bude úsporný motor, zátah taky nebude špatný (diesel). Výkon "vadne" tak po 150 km/h. Ale ten chip bych si rozmyslel.....obě verze 85 kw a 110 kw mají novou převodovku MQ281 s limitem krouťáku 340Nm. O3 měla s 6st převodovku MQ350 s limitem okolo 400Nm. Dnešní spojky sice mají nějakou rezervu, ale u toho nového motoru a slabší převodovce bych to viděl na brzké zničení převodovky. Nehledě na fakt, že jak si to očipuješ tak přicházíš o záruku. Pokud máš jen na dva roky, budiž, ale dělat to u rozšířené záruky 5/100000km to beru jako hovadinu. Chceš 110 kw, kup si rovnou danou verzi....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

 

mám za úkol si do práce vybrat KAROQa, a po cca 2 týdnech zkoumání recenzí, testů a čtení článků jsem pořád na vážkách zda TSI nebo TDI. Jediné co je limitující je, že chci DSG.

 

Vzhledem k fin. limitu mám na výběr buď:

- 1,5 TSI 110 kW 7-stup. automat. výbava Sportline Exclusive

nebo

- 2,0 TDI 110 kW 7-stup. automat. 4x4 výbava Sportline

(místo toho by se dal nakonfigurovat i 2.0 TSI 140kW 4x4; ale tím si vzhledem k 80% pobytu na dálnicích nejsem jistý vůbec, rozdíl ve spotřebě je oproti TDI docela znatelný)

 

roční nájezd cca 35-40tis. (80% dálnice - denně 200km).

 

Neřešil jste někdo obdobné dilema, případně nemáte někdo reálné srovnání těchto dvou motorizací na obdobný nájezd?

Editováno: , autor: ge.or.ge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...