Cpt._Redeemer Vloženo 4. Červen 2019 Sdílet Vloženo 4. Červen 2019 (editace) Zdravím, jsem jeden z těch co potkal problém, kdy klimatizaci dlouho trvá než naběhne a nebo se nepravidelně spouští. Problém prý dělá ventil v kompresoru a všude lidé píší, že je lepší vyměnit kompresor a je po problému. Sehnal jsem tedy nový originální kompresor a napadlo mě, že bych ho vyměnil sám doma, mechanicky na tom nic není jen v podstatě vyměnit díl za díl a nové tesnící kroužky. U známého si nechám odsát medium. V autoservise mi bylo řečeno, že by se měl udělat výplach klimošky a ještě vyměnit vysoušeč. Pán od kterého jsem kupoval kompresor mi řekl, že až vyndám ten starý ať z něj vyleju olej a pokud bude čistý (tedy že starý kompresor nebyl přidřený) tak není nutné výplach dělat. Chci se tedy zeptat někoho kdo už měnil kompresor svépomocí zda se to tedy nechá udělat doma a jaké nástrahy na mě číhají a jestli by se měl vyměnit i ten vysoušeč atd atd.. Superb 3T5 2.0 TDi 125kw najeto 202 xxx km Děkuji za rozumné odpovědi s pozdravem Lukáš EDIT: V nějakém superpoučném videu jsem viděl, že ve vysoušeči je také olej. Pokud koupím nový vysoušeč, olej už tam je nebo se tam dostane při plnění media? Jelikož kompresor běží furt, mužu po výměně ujet cca 7km bez chladiva? Kolik ml má být v kompresoru na Superba II dočtu se to někde? Děkuji Editováno: 4. Červen 2019, autor: Cpt._Redeemer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martttin Vloženo 4. Červen 2019 Sdílet Vloženo 4. Červen 2019 Vsetko sa to nastavuje na tych masinach, automaticky sa tam doplni chladivo + olej. Na zvysok odpoved neviem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 4. Červen 2019 Sdílet Vloženo 4. Červen 2019 V novém kompresoru by měl být olej, takže jezdit lze i bez naplnění. Respektive lze jezdit i po vypuštění chladiva, protože většina toho oleje zůstane namístě. Při plnění chladivem se pouze doplňuje odsátý olej. Vysoušeč bych neřešil, pokud systém nebude dlouho otevřený. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cpt._Redeemer Vloženo 5. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 5. Červen 2019 Zdravím, dnes jsem zajel do Škodovky koupit těsnění na kompresor a řikal jsem, že bych chtěl i na sušičku. On na mě čuměl jak tele, jestli prý nemyslím na kondenztor. Říkam ne, myslím sušičku, všude to doporučují vyměnit. No a on mi řikal, že ta vyměnit nejde, že je to prý napevno v chladiči a nejde to vyměnit, jedině celý chladič. Přizval si mě k PC a že mi to ukáže, měl tam jendotlivé díly byl tam chladič a u něj znázorněná sušička. Je zasazená k chladiči, ale byla kreslená vedle, jako že se dá vyndat. Přitom když mrknu na díly na auto, tak v každem obchodě jí nabízejí samostatně. Řekl mi ať jen vymením kompresor a hotovo. Tak mi teď povězte. Jsem blbý já nebo on? Když je to k prodeji jako samostatný díl a na výkrese se seznamem dílu to je jakoby vyjmutý od chladiče, tak se to asi logicky nechá vyměnit a on mi tvrdí že ne. Myslíte, že chce aby se mi to zkurvilo a já pak musel do Škodovky nebo tam zaměstnávají lemply? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 5. Červen 2019 Sdílet Vloženo 5. Červen 2019 dá se vyměnit, ale zbytečně bych do toho nehrabal - buď rád, že to těsní. Taky se ten výparník může rozpadnout... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cpt._Redeemer Vloženo 5. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 5. Červen 2019 ok.. přehodím jen kompresor a nazdar.. zkusím to v sobotu a zkusím pořidít nějaké fotky, kdyby se s tím někdo taky někdy setkal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 5. Červen 2019 Sdílet Vloženo 5. Červen 2019 Poopravím kolegu, nejedná se o výparník, ale kondenzátor. Jinak bych ten receiver drier (dehydrátor/sušič) taky neměnil. Lze jej však vyměnit. V servise znají jiné věci, ale oblast klimy zřejmě moc ne.Co se týče toho kompresoru, tak se tam kazí ty elmag. ventily. Výměna není nijak složitá a dá se koupit samostatně. Tak jako výměna kompresoru v domácích podmínkách.Množství oleje je 3-4% vnitřního objemu, což dělá okolo 100ml. Ten PAG olej je hygroskopický, tzn. že hodně dokáže pojímat vzdušnou vlhkost, proto je třeba oddělávat krytky na kompresoru před připojením. Olej doplňuje plnička během plnění nebo lze doplnit i jinak (speciální ruční "injekční stříkačka").Souhlasím s tím, že není nutno se obávat přejet. Systém bude uzavřený, byť nenaplněný a nesepne se.Pokud by byly špony uvnitř kompresoru, tak byl přidřený, což způsobilo malou účinnost chlazení. Výměna celého kompresoru je nutná, tak jako i proplach. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cpt._Redeemer Vloženo 6. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 6. Červen 2019 Děkuji všem za odpovědi a obvzláš graunovi za vyčerpávající odpověď. Na vysoušeč se tedy vykašlu. Ano já mám přesně v prde... ten ventil. Řešil jsem to zde na foru a měl jsem příznaky jako ostatní co měli ten ventil v háji, ale všichni doporučovali vyměnit kompresor. Ventil stojí prý 2500,- originál, já jsem sehnal za 3500,- originální kompresor (Sanden). Předpokládám, že když se mění ten ventil, tak se určitě také musí vysát medium a pak zas natlačit. Přístup k tomu ventilu je tak mizerný, že vyměnit celý kompresor je opravdu lepší. Děkuji za upřesnění hladiny oleje, zkontroluji to v novém kompresoru, ale předpokládám, že to tam snad bude ok. Jinak díky za radu ohledně sundání krytek. V jednom videu jsem viděl a doporučovali, že když sundáš ty dvě trubice, tak přes ně přetáhnout bálonky, aby tam nešla zbytečně vlhkost atd. Pojedu asi 7km tak to snad vydrží. Jinak doufám, že nebude přidřený, jinak fakt budu muset na to vyčištění. Jenže s tím už se pak asi mění ta sušička a i expanzní ventil ne? Děkuji za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 7. Červen 2019 Sdílet Vloženo 7. Červen 2019 TXV se nemusí měnit, když bys to musel demontovat. Lze jej vyčistit, pokud by bylo potřeba.Receiver/drier se doporučuje vyměnit v tomto případě také. Musel by se ten systém stejně proplachovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cpt._Redeemer Vloženo 25. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 25. Červen 2019 (editace) Dobrý den, tak až nyní jsem se dostal k výměně kompresoru. Chci zde napsat návod a popsat svůj problém a řešení, aby toto pomohlo někomu dalšímu. Superb 3T5 r.v 2010, 125kw najeto 203 xxx km Problém: Pozdní nástup klimatizace, malá účinnost klimatizace, vynechávání klimatizace Při nastartování vozu neběží klimatizace a začně chladit třeba po 10 minutách. Chladí málo a chladí třeba pár minut a pak zas nic. Poté se zas rozeběhne a zase se po nějaké době vypne. Návrhy z diskuzí a servisů. Vadný klimakompresor, vadný regulační ventil kompresoru, špatně zkalibrovaný CLIMATRONIC. Dle diskuzí zde na fóru a jiných web stránkách se problém nejvíce podobal vadnýmu regulačnímu ventilu kompresoru. Cena nového je cca 2500,- a všude doporučují koupit celý klimakompresor, pro případ, kdyby byl přidřený nebo to nebylo ventilem, tak ať je to jistota. Sehnal jsem originální, nový klimakompresor značky SANDEN. Cena 3500,- Při koupě kompresoru potřeba otevřít výpustní šroub a zkontrolovat zda je v něm olej! Nyní popíšu postup výměny a poznatky. Foto 1: Originální, nový kompresor SANDEN Foto 2: Pohled do motorového prostoru na kompresor. Nízkotlaká a vysokotlaká hadice klima okruhu. Chycena šrouby TORX. Zaprvé jsem si nechal vysát chladící medium u známého. Vypnul jsem tlačítko AC a dojel domu asi 8km. S prázdným chladícím okruhem se nemá jezdit! Hrozí přidření nebo zadření klimakompresoru. Je jišten (zřejmě střižnými) šrouby a při zadření kompresoru se řemenice "odstřihne" od hřídele kompresoru a nehrozí pád řemenu a poničení částí motoru. Najedeme na nájezdy nebo zvedneme vůz do dostatečné vyšky. Zabezpečíme proti spadnutí na zem a proti rozjedu. Sundáme spodní kryt motorového prostoru. Šrouby TORX a jeden šestihran na 10 klíč. Foto 3: Dále je nutné povolit svorku na hadici přívodu vzduchu do motoru. Buď plochý šroubovák nebo 7 klíč. hadici svlékneme a dáme stranou. Kousek od konektoru na klimakompresoru doporučuji pro lepší přístup vycvaknout další hadici z plastové příchytky. Foto 4: Sundáme řemen jež pohání kompresor a alternátor. Uprostřed, nad řemenicí klikové hřídele a řemenicí klimakompresoru je napínací kladka. Vezmeme 16 klíč nasadíme na šroub kladky a zatlačíme pomocí klíče kladku směrem nahoru a sundáme řemen. Dále za pomocí šroubováku odpojíme konektor od regulačního ventilu kompresoru. Foto 5: Pomocí klíče TORX povolíme šrouby na přírubách hadic klimatizačního okruhu. Bohužel je tam málo místa a tak jsem to udělal trochu na prasátko. Na klíč torx jsem nasadíl oboustraný očkový klíč a dalším TORXem prostrčeným skrz očko šrouby povolil. Druhá šroub se dá povolit až po sundání první hadice. Hadice si dáme stranou aby nepřekážely. Foto 6 a foto 7: Dle doporučení videu na youtube a jiných článků jsem přes konec hadic přetáhl balónky, aby se do okruhu nedostaly nečistoty a vzduch. Nyní zbývá povolit 3 šestihrané šrouby (klíč č. 13) jež drží kompresor k bloku motoru. Jako pvní doporučuji povolit a vyndat šroub jež se nachází u konektoru regulačního ventilu. (já ho dělal jako poslední a byla to opravdu pakárna jež doprovázela spousta sprostých slov. Kvůli ventilátoru sahary bude trošku težké ho vyndat a je potřeba použít trochu síly. Jako další doporučuji povolit šroub jež jse nachází pod alternátorem. Zde je potřeba pro uplné vyndání šroubu použít zase trochu síly. Jako poslední vyndáme šroub jež se nachází dole, kde jsme rozpojovali hadici přívodu vzduchu do motoru. Nyní je kompresor odmontovaný a stává se z něj ježek v kleci. Po chvilce souboje byl vyndán řemenicí napřed. Doporučuji vše v okolí kompresoru očistit. Foto 8 a foto 9: Je potřeba zkonrolovat zda je v novém kompresoru olej a za je ho tam dostatek!!! Výpustní šroub je šestihran na klíč číslo 12. Dle fotek číslo 8 a 9 je zřejmé kde se nachází. Bohužel jsem neměl čím měřit a tak jsem vylil olej do sklenice, označil si míru. Nalil zpět do kompresoru. Při nalévání oleje jsem radši otáčel řemenicí. Pak jsem do té sklenice vylil olej ze starého kompresoru, jednak pro porovnání hladiny a také abych zjistil jak na tom starý kompresor je. Ve stárém kompresoru bylo oleje stejně a hlavní je, že byl čistý bez špon. Viz. foto číslo 10. V novém kompresoru je čirý olej ve starém má olej barvu asi jako když usmažíte pár řízků, ale bez nečistot a špon. Tím se potvrdilo, že chyba byla v regulačním ventilu kompresoru a teď mám v zásobě funkční kompresor. Jen doplnit nový olej a vyměnit regulační ventil. Foto 10: Nyní přistoupíme k montáži což je opak demontáže. Hadice zapojujeme jako poslední. Je potřeba vyměnit O kroužky na hadicích. Doporučuji ve škodovce koupit originální. Cena za oba 50 Kč. Nové těsnící kroužky potřeme olejem navlékneme na koncovky hadic a ty také pro snažší zasunutí můžeme potřít olejem. S vypnutím tlačítkem AC jsem dojel zpět na naplnění chladícího média. Potřeba udělat vakuovaní pro kontrolu těsnosti okruhu. Po naplnění bylo na stránkách na internetu doporučeno pustit klimatizaci (AC) na 10 sekund a pak vypnout a to několikrát opakovat, než se začne používat na plno. Mě se práce naštěstí zadařila. Vyměna trvala cca 2 hodiny a určitě to jde daleko rychleji když už pak víte jak na to! U Octavie bude výměna a i problémy podobné, protože je tam stejný kompresor. Přeji hodně štěstí a chladu v autě! S pozdravem Lukáš Na závěr foto 11: Parkování Editováno: 25. Červen 2019, autor: Cpt._Redeemer 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
supersoptik Vloženo 6. Duben 2020 Sdílet Vloženo 6. Duben 2020 Ahoj. Děkuji za návod. Byl super. Jedinný problém vznikl v okamžiku, kdy jsem nemohl vyndat vysokotlakou hadici. Šroub byl venku ale hadice držela fest... má rada... zespodu z pod auta kladívko a dlouhý šroubovák a dvě ranky a už to šlo... ještě jednou děkuji.... Víťa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladimír Kalandra Vloženo 13. Červen 2020 Sdílet Vloženo 13. Červen 2020 Ahoj, rád bych trochu oživil toto tema. Jam lze poznat, že je spatny reg. Ventil? Mne klima nechladi, tlak chladiva mam 6,5bar takze si myslím dostatečny. Kompresor mi zapne, spotřeba se mi také zvedne, ventilátory se taky rozběhnou. Akorat tlak chladiva mi nejde nahoru a teplota na vyparniku nejde dolu. Jinak zatizeni kompresoru 6Nm a pozadavek je stejny jako aktuální hodnota. Nějaké rady? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cpt._Redeemer Vloženo 13. Červen 2020 Autor Sdílet Vloženo 13. Červen 2020 Ahoj, kompresor je staloběžny, takže se nezapína. Tlačí furt a o zbytek se pak postará ten elektromagnetický ventil. Myslím, že jsem to měl stejné jak popisuješ, tedy vadný ventil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Steversonix Vloženo 17. Září 2020 Sdílet Vloženo 17. Září 2020 já jsem se s tím teď taky trápil. Objednal jsem na eBay nový ventil cca za 350 Kč. Vytáhnul jsem ventil z klimakompresoru a zjistil, že je tam úplně jiný. :D Takže jsem to zase vrátil zpět, doplnil a vyměním celý klimakompresor další sezónu... Stejně bude teď zima :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dedek novak Vloženo 27. Květen 2021 Sdílet Vloženo 27. Květen 2021 Ahoj,koukám teď na čísla kompresorů,které Cpt._Redeemer měl původní 1K0820859 a číslo kompresoru,který měnil 5Q0816803F.Podle Etky je 5Q0 pro superb 3 a octavia 3. Zajímá mě,jestli ti tam pásnul,na bazoši se dají právě sehnat ty 5Q0 originál Sanden za dobrou cenu? Dokonce má na sobě napsáno už to nové chladivo1234yf. Díky za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.