Publikováno Červenec 15, 20196 r Ahojte. V poslednej dobe (2 mesiace dozadu) mi začala niekedy prevodovka robiť praskajúci zvuk pri preradení z polohy P na polohu R. Ten zvuk je dosť nepríjemý. Pri preraďovaní z P do R aj cítim odpor v prevodovke keď sa snažím preradiť a po preradení to praskne. Ešte som zaznamenal že ked zastanem s autom a zaradím P tak po pustení brzdy sa auto rozkolíše dozadu a potom niečo v podvozku o seba narazí čo je aj cítiť a počuť a vtedy auto zastane alebo ho vráti dopredu. Neviete čo to môže byť? Ďakujem za každú radu. Octavia 3FL 1,5 ročné auto.
Červenec 15, 20196 r Auto s automatem by se rozhodně nemělo nechávat stát s P tak, aby ho držela převodovka, používej ruční brzdu a měli by to být OK.
Červenec 15, 20196 r Pokud to bude dělat i přes používání ruční brzdy, tak servis. Ale prokládám, že nyní to dělá kvůli tomu, že auto visí na P a proto to vydává ten zvuk.
Červenec 15, 20196 r Autor A ako to riešiť potom v zime keď bude napr -10? Nezamrzne ručná? Ďakujem pekne za info.
Červenec 15, 20196 r Pokud tam není nějaký technický problém, tak nezamrzne. EDIT: To co ti vydává ten zvuk je předpokládám toto: Upraveno Červenec 15, 20196 r od Martab
Červenec 15, 20196 r Možná dotaz obecně, protože budu mít automat. Po zaparkován tedy zatáhnout ručku a pak hodit "P"?
Červenec 15, 20196 r Keď parkujem na napr. nie celkom rovných plochách, dám najprv "N", auto si samo nájde "parkovaciu" polohu. Potom dám "P" a zatiahnem ručnú. Tá mi nezamrzla ani pri -20°C.
Červenec 15, 20196 r Ano, pokud je to na rovině, ručka být vyloženě nemusí (ale stejně bych ji použil, je to pro převodovku lepší, kdyby cokoli, aspoň to pak nevisí na té západce). Ale jinak správný postup je - N, ruční, nechat auto sednout a pak až P.
Červenec 15, 20196 r to fakt? preco si neprecitate manual predtym nez nieco pokazite? u automatu sa pri presunutim paky do polhy P mechanicky zablokuje prevodovka (zapadne zapadka do ozubenia). skratka sa dost tvrdo zablokuje cely prevodovy system. Niekto tu v pohode necha vysiet cele auto na jednom zube a este nasponovane? idealny postup po zastaveni na kopci: zastavim, stojim na brzde presuniem paku do N zabrzdim rucnu uvolnim brzdu nech si auto sadne na rucnu brzdu stlacim brzdu (aby som mohol presunut paku do P) presuniem paku do P pustim brzdu samozrejme na rovine len zatiahnem rucku a dam do P, potom pustim brzdu a idem prec.
Červenec 16, 20196 r A co pouziti systemu Auto hold? Tam se snad parkovaci brzda pouzije (zajisti) automaticky. Nebo ne? V navodu je uvedeno: "Pokud je vozidlo zajištěné systémem a dojde k otevření dveří řidiče nebo vypnutí zapalování, zajistí vozidlo proti nechtěnému pohybu parkovací brzda. V takovém případě zhasne kontrolní světlo (zelene P v krouzku) v panelu přístrojů a rozsvítí se kontrolní světlo (cervene P v krouzku)." Mam Karoqa, ale predpokladam, ze obsluha automatu a zasady pouziti budou stejne. Nebo ne? Upraveno Červenec 16, 20196 r od Pytlák
Červenec 16, 20196 r Karoq má elektrickou ruční brzdu, OIII má manuální ruční brzdu, takže je tam zásadní rozdíl.
Červenec 16, 20196 r Autor Martab díky moc za info ??? Každopádne mi ide o to či sa niečo nepokazilo alebo nebolo už pokazené. Misicko asi si manuá nečítal ty lebo nič také tam nieje písané. Ale tiež dík za vysvetlenie postupu. oprava, som slepý a až teraz kukam že to tam je ???♂️ Upraveno Červenec 17, 20196 r od Und3rko Pridane fotky
Červenec 16, 20196 r ale myslím že octávia nemusí mít autohold, u karoqa to je jednodušší právě díky autoholdu, protože ten brzdí automaticky. ale možná se pletu - octávia má snad ruční brzdu koukám než dopíšu tak je pozdě :o) Upraveno Červenec 16, 20196 r od olexaV
Červenec 16, 20196 r Můžeš se na to v servise zeptat, ale jediný způsob jak to zkontrolovat je to rozebrat (aspoň mne nenapadá jak to jinak zkontrolovat).
Červenec 20, 20196 r Me ten cvakajici zvuk (jedno cvaknuti celkem hlasite) dela, kdyz prerazuju z D/S na zpatecku. To je bezne, nebo se tam mezitim nez se preradi uvolnuje nejaka ta zapadka, ktera to cvaknuti dela? O3 FL najeto 4tis
Srpen 1, 20196 r mam 1,6 TDI a ziadne cvaknutie medzi DS a R necitim a to som schopny to v malej rychlosti presunut bez zastavenia. Citis aj nejake trhnutie autom?
Leden 21, 20205 r Rada k nezaplacení. Ruční brzda se má používat při každém parkování, ať je to automat nebo manuál. U automatu o způsobu zabezpečení se rozepisovat nebudu, ale ruční brzda za všech okolností v běžném provozu je nutná, jinak se převodovka postupně ničí, vzniká v ní mechanické pnutí váhou auta. Co je nejhorší, když do stojícího auta vám někdo drcne při parkování, to je součet vah a ještě rychlosti. Zde to může být zcela fatální. U manuálu je to zcela obdobně jen s tím, že se nejvíc namáha pnutim spojka a setrvačník, hlavně dvouhmotový, a další díly napojené na převodovku, zas při nárazu může dojít k fatálnímu poškození. Doporučení : Ruční brzda : doparkujete, stojíme na brzdě, zatáhnout ruční brzdu, zařadíme 1, vypnout zapalování, pustíme brzdu Elektrická brzda : doparkujete, stojíme na brzdě, zařadíme P, vypnout zapalování, el. ručka se sama zatáhne, pustíme brzdu Léta praxe a zkušeností.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.