Přejít na obsah

7st. prevodovka DSG 1.5tsi


Und3rko

Doporučené příspěvky

Ahojte.

V poslednej dobe (2 mesiace dozadu) mi začala niekedy prevodovka robiť praskajúci zvuk pri preradení z polohy P na polohu R. 

Ten zvuk je dosť nepríjemý. 

Pri preraďovaní z P do R aj cítim odpor v prevodovke keď sa snažím preradiť a po preradení to praskne.

Ešte som zaznamenal že ked zastanem s autom a zaradím P tak po pustení brzdy sa auto rozkolíše dozadu a potom niečo v podvozku o seba narazí čo je aj cítiť a počuť a vtedy auto zastane alebo ho vráti dopredu.

 

Neviete čo to môže byť?

Ďakujem za každú radu.

 

Octavia 3FL 1,5 ročné auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to fakt? preco si neprecitate manual predtym nez nieco pokazite?

u automatu sa pri presunutim paky do polhy P mechanicky zablokuje prevodovka (zapadne zapadka do ozubenia). skratka sa dost tvrdo zablokuje cely prevodovy system. Niekto tu v pohode necha vysiet cele auto na jednom zube a este nasponovane?

 

idealny postup po zastaveni na kopci:

zastavim, stojim na brzde

presuniem paku do N

zabrzdim rucnu

uvolnim brzdu nech si auto sadne na rucnu brzdu

stlacim brzdu (aby som mohol presunut paku do P)

presuniem paku do P

pustim brzdu

 

samozrejme na rovine len zatiahnem rucku a dam do P, potom pustim brzdu a idem prec.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co pouziti systemu Auto hold? Tam se snad parkovaci brzda pouzije (zajisti) automaticky. Nebo ne? 

V navodu je uvedeno: "Pokud je vozidlo zajištěné systémem a dojde k otevření dveří řidiče nebo vypnutí zapalování, zajistí vozidlo proti nechtěnému pohybu parkovací brzda. V takovém případě zhasne kontrolní světlo  (zelene P v krouzku) v panelu přístrojů a rozsvítí se kontrolní světlo  (cervene P v krouzku)."

Mam Karoqa, ale predpokladam, ze obsluha automatu a zasady pouziti budou stejne.  Nebo ne?

Editováno: , autor: Pytlák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martab díky moc za info ???

Každopádne mi ide o to či sa niečo nepokazilo alebo nebolo už pokazené.

 

Misicko asi si manuá nečítal ty lebo nič také tam nieje písané.

Ale tiež dík za vysvetlenie postupu.

 

oprava, som slepý a až teraz kukam že to tam je ???‍♂️

377CFF45-373A-4FE9-9186-C67E82550943.png

E9BA937A-6846-44FF-A2BB-7FC346BD1045.png

Editováno: , autor: Und3rko
Pridane fotky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Rada k nezaplacení.

 

Ruční brzda se má používat při každém parkování, ať je to automat nebo manuál.

 

U automatu o způsobu zabezpečení se rozepisovat nebudu, ale ruční brzda za všech okolností v běžném provozu je nutná, jinak se převodovka postupně ničí, vzniká v ní mechanické pnutí váhou auta. Co je nejhorší, když do stojícího auta vám někdo drcne při parkování, to je součet vah a ještě rychlosti. Zde to může být zcela fatální. 

 

U manuálu je to zcela obdobně jen s tím, že se nejvíc namáha pnutim spojka a setrvačník, hlavně dvouhmotový, a další díly napojené na převodovku, zas při nárazu může dojít k fatálnímu poškození. 

 

Doporučení :

Ruční brzda : doparkujete, stojíme na brzdě, zatáhnout ruční brzdu, zařadíme 1,  vypnout zapalování, pustíme brzdu

 

Elektrická brzda : doparkujete, stojíme na brzdě,  zařadíme P,  vypnout zapalování, el. ručka se sama zatáhne, pustíme brzdu

 

Léta praxe a zkušeností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...