Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Přikládám video  z pořadu "Na rovinu"  Karla Havlíčka z ANO, ohledně jeho názoru  a odhalování příčin současných  problémů evropských automobilek  (a nejenom automobilek) a co vlastně s tím můžeme dělat a co dnes s tím asi bude dělat EU a kam se to celé může vyvíjet dál. Uznávám, že to celé může vyznívat tak  trochu jako stranická politická agitka a dodávám, že to pověstné máslo na hlavě má určitě i hnutí které reprezentuje, ale na druhou stranu, je to jeden z mála našich současných, vysoce postavených  politiků, co pojmenovávají a popisují věci v automotive  tak, jak  pravděpodobně opravdu probíhají. Pokud má aspoň z části pravdu, tak nic veselého nás v evropském automotive (a nejenom v automotive) tedy nečeká, obzvláště po tom, co naznačuje jednak možné složení nové EK a jednak   současná vyjádření té dosluhující EK a její staronové šéfky.  Sledovat se to dá od začátku až po cca 00:13:50 hod. záznamu, pak to již opravdu v části odpovědi na dotazy je stranická agitka

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes. tj.  3.10.2024 byla na webu nationalgeographic.cz  zveřejněna nedávná studie  mezinárodního týmu vědců, mapující rozsah teplot na naší planetě Zemi za posledních cca 500 miliónů let. 

Je to velice zajímavé čtení, evokující aspoň u mne otázku, zda  současné snažení lidstva ohledně tzv. boje za přijatelnější klima  (tedy celý ten Green deal i zhusta preferovaná  elektromobilita) není  vlastně boj s větrnými mlýny? 

Jediné, co závěry této práce 100% potvrzují, tedy v souladu se současným všeobecně přijímaným  názorem, je to, že rozhodující vliv na teplotu na Zemi má opravdu CO2, ovšem způsoby, kde se bere  a i  v minulosti bral všechen ten CO2 (vyjma přiznané lidské činnosti) je místy dost překvapující. Potvrzuje se pro mne to, a to si myslím již dávno, že  lidská činnost a s ní spojená produkce CO2, je v tom velkém ranci veškerého objemu CO2  pravděpodobně jen pouhým plivnutím do rybníka.  Je- li to opravdu tak, tak  zájmy a preference  dnešních, nám vládnoucích elit, tedy  pomocí redukování lidské  produkce CO2 nám údajně zachránit životy, jsou pravděpodobně dost mimo mísu a že ve srovnání našeho lidského snažení a veškerých, obrovských  výdajů na záchranu klimatu, je to stejné,  jako jít s pouhou injekční stříkačkou v ruce  na požár lesa. Ale nic, proklimaaktivisté mi určitě vysvětlí, že dnes už umíme poručit větru, dešti a ovládat celý Vesmír.  Jen prosím, pokud už vládnoucí elita nás obyčejné nýmandy chce účinně a efektivně  ovládat a držet při zemi, tak si snad už konečně vymyslete něco lepšího a věrohodnějšího. To vše výše napsané, neznamená, že brojím proti elektromobilům, klidně si třeba v budoucnu nějaký koupím, jen mě  štvou mnohá zdůvodnění pro  jejich až násilné zavádění a obhajobu, co nám neustále vtloukají do hlavy....

 

https://www.nationalgeographic.cz/veda/zeme-prodelala-vetsi-vykyvy-teplot-nez-jakymi-se-strasime/?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to dnes , tj. 4.10.2024 definitivně shváleno, tedy zavedení dodatečného cla na dovoz čínských automobilů do EU a to z obvyklých, již dřívě zavedených  10%  až na 45% dle jednotl. výrobců.  „Návrh Evropské komise na zavedení definitivních vyrovnávacích cel na dovoz bateriových elektrických vozidel z Číny dnes získal potřebnou podporu členských států EU,“ uvedla EK.

 

Podle diplomatických zdrojů ČTK pro dodatečná cla hlasovalo deset členských států EU včetně Francie a Itálie. Pět zemí bylo proti clům a 12 zemí se hlasování zdrželo. K zablokování cel by bylo zapotřebí, aby se proti nim vyslovila kvalifikovaná většina 15 členů EU s 65procentním podílem na počtu obyvatel. Němci byli proti clům, jak jsme hlasovali mi jako ČR, zatím nevím, většinově v posledním období se držíme německého šosu, nakonec co nám taky zbývá....

Takže je zřejmé, že pravděpodobně započne  další hospodářsko-politická válka mezi EU a Čínou, otázkou je kdo v této hře drží trumfy a kdo černého petra.

 

Nejvíce na tom bude asi bita automobilka  VW, která dosud v Číně prodávala cca 1/3 své produkce a i tak má v Evropě svoje velké problémy a teď asi je bude mít globálně  ještě větší . Navíc je přitom otázkou, do jaké míry budou cla efektivní. Čínská státní automobilka SAIC v pátek před hlasováním vzkázala, že případné trvale navýšené clo do koncových cen svých aut prodávaných v EU stejně nepromítne, tzn. že si asi sama sníží marži, nebo využije další dotace a tím bude vozy dodávat do Evropy za ještě nižší ceny než dosud (samozřejmě počítáno bez toho cla, se clem tedy asi nastejno).  Podle jmenované automobilky se Brusel střílí do nohy v rámci své proklamované snahy o zelenou tranzici a její zásadní součást, tedy přechod k elektromobilitě.

No bude to ještě hóóódně  zajímavé, řekl bych, že pro EU spíše dost bolestné..... 

 

PS: dodatečná zpráva, Česko se při hlasování zdrželo.....

 

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-brusel-ma-zelenou-k-uvaleni-cel-na-cinske-elektromobily-40491715?

 

image.thumb.png.f05d8b942ae789d5f0860be9b29b6626.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Dodržování emisních kvót je šílenost", říká Martin Jahn ze Škody Auto v rozhovoru pro Forbes, alias pro někoho možná tak pláč na špatném hrobě, nebo snad pozdní pláč....?

Co z toho mixu protiopatření  u Škodovky, pokud se nepodaří EU v tomto zlomit,  může podle řeči Martina Jahna  vyplynout? Pravděpodobně zase částečné zdražování spalováků, ještě větší vnucování elektromobilů pomocí umělých výhod a na bázi  dumpingových cen, záměrné omezování výroby spalováků, no a v neposlední řadě asi i menší investice na vývoj nových modelů, pokud tedy nedojde nakonec i k tomu, co hrozí v Německu u VW, tedy k hrozbě propouštění zaměstnanců Škodovky, ale to bychom asi nikdo nechtěli.....

 

https://forbes.cz/dodrzovani-emisnich-kvot-je-silenost-rika-martin-jahn-ze-skody-auto/#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=Qf6fryLvAgS-202410041349&dop_id=34206961

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost zajímavá a dost dlouhá  (cca 45 minut) diskuse  o elektromobilitě, v souvislosti s aktuálně  schválenými dodatečnými cly na čínské elektromobily proběhla dne 4.10.2024 na ČT v pořadu 90´,  viz. přiložený odkaz a to v čase cca 00:08:33 až 00:56:00. Napřed diskutovali europoslankyně Gregorová za Piráty a europoslanec Turek za Přísahu a motoristy, ale důležitější a relevantnější podle mne byla diskuse od cca 00:33:30 a to Zdeňka Petzla za Sdružení automobilového průmyslu a Petra Knapa, co by odborníka společnosti EY pro automobilový sektor, Na rozdíl od Gregorové a Turka, kde to bylo zhusta hlavně politické soupeření (ale i tak zajímavé, ale nepadlo tam nic nového), tak tihle 2 pánové věděli o čem mluví. Vůbec poprvé zde padlo mimo jiné  tvrzení od příslušně znalých lidí, že to dnes není o tom, že by evropské automobilky v elektromobilitě zaspaly (což tvrdím taktéž, ale mnozí novináři a politici mají asi jiné zadání ) a co mele stále dokola i  ta zmiňovaná Gregorová, ale je to vše okolo docela jinak......

 

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11412378947-90-ct24/224411058131004/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 Docela mne zaujal  článek  na internetu tj. Spalovací motor – hrdina povodní, z kterého zde vkládám malou ukázku, která jasně ukazuje, že   naplánovaná  elektromobilita jako skoro jediná dopravní alternativa budoucnosti, je dost nesmyslnou cestou.

 

Mementem letošních povodní bylo opět ukázka toho, že „co je na elektřinu“, tak v době přírodní katastrofy je úplně k ničemu. Už v období dešťů, kdy padaly sloupy, při povodních, kdy byly zatopeny rozvody a dokonce celé trafostanice, a po povodních, kdy lidé potřebovali čerpat vodu a vysoušet domy.

 

Je to opět ukázka toho, že neexistuje ta jediná správná cesta, kterou nám kdesi nahoře bruselští úředníci stanovili. Ať se to zeleným spoluobčanům nebude líbit, tak hrdinou povodní je spalovací motor. Ten dokázal udržet v chodu v náročných podmínkách tisíce opravárenských aut rozvodných sítí, hasičských aut, evakuačních autobusů, sanitek, vrtulníků, elektrických generátorů a samozřejmě čerpadel.

Není možné zakazovat něco, za co není adekvátní náhrada.

A to se nejedná jenom o ty motory, jedná se i o snadno kdekoliv dostupnou energii do těchto motorů v podobě velké sítě čerpacích stanic. Díky tomu tyto stroje a automobily byly schopné pracovat v kuse několik dní a střídaly se pouze posádky. Něco takového elektromobilita nedokáže nikdy a v extrémních podmínkách typu povodní už vůbec ne, neboť elektřina v kombinaci s vodou je životu nebezpečné prostředí."

 

https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/petr-blazek-spalovaci-motor-hrdina-povodni?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, DušanV napsal:

Na rozdíl od Gregorové a Turka, kde to bylo zhusta hlavně politické soupeření (ale i tak zajímavé, ale nepadlo tam nic nového), tak tihle 2 pánové věděli o čem mluví. Vůbec poprvé zde padlo mimo jiné  tvrzení od příslušně znalých lidí, že to dnes není o tom, že by evropské automobilky v elektromobilitě zaspaly (což tvrdím taktéž, ale mnozí novináři a politici mají asi jiné zadání ) a co mele stále dokola i  ta zmiňovaná Gregorová, ale je to vše okolo docela jinak......

 

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11412378947-90-ct24/224411058131004/

No viděl jsem to a právě debata Turka s Gregorovou byla "zajímavější a důležitější", protože ukázala, jak může taková zelená europoslankyně být blbá, protože většinu toho, za co se Turkovi vysmívala, pak ti dva borci potvrdili a taky naprosto selhal ten moderátor, protože kde evidentně Turek mlluvil pravdu (o zákonech EU) nebyl schopen zasáhnout nebo potvrdit, že to tak je a nechal to, jako že se oni "jenom baví a nikdo neví, kde je pravda".

 

Takže demonstrace myšlení "elit" byla naprosto hrozivá. Ještě horší jsem to viděl já, když jsem na jednom monitoru viděl mlet Gragovou ty blbosti a na vedlejším monitoru jsem viděl seznam článků s titulky:

Dodržování emisních kvót je šílenost, říká Martin Jahn ze Škody Auto

Hororový podzim“ pro evropské automobilky: Prodeje klesají, ceny rostou

Automobilky jsou v krizi. Itálie chce přepracovat zákaz spalovacích motorů

 

Ukázka, kam nás magoři ve vedení dovedou.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak se nám do toho novináři začínají obouvat, tedy myšleno do elektromobility.  Skoro jako kdyby dostávali postupně odvahu a vylézají se svými články a úvahami z teplých děr svých kanceláří, kde jim doposavad bylo v pohodě umožněno psát oslavné články na elektromobilitu a tím měli pravděpodobně zajištěno dobré bydlo a klid od šéfredaktora. Možná se teď tak vehemnentně začínají ozývat i proto, že šéfredaktor konečně povolil a to pod dojmem, že se začínají ozývat i samotní politici, kdy i oni již začínají zjišťovat, že je opravdu něco špatně a nachystáno  pro plánovaný a bezproblémový  přechod na elektromobilitu nebylo prakticky nic, nebo abych byl spravedlivý, tak nemnoho.

Vzpomněl jsem si na to při čtení článku Firmy nevědí, jak šrotovat baterie elektroaut. Po státu chtějí pravidla.  No a já dodávám, že dle tohoto článku samotný  stát zase čeká na pravidla vytvořená EU. To jako co? To dodnes nikdo od  úrovně EU neví jak oficiálně a dle psaných pravidel správně likvidovat nebo jinak zpracovávat baterie elektromobilů? Pokud si dobře vzpomínám, tak ti samí novináři psali  o tom, že tohle je již legislativně a technicky vyřešeno  a čeká se jen na to, až to někdo ve velkém rozjede a bude dostatečná kapacita tzv. odžitých baterií. To jako nám zase lhali?

 Ono těch průserů, nedodělků  a nedomyšleností vylézá  na povrch s časem čím déle, tím více. Je to asi jednodušší  nasekat na úrovni EU nařízení, zákony, vyhlášky, příkazy, omezení a nechat v tom vymáchat ty ostatní co to musí uvádět do praxe, no a docela složité a drahé  je to všechno rozjet a dotáhnout dle představ úředníků a politiků, tj.  vymyslet, vybudovat, odstranit byrokratické a faktické nesmysly, odladit, vysvětlovat a přesvědčovat někoho, že to a to v praxi fungovat nemůže, atd. atd..

 

 Vzpomínám, že kdysi na dráze, když jsem tam před více jak 45-ti lety začínal,  tak byla mnohdy ( ale ne všude, protekce byla i tady)) zavedená praxe a to i pro vysokoškoláky, že se začínalo tzv. od píky, třeba i jen na pár měsíců jako obyčejný výhybkář, pak signalista, výpravčí, dispečer a pokud se člověk osvědčil i na té nejnižší úrovni, tak po pár letech skončil  třeba i na ministerstvu dopravy v Praze na dost významné funkci. No a pak zpravidla věděl která tzv. bije a co ti pod ním jsou schopni zvládnout. 

Docela obdobná praxe byla s výcvikem strojvedoucího vlaku. Skoro 100% byla praxe, že člověk musel vystudovat elektrotechnickou, nebo strojírenskou školu , což trvalo cca 4 roky, dále musel složit veškeré zkoušky, což dále trvalo několik měsíců, dále musel se naučit mechanickou praxi někde v depu, což klidně zabralo taktéž nějaký ten rok, dále tehdy musel nějaký ten rok jezdit jako pomocník strojvedoucího, a až pak se stal strojvedoucím a mohl samostatně jezdit, Na to aby se dostal na prestižní osobní dopravu někde na rychlíky, tak to si zase nějakou dobu počkal při několikaleté obsluze staničního posunu a nákladních vlaků.  Sumasumárum od rozhodnutí někoho stát se strojvedoucím někde na rychlíku a uskutečněním tohoto snu mohlo klidně uplynout cca 7 až 10 let, pokud měl už dopředu vystudovanou příslušnou školu, tak cca 3 až 6 let. No a dnes? Nejsou lidi a tak nový, "zralý" strojvedoucí je klidně kompletně "vymodelován" a hotov třeba i za 1 rok.  A kdo se pak má divit, že projetí vlaku  na červenou je na denodenním pořádku. A tenhle  rychlokvaškový  model se dnes praktikuje mnohde, bohužel nejen  na  nějaké té železnici. 

Netvrdím tím, že aplikace podobného, by dnešním vrcholovým úředníkům, manažerům a politikům nějak  zvlášť pomohla, ale někteří jsou evidentně mimo a nemají představu, co se dá a co nedá zvládnout na nižších úrovních, třeba i hned pod tou úrovní EK....

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-firmy-nevi-jak-srotovat-baterie-elektroaut-261899#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...