Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Ing. Petr Hrdlička, alias vedoucí vývoje Škody Favorit, kdo by ho neznal.  A znáte jeho názor na elektromobilitu?  Neliší se až tak moc od názoru jeho syna Ing. Martina Hrdličky, dnes vedoucího vývoje podvozku a hnacího agregátu ve Škoda Auto a.s.. Ovšem Petr Hrdlička může, co by důchodce hovořit daleko otevřeněji než syn, ačkoliv i ten s elektromobilitou až tak moc nesouzní (viz. některá videa i tady v tématu), ale který chtě-nechtě, chce-li s vlky býti, musí s nimi výti. Podívejte se na přiložený odkaz na video, ostatně uvidíte navíc asi i nikdy neviděný interiér protopypu Favoritu...

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak náš premiér Fiala a italská premiérka Giorgia Meloniová se v pátek 1.11.2024 údajně dohodli na společném postupu  a  vyzvou Evropskou unii, aby v příštím roce ustoupila od sankcí pro automobilky, které neprodávají dost elektromobilů, potažmo budou platit vysoké pokuty za překročené emisní limity platné od 1.1.2025. Dále plánují zvrácení tzv. nepřímého zákazu výroby a prodeje spalovacích aut po roce 2035. K tomu prvnímu bodu mají  ostatní unijní státy vyzvat na neformální radě EU v Maďarsku (o druhém bodu nevím, jestli taktéž), což osobně vidím jako dost velký problém, hlavně ve  vztazích  unijních špiček s Orbánem, nevím jestli je to to pravé načasování místa a děje, vůbec aby se tam dostavili ty vlivné unijní špičky, ale třeba se mýlím a právě pro tu  tzv.neformálnost to Fiala a Meloniová směřují právě do toho Maďarska.

Druhý problém je v tom, že aby se EK předložil smysluplný a platný  návrh změny ( protože ta pak jedinečně předkládá legislativní návrh změn)  , tak je potřeba min. souhlasu 1/4 členských zemí EU (pozor, neplést si to s blokační menšinou, to je něco jiného), viz přiložený odkaz legislativního procesu v EU. 

 Uvažuji, že tedy bude potřeba min. 7 zemí EU, aby se změnou souhlasily, což v kontextu současného vyjadřování může být Německo, Itálie, Česko,  možná Španělsko, Slovensko, Maďarsko, možná Polsko. Uvidíme jestli se potřebné země EU podaří dát dohromady, každopádně je to běh na dlouhou trať a pokud se něco takového podaří, tak to nebude časově v řádu týdnů, ale spíše měsíců a aby se to vůbec stihlo v daném roce 2025, no a samozřejmě do toho nesmí nikdo hodit tzv, vidle, což minimálně u nové, ani ještě neschválené  EK nemůžem nyní odhadnout.

 

PS: Ačkoliv se to vše může zdát jako malichernosti, tak osobně si myslím, že právě teď se bude rozhodovat o tom, co si  budeme moci kupovat za spalováky, za jakou cenu a zda a za jak dlouho se k takovým autům dostaneme ,elektromobily v to nepočítám, neboť si myslím, že stále naprostá většina řidičů je nechce, minimálně je nechce  jako jedinné auto, nebo hlavní auto...

 

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesko-s-italii-vyzvou-k-odkladu-pokut-pro-automobilky-ktere-neprodavaji-dost-elektroaut-40495616#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz 

 

https://www.europarl.europa.eu/infographic/legislative-procedure/index_cs.html#proposal-adopted

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...