Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Ing. Petr Hrdlička, alias vedoucí vývoje Škody Favorit, kdo by ho neznal.  A znáte jeho názor na elektromobilitu?  Neliší se až tak moc od názoru jeho syna Ing. Martina Hrdličky, dnes vedoucího vývoje podvozku a hnacího agregátu ve Škoda Auto a.s.. Ovšem Petr Hrdlička může, co by důchodce hovořit daleko otevřeněji než syn, ačkoliv i ten s elektromobilitou až tak moc nesouzní (viz. některá videa i tady v tématu), ale který chtě-nechtě, chce-li s vlky býti, musí s nimi výti. Podívejte se na přiložený odkaz na video, ostatně uvidíte navíc asi i nikdy neviděný interiér protopypu Favoritu...

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak náš premiér Fiala a italská premiérka Giorgia Meloniová se v pátek 1.11.2024 údajně dohodli na společném postupu  a  vyzvou Evropskou unii, aby v příštím roce ustoupila od sankcí pro automobilky, které neprodávají dost elektromobilů, potažmo budou platit vysoké pokuty za překročené emisní limity platné od 1.1.2025. Dále plánují zvrácení tzv. nepřímého zákazu výroby a prodeje spalovacích aut po roce 2035. K tomu prvnímu bodu mají  ostatní unijní státy vyzvat na neformální radě EU v Maďarsku (o druhém bodu nevím, jestli taktéž), což osobně vidím jako dost velký problém, hlavně ve  vztazích  unijních špiček s Orbánem, nevím jestli je to to pravé načasování místa a děje, vůbec aby se tam dostavili ty vlivné unijní špičky, ale třeba se mýlím a právě pro tu  tzv.neformálnost to Fiala a Meloniová směřují právě do toho Maďarska.

Druhý problém je v tom, že aby se EK předložil smysluplný a platný  návrh změny ( protože ta pak jedinečně předkládá legislativní návrh změn)  , tak je potřeba min. souhlasu 1/4 členských zemí EU (pozor, neplést si to s blokační menšinou, to je něco jiného), viz přiložený odkaz legislativního procesu v EU. 

 Uvažuji, že tedy bude potřeba min. 7 zemí EU, aby se změnou souhlasily, což v kontextu současného vyjadřování může být Německo, Itálie, Česko,  možná Španělsko, Slovensko, Maďarsko, možná Polsko. Uvidíme jestli se potřebné země EU podaří dát dohromady, každopádně je to běh na dlouhou trať a pokud se něco takového podaří, tak to nebude časově v řádu týdnů, ale spíše měsíců a aby se to vůbec stihlo v daném roce 2025, no a samozřejmě do toho nesmí nikdo hodit tzv, vidle, což minimálně u nové, ani ještě neschválené  EK nemůžem nyní odhadnout.

 

PS: Ačkoliv se to vše může zdát jako malichernosti, tak osobně si myslím, že právě teď se bude rozhodovat o tom, co si  budeme moci kupovat za spalováky, za jakou cenu a zda a za jak dlouho se k takovým autům dostaneme ,elektromobily v to nepočítám, neboť si myslím, že stále naprostá většina řidičů je nechce, minimálně je nechce  jako jedinné auto, nebo hlavní auto...

 

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesko-s-italii-vyzvou-k-odkladu-pokut-pro-automobilky-ktere-neprodavaji-dost-elektroaut-40495616#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz 

 

https://www.europarl.europa.eu/infographic/legislative-procedure/index_cs.html#proposal-adopted

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Eurokomisař pro klima a čisté hospodářství a opětovný kandidát na tuto funkci v Evropské komisi i pro příští pětileté období Wopke Hoekstra dál počítá s tím, že v EU začne od roku 2035 platit zákaz prodeje nových aut, která vypouštějí emise oxidu uhličitého. To se týká především těch se spalovacím motorem. Řekl to při „grilování" europoslancům. 

Evropská komise bude jednat se zástupci odvětví, „aby v podstatě formulovala, jak můžeme utvářet tuto zářnou budoucnost, jak se můžeme držet cílů, jak můžeme zajistit předvídatelnost“, řekl Hoekstra na slyšení v Evropském parlamentu (EP). „Mnoho generálních ředitelů automobilek, se kterými jsem hovořil, řeklo, že ty cíle splnit dokážou,“ řekl Hoekstra, aniž jmenoval konkrétní společnosti.

Evropská komise už na žádost Německa souhlasila s úpravou změn pro vyřazení aut se spalovacím motorem k roku 2035 tak, aby i po tomto termínu umožnila prodej automobilů na e-paliva, která se vyrábějí pomocí zachyceného CO2 a elektřiny z obnovitelných zdrojů. Teoreticky mohou být stoprocentně bez emisí.

„Co nemohu udělat, protože to byl proces, kde trvalo dosažení konsenzu velmi dlouho, je prolomit to, na čem jsme se u aut dohodli,“ řekl Hoekstra na otázku zákonodárců, zda by Brusel zvážil i větší roli biopaliv.

 

"Současná cena emisních povolenek není příliš vysoká, musíme posílit klimatická opatření", i tuhle myšlenku zmínil při onom "grilování" nizozemský kandidát na eurokomisaře pro klima Wopke Hoekstra, čili  přeloženo do normální řeči, nová EK nebude mít  absolutně žádný zájem na tom, aby se vůbec něco změnilo....

 

https://www.echo24.cz/a/Hyb2H/zpravy-zahranici-eurokomisar-pro-klima-adoroval-emisni-povolenky-krize-autoprumyslu

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nám skončil u nás v ČR e-salon, alias výstava elektromobility a elektromobilů. Já tam tedy  osobně nebyl, ale od novinářů, mnohdy i existenčně závislých od toho, co o tom napíší a jak vychválí do nebes všechny ty elektromobily  a následně jaká že to  auta a zda vůbec pak od automobilky dostanou na testování, se postupně dozvídáme, jaká  to byla úspěšná akce. No, uvidíme, co nám o akci napíše např. pan Staněk, alias Elektro DaD?

Jak se  jeví  taková to akce někomu, kdo píše o automobilech taky již nějakou tu dobu a pravděpodobně asi nečeká až z automobilky zavolají na další, milostivý test, nebo předváděčku  s příslušným rautem a zaplacenou dopravou a ubytováním, je příspěvek viz. odkaz.

 

https://www.portalridice.cz/clanek/co-bylo-na-e-salonu-nejzajimavejsi-evropska-auta-rozhodne-ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josef Vrtal: "Kvalita aut šla dramaticky dolů a ceny nahoru. Zákaz spalovacích motorů se nestane". 

Že by? Že by snad vrcholoví politici v EU dostali konečně rozum? Nebo to bude tak,  že  obyčejní lidé a jejich volební preference je k tomu prostě donutí?

Ostatně nedávno  (15.11.2024 ) o tom hovořil na CNN  Prima news  ( v pořadu K věci) i europoslanec Alexandr Vondra, který rovnou řekl, že buď si zatáhnem za brzdu a snížíme rychlost změn (nemyslel tím jen onu elektromobilitu), nebo to  bude pro obyvatele EU  dost špatné.

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po zvolení Donalda Trumpa americkým prezidentem se investoři srovnávají s tím, že v USA bude zrušena dosavadní dotace na nákup elektromobilu, přesněji možnost si 7500 dolarů (180 tisíc korun) odečíst z daní. Akcie výrobců elektromobilů klesají.

Šéf Tesly Elon Musk, nejbohatší člověk světa a jeden z největších podporovatelů Donalda Trumpa, se k možnosti ukončení dotací vyjádřil již v červenci 2024. Tehdy řekl, že to může mírně poškodit prodeje Tesly, ale bude to „zničující“ pro její konkurenty. Experti očekávají, že se tím může zakonzervovat stávající náskok Tesly na trhu s elektromobily, protože jako jediná bude moci těžit z úspor z rozsahu. 

 

https://www.auto.cz/amerika-pripravuje-konec-dotaci-na-elektromobily-zmenu-chysta-ropny-magnat-154700?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby to nebylo k pláči, tak bych se musel smát tak moc, až by mě asi praskla nějaká žilka, takže se raději nesměji. O co jde? Taky jste sledovali v neděli 17.11.2024 pořad "Otázky Václave Moravce"  na ČT1 a ono vystoupení našeho premiéra Petra Fialy, kdy sliboval, že pokud jeho vládu opětovně zvolíme, tak do těch 4 let, budeme mít platy jako v Německu?  Tak právě o tom je článek od Milana Smutného a nebojte,  není to jenom o nerealistických slibech, je tam v tom článku i podstatná část o evropském automobilovém průmyslu a jeho vyhlídkách po 1.1.2025.

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-premier-fiala-zvolte-nas-v-pristim-roce-znovu-a-my-vam-dame-do-ctyr-let-nemecke-platy-99734#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šéf české Toyoty: "Skoro žádná automobilka nevydělává na elektroautech"

Jestli je to pravda a jestli EU i tak bude nadále trvat na urychleném přechodu na elektromobilitu, tak z doby tzv. rozvinutého kapitalismu se v Evropě pravděpodobně pomalu dostáváme do dob nastupujícího  socialismu, což mnozí pamatujeme,  tož budiž nám země lehká.....

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-zmena-ktera-prijde-jednou-za-100-let-sef-kolinske-toyoty-o-autoprumyslu-264550#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hovězí a vepřové maso by se mohlo výrazně prodražit, chystá se daň z chovu skotu a prasat.

 Ano, přiznávám, tentokrát se to vůbec netýká nějaké té elektromobility a i proto to nikoho nenutím číst, ostatně i proto jsme v lampárně. Onen  titulek  se zatím nebude týkat celé EU, ale jenom Dánska, tedy jestli se to podaří schválit. Ovšem pro mne je to taková menší paralela, právě s tou  "údajně nenucenou" elektromobilitou a podobnými věcmi. A co třeba rovnou navrhnout  úplný  zákaz konzumace masa, i to by se časem mohlo zrodit v chorých a vlivných mozcích. Rád bych jim poradil, není třeba i tohle cesta k záchraně lidstva....?

 

https://energozrouti.cz/clanek/hovezi-a-veprove-maso-by-mohlo-vyrazne-podrazit-chysta-se-dan-z-chovu-skotu-a-prasat?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím jestli se v automobilce Jaguar zbláznily, či snad sází na koně, který je může přivézt v oboru  elektromobility na pozici výrobce  luxusního zboží, něco jako dosavadní Rolls-Royce.

Každopádně Jaguar se připravuje na radikální proměnu – za své vozy, které nebudou potřebovat benzin, si bude účtovat dvakrát tolik než dosud a chce pro ně najít zcela nové zákazníky orientované na umění.

Jaguar hodlá dosáhnout úspěch zdůrazněním udržitelnosti a témat, jako jsou „moderní luxus“ a „bujarý modernismus“ u zákazníků, kteří jsou nadšeni uměním a designem a současně jsou zapojeni do „digitálního ekosystému“, který u aut přesahuje jen cestování. Tato nová komunita, kterou se Jaguar pokouší vytvořit, se bude lišit od své současné zákaznické základny. „Očekáváme, že zůstane asi 10 až 15 % našich stávajících zákazníků,“ uvedl výkonný ředitel Jaguaru Rawdon Glover.

No, asi si mnozí vzpomeneme na docela velký neúspěch elektrického Jaguaru  I-Pace, coby evropského automobilu  roku 2019. Že by tentokrát sázka na elektrický luxus mohla vyjít, nebo Angličané  společně s mateřinkou TATA Motors budou pokračovat ve svých přešlapech až do  definitivního  konce Jaguaru?

Každopádně svým novým portfoliem si automaticky odmazávat  85 až 90% svých dosavadních zákazníků a fanoušku svědčí spíše o vyšinutí smyslů, než o racionálním myšlení. Divil bych se pokud by jim to vyšlo, ale v dnešním pokřiveném světě je asi možné všechno.....

 

image.thumb.png.7de41793ffff3c5a8572ce5fc8c283b4.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stojíme na rozcestí, kde jde o víc než o procenta emisních cílů, říkají lidé z automotive. V něm za čtyři roky reálně zaniklo 56 tisíc míst.

V Česku naštěstí situace v automobilovém sektoru není tak špatná jako v jiných evropských zemích. Od letošního ledna do konce srpna u nás bylo vyrobeno celkem 973 560 osobních vozidel, což je o 5,5 procenta více než ve stejném období loňského roku.

Ovšem  obrat  i u nás může přijít velice rychle, jednak nezapomeňme na nové limity emisí od 1.1.2025 a taky i u nás jsou dodavatelské firmy pro zahraniční automobilky, které mají potíže........

 

https://www.euro.cz/clanky/v-automobilovem-prumyslu-se-propousti-prechod-na-elektromobilitu-vazne-problemy-maji-predevsim-dodavatele/?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromobilem jsme z Brna do Prahy nedojeli. A to i přes to, že dojezd měl být 422 kilometrů.

Tak to je titulek článku a  zároveň souhrn  zkušeností s elektromobilem při jízdě po dálnici v současném chladném počasí a  při normální jízdě, kdy se nebudete neustále schovávat  v pravém pruhu mezi  kamióny, ale pojedete běžnou rychlostí jako ostatní osobní automobily, tj. 120 - 130 km/hod ( i když většina spíše jezdí 130-150 km/hod, tedy pokud to provoz dovolí). 

 

https://medium.seznam.cz/clanek/pisalek-00-drama-na-vlastni-kuzi-z-prahy-do-brna-elektromobilem-aneb-sliby-automobilek-vs-drsna-realita-101194?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EUROEKOTEROR, tak bych já osobně nazval počínání unijních činovníků (komisařů, podřízených úředníků, aj.) při tvorbě emisních předpisů pro dopravu. To hlavně mě  vytanulo na mysli, když jsem si našel cca 1 rok starý rozhovor s Ing. Martinem Hrdličkou, tj. šéfem vývoje agregátu a podvozku ve Škoda Aurto a.s., který komentoval tehdejší vývoj emisní normy Euro 7. Věděli jste např., že jen samotná norma měla mít cca 6900 stránek a v nich spoustu dalších odkazů na předpisy, které ještě ani neexistovaly? 

Dnes je to trochu jinak, ale opravdu asi jen trochu (změkčená norma Euro7), každopádně chceš-li něco účelově a až politicky  zlikvidovat za každou cenu, tak se hodí použít cokoliv. Každopádně názorná  ukázka, jak se smýšlí a pracuje na unijní legislativě. Ty lidi  co tohle tvoří  nemají pravděpodobně  moc šajnu o praktickém životě, nebo snad ani tu možnost o tomhle uvažovat ani mít nesmí? 

Doporučuji zhlédnout celé cca 10-ti minutové video, stojí to za to....

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle včerejšího projevu (27.11.2024) staronové šéfky EK Ursuly von der Leyenové to vypadá, že nějaké menší, nebo spíše umírněnější  tempo dekarbonizace v EU, tj. i jiné podmínky pro automotive  s největší pravděpodobností  nebude. Jen se prostě dle šéfky EK  na to všechno někde musí sehnat více peněz!!!

 Takže co? Uděláme všechno proto, aby jsme v budoucnu prý  "neshořeli" (o tom až přehnaném tvrzení dost pochybuji, tedy, že všechny ty vynaložené investice a finance  něco takového jsou schopny obrátit) a zároveň si vysoce pravděpodobně rozvrátíme zde v Evropě ekonomiku, sociální smír, energetiku. Ale prý dle dnešního eurokomisaře Síkely, když nám v ČR dojde v zimě dech a el. energie, tak nám "Bratři v triku", rozuměj např. Němci pomůžou.  

Na druhou stranu "velevážená a chytrá horákyně" , tj.  europoslankyně Danuše Nerudová  včera (27.11.2024) řekla, že EU (asi tím myslela dnes ještě ani pořádně nefungující EK) má připraveny 2 až 3 řešení  pro automobilky, co se týče těch nových emisních pokut , platných od 1.1.2025. Takže zase se jen hasí požár, místo toho,  aby se konečně myslelo o něco více dopředu a v souvislostech. 

Proč to všechno zde zmiňuji? No, protože si nejsem jist, že dnešní politické špičky EU jsou  schopny pojmout všechny ty konsekvence, a důsledky té plánované dekarbonizace a to zmiňované vystoupení Ursuly mě v tom jen utvrdilo. Jára Cimrman by z nich měl určitě velikou radost, jenže on to bohužel humor není....

Pokud máte zájem dozvědět se, jak se o těchto tématech vyjadřují  na naší vládě a jejich postech  naši nezávislí odborníci, tak zkuste si např. něco zhlédnout, třeba  na Youtube kanálu "Datarun" a třeba něco v jeho sekci "Vysoké napětí" 

dvě  názorné ukázky z kanálu :

 

https://www.youtube.com/watch?v=9O_oUwo1eRw&t=2095s

 

https://www.youtube.com/watch?v=KgLOQB9Fxqw

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na čtvrtečním (28.11.2024) setkání ministrů průmyslu Evropské unie se diskutoval i stav automobilového průmyslu. Vyřešili, či nevyřešili páni ministři problémy automobilek s novými emisními pokutami platnými od 1.1.2025 a s dalším směřováním elektromobility? No zdá se, že zatím nic nevyřešili a jen se dohodli, že o tom budou dále diskutovat. Každopádně tzv. nepřímý zákaz spalovacích aut od roku 2035 nebyl tzv. na stole a emisní pokuty se nedořešili, ale prý se to řešit musí.

Zatím to vypadá, že EK a její zákulisní machinace   má  navrch před   Radou EU  (ministři států EU), no a vypadá to, že i navrch před Evropskou radou (vrcholní představitelé států EU), ačkoliv minimálně v tom druhém případě by to mělo být naopak, tedy EK má sloužit pro potřeby ER a ne jinak.  No ale co už, pokud se nedohodneme společně v EU jak na Radě EU, ale hlavně na ER, tak tomu bude nadále "nepřímo velet a dirigovat " Ursula a podle toho to bude asi i vypadat!!!

Mě to připadá, že ta ženská si spletla funkci a kompetence  a že si chce neprávem uzurpovat velení celé EU a mnozí vrcholní politici, včetně některých našich ji to žerou....

 

https://www.auto.cz/v-bruselu-se-opet-resila-pomoc-automobilkam-odklad-konce-spalovaku-ale-v-planu-neni-154861?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaký je rozdíl mezi dnešními USA  a EU?  Tedy, jak to vidí a o čem mluví  šéf kolínské Toyoty? Trump se dostal k moci, protože slíbil obyčejným lidem práci a zároveň odsunutí zelené ideologie a vše co je s tím spojené na vedlejší kolej, zatímco  EU slibovala práci, která tu bude např. i v tom automotive i při přechodu na Green deal, ale realita je o něco jiná a těm co ten přechod na GD neunesou, tak těm slibuje nějaké sociální fondy a jiné výpomoci. To je rozdíl jako hrom, USA slibují svým obyvatelům práci a živobytí, EU slibuje svým obyvatelům zelené zítřky a když se něco nepovede, tak máme pro Vás připravenou speciální dávku někde na úřadu. Ostatně poslechněte si jak se k zeleným zítřkům staví svět mimo EU.

Velice dobrý rozhovor šéfa kolínské Toyoty....

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes (2.12.2024) od 9.30 hod začínají postupně v devíti závodech automobilky VW v Německu, výstražné, 2-hodinové stávky, které dle potřeby  a rozhodnutí odborů mohou klidně přejít i v časově neomezené. Pomineme-li to, že platy a benefity v německých závodech VW jsou opravdu na "špičkové" úrovni, tak pravděpodobnou a asi i tou hlavní příčinou je to, že prostě elektromobily od VW v současnosti moc lidí a organizací nekupuje. Spalovací auta se omezují právě na úkor těch "chtěných" či spíše nechtěných elektromobilů a vypadá to, že se budou v budoucnu  omezovat i na úkor  výpalného  (emisních pokut) vzešlých  od "orgánů"  EU (pokud ony nepovolí), takže takový začarovaný kruh, z kterého není pro firmu, tak i pro zaměstnance VW moc úniku.

Ostatně, jak se v dnešních časech propouští, či omezuje výroba v ostatních automobilkách či u dodavatelů jejich komponentů, si můžeme přečíst v dostupných médiích prakticky denně (FORD, GM, Stellantis, Nissan, Mercedes, Continental, Bosch, Recaro, atd., atd.)

 

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-stavka-ve-volkswagenu-40499454#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...