Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Po úpravě řazení DSG (aby motor nešel v nesmyslně nízkých otáčkách). Denní cesty do práce 20km. Dle PP 4,4l na 100km, dle dotankovani 4,9l na 100km. 

Takže velká spokojenost. 

Vloženo

A to ti neaktivovali sport rezim miesto normalu len? Ci je medzi sport a normal rozdiel aj po preprogramovani?Lebo co som mal pozicane dsg o3, tak S rezim bol taky, ze drzal otacky normalne.

Vloženo

Nastavení u tohoto typu DSG se provádí tak, že se nastavuje při jaké rychlosti má přeřadit.  

Od té doby co to mám nastaveno, tak jsem ještě na sport nejel. 

Jinak před touto úpravou i v režimu sport ve městě docházelo k podtáčení motoru. Právě proto jsem se rozhodl, že to nechám upravit. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Já teď jezdím (tdi) s dlohodobkou za 4,4-4,5😀 Dle dotankovaní i PP (v jednotce 17 upraven koeficient viz Kódování) 

Cesty kolem 20km, Vysočina. 

Dostat se níž už je nereálné. 

Vloženo

Tak mne ukazuje teraz niečo nad 4. Realita je niekde 4,5. Uvidím teraz, lebo mám 950km najazdené a hlísi ešte dojazd 270km. Inak zdá sa mi, že na HU naftu spravím o 100km viac na nádrž pri rovnakých cestách a podmienkach. Ale to mám zatiaľ len 3 nádrž odtiaľ, tak to by bolo unáhlené.

Vloženo

ale inak roky dozadu, ked som mal este prvu astru htb a mala cca 30t km, tak som bral fuelsave u nas v meste a potom v LV, no na nafte z LV bolo auto hlučnejšie na voľnobehu a dojazd som mal menši o cca 100-150km. Po par tankovani som tam aj prestal chodit.

Vloženo
před 2 hodinami, keras napsal:

Já teď jezdím (tdi) s dlohodobkou za 4,4-4,5😀 Dle dotankovaní i PP (v jednotce 17 upraven koeficient viz Kódování) 

Cesty kolem 20km, Vysočina. 

Dostat se níž už je nereálné. 

Jestli nereálné, tak se ani nedivím, že nafťáka vyřadili z nabídky. Špatná spotřeba to není, ale úsporná TSI smysl TDI dost zmenšuje. Když jsem se vrátil na forum po koupi Scaly, tak mne dost překvapilo, kolik moc majitelů TDI tady je. A i mne překvapilo, že vám TDI ukazuje blbě. Mne TSI ukazuje na desetinu přesně po celou dobu od nova a skoro to až na mne působí, že to tak je záměrně, aby spotřebu TDI vůči TSI vylepšili??

Vloženo

Ja mám dlouhodobě dle PP 4.7 (od koupě)...ale pokud to dopočítám dotankováním v aplikaci, tak ty čísla taky vycházej o dost hůř. V sekci Od vyčerpání jsou po stech a stech kilometrů hodnoty kolem 4.2, ale real je skoro o litr vyšší 

Screenshot_20220523-143841_My Car.jpg

Vloženo

ja mam za 90k realnu 5l. Myslim si, ze toto s tsi by som neurobil, hlavne ak je pol roka zimna trasa a to znamena 70% jazdy po dialnici. a hlavne tie 3 valce nie su moja salka a neviem si to doma predstavit zatial

Vloženo

Pre velke najazdy a hlavne po dialnici bude stale TDI co do spotreby lepsia volba. 

Ja davam dialnicu na tempomat - rychlost nastavena na 150 - 154 km/hod. Opätovne zrychlenia pri obmedzeniach na dialnici davam razantne,na plny plyn aj od 3ky ak treba. A ze tych obmedzeni je u nas kopec... Dialnicnu spotrebu mam tymto stylom skoro 6 l/100 km. TSI by v mojom pripade muselo brat cez 8 l/100 km. Mal som ako nahradne auto Rapida 1.0 TSI a tam to bolo skoro 9 l/100 km.

Preto bol u mna TDI jasnou volbou

Vloženo

Kubo: ty tady popisuješ rozdíl cca 40 % (tvoje TDI skoro 6 a TSI přes 8). Na spritmonitoru vidím něco jiného:

 

průměr u dýzlů je cca 5,25 (+spotřeba AB 0,1 ?)

průměr u 1,0 tsi je cca 5,8

 

To je rozdíl cca 10 %

 

Mi přijde že dýzl posledních 20 let žere cca stejně, možná že spíš i více, o co ho vylepší, o to zhorší spotřebu euro norma. Zatímco benzinové motory udělaly velký pokrok. Se Scalou 1,0/70 EVO jezdím stejným stylem za stejnou spořebu jako před lety s FIC 1,4 tdi.

Vloženo

Ano rozdiel dost velky, ale sposob prevadzky som popisal tiez presne, a je u mna dost specificky. Nie je to standardny spotrebovy mix. V globale je to podla mna tak, ze cim viac sa na auto tlaci, tym vacsi je rozdiel v spotrebe medzi TDI a TSI

Vloženo

priemer u diesla mam realne rovnych 5. a keby nie je polroka dialnice 140 na zimnych gumach, tak to auto dokazem dostat bezne na 4,5. sprintmeter je jedna vec, no treba realne pozriet aj rezim prevadzky. a som si isty, ze to 1,0tsi teda na dialnici nezajazdi do 5,5 pri 140ke a ani ked tomu autu nakladas ako prasa (TDI) cez 6 tazko dostanes. osobne si myslim, ze tie 2l co Kubo uviedol ako rozdiel je realita j pri beznej premavke.

Momentalne prevladaju okresky a pc mi pise 4.

Vloženo
před 2 hodinami, one-z napsal:

Kubo: ty tady popisuješ rozdíl cca 40 % (tvoje TDI skoro 6 a TSI přes 8). Na spritmonitoru vidím něco jiného:

 

průměr u dýzlů je cca 5,25 (+spotřeba AB 0,1 ?)

průměr u 1,0 tsi je cca 5,8

 

To je rozdíl cca 10 %

 

Mi přijde že dýzl posledních 20 let žere cca stejně, možná že spíš i více, o co ho vylepší, o to zhorší spotřebu euro norma. Zatímco benzinové motory udělaly velký pokrok. Se Scalou 1,0/70 EVO jezdím stejným stylem za stejnou spořebu jako před lety s FIC 1,4 tdi.

 

To je tím že naftové motory jsou prostě efektivnější. Nafta má i vyšší energetickou kapacitu.

Nicméně to že je benzínové motory zdatně dotahují je také realita, nicméně tím jak se blíží účinnosti nafty, začínají trpět stejným problémem jako nafta.

1. Složitost

2. Neviditelné Emise

 

Proto taky už nové benzíny často mívají filtr pevných částic.

Takže oni až budou mít stejnou spotřebu jako benzín, tak už nebude v provozu pro majitele žádný rozdíl.

Vloženo (editace)

Ano teď jsem to chtěl napsat...

Nafta je prostě účinnější. 

Z této podstaty bude mít dízl vždy navrch.

Já šel s obavamy poprvé do nafty a dojezd na 50L nádrž mě nadchnul. Běžně 1100-1200km.

S benzínama jsem byl u čerpačky furt. Pravda byly to trochu starší motory. 

On se vyvíjí i dízl. 

Další věc je jak to bude u tříhrnku až bude mít něco nalítáno. Všichni máme relativně malý nájezd. 

Ty spotřeby u benzínu dle PP taky kecaj. Někomu víc, někomu méně. Vždy je relevantní skutečná spotřeba. 

Když slyším okolo jak komu co žere, každý si rád trochu ubere😀

Skutečnost je mnohdy jiná. 

 

Edit:

jo to jsem ještě zapomněl. 

Máme v práci dost scal nafta i benzín. Všichni jezdí se vším. Dost vypovídající hodnota! Kdyby byl rozdíl do 1 litru, půjdu do benzínu. Skutečnost je ovšem přes 2L běžně!!!

 

Jediné positivum dražšího paliva je ta pohoda na silnici. 

Nikdo mě (alespoň tady na vysočině) nepředjíždí, nehoní se, rozestupy větší... Provoz sice čímdál větší, ale tohle je paráda!!! A to jezdím hodně pohodově😉

Editováno: , autor: keras
Vloženo

Pokud se bavíme o normální jízdě po okreskách, tak TSI a TDI v poslední generaci mají opravdu zanedbatelný rozdíl kolem 0.5l podle řidiče. Nicméně jak už tu někdo psal, Pokud se tomu začne šlapat na krk ta 1.0/1.2 TSi jdou snadno přes 7l u TDI se dostat přes 7l vyžaduje opravdu velkou křeč v noze. 

 

Jednoduše řečeno při ekonomické jízdě se dostáváme na skoro stejná čísla. Při preferování svižnější jízdy nebo jízdě po dálnici nad legální limity se dostává nafta na podstatně lepší čísla než benzín, může to levou zadní hodit 2l rozdíl.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...