Přejít na obsah

Vaše spotřeba


David C3

Doporučené příspěvky

No kalibrovat se to podle mě určitě dá... Netřeba hned přehrávat sw. 

Když jsem prolezl menu ŘJ (z hlavy už nevím které, tuším palubní deska) tak tam je možno procentuelně zvětšovat a zmenšovat hodnotu dojezdu a spotřeby. 

Budu muset sehnat někoho s origo diag. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Je normální, že pc kecá oproti skutečnosti o 0,7 litru??? 

Přijde mi to fakt moc.

A co s tím? Je nějaká možnost to doma srovnat? Asi ne co?

 

Kupoval jsem to i kvůli deklarované spotřebě. 

Jezdím 20+20km trasy do práce.

Dlouhodobá 4,3.

Ale podle dotankování 5.

A to fakt jezdím hodně pohodově a úsporně. 

Jeden směr je víc z kopce a to mi na pc ukazuje dokonce 3,4.

Prdy vody. 

Ono to zas takové terno nebude podle toho jak to všichni chválí☹️

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie som si vedomí, že sa to dá kalibrovať.

U predchodcu škody som to reklamoval 2x, prehrali software. Ako som už písal, odchýlka narastala s počtom km, teda to bolo naprogramované pre zavádzanie. Ak ti prehrajú soft u škody, skús odsledovať. Som zvedavý.

Ja mám odchýlku cca 0.5l

Priemerku mám za 53t km 5l v reále. Zmiešaná. Osobne si nemyslím, že je dlhodobo s tým autom zajazdiť pod 4.5l v reále. 

Nemyslím dáke 100km úseky, ale vždy na celú nádrž, kde sú už i zahrnuté vypaľovania DPF.

 

Ako, to že niekto napíše, zajazdil som 80km  úsek za 3.5 ako trvalá prekážka na ceste a v tom cykle nemá vypalovania DPF. Tak to je len taký údaj, že aha, fajn. No výpovedná hodnota mizivá.

 

A dovolím si doplniť ešte jednu vec. Diesel nie je na krátke trasy 20km.

Osobne by som diesel nekupoval, keby nejazdím gro jázd nad 50km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

20 se Ti na dízla zdá málo??? 

Hm. Věc názoru a zkušeností. 

Jezdí s naftou daleko menší trasy. 

To tu nemá cenu řešit. 

 

Spíš když si nakousl vypalovaní dpf a spotřeby. 

 

Nikdy jsem u mé skály nezažil (nezjistil), že vypaluje. 

Některá auta píši, že vypalují ať se nechcípá motor, jede se na nějaké otáčky atd... 

 

Tady vůbec nic. 

Je možné, že tohle info už odstranili??? 

 

Jak se dozvědět a poznat, že tdi vypaluje. 

Souvisí to i se spotřebou tak to tu nechte prosím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ručička teploměru už dávno není to co, si myslíš. Řešilo se to tady na foru už taky x krát. Po 5-7 km v zimě není na provozní teplotě ani náhodou. Jak píše csabac, i dle teploty oleje. Já jsem hodně dlouho v zimě kroužil kolem servisu do kterého to mám 10km i do kopce, abych olej dostal aspoň na 80°. Chlapče, chlapče ani tvoje skála. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@keras si z nás děláš srandu, nebo se ti přehřál mozek? všichni tady na škoda fóru ví, že poslední auto s teploměrem byla Felicia a novější auta používájí indikátor teploty! Takže, když ručička toho tvýho "teploměru" ukazuje pět minut po startu 90, tak je tam +/-   velká tolerance. Druhá věc je, že ikdyž voda dosáhne požadované teploty cca 90, olej nemá v tu dobu ani 50 a provozní teplota motoru je dána teplotou oleje a ne vody , olej se v zimě někdy nedostane vůbec nad 80.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, keras napsal:

...

A chceš říct, že když je ručička teploměru nahoře tak to teplotu nemá? 

Na co tam pak teploměr vůbec je??? 

...

Kkdyž je na budíku 90°C tak je teplota vody cca 70-110°C, je to jen indikátor, aby řidič "nemusel" panikařit, že motor neudrží konstantní teplotu. Toto dělají snad uplně všichni výrobci, někteří k tomu nabídnou aspoň náhled na teplotu oleje... (naštěstí reálnou)

U dřívějších modelů se dala spotřeba "kalibrovat" přes VCDS, zda to jde i u Scaly, asi jo, ale nevím... Otázka je, čemu to pomůže... Dle WLTP má být spotřeba 4.2-5.9l/100km kombinovaná potom kolem 4.7l/100km což tak nějak sedí s tím co píšeš dle dotankování...

EDIT: https://www.grange.co.uk/technical-data/skoda/scala/1.6-tdi-se-5dr-(2019-2020)

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marto a kluci díky. 

jsem tu rozpoutal pěknou debatu o teplotě 🤣🤣🤣

Já jsem s dízlem oproti benzínu spokojenej. Jako rozdíl to je. 

Dříve jsem tu samou trasu se supíkem jezdil za 8. To je fakt. 

To jestli 20km je na naftu málo je mi buřt. Stejně to za čas zase obměním. 

 

Spíš mě zajímalo to elektrické přídavné topení jaký to může mít vliv na spotřebu. Ale nikdo na to nereagoval. Nějaké kw to jsou. Ale to je teď v létě klima také, že ano. 

 

Někdo tu psal, že když nechal ac na auto a nevypínal to, že mu spotřeba klesla. To odzkoušené nemám, nevím no. Moc se mi to ale nezdá, jak by to mohlo k lepšímu ovlivnit spotřebu. Řekl bych spíše naopak...

Někde jsem slyšel, že ale tady běží kompresor furt, že je jedno na spotřebu jestli ac vypnu nebo ne. 

 

A co se teploty týká, děkuji za vysvětlení, že je to jen voda a je to informativní.

 

Kalibrace spotřeby jde, ovšem s klonem se nedostanu do jednotky tuším 5F.

Tam je procentuelní položka na spotřebu a dojezd. 

Stejně by to ale nic neřešilo, jen by hodnoty na pc více odpovídaly skutečnosti, nic víc.

 

Jestli má mít 4,2 až 5,9 tak to je v normě. 

Ale vím z firemních tdi scal, že jim pc ukazuje také takhle extrémně nízkou spotřebu. 

Nevím proč to nenastaví pořádně! Proč to na oko takhle prezentují. 

 

 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

0,3l skrz komfortu isto nie je good deal. Daj si sledovat spotrebice a v zime uvidis aspon na grafickom zobrazeni o kolko stupne spotreba a aky dlhy usek je zapnute. To iste vyhrev okna. Ten tiez ma odber naviac. Na duhu stranu, ked ide pridavne kurenie, motor ma rychlejso ohrev. Predpokladam, ze vtedy nepusta tepelnu stratu do kabinky.

A co sa ohrevu motora tyka. Rano cesta pri 18C. Rovinka, plynuly prejazd mestom a obcami.indikator vody na 90ke po 5km. 50C olej po 7km. Olej na 80C po 17km! 90ku az po 25km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 6. 2021 na 13:49, keras napsal:

Mám teplé auto😉

A chceš říct, že když je ručička teploměru nahoře tak to teplotu nemá? 

Na co tam pak teploměr vůbec je??? 

Hoši hoši ☹️

vecisna aut uz ani teplomer nema, v lepsom pripade kontrolka , modra , pri prehriati cevrena

dnes uz nemozes nicomu verit , kontorlka mazania - oblb , kontrolka dobijania - to iste

najviac ma zabil Mercedes , ked som hodnu chvilu panikaril na sluzobke a pozicanom aute , preco mam rucicku stale nad strednou , hrubou ciarkou... Potom som zistil ze stredna, hruba ciarka je 80°C a ta mala nad nou 90°C. Mal to tak aj mercedes ktoery ma prisiel zobrat z letiska a triedovo to bol iny stroj ako moje pozicane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ben06 jooo, děkuji, napsal jsi to moc hezky. Teď už jsem to asi pochopil, já vůl.

 

micocko a csabac... jo jo. díky kluci. 

okno vyhřívané nemám. 

Spíš mě zajímalo jestli to nemá někdo už vysledované. Kolik si cca vezme klima nebo ohřev vzduchu na palivu. 

Dříve se říkalo, že třeba klima je cca 0,5l navíc. 

Jasně, že to vše používám, je to komfort, nejsem škrt. 

 

A ještě co jízdní režimy? 

Řadí to na dsg jinak? 

Mě se normal vs eco zdá na otačkách stejné. 

Akorát eco tam dává neutrál když sundám nohu z plynu. 

Jinak to na spotřebě znát není. 

Naopak spíše na normal jezdím za méně. Asi, že to brzdí motorem když sundám nohu a neteče tam vůbec nic. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...