Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ako Vám funguje to prídavné kúrenie?

Ja som dnes zistil, že pravdepodobne nad 10°C sa to nedá zapnúť. Skúšal som auto/manuál režim, high a všetko možné a nič.

Akonáhle som sa pohol a teplota klesla z 10,5° na 9,5° som dokázal kúrenie aktivovať vypnutím a zapnutím v nastaveniach. Predtým som to viackrát skúšal a nič. Chlapi, čo máte diesel, resp. tí čo to máte, vedeli by ste to odsledovať. Chcel by som v tom mať jasno do 14.11, kedy ma čakajú reklamácie, či je to ok. To že je prídavné topenie spustené vidím len podľa klímy v spotrebičoch navyšujúcich spotrebu na maxidote a zvýšených otáčok. Potom ako to cvakne a zaregistrujem to v maxidote ide do 3min teplý vzduch z fukárov.

Vloženo

Budu mluvit jako majitel O3 a možná to Scala má jinak, ale pokud zapnu přes infotainment automatické zapnutí čehokoli (zrcátek, čelního skla, sedaček, volantu, webasta) tak to funguje jen pokud teplota klesne pod určitou hodnotu. Pokud to chci používat jindy a jinak musím si to zapnout pomocí spínačů k tomu určených.

Vloženo

@LiveBomb vies aj aka je hranica tej teploty u o3? ja zial nemam zvlast spinac, tlacidlo k zapnutiu, takze neviem to vobec zapnut inym sposobom. celne okno ide, ale pridavne kurenie nie. chcel by som to vyuzivat i pri teplote v rozsahu 10-15°C, ked beriem dieťa do školky

Vloženo

OK, no v tom slavnom manualy je pre scalu napisane len to, kde sa aktivuje. ale ako to funguje, za akych podmienok a ci sa da nejak samostatne zapnut ani zmienka. odbili to jednou vetou

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ti co mate skusenosti so skodovkou. NEviete, ci sa da prestavit teplota spinania doplnkoveho kurenia?

Rad by som to zmenil na 15°c, lebo teraz to spina len ked je 9,5 a menej vonku. A aj to niekedy potrebuje auto trocha ist, aby teplota klesla od naporu, ak je na hrane a straca to pridavne kurenie zmysel, lebo vacsinu dni neviem za tychto podmienok dietatu predohriat auto.

Vloženo

Si to kapanek pleties s nezavislym kurenim....toto nieje system pre predohrievanie auta pre deti,resp aj ano,ale musis si privstat a nastartovat auto a tam pridavne kurenie rychlejsie ohreje kvapalinu v kureni a auto kuri doslova po par metroch pri miernejsej zime.Ziadne prestavovanie a zapinanie podla zelania u tohoto systemu neexistuje.

Vloženo

Nemylim, ako pises auto kuri po par metroch. Lenze kym ta teplota nie je pod 10c nekuri. Tlacidlo na zapnutie nie je. Moja predstava je, ze nastartujem auto a kym dieta sa obuje, zide dole, atd, moze ist do auta bez bundy a nemusim po 3km zastavovat a vyzliekat ho. Ci nosit 20km v bunde. Podla mna niekde musi mat zadefinovane v RJ spinaciu teplotu. Ako ked som mal lpg a dala sa nastavit teplota na prechod pre LPG. Otazka je, ci to niekto vie ci nie. A na to sa pytam, ci viete o tom, ze by sa to dalo, tak ako v RJ povolit ine veci, ze idu, tak i prepisat spinaciu teplotu pre aktivaciu doplnkoveho kurenia.

Vloženo

Kolegovi na focuse to pekne spina aj pri 11-12c. Skoda, ze nie je na toto funkcia v menu, ako samostatne tlacidlo, alebo ze by sa dala navolit teplota v urcitom rozsahu.

Vloženo

Stale si to pleties s nezavislym kurenimToto fakt nedosiahnes nicim inym,iba si privstat a ist motor nastartovat dostatocny cas pred odchodom.Ja mam benzinak a aj ked nepouzijem nezavisle kurenie,tak predohrev kuri v tomto pocasi ozaj po par metroch,na prvej zakrute.Verim,ze u dizla to bude dlhsie.

Vloženo

Nepletiem, citaj. Nastartujem auto pisem. A kym nachystam dieta cca 5-7min auto kuri. Ak je splnena podmienka, ze vonkajsia teplota je pod 10c namerana autom tak to funguje. A toto tu omielam dokola, chcem tu teplotu prestavit na 15, aby ked nastartujem a je vonku 12-13 auto kurilo. Takto kuri az ked sa zacne nahrievat voda, co uz vychadzam z mesta a prejdem 3-4km. Lenze ty mas asi na superbe moznost predohrev zapnut i manualne. Niekto to tu pisal, ze octavia to ma, tak preto myslim, ze aj superb bude mat. Scala nema. Proste spina to len od vonkajsej teploty.

Vloženo

Nevadi,nechapes.....to si si mal potom priplatit to nezavisle....ziadny vypinac ani Superb nema....iba ta automaticka volba pridavneho kurenia,ako mas aj ty.

Ak by nam vsetko fungovalo,ako si zmyslime a chceme,naco by sme potom priplacali 1000ky eur za kurenie a podobne fajnoovosti.

Vloženo
před 19 minutami, Patrik1971 napsal:

Nevadi,nechapes.....to si si mal potom priplatit to nezavisle....ziadny vypinac ani Superb nema....iba ta automaticka volba pridavneho kurenia,ako mas aj ty.

Ak by nam vsetko fungovalo,ako si zmyslime a chceme,naco by sme potom priplacali 1000ky eur za kurenie a podobne fajnoovosti.

Ono bohužel originál přídavné nezávislé topení pro Scalu a kamiq škodovka nenabízí. 

Vloženo (editace)
před 14 hodinami, Patrik1971 napsal:

Si to kapanek pleties s nezavislym kurenim....toto nieje system pre predohrievanie auta pre deti,resp aj ano,ale musis si privstat a nastartovat auto a tam pridavne kurenie rychlejsie ohreje kvapalinu v kureni a auto kuri doslova po par metroch pri miernejsej zime.Ziadne prestavovanie a zapinanie podla zelania u tohoto systemu neexistuje.

Přídavné topení neohřívá kapalinu, ale je to elektrický přímotop před samotným tepelným výměníkem, respektive je až za (ve směru proudění vzduchu) radiátorem topení, tj. vzduch jde nejprve přes radiátor topení, pak přes přímotop, který okamžitě topí a během ohřívání vody zvyšuje rychlost náběhu topení jako celku, ve velkých mrazech pak kompenzuje i nedostatečně topící podchlazený motor (tato situace nastává např, ve velkých mrazech při delších klesáních se zařazeným stupněm, kdy i ohřátý motor se začne ochlazovat).

Vodu v okruhu ohřívá právě až nezávislé topení.

Editováno: , autor: Lancelot
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Mě by zajímalo, za jakých podmínek se to spíná. Je to plně automatické, nebo musím po startu nastavit ofuk a teplotu na maximum?

Myslim ale, ze pro benzin si to priplatit nejde. Tam uz pak asi rovnou nezavislé topení.

Edit.: u Scaly NT nelze, takže zřejmě nic.

Vloženo

spína to od 9,5°c a nižšie (zabudol som sa spýtať naposledy v servise to prestavenie na 15°c)

nie je nutné dať na max., spína to mne aj pri 22°c. Ale pri max. to spína spolahlivo, pri 22°c si to vyhodnocuje. Ak je okolo 0°c bez problemov. Ak je 7-8 tak nie.

Najrýchlejší ohrev dosiahnem ak dám manuál a fúkať cez stred len. Po 3min je auto teple, potom prepínam na režim auto a stahujem na pozadovanu teplotu.

Nezavisle topenie pre scalu nie je od vyroby v ponuke

Vloženo

tady je citace z materíálů od Škody, vyloženě podmínky v čislech tam ale nejsou: U benzinových motorů je zdrojem tepla pouze motor, u naftových jednotek pomáhá tzv. přídavný otopný element. Označuje se PTC a je to vlastně takový kompaktní přímotop, který automaticky podle údajů z několika čidel (vnější teplota, teplota chladicí kapaliny, zvolená vnitřní teplota a čas od spuštění motoru) přihřívá vzduch od motoru ve třech stupních po 300 W. Důvodem je mimořádná účinnost současných naftových jednotek, které pracují s minimem odpadního tepla. 

Vloženo

Nevím o tom, že by to šlo samostatně připlatit.

Ale bylo to spřaženo s motorizací, kdy se to ještě lišilo i podle trhu - třeba auta určena pro jižní trhy to neměla ani u TDI.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...