Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím.

 

Aký systém namontovať LPG do Octavia 2 facelift 1,6 MPi rok výroby 2009?

 

Zatiaľ rozmyšlám nad LOVATO, TARTATINI alebo BRC.

 

Do holandských a poľských systémov sa moc neženiem, pri holandských kvôli slabej podpore a cene, pri poľských možno kvalita.

 

Potreboval by som objektívne názory.

 

Ďakujem.

 

 

 

BRC je TOP zařízení, ale z těch tří nejdražší, jako jediné ale umí počítat s hmotností paliva, které se v letních a zimních měsících mění, dále má konstrukčně jiné vstřikovače, které jsou 3x rychlejší než u Tartarini a Lovata, takže komfortnější a zároveň nejpřesnější dávkování...a to nemluvím o samostatném softu plynové jednotky...

 

Já mám na tartarini najeto bez trochy 200 000km,za tu dobu 1x cistene vstřiky asi za 1000kc a jednou oprava kolínek na reduktoru za 900kc. Jinak jen jezdím na filtry po 23t km. Do 11 let starého auta bych dal nějakou levnější skládačku, tuším, že tartarini stojí 27t a ta skládačka z různých dílů kolem 20.. Je i dost aut, co jezdí na stagu od Poláků  a jezdí.. Ono jde spíš o tom, jak ti to kdo namontuje a jak ti to naladí.. Když kapnes na uja můžeš mít systém za padesát a bude to k prdu. Na konkrétní značce se budeš muset rozhodnout sám.. Rozhodující taky je v jakém stavu máš motor, jestli ti to třeba  žere olej, tak to nemá cenu dělat tu přestavbu.. Ono je rozdíl zaplynovat zánovní auto a 11 let staré auto s motorem v bůhví jakém stavu.. 

Také jsem přesvědčen, že více než na použitém systému záleží na tom, kdo přestavbu udělá. Pokud je to v pravém smyslu slova profík, který umí třeba polský Stag, netřeba se toho bát. Neumětel namontuje drahý systém o kterém si přečteš chválu na netu, zpacká to a pak dá ruce za p*del a řekne: to já nic, to je tím autem, plyn je OK.

 

Takže bych se držel hlavně kladných referencí na firmu, která bude montáž provádět a na systém až tak nekoukal. Navíc octavia II , 1,6 MPI není na použitý systém nějak háklivá, jako že by dobře fungovala jen s tartarini a s lovatem ne, nebo něco v tom smyslu. A zrovna toho zmiňovaného Stagu bych se vůbec nebál :-)

tak se koukám, že už tu každé forum ovládli už jen absolutní amatéři, kteří ani nerozumí autům, ale to zřejmě přináší doba...hlavně ať je to co nejlacinější....jedna otázka na Rob1,...když už tu píšeš že není Octavia II 1.6 MPI až tak háklivá na použitý systém, víš jaký je zásadní rozdíl mezi motorem 1.6 75 kW rok 2003 a stejný motor 1.6 MPI 75 kW rok 2007 ?  Jistě víš a tudíš taky víš, že je sakra rozdíl, jaký systém se do vozidla použije...

Pane profesionále karle.lpg, přece mě tady nebudete zkoušet a hodnotit :-D . Nechtějte, abych začal hodnotit taky já Vás... nebo teda tebe, když už si teda tykáme. Každopádně pokud bude zmiňovaný Stag montovat člověk co to umí a ne neumětel a kopyto, bude bez problémů fungovat v octavii z roku 2003, (mimochodem druhá generace octavie se vyráběla od roku 2004, to profesionál neví???) tak v octavii rv 2007. Nicméně řeč byla o octavii 1,6 MPI rv 2009, ve které Stag prokazatelně funguje bez problémů.

 

Nechápu proč by si každý musel dávat drahé BRC, pokud to není bezpodmínečně nutné a auto snese a bude bezproblémově fungovat i s jiným, podstatně levnějším systémem. Záleží na způsobu použití, najetých kilometrech, poměru silnice/dálnice/město a v neposlední řadě na osobních preferencích zákazníka-uživatele. Pokud zde zazní jednoznačná chvála jednoho výrobce, myslím, že každý může připojit svůj názor, který může být oponentní k názoru druhého. Takto už funguje demokracie a od toho máme i toto fórum, aby zde každý mohl svobodně vyjádřit svůj názor. Nechme na tazateli, kterou odpověď shledá přínosnější a podle které se zařídí. Já si za svým slovem stojím a pokud někdo nesouhlasí, ať mi ho zkusí vyvrátit argumentem, nikoliv planým osočováním z amatérismu.

Upraveno od Rob1
překlep

A jak mám oslovovat člověka, který ani svém profilu nemá ani tolik cti, že se musí jen schovávat za jakousi přezdívku...jsem za ty léta zvyklý jednat na rovinu s lidmi, kteří se dokáží představit, toto je moda dnešní generace...

-neřešil jsem generace vozů, ale motorizace a komunikace vozů, což je u dost podstatná...a pokud si myslíte pane, že systém s online komunikací s EOBD, je v ceně cca 27 tisíc drahý,samozřejmě nemůže cenou konkurovat ani Stagu, ani Lovatu, že Tartarini je na stejné cenové hladině, tak můžu garantovat, že BRC za ty peníze umí podstatně více než zmiňovaný Stag, který jen prakticky slepenina z různých dílů od vícero dodavatelů, ale pokud mi chcete oponovat, že to není pravda, tak fakt nemá cenu vést tuto debatu, máte možná jedno auto na plyn, mě jich prošlo za 25 let tisíce, takže mohu porovnávat...jen pro informaci, montáže s BRC děláme v 95%, Stag v těch 5%....když ale porovnám servisní práce a hlavně opravy, v 10-15% se opravuje BRC, v 90% se opravuje Stag....a pokud budete chtít vidět co umí BRC a oproti tomu co málo umí Stag,...já začínal jezdit na plyn už v době, kdy vy jste možná ještě neměl ani řidičák, dnes je mi 58 a myslím si, že dokážu posoudit, co je vhodné a co ne pro dané vozidlo,v čem se skrývá zmiňovaná kvalita... já vycházím právě z těch 25 let praxe... můžete dojet k nám na firmu, rád se vám budu věnovat,ukážu vám ty obrovské rozdíly v těchto dvou popisovaných systémech. Místo najdete na mém profilu, pane neznámý... 

Upraveno od karel.lpg

Dnia 29.01.2020 o 15:14, matto wednesday napisał:

Do holandských a poľských systémov sa moc neženiem, pri holandských kvôli slabej podpore a cene, pri poľských možno kvalita.

 

Pokud mluvís, kamaráde, o kvalite, musís vědět, že polský systém STAG je jedním z nejlepších a nejpoužívanějších na světě. STAG je předním světovým výrobcem systémů kontroly instalace LPG. Nevěř v zaujatou tiskovou propagandu - polské výrobky jsou obvykle dobré nebo velmi dobré kvality. A neštěstí se stávají všem, i těm nejlepším.

před 14 hodinami, karel.lpg napsal:

A jak mám oslovovat člověka, který ani svém profilu nemá ani tolik cti, že se musí jen schovávat za jakousi přezdívku...jsem za ty léta zvyklý jednat na rovinu s lidmi, kteří se dokáží představit, toto je moda dnešní generace...

 

Mám zde stejný profil jako vy, vy ho máte nazvaný karel.lpg, já Rob1. Najdi deset rozdílů ;-). Nevím co by zde řešilo moje příjmení a ostatní osobní údaje, to přece na faktech zde sdělovaných nic nemění. Každopádně argument, proč by stag neměl na octavii 1,6 MPI rv 2009 fungovat korektně zde nezazněl a ani zaznět nemůže, protože žádný neexistuje. Nejsem zde sám, kdo se stagem nemá problém, pokud to dělá člověk který něčemu rozumí. Ale nikomu jeho pravdu neberu. Ono to spíš bude o tom, že se stagem i BRC je pro montážníka v podstatě stejná práce, ale na systému za 27000 Kč je holt jiná marže než na stagu za 20000 Kč. Ani na tom nevidím nic špatného, pokud si chce někdo připlatit za značku a má pocit že mu za to těch 7000 Kč stojí, nic proti. Jen by se měly věci nazývat pravým jménem a neschovávat vyšší cenu za vyšší trvanlivost a hodnotu systému.Přitom záruka na oba systémy je stejná=2 roky. Pokud někdo nechce nebo neumí stag namontovat a jezdí mu na reklamace, chyba bude asi někde jinde než v použitém systému. Já jen vidím o 10.000 km delší návratnost investice a to se mi zdá dost. Ale nechme každému co jeho jest.

 

A argumentovat zde tím, kdo měl dřív řidičák a kdo začal dřív jezdit na plyn.. takové debaty jsem vedl naposledy na pískovišti když mi byly dva roky. K tomu se snad ani nechci vyjadřovat. Děkuji za pozvání, myslím že k vám na firmu přijet a vést debaty tohoto typu nechci ;-)

 

před 12 hodinami, Skodzinek napsal:

Pokud mluvís, kamaráde, o kvalite, musís vědět, že polský systém STAG je jedním z nejlepších a nejpoužívanějších na světě. STAG je předním světovým výrobcem systémů kontroly instalace LPG. Nevěř v zaujatou tiskovou propagandu - polské výrobky jsou obvykle dobré nebo velmi dobré kvality. A neštěstí se stávají všem, i těm nejlepším.

Souhlasím, pod to bych se podepsal. Pokud to montuje člověk co to umí a systém je pro daný motor vhodný, není se stagem žádný problém

Máš pravdu, na Stagu je úplně jiná marže,ta firma, která ho montuje, má podstatně lepší marži než např ten, co dělá italské systémy, v tom má Rob pravdu, tím odpovím i Skodzinek,právě proto, že je poskládyný z kdečeho, tudíž za tak nízkou cenu, lze ho považovat za vynikají, bohužel je to jen a jen o ceně výhodné pro montážníky, proto se vychvaluje...bohužel v různých strategiích má  necností a nemožnost nastavení pro různá vozidla, že ho nemontuji v takové míře jako italské systémy....pro Roba zase jednu informaci navíc, nesmysly stylu, že se schovává vyšší cena za vyšší trvanlivost je možná tvůj nesmyslný názor....mám tu dnes už auta, která mají najeto 400 tisíc, montovaná když měla ma tachometru 26 km, prakticky bez jediného zásahu, jen filtry, nikdy se nedělaly se tam žádné vstřikovače a jen jednou po 300 tisích membrána v reduktoru.(Honda Legend 6V), bohužel podle tebe jen mizerný systém BRC, který umí programově upravovat mapy dle různých zatížení vozu, jízdních stylů jednotlivých řidičů střídajících se na voze, ale to ti nikdy nic neřekne, musel by jsi online vidět tyto změny přímo v PC zařízení, což se u Stagu  nedá vůbec porovnávat, viděl by jsi, jaké psí kusy program provádí, specialitou je super hláška, při přidání plynu, kdy se objevuje stav, že jsou vstřikovače trvale otevřeny....znamená to, že je systém chudý, ale paradoxně při vypnutí klíčku se ihned vymaže, takže ani žádný mechanik nezjistí, že je systém špatně naladěn a ten vesele za jízdy zvyšuje teplotu ve spalovacím prostoru a ničí ventily...ale to už je jiná kapitola....u toho u tebe předraženého BRC jak si myslíš, je to automaticky nastaveno tak, že když se náhodou stane, že bude mít systém málo paliva, ubere automaticky dávku plynu, přidá v ten okamžik přes benzínový vstřik část benzínu, dorovná na 100% plnění, zároveň ochladí ventily a jede vesele dál, v tomto já vidím to, že se s motorem nikdy nic nestane, ale to už jsme zase někde jinde....takže závěrem, já budu propagovat, montovat systémy, které jsou kvalitativně i softverově o třídu výš než polské systémy, ty budeš opěvovat polské, protože jsi je pořídil za pár korun a jsi přesvědčen, že je to tak správně...já sice vydělám míň, když namontuji itala než když bych za nižší cenu namontoval poláka s vyšším ziskem, ale pořád mám ten dobrý pocit, že jsem pro zákazníka udělal maximum a vím, že bude do budoucna spokojený....

PS. Ještě ke srovnání poláka a itala např v TSI- polák neřeší přívstřik benzínu, má trvale nastaveno 25% benzínu a je jim to jedno, italové to mají tak, že už se dopracovali na přívstřik od 7-12%, takže je vidět i na tom, jak jsou jejich systémy propracované...

Stále se nemůžu dobrat té odpovědi, proč by stag nemohl být v uvedeném autě, tj v Octavii II, 2009, 1,6 MPI. Ne každý nutně potřebuje najet s autem 400 kkm a to že nechá udělat membrány (zručnější člověk zvládne doma) např. po 150 kkm nevidím jako problém. Dost starších aut, jakou octavia II je, se ani takového nájezdu nedožije a takovýto větší servis se jí třeba ani týkat nebude. Případně se třeba na allegru nechá koupit i nový reduktor za pár korun, pokud se někdo nechce drbat s membránama.

 

Věřím, že existují auta s najetými 400.000 km s BRC bez závad, určitě taková existují i se stagem. Ale dá se to zobecnit a říct - KAŽDÉ auto s BRC toto vydrží? To už asi ne, viď?

 

Milerád věřím, že existují auta, která propracovanější systém LPG potřebují k bezvadné funkci, ale jak už zde mnohokrát zaznělo, octavia II takovým autem není. Popravdě zatím jsem nepoznal octavii se zaklepanými ventily, může takový případ existovat, ale stejně tak dobře může i existovat s BRC. TSI... to už jsme úplně někde jinde, zde se řeší 1,6 MPI.

 

No a že by na BRC za 27.000 byla nižší marže než na stagu za 20.000  :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D  ... ještě bych si poslechl tu o perníkové chaloupce a ježibabě

Upraveno od Rob1

před 2 hodinami, Rob1 napsal:

Stále se nemůžu dobrat té odpovědi, proč by stag nemohl být v uvedeném autě, tj v Octavii II, 2009, 1,6 MPI. Ne každý nutně potřebuje najet s autem 400 kkm a to že nechá udělat membrány (zručnější člověk zvládne doma) např. po 150 kkm nevidím jako problém. Dost starších aut, jakou octavia II je, se ani takového nájezdu nedožije a takovýto větší servis se jí třeba ani týkat nebude. Případně se třeba na allegru nechá koupit i nový reduktor za pár korun, pokud se někdo nechce drbat s membránama.

 

Věřím, že existují auta s najetými 400.000 km s BRC bez závad, určitě taková existují i se stagem. Ale dá se to zobecnit a říct - KAŽDÉ auto s BRC toto vydrží? To už asi ne, viď?

 

Milerád věřím, že existují auta, která propracovanější systém LPG potřebují k bezvadné funkci, ale jak už zde mnohokrát zaznělo, octavia II takovým autem není. Popravdě zatím jsem nepoznal octavii se zaklepanými ventily, může takový případ existovat, ale stejně tak dobře může i existovat s BRC. TSI... to už jsme úplně někde jinde, zde se řeší 1,6 MPI.

 

No a že by na BRC za 27.000 byla nižší marže než na stagu za 20.000  :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D  ... ještě bych si poslechl tu o perníkové chaloupce a ježibabě

Toto asi stejná diskuse jako když dojde jeden soused za druhým a ten první vychvaluje, že si koupil novou černobílou televizi , ten druhý má barevnou...ty by jsi tvrdil, že je to přece jedno, obě ukazují stejný program...

Takže jenom pár technických informací...nebudu řešit nájezd aut, ale poukazoval jsem na komfort, ale budiž, nikoho to v dnešní době nezajímá, pouze a jediné měřítko dnešní doby je pouze ta cena...(odbočím, o cenových relacích nevíš nic, tak to nekomentuj, že někde koupíš nějaký díl za nějakou cenu- a to je právě ono, na jednu stranu se směješ, na druhou tvrdíš, že věci na Staga koupíš za pár korun-od toho se odvíjí ta cena, ale to ty zřejmě nechápeš, víc to nebudu rozvádět)....

v servisních manuálech je jasně dáno, co který díl vydrží, např. vstřikovač Valtec 50 tisíc, pak GO, vstřikovač BRC 3 500 000 zdvihů, takže si to můžeš přepočítat, Lovato do 80 tisíc, když se pak vezme vstřikovač na stolici, zjistí se, že každý u pístkových dávkuje jinak (BRC pístky nemá) takže ho řešit nemusíme, tím, že jinak dávkuje, většinou dává míˇn, takže se snížením dávky zvyšuje teplota ve spalovacím prostoru, pak nastává k podpalování ventilů, je to klasika vyzkoušená za 25 let praxe....

Kolik jsi viděl rozdělaných Octavií, že tu polemizuješ o tom, že jsi ji neviděl s podpálenými ventily...já jich pár hlav měl na stole rozebraných...

A když už jsi takový odborník, jak se mi snažíš pořád namluvit...když se vymění jak říkáš za pár korun reduktor, musí se na něm nastavit tlak, poté se musí udělat znovu nastavení celého plynu, protože hlavně záleží taky na tom, jaké jsou nastaveny zdvihy na vstřikovačích, jaký je tam tlak, což všechno ovlivnuje  nastavení map...když změníš tlak, musíš změnit celou mapu, nekdy i zmenšit zdvih vstřikovačů,....jen pro tvou informaci, já neladím auta podle mapy na jednotce plynu, ale přímo podle korekcí v EOBD, protože mapy ve Stagu hodně často lžou, někdy dost.....takže trošku zručný člověk to prakticky zvládne....teď jde o to, jestli na výbornou nebo na tři minus...

Tímto uzavírám tuto debatu, ať si z toho každý vezme co chce, nemám ani chuť ani čas oponovat občasným nesmyslům, které si tu pár lidí vyčte i internetu a pak začnou být přesvědčení, že je plynařina sranda.....kdyby byla, dělal bych něco jiného a plynařinu bych dělal po odpolednách ve volném čase.....Karel

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.