Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

měnil jsem olej, včera, auto stálo od podzima...první věc- do kartéru mi tekla AC pumpa, protože osička membrány byla vyčochtaná, to bych měl vyřešené. vzal jsem membránu z jiný pumpy.

Ale co mě trápí co to auto mám tak to kouří, ale ne po oleji, to znám...

problém  je přeplňující se karbec až to teče přepadem do difuzoru. to auto proto taky hulí. Když sejmu víčko, vytáhnu stříkačkama hladinu a naleju to zpátky do nádrže, pustím do karbce vzduch z kompresoru, abych viděl jestli ventilek propouští a plovákem je ovládán a je ovládán a zavírá i otevírá. funguje to nebo alespoň jsem o tom přesvěčen. Nastavím hladinu cca 1,9 cm od víka karbce, zavíčkuju, nastartuju auto nehulí ale za chvíli začne hulit a karbec se přeplňovat, už nevím co je špatně.
Prosím o radu. Těsnění víčka karbece je snad funkční ale jiný stejně nemám.

Mám doma dvoukomorovej karbec a ještě jedno víko, vyměním to za jednokomoru  kdyby se někommu nehodila.

Děkuju za pomoc

Upraveno od elvis78

  • 3 měsíce později...
  • Autor

kolegové říkat, že v plováku může být dirka a za chvíli se utopí, což je správná teorie ale nějak mi nepřipadalo že by z plováku teklo béňo....jinak tady se moc staý auta neřeší, asi že? 

Tady asi moc ne, ale tohle bude problém zpětnýho odvodu paliva za AC.

Ohledně potápění plováků bych "simuloval" funkci a sledoval případné potápění v nějaké průhledné nádobě. Ale myslím, že plováky byly plné, z nějaké pěny.

 

Ještě je možnost, že pumpa dává větší tlak než by měla a ventilek a plováky ho neudrží zavřený.

Upraveno od McMatej

Děravé plováky se objevují - tady je letovaný? Měl by jsi to poznat podle toho, že v něm šplouchá benzin.

Buď je děravý plovák, nebo je špatně nastavený jeho jazýček, tím pádem neuzavírá přívod paliva včas. 

  • 6 měsíců později...
  • Autor

Ahoj,

Hundrtka odpočívá v pologaráži. Ještě jsem na to nekoukal ale plováček a jím ovládaný plíšek ventilku jsem seřizoval že nejdřív tam benzin nešel a pak když jo, tak se pak prostě nalil komplet.Dle příručky jsem koušel i šuplerou nastavovat ale je to jedno. Plováček je myslím mosazný, asi letovaný. Nezdálo se mi že vněm šplouchá.

Až bude jaro, budu to řešit i s vhodnou náhradou pneumatik a STK .

Díky za rady. zatím.

Upraveno od elvis78

  • 4 měsíce později...
  • Autor

Ahoj,

hlásím že z hundrtem jsem nepostoupil. Plovák je naprosto v cajku, odvíčkovaný karbec když pumpuju palivo, tak jej normálně zavře.Plovák když potopím, tak vyskočí, nejdou žádné bublinky. Prostě plovákem to není, hladiu seřídit umim.Ale jakmile to zadekluju, nadlábnu, za minutu až dvě je přeplníno a teče to do sání i nětstností víka na  okolní plech pod karbecem. Leda že by tam byla nějaká miniaturní netěstnost a nejakým podtlakem by to tahalo benzin....nebo že by pumpa dávala moc? Nebo nevim už....mám na cestě karbec jinej a scháním opravnou sadu....marně.

Upraveno od elvis78

Tak to nech běžet bez víčka na karburátoru, ať vidíš, co se am děje. Zavírací páka mezi plovákem a zavíracím ventilem je volná tak akorát, nevázne někde, nesetřepe se ke straně a nerhne o bok plovákové komory?? Nad hladinou by měl být tlak spojený s tlakem za filrem vzduchu.

  • Autor

bez víčka to lze taky zkusit? To jsem netušil, zkusim zejtra, paráda. Děkuju. Teď už musim do práce

Už je to pár let zpátky a houby si pamatuju, ale myslím že jo. Na 105 -120 a favoritech už byl ventil ve víčku tak tam to nešlo. Možná by bylo jistější to rozdráždit ještě s víčkem, přiraženým dvěma šrouby, a až to poběží, tak ho sundat. A bacha na oheň, i když, když tě karbec přetéká, tak hůř už být nemůže.

  • Autor

No, hasičák nemám. Myslíš že by to blaflo jen tak ?

Jen tak z ničeho nic to neblafne. Ale pod karburátorem je výfukové potrubí a zapalovací svíčky a kabely hned vedle. Lepší počítat s horším a doufat v lepší než to podcenit a pak se tvářit překvapeně. Alespoň velkej mokrej hard mít po ruce a nedělat to v uzavřeném prostoru. Benzinové páry jsou sviňa.

  • Autor

Zaplavené to je za chvíli, parohy dolů se neohrejou...

To dáš. Já bych si vsadil na to, že se se zavírací páčka setřepe ke stěně komory a pak se nemůže pohybovat.

 

Ještě k čerpadu a zaplavování, když budeš držet páčku na ruční čerpání stlačenou dole, tak čerpadlo paliva nebude čerpat (membrána se nebude pohybovat nahoru, nahoru ji tlačí jen pružina).

  • Autor

Takže: bez víčka to chcípne!

Přišel mi jinej karbec- stav-použitý, ale. akcelerační pumpička jde krásně, celej jsem ho vymyl, vyfoukal.Hladinu na plováku stáhnu na minimum a děje se to samý jen s tím že tady těsní víko a teče to přepadem jen do sání. Tak že by jehlový ventil taky v loji a nebo ač pumpa? Tu jsem totiž měnil za nějakou protože tamta mi tekla a jinou membránu jsem neměl. Že by ac pumpa dávala moc?Jsem z toho docela smutnej

Upraveno od elvis78

Je to dost, že napíšeš. Už jsem se bál, že ses oflamboval. :-)

 

Je divný, že když pumpuješ ručně, tak ventil a plovák přívod zavřou. Ale v podstatě už jiná možnost, než že pumpa dává větší tlak, není. Pružina z té staré tě nezbyla? Tlak paliva je daný průměrem membrány a sílou pružiny. Menší průměr membrány nebo silnější pružina = větší tlak.

 

A nebo sehnat (vyrobit) jehlový ventil s menším průměrem díry, kterou přitéká palivo.

  • Autor

Starou pumpou mi ředil benzín olej, kovový vnitřek vaklal.No tu pumpu jsem někam zahodil a musím ještě najít, podívat, prozkoumat. Jehlový ventil nemůžu najít kde koupit.

Upraveno od elvis78

Já jsem našel, že se montovalo několik typů pump a u jednoho typu bylo uvedeno, že je nezáměnný.

 

S jehlovým ventilem by to byla taková improvizace. Myslel jsem např. díru zaletovat (zapájet cínovou pájkou) a pak tam udělat menší díru. Ale musí být akorát, když bude malá, tak nebude stíhat přitékat palivo při maximální spotřebě, když bude velká, tak tlak od čerpadla přetlačí tlak (sílu) od plováku a ventil nebude těsnit.

  • Autor

nechci se pouště do pájení, nikdy jsem o tom neslyšel ale dneska jsem opakoval pokus. Seřídil jsem hladinu, při pumpování ručne ventil při dosažení hladiny zavře. Zadělám, motor s timhle karbecem šlape na první otočení, akceleračka dává krásně. No ale zase....to samý zaplavení za pár chvil...všiml jsem si když otáčím bohatostí směsi tak to při zašroubování kape hodně, když ji vytočím tak málo, a asi to teče jinudy. První fotka je už po otevření přeplaveného karburátoru, druhá fotka už to teče na klapku, třetí fotka po nastravení hladiny již při zavřeném jehláči.

IMG_20210628_085458 (1).jpg

IMG_20210628_085413 (1).jpg

IMG_20210628_084205 (1).jpg

Upraveno od elvis78

To jsou teda věci..... Jak to, že v klidu to udrží a za chodu ne, když v čerpadle nahoru tlačí membránu pořád stejná pružina???? Jediný rozdíl je v tom, že za chodu se to třese. Koukni na ten jehlový ventil, ale co na něm může být špatně?

  • Autor

jo, víš co jsem taky zjistil, že mám opět naředěný olej benzinem, pumpa šla ven, no a protýká na druhou stranu do bloku. A jsem si už téměř jist, že je to jehláčem, když jsem viděl jak se to celý natřásá tak ten jehláč to asi nedává. Ale nemám vhodný trubkový nástavec na vyndání...nemám nic.

IMG_20210628_113353.jpg

IMG_20210628_113443.jpg

Upraveno od elvis78

  • Autor

Takže jsem pokročil našel jsem původní pumpu která je ze stovky a ne ze 120 a když jsem jí nasadil na hadičky a pumpoval tak dávala evidentně méně a hlavně mi nekapala z druhé strany do ruky a nejsem schopný říct která z těch membrán je původní protože ani jedna najednou nemá vůli každopádně musím pořídit náhradní membrány a musím pořídit jehlový ventily do foroty a taky těsnění víka karburátoru. Po nasazení teto benzinové pumpy jsem tak nějak seřídil motor na ucho a musím říct že před tím jsem měl zaplavený karbec takže prostě na klapce byla kalaba a teď je klapka krásně Suchá takže tamta pumpa dávala strašně moc a ten jehlový ventil to neudržel. Uvidím jak to teď půjde nastartovat studený protože tahle pumpa chvíli jí trvá než se chytne.

Dýmivost motoru se změnila teď 100 nehulí při akceleraci černý dým ale jenom šedý smrad špatně Spáleného benzínu a je to možná tím neředěným olejem protože kdyby to žral olej tak to bude smrdět úplně jinak

Upraveno od elvis78

Tak gratuluju. J

Upss, tak znova.

 

Gratuluji. Jak jsem psal dříve, tlak dělá pružina pod membránou, tak to nějak nakombinuj, starou pružinu do nového čerpadla. Jestli čerpadlo špatně nasávalo (padala hladina z hadiček do nádrže), tak to můžou dělat jen ventilky ve víčku. Na papírové těsnění bych se vyprdnul a použil něco moderního, nějaký silikon na motory.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.