Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

........

PS: V TP mám zapsáno: 165/70/14 pouze pro vozidla bez kontroly tlaku v pneu - tak to snad u HPT splňuju že? :)

Máš tam tlačítko na kontrolu tlaku? Byla to příplatková výbava, nezáleželo na motoru a pod... Bývá u zapalovače pod ruční brzdou, je na něm nápis SET ( ! ).

Upraveno od Galvi

Podle testů by to byla teda ContiWinterContact TS 800, ovšem do provozu v Praze?

 

http://pneu-test.cz/zimni-165-70-r14/

 

Ja by som kúpil novšie TS850. Síce v iných rozmeroch, ale v aktuálnych testoch ADAC patria medzi najlepšie. Verím, že TS800-ky prekonajú. :-)

Máš tam tlačítko na kontrolu tlaku? Byla to příplatková výbava, nezáleželo na motoru a pod... Bývá u zapalovače pod ruční brzdou, je na něm nápis SET ( ! ).

Máš nějakej obrázek, jak to foto vypadá? Jako mám základní výbavu Ambiente, příplatkový myslim, že nic...-/

 

HTP určite nemá vpredu 288 kotúče. Tie dávali u Fabie iba na silnejšie TSI, RS a naftové motory (asi tiež iba 77 kW). HTP bude mať vpredu maximálne 256mm, alebo skôr by som povedal, že iba 239mm.

 

Videl som niektoré Roomstre ktoré mali v predu 288mm kotúče a vzadu bubny či už 1,4ky alebo HTP a zas som videl v predu 256mm kotúče a v zadu tiež kotúče aj na 1.6ke niekedy neviem ako to ŠKODOVka podľa čoho dáva a ešte teraz keď som pozeral nejaké autá v bazároch tak som natrafil aj na fabiu 1,2HTP 44kw s prednými kotúčmi 288mm a zadné to malo tiež kotúče a výbava ambiente.

Tak pánové, můj výběr se dle TP zúžil na rozměry: 185/60/14 a 165/70/14. Který rozměr bude mít lepší záběr na sněhu? A jaký je vhodnější do zimního provozu v PRaze? Rád bych komplet buď s Michelin Alpin nebo Continental T800....:-/

prosim te, Prahu odjezdis i na slusnych letnacich, jak casto mate v praze snih?Ja ti muzu doporucit debica frigo, sava eskimo Barum polaris III, vse vcelku dobre gumy.. ne hodnoceni a zebricky se divat nemusis, pokud nebydlis na horach v kopci a nepotrebujes denne jezdit po cerstve nasnezene ceste.. ja predloni odjezdil Jeseniky na 3mm Kleber krisalp, denne jsem couval do zasnezeneho kopecku a v poho.. co ti nedoporucim jsou Kleber Krisalp HP2, na muj vkus jsou hlucne, ale to je i tim, ze tady v brne bylo zatim 21 stupnu, coz na zimaky asi neni ta optimalni teplota... urcite je jina situace pokud nekdo bydli v miste, kde lezi snih 4 mesice v kuse a nebo pokud nasnezi 4x do roka a dopoledne to zase roztaje

čo sa týka rozmeru tak odporúčam 185/60/14 mám ich a som spokojný a  čo sa týka pneu tak to je už na tebe ja mám Firestone winterhawk 2 evo na snehu sú super vyhrabú sa s hocijakého záveju ale na ľad nieje to pravé orechové síce zastavíš rozbehneš sa ale sú aj lepšie pneu na ľad.

no mě šlo teoreticky o to, který rozměr bude mít nižší spotřebu 165/70/14 nebo 185/60/14 jelikož mi jde hlavně o spotřebu, jízdní vlastnosti už nějak zkousnu....:)

Máš nějakej obrázek, jak to foto vypadá? Jako mám základní výbavu Ambiente, příplatkový myslim, že nic...-/

 

Nad ruční brzdou čudlík vlevo "SET ( ! )"  ;)

post-35598-0-90027500-1383053597_thumb.p

Videl som niektoré Roomstre ktoré mali v predu 288mm kotúče a vzadu bubny či už 1,4ky alebo HTP a zas som videl v predu 256mm kotúče a v zadu tiež kotúče aj na 1.6ke niekedy neviem ako to ŠKODOVka podľa čoho dáva a ešte teraz keď som pozeral nejaké autá v bazároch tak som natrafil aj na fabiu 1,2HTP 44kw s prednými kotúčmi 288mm a zadné to malo tiež kotúče a výbava ambiente.

 

Otázka sa týkala Fabie, a nie Roomstra, ale predpokladám, že Roomster ktorý mal vpredu 288mm bol kategórie N1. Tie dostávali 288mm dopredu, mám dokonca taký pocit že aj niekto z fóra má taký. Neviem či nie Ekkar. Kotúče s priemerom 256mm alebo menšie riešiť nemusíme, na tie idú nasadiť 14" kolesá.

 

Čo sa týka výberu medzi 185/60 R14 a 165/70 R14 hlasujem za 165/70. Vzhľad auta je na oboch hrozný, takže to netreba riešiť, a tie užšie by som bral hlavne kvôli nižšej spotrebe, lepšiemu komfortu a lepším brzdným vlastnostiam na klzkom povrchu. Do mesta sú ideálne a budú aj lacné.

ok, tak vzhledem k tomu, že budu jezdit převážně Prahu, tak volim rozměr 165/70/14 a pneumatiku ze střední třídy, byl by luxus jezdit po Praze s Continentalama nebo Michelinkama. Takže střední třídu volit Barum nebo Matador či Sava eskimo?

Videl som niektoré Roomstre ktoré mali v predu 288mm kotúče a vzadu bubny či už 1,4ky alebo HTP a zas som videl v predu 256mm kotúče a v zadu tiež kotúče aj na 1.6ke niekedy neviem ako to ŠKODOVka podľa čoho dáva a ešte teraz keď som pozeral nejaké autá v bazároch tak som natrafil aj na fabiu 1,2HTP 44kw s prednými kotúčmi 288mm a zadné to malo tiež kotúče a výbava ambiente.

Otázka sa týkala Fabie, a nie Roomstra, ale predpokladám, že Roomster ktorý mal vpredu 288mm bol kategórie N1. Tie dostávali 288mm dopredu, mám dokonca taký pocit že aj niekto z fóra má taký. Neviem či nie Ekkar. Kotúče s priemerom 256mm alebo menšie riešiť nemusíme, na tie idú nasadiť 14" kolesá.

 

Čo sa týka výberu medzi 185/60 R14 a 165/70 R14 hlasujem za 165/70. Vzhľad auta je na oboch hrozný, takže to netreba riešiť, a tie užšie by som bral hlavne kvôli nižšej spotrebe, lepšiemu komfortu a lepším brzdným vlastnostiam na klzkom povrchu. Do mesta sú ideálne a budú aj lacné.

Jo, přesně - brzdy C-54 vepředu s kotoučema 288x25mm mají Roomstery a) motorizace 1,6 a 1,9TDi s výkonama 77kW B) všecky bez ohledu na motorizaci/výkon, ale otypovávaný přímo z výroby jako "nákladní" = N-1.Podle vyjádření jednoho prodejce je to proto, že u N-1 se předpokládá častější ježdění s plně napakovaným autem.

 

Je i dost dobře možný, že tyhle velký kotouče dostala i některá "podmotorovaná" fábule HTP, kterou si ale objednavatel nechal udělat přímo z výroby taky jako N-1 (má v techničáku pouze 4 místa k sezení = měla by mít zaslepený závity pro ukotvení prostředního bezpečnostního pásu vzadu!!!!) - tohle by ale musel potvrdit právě někdo z blízkosti fabriky.

 

Co se týče kombinace s kotoučema na všech 4 kolech, tak to jsou v případě slabších motorizací většinou auta "přesměrovaný" z původních dodávek do Německa a dalších €urohujerskejch států, kde preferujou kotouče i vzadu.

 V případě aut přímo objednanejch do Česka-Slovenska se tahle kombinace dala objednat jen k 77kW agregátům, jak 1,6 beneli, tak 1,9 turbodehet (u Rooma - u fábule to nevím)

moc si mi to neusnadnil :) Lidi mi říkají, že do Prahy je zbytečný kupovat nějaký continentaly nebo michelinky :-/ Tak jaký teda?

Vem Barum,mám to na služebáku FII - na ježdění po Praze jsou dostačující.

moc si mi to neusnadnil :) Lidi mi říkají, že do Prahy je zbytečný kupovat nějaký continentaly nebo michelinky :-/ Tak jaký teda?

 

Na jazdenie v Prahe ti stačia hocijaké pneumatiky, to je pravda.

Otázkou ostáva, či ti lacnejšie pneu budú stačiť aj pri núdzovom brzdení. Nemám nič proti Barumkám (sám ich mám na leto), alebo iným kvalitným značkám, ale ten rozdiel v cene najlepšej pneumatiky a strednej kvality, vo veľkosti ktorú kupuješ, nie je tak veľký aby ťa to finančne zruinovalo. V tomto prípade sa mi to zdá byť ako šetrenie na nesprávnom mieste.

Rozmím, mě jde hlavně o spotřebu, s kterejma zimníma pneumatikama budu mít po PRaze nejnižší spotřebu, protože se autem živím (9tkm měsíčně) a čím levnější budu mít km tm pro mě samozřejmě lepší :)

 

PS: Kde na netu se dá najít nejlevnější ty komplety?

Tak sleduj údaje o spotřebě na těch štítcích. Ovšem tato vlastnost může být poněkud v rozporu s jízdními vlastnostmi.

http://pravdu.cz/zimni-pneumatiky/2012-zimni-pneumatiky-opet-povinne-a-blamaz-s-euro-eko-stitky
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=695425

Já dnes "nafasoval" na FII nové 195/55 R15 Barum Polaris 3. Tak uvidím,jak si povedou. Na suchu jsou příkladně tiché,na rozdíl od letních Continental. :kol-32:

A kde ty štítky najdu? A podle tebe je jakej tip?

Tie štítky sú uvedené na pneumatikách keď ich kupuješ, lepšie webshopy to majú uvedené aj na stránke. Na heureka.cz si môžeš filtrovať pneumatiky aj podľa štítkov, ale bral by som to s určitou rezervou. Ak si pozrieš ten odkaz, tak vľavo dole si môžeš rozkliknúť ponuku a sú tam spotreby podobne ako pri chladničkách v elektre.

 

Ak chceš superšetrnú pneumatiku čo sa týka spotreby, tak budeš musieť obetovať iné vlastnosti pneumatiky. Doporučujem ti pozrieť si detailné tabuľky testov ADAC (určite ich nájdeš na ich webe), tam sa jednotlivo bodujú aj úspornosť a ďalšie vlastnosti pneu. Následne si ich tabuľku môžeš upraviť tak, že dáš väčšiu percentuálnu váhu napr. hodnote nízkej spotreby. Tie čísla tam sú, musíš sa rozhodnúť čo je pre teba pri pneumatike dôležité a podľa toho si môžeš postaviť vlastné poradie.

Upraveno od e1.

tak to nastavení, které mi radíš v rozměru 165/70/14 nejde nastavit, takže těžko zjistím, která pneumatika v tomto rozměru je nejvíce úsporná na palivo...:/ Samozřejmě že michelin vyhrávaj testy, ale jde mi něco v tom průměru...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.