Publikováno Listopad 1, 20204 r Zdravím, známý mě požádal o výměnu obyčejného řízení bez serva za hydraulické s elektronickým servem. Zajímalo by mě, pokud s tím má někdo zkušenost, co všechno je k tomu třeba udělat nebo upravit. Myslím jestli je tam pro to elektrické servo nějaká připravená instalace a podobně... Díky za info a zkušenosti.
Listopad 1, 20204 r Tak řízení u Fabie jsem nikdy neřešil, ale vždy jsem byl v domnění, že u Fabie I bylo buď řízení bez jakéhokoliv serva, třeba Fabia Junior, nebo tzv. servořízení elektrohydraulické. Ty píšeš o hydraulickém řízení s elektronickým servem, pak zase o elektrickém servu? V elektrohydraulickém servořízení je max. v okruhu zakomponováno elektrické čerpadlo hydraulické kapaliny, jejíž natlakování dopomáhá k menší potřebné síle na otočení volantu a u případného čistě elektrického servořízení dopomáhá samotný elektromotor k otáčení volantem. Takže nevím co myslíš tím hydraulickým řízením s elektronickým servem, nebo prostě jen si se špatně vyjádřil? Do Fabie I se nikdy nedávalo elektrické servořízení, ale jen elektrohydraulické, servořízení, nebo taky jen řízení bez serva. Vyjasněme si pojmy, pak se dá diskutovat , jestli by to šlo, nebo nešlo, obecně si myslím, že do Fabie I bez serva by se mohlo dát příslušné elektrohydraulické řízení, tam jde hlavně jestli je tam již uchycení na příslušný zásobník hydraulické kapaliny s tím elektromotorem. Jist si tím samozřejmě nejsem, neboť do řízení jsem nikdy nezasahoval, obecně doporučuji si s metrem prohlédnout a proměřit motorový prostor u Fabie ze servem a bez serva. Popř. prohlédnout si i nápravnici, zda-li není jiná, nebo je stejná, každopádně tam bude jiná převodka řízení., na volantové tyči je navíc snímač servořízení, dále je tam kabeláž k řídící jednotce motoru, kabeláž k řídící jednotce airbagu atd. atd. Stačí se podívat na dílenskou příručku Fabie I. Pokud nejseš zkušený mechanik a elektronik, tak se raději ani do toho nepouštěj. A to ani nevím jestli by nebyla potřebná i jiná samotná řídící jednotka motoru???
Listopad 1, 20204 r A ma zmysel na aute v hodnote 2000E robit operaciu v hodnote 1000E? Vybrat stare riadenie, osadit druhe (repasovane alebo z vrakoviska co po 10tkm zacne tiect) samozrrme vserko zahrdzavene, dame nove capy a geometriu. Treba cerpadlo su 2 druhy tak ppzor, a nieco stoji. Koyo alebo trw, nechce sa mi hladat ktore jenlepsie lebo prestavba je aj tak somarina. Tak ze tam namontujes tu hydraulicku jednotku, bude trrba kable od volantu a baterky. A zabudol som nove hydraulicke hadice a trubky, pac z vrakoviska budu hrdzave..... A zase to tam bude problem napchat. Proste kopec casu a penazi, teda al sa to tam vobec da napchat.
Listopad 3, 20204 r Autor V 1. 11. 2020 na 12:03, DušanV napsal: Tak řízení u Fabie jsem nikdy neřešil, ale vždy jsem byl v domnění, že u Fabie I bylo buď řízení bez jakéhokoliv serva, třeba Fabia Junior, nebo tzv. servořízení elektrohydraulické. Ty píšeš o hydraulickém řízení s elektronickým servem, pak zase o elektrickém servu? V elektrohydraulickém servořízení je max. v okruhu zakomponováno elektrické čerpadlo hydraulické kapaliny, jejíž natlakování dopomáhá k menší potřebné síle na otočení volantu a u případného čistě elektrického servořízení dopomáhá samotný elektromotor k otáčení volantem. Takže nevím co myslíš tím hydraulickým řízením s elektronickým servem, nebo prostě jen si se špatně vyjádřil? Do Fabie I se nikdy nedávalo elektrické servořízení, ale jen elektrohydraulické, servořízení, nebo taky jen řízení bez serva. Vyjasněme si pojmy, pak se dá diskutovat , jestli by to šlo, nebo nešlo, obecně si myslím, že do Fabie I bez serva by se mohlo dát příslušné elektrohydraulické řízení, tam jde hlavně jestli je tam již uchycení na příslušný zásobník hydraulické kapaliny s tím elektromotorem. Jist si tím samozřejmě nejsem, neboť do řízení jsem nikdy nezasahoval, obecně doporučuji si s metrem prohlédnout a proměřit motorový prostor u Fabie ze servem a bez serva. Popř. prohlédnout si i nápravnici, zda-li není jiná, nebo je stejná, každopádně tam bude jiná převodka řízení., na volantové tyči je navíc snímač servořízení, dále je tam kabeláž k řídící jednotce motoru, kabeláž k řídící jednotce airbagu atd. atd. Stačí se podívat na dílenskou příručku Fabie I. Pokud nejseš zkušený mechanik a elektronik, tak se raději ani do toho nepouštěj. A to ani nevím jestli by nebyla potřebná i jiná samotná řídící jednotka motoru??? Ahoj, vyjádřil jsem se samozřejmě blbě..😂. Samozřejmě jsem myslel elektrohydraulické servo.... Prostě mám fabii se servem, samozřejmě plně funkční, tak to z ní chci vykuchat, a dát do té bez serva. Takže vlastně mám vše potřebné k montáži, jde mi jen o to, jestli v té karoserii bez serva je nějaká příprava pro montáž, třeba nějaká zaslepená elektroinstalace, nebo něco, nebo to musím udělat.
Listopad 3, 20204 r Mám Juniora který samozřejmě žádné servo nemá a asi žádný jiný model bez posilovače ani nebyl, proto Junior má i volant O1 a úzké kola 155/13". Jakožto holátko žádnou přípravu ani nemá.
Listopad 9, 20204 r Však ben06 napsal... asi žádný jiný model bez posilovače ani nebyl... tak nevím proč si ho tak ohodnotil. Takže podle mne nelhal, jen si nebyl jist, takže se ho tímto zastávám Hm, zvláštní myšlenkové pochody některých hodnotitelů ......
Listopad 9, 20204 r Zvláštní pochody některých uživatelů vyjadřovat se úplně ke všemu a všude, bez ohledu na to, zda je to k věci. Pro příště toho laskavě zanech a věnuj se zadanému tématu (a to nejenom tomuto). Máš něco konkrétního k výměně řízení? Evidentně nemáš. Toto je totiž technická sekce a ne hospoda! Příště už ti to tak snadno neprojde. A bez veřejných komentářů!
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.