Publikováno Listopad 21, 20204 r Ahojte, možná blbý dotaz, ale z návodu mi to není jasné - Když v zimě v autě topím, tak zapnu ventilátor např. na 1-ku a svítil mi kontrolka u A/C. Mohu ji ručně vypnout, ale teplý vzduch fouká dále. Můžete mi někdo logicky vysvětlit, jaký je rozdíl, když v autě topím se zapnutou kontrolkou A/C a vypnutou? Jedná se o manuální klimatizaci. Moc děkuji...
Listopad 21, 20204 r Tipnul bych si, že žádný, akorát s A/C bude vzduch uvnitř sušší. Tedy pokud A/C vůbec pojede, při teplotách pod nulou se prý stejně vypíná, aby nezamrzl .... (nevím co konkrétně). Osobně jsem si vyzkoušel, že s manuální klimou nebude v autě teplo rychleji. A automatem jsem to ještě nezkoušel, ale vidím to na to samé. Jinak je to pálení benzínu, protože studený vzduch (vyrobený kompresorem) nebude k užitku a jen se tam tak "plácat" před klapkou teplý/studený.
Listopad 22, 20204 r Nedokážu úplně odpovědět na tvůj dotaz, protože tomu systému až tak nerozumím, ale jedno vím jistě - pokud máš nastavený ofuk POUZE čelního skla tj ovladač otočený do pozice nahoru, tak pouhým slačením tlačítka A/C a tím zhlasnutím diodky v tlačítku klimatizaci nevypneš. Pokud chceš vysloveně vypnout klimatizaci, musíš mít ovladač ofuku otočený do kterékoliv jiné pozice než nahoru na sklo. Pak teprv zhasnutím diodky v tlačítku vypneš klimu. Klima by měla vysušovat vzduch, takže je asi vhodné ji používat i v zimě, aby se ti nemlžila skla.
Listopad 22, 20204 r Neměl jsi zde ten dotaz už jednou? Myslím že jsme tam psal toto: "AC vzduch nejen chladí, ale i vysušuje, tedy třeba když je venku kolem 10°C a prší, jezdím s AC aby se nezamlžovali okna (ale mám auto klimu), na spotřebě to téměř nepoznám. Pokud je však venkovní teplota příliš nízká, tak se AC stejně nezapne, aby nedocházelo k namrzání výparníku."
Listopad 22, 20204 r Autor Děkuji za odpovědi, já dotaz určitě nepsal, protože mám nové auto a zažívám s ním první zimu :-)
Listopad 23, 20204 r před 15 hodinami, Martab napsal: Neměl jsi zde ten dotaz už jednou? Myslím že jsme tam psal toto: "AC vzduch nejen chladí, ale i vysušuje, tedy třeba když je venku kolem 10°C a prší, jezdím s AC aby se nezamlžovali okna (ale mám auto klimu), na spotřebě to téměř nepoznám. Pokud je však venkovní teplota příliš nízká, tak se AC stejně nezapne, aby nedocházelo k namrzání výparníku." Martab má pravdu a funguje to takhle v principu i u manuální klimy, kterou zase mám já. A taky proti zamlžování oken mám v určitých venkovních podmínkách ten ovladač nastavený nahoře, tj. na ofuk čelního okna. Nakonec i ty ostatní odpovědi k tvému dotazu, to myslím v pohodě vysvětlily.
Listopad 23, 20204 r Autor Kluci díky moc za vyjasnění. Ještě možná jeden dotaz - někde jsem četl tady na fóru konkrétní zkušenost s prasknutím čelního skla při zapnutém ofuku - myslíte, že je to možné? V zimě, když je sklo přes noc opravdu promrzlé a pustíte na něj horký vzduch na maximum, může dojít k popraskání skla? Nenapadlo by mě to, ale opravdu jsem to tady od někoho četl, že popraskalo komplet celé sklo.
Listopad 23, 20204 r A kde ten horký vzduch na maximum vezmeš? Auto i motor je přeci taky studený, takže se to celé ohřeje postupně a žádný teplotní šok se nekoná.
Listopad 23, 20204 r Teplotní šok by snad mohl nastat v případě zapnutého webasta, ale prasknutí skla by bylo velmi nepravděpodobné. A to by to webasto ještě muselo pracovvat nějak divně, jakože by se nezapl oběh vody... Osazení webasta i divná funkce jsou u FIII krajně neprvdpodobné.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.