Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Již jsem jednou o tom psal u mě ve vlákně, ale bez odezvy.

Zkusil by to někdo u Kamiqa, jestli je na tom stejně?

 

Odemknete auto, zapalování nezapínáte /nestisknete/ a zkuste, jestli vám jdou ostřikovače, přední i zadní.

U mě to tak je, příjdu odemknu a ostřikovače stříkají, stěrače stojí.

Pokud to není chyba, tak proč tomu tak je? Vždy to přeci bylo, až po otočení klíčku do polohy jedna, kdy se rozsvítí kontrolky.

 

Vloženo

A vadi to? Aspon poriadne navlchcis sklo  a potom zotties nepojdu stierace na sucho. 

 

Podla mna je to tym ze pri vypnutom zapalovani, ide packou dat stierace do servisnej polohy, asi to je napajane z toho isteho okruhu tak je ostrekovac vzdy pod napatim. 

 

Teda aspon si myslim..... 

Vloženo (editace)

Jenže servisní poloha není pod stálým napětím, dává se jen po určitý čas po vypnutí zapalování. 

Co se týká ostřiku před stěrači, tak myslím, že namočení před setřením je dostatečné. Tudy asi cesta nevede.

A máte to tedy ostatní s Kamiqem take tak?

Editováno: , autor: Dodi 15
oprava textu
Vloženo (editace)

@Johny BlackDík za vyzkoušení. Proč to tak je se asi nedozvíme. V čem vidíš tu výhodu?

Já jedinou v tom, že jsem teď potřeboval vystříkat letní kapalinu z ostřikovačů a nemusel dřít stěrače po skle, jinak mě nic neneapadá.

Jinak nevidím důvod proč jsou ostřikovače stále pod napětím!?

Někdo další se přidá s poznatky?

Editováno: , autor: Dodi 15
Vloženo (editace)

Musím vyskúšať, či aj Fabia nemá takú fičúru, ja by som to bral. Teraz v zime ak nemáš garáž ani rozmrazovanie čelného skla, nastriekaš zimnú zmes na zamrznuté čelné sklo bez zbytočného rozotierania stieračmi a rizika odtrhnutia primrznutých gumičiek... chvíľu počkáš, kým to začne pôsobiť a potom námrazu dáš ľahšie dole. :)

 

//edit: takže Fabia 3 bez tejto fičúry.. dokelu!

Editováno: , autor: brrrrm
Vloženo

Parkuji v garáži. V lete, až bude sklo špinavé od hmyzu, postřikem ostřikovačů a jak půjdu později okolo auta, tak to už rozmocene umeju stezkou jakou mají na benzinkach...

 

Třeba i na vraceni stěračů ze servisní polohy..

Vloženo (editace)

Tak jsem si konečně vzpomněl a vyzkoušel ty ostřikovače bez klíčku v zapalování a potvrzuji slova kolegů ,že to funguje. Koukám,že je to s křížkem po funusu, ale přeci jenom. 

Editováno: , autor: Ku-pe
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Mně ohledně ostřikovačů vadí jiná věc. Při jízdě pustím stěrače, ty jsou jeden cyklus "na sucho" a až na podruhé začne stříkat kapalina.. Nádržka je samozřejmě plná... Je to normální, dělá vám to taky takto?

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Jde o to, při jaké rychlosti to zkoušíte ostřikovat? Nad 120 (typicky dálnice) jdou stěrače ihned a nemají zpoždění, takže setřou nasucho, než se tam trochu kapaliny dostane. Pod 120 jde nejdříve kapalina a poté se zpožděním stěrače, takže nedrhnou na sucho. V návodu se uvádí, že to okamžité stírání při rychlosti nad 120 km/h je kvůli bezpečnosti... 

Vloženo

A tiež závisí, či máte problém len s prvým ostrekom počas jazdy alebo so všetkými ostrekmi. Ten prvý by mal byť samozrejme opozdený, pretože chvíľu trvá, kým sa naplnia hadičky. Pri každom ďalšom sú hadičky naplnené a ostrek by mal ísť okamžite. Ak máte tento problém iba s prvým ostrekom, riešenie je vyššie spomínaný chýbajúci spätný ventil. Po jeho montáži voda pri odstavenom aute nestečie nazad do nádržky a tak aj na druhý deň je prvý ostrek bez opozdenia.

Vloženo

@brrrrm Chápu tvoji teorii se stečením zpět a že se taku některých modelu stávalo, ale mě jde kdykoli prvně voda a pak stěrač a to i po týdnu. Výroba 5/2020.

 

@mobil-man S tou rychlostí slyším prvně, ale dává to logiku ohledně bezpečnosti. 

Vloženo (editace)
před 8 minutami, Dodi 15 napsal:

 

@mobil-man S tou rychlostí slyším prvně, ale dává to logiku ohledně bezpečnosti. 

Mně bylo divný, proč mi to někdy sakra začne drbat suchý sklo s mouchami na dálnici a jindy to krásně nastříká a teprve poté začně stírat, tak jsem hledal a tohle není chyba, ale vlastnost.

Viz vysvětlení v návodu zde (jedno, že je pro octavii) https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/cz/Octavia_1Z/05-2007/Manual/Octavia/online/#!pageId=00128

Takže teď když chci ostřikovat na dálnici, stáhnu rychlost pod 120 a chová se to normálně. 

 

Jinak prodlení při ostřikování předního okna vnímám kolem 1 vteřiny, než se natáhne voda, když jsem dlouho neostřikoval, cca 0,5 s na to jdou stěrače.

Editováno: , autor: mobil-man
  • o 3 týdny později...
Vloženo

No dobře. Ale tam píšou, že : Při rychlosti vozidla nad 120 km/h pracují ostřikovače a stěrače současně.... To beru. Ale ne, aby to jednu sekvenci jelo úplně na sucho a druhou začalo stříkat... Konzultoval jsem to telefonicky se servisem a prý je to chyba. Ale jestě nebyl čas to řešit... V tom manuálu je ale dobrá informace ohledně servisní polohy.. :-)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...