Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahojte, 1.0 tsi pri štarte točí cca 3 až 5 sekúnd. Pri studenom aj teplom štarte. 

Je to normálne? 

Nikdy predtým som sa s tým pri inom aute nestretol. 

 

Druhá vec - po naštartovaní dosť dlho sú zvýšené otáčky, niekoľko desiatok sekúnd motor točí cez 1500 ot. 

Je to chyba alebo vlastnosť? 

Je to dosť nepríjemné, pri rozbiehani hlavne.. 

Vloženo (editace)

Mne naskoci hned po stlaceni start.  

Otáčky mi klesnú po cca 1minúte. Koľko to je presne neviem ale na budíku to ukazuje druhu malu paličku nad 1000- kou.

Editováno: , autor: petulko
  • o 3 týdny později...
Vloženo

Dnes ráno při teplotě kolem nuly mi poprvé po startu otáčky nevyletely na 1500,ale jenom na 1200. Překvapilo mě to. Odpoledne jsem si toho bohužel nevšiml, protože jsem šel hned škrábat. Setkal se s tím taky někdo? 

Vloženo

Tak aktualizace: dneska úplně za studena otáčky zase na 1200. Dojel jsem 3 km k obchodu, tam po cca 20 minutách start a otáčky na 1400 a poměrně rychle šly dolů na 1000.

Předtím pokaždé šly na 1500 a dolů teprve tak po minutě. 

Otázka tedy zní, jestli není nastaveno, že po určitém nájezdu kilometrů se to tímto způsobem zklidní. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Aj mne začatku vyleteli otáčky ak má 1500 dnes ráno -11 stúpnu štartovalo to 3s otáčky tak 1300 minútu aj dačo čakať kým pôjde dole na tých 1000 najazdeno 5400km..

Chcel by som zeptat či sa ak Vám olej pomalšie ohrejva ? Mne príde aj pri jazde 10 km má 70 stúpnu a a padne niekedy naspäť aj na 61

Vloženo

Přesně to co popisuješ se mi taky stává. Asi je to tedy normální. Nicméně mě to taky překvapilo a ptal jsem se tu na to. Čekal bych to spíš obráceně v zimě otáčky na těch 1500 a v létě dejme tomu 1200. 

Vloženo
před 40 minutami, Oskar Burcsak napsal:

Mne príde aj pri jazde 10 km má 70 stúpnu a a padne niekedy naspäť aj na 61

To není dobře. Pokud teda není z těch 10 km první dva do kopce a pak z kopce. Případně jiná překážka, pomalá jízda v koloně a tak. Nižší teplotu oleje v zimě obecně vidím, ale rozhodně ne o (+30 - (-10))°C = o 40°C (což je přibližný výpočet rozdílu teploty vzduchu v létě a zimě) za stabilní jízdy.

  • o 4 roky později...
Vloženo (editace)

Dnes se mně už podruhé za 5 let stalo, že jsem otočil klíčkem a nic, startér nesepl. Kliček jsem vytáhl a podruhé již nastartoval. Ale potom jsem si všiml chování, které podle mě auto nedělalo. Na volnoběh na neutrál, když sešlápnu spojku, otáčky vyskočí nad tisíc a jak spojku pouštím, tak vyskočí na 1500 a chvilku tam zůstanou než padnou na volnoběh. Třeba se to přes noc uklidní, ale normální to asi nebude. 

Auto se do rána umoudřilo a už otáčky při používání spojkového pedálu neskáčou...

Editováno: , autor: vormen
Vloženo

Reaguji na ty zvýšené volnoběžné otáčky, je to normální věc. Kdysi jsem to řešil s autorizákem u Rapida zde cituji. "Jedná se o sériový stav, závislý na teplotě okolního prostředí při studeném startu. Ř. jednotka motoru se snaží co nejrychleji zahřát motor a katalyzátor, proto se do motoru a následně do výfuku dostává extrémně bohatá směs, která dohoří až v katalyzátoru a proces spalování ve válcích tak není úplně ideální"

U Rapida to bylo ještě extrémější, delší ty zvýšené otáčky a v tomto režimu se s tím blbě vyjíždělo. Tedy jsem vždy počkal po startu než klesly. Dělám to teď i u Scaly, tam to netrvá tak dlouho.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...