Lumicak Vloženo 17. Březen 2013 Vloženo 17. Březen 2013 Ahoj, prosím někoho, kdo se s tím již setkal o radu. Když nastartuji studený motor, motor dost intenzivně klepe, po ohřátí se někdy uklidní někdy klepe dál. Na youtube jsem našel odkaz na kterým motor klepe úplně stejně jako můj, tady přikládám link: Motor má najeto poctivých 84 t km, olej byl měněn pravidelně po 10 t km, nebo po roce užívání. Olej používám Castrol 10W - 40 Magnatec. Sundal jsem ventilové víko a "klaviatura" má takovou zlatavou, možná trochu do oranžova barvu, na ventilovém víku je trocha usazenin z oleje karbon a podobně. Co mě zarazilo nejvíce, že na víčku pro nalévání oleje byla emulze, ale chladící kapalina se neztrácí nijak nadměrně. Kamarád mi tvrdil, že se to objevuje u vozů, které jezdí krátké cesty, to znamená že se příliš nezahřejí. Předem velice děkuju za každou radu! Citovat
chiquillo Vloženo 18. Březen 2013 Vloženo 18. Březen 2013 Zkontroluj hydroštěly bejvá to tim. Co se týče emulze, jestli jezdíš krátké trasy, tak se ti auto příliš nezahřeje. Citovat
Lumicak Vloženo 18. Březen 2013 Autor Vloženo 18. Březen 2013 Ahoj díky za radu, můžu se ještě zeptat, jak je možné hydroštely překontrolovat, zkoušel jsem sundat ventilové víko a tlačit na vahadla ze strany hydroštelů. Nepřišlo mi ale, že by nějaké vahadlo pružilo nebo mělo větší vůli... Citovat
Peter Ondrasech Vloženo 18. Březen 2013 Vloženo 18. Březen 2013 daj si dostelovat ventili mne to tiez robilo Citovat
-honza_ Vloženo 19. Březen 2013 Vloženo 19. Březen 2013 nám to začlo mlátit po 20tis... otec to nějak doseřizoval ty vůle, ale dle DP se tam dělá jen zakladni nastavení.. tak nevím.. shod to a zkuz jestli tam nejsou nějake velke vule.. Citovat
Lumicak Vloženo 19. Březen 2013 Autor Vloženo 19. Březen 2013 Myslíte, že je to jen o seřízení ventilů? Já jsem právě také četl, že se na tomto voze ventily neseřizují, že ventilovou vůli mají za úkol seřídit zdvihátka. Zvláštní je to, že se to za tepla někdy uklidní a nedělá to vůbec. Mám strach, že když dotáhnu vůle mezi ventily tak se stane to, že se podpálí... Myslím si, že mám vadné nějaké zdvihátko, jen bych to chtěl mít podložený, abych je neměnil zbytečně... Citovat
Luďa Vloženo 19. Březen 2013 Vloženo 19. Březen 2013 Pokud budeš seřizovat ventile, tak bacha nedělaj se na vůli jak u Favorita!!! Je tady na to téma jak se to má dělat. Citovat
Lumicak Vloženo 20. Březen 2013 Autor Vloženo 20. Březen 2013 Jo díky za radu, koukal jsem na to téma. Trošku mě zarazilo, jaký jsou u tématu dohady, někomu se to nepovedlo atd... Nemáte někdo dílenskou příručku, kde bych si o tom přečetl něco více, prosím? Citovat
Popu Vloženo 20. Březen 2013 Vloženo 20. Březen 2013 ja kdyz menil hydra tak to bylo jednoduchy hladivka dotahnout jenom na dotek a myslim pritahnout a jednu otacku a sel sem od toho,.... a klid po pesine,.... tedka zacinaji se ozyvat rozvody Citovat
libero Vloženo 20. Březen 2013 Vloženo 20. Březen 2013 Luky tak nie takto,skopírované z DP: – Otočit klikovým hřídelem tak, aby se ventily u 4. válce překrývaly (sací ventil otevírá a výfukový zavírá). – U 1. válce povolit kontramatice nastavovacích šroubů vahadel. – Nastavovací šrouby vahadel vyšroubovat až do ztráty kontaktu vahadla s ventilem. – Nastavovací šrouby obou vahadel lehce zašroubovat až do obnovení kontaktu vahadla s ventilem. Postupné zmenšování vůle kontrolovat vykyvováním seřizovaného vahadla. Přesnou polohu kontaktu určuje bod, kdy právě zmizí vůle. – Z tohoto bodu dotáhnout nastavovací šrouby o dvě otáčky. Našroubovat kontramatice a utáhnout je momentem 13 Nm. – U zbylých válců provést nastavení podle následující tabulky: Citovat
Popu Vloženo 20. Březen 2013 Vloženo 20. Březen 2013 vzal sem to strucne ...... je to uz skoro trictvrte roku ale je to presne tak jak pises .......... Citovat
Lumicak Vloženo 20. Březen 2013 Autor Vloženo 20. Březen 2013 Díky kluci, jste vážně ochotní! ;-) Citovat
peetr Vloženo 26. Březen 2013 Vloženo 26. Březen 2013 (editace) A pomohlo to seřízení? Mně to mlátí přesně jak na videu. Na volnoběh po 25km rychlé jízdy. Oleje dost. Po přidání to nachvíli zmizí. Několikrát to udělalo i při jízdě. 150kkm Ještě kontrolní otázka, při výměně zdvihátka musí vahadla pryč, že. Editováno: 26. Březen 2013, autor: peetr Citovat
Luďa Vloženo 26. Březen 2013 Vloženo 26. Březen 2013 Mě po nastartování klepal motor když sem z nouze dal polosyntetyku. Pak sem zas dal plnou a trvalo to 2 výměny oleje než to úplně přestalo. Zkus změnit olej. Citovat
peetr Vloženo 26. Březen 2013 Vloženo 26. Březen 2013 Na oleji mám 5kkm, žačalo to poslední týden. Jinak zdvihátka jsou dražší, než jsem si představoval... za tento rok už přes 10kKč za opravy a jak vidím není konec. Jezdit dopráce autem není dobrý ani levný nápad. Citovat
Luďa Vloženo 27. Březen 2013 Vloženo 27. Březen 2013 A máš dobrej tlak oleje? Co sací koš dole ve vaně? není přicpanej ? Citovat
peetr Vloženo 3. Květen 2013 Vloženo 3. Květen 2013 http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/047109309-zdvihatko-ventilu-cn-16762.html Zkoušeli jste zdvihátka z Číny? Nechce se mi do starýho vraku cpát zdvihátka za 800 nebo 1200Kč. Když měnit, tak všechny, nebo jen ty co zlobí? Mám najeto 150000km, že bych se nato cvakání vykašlal? Kdyby to ještě 50000 zvládlo... Jenže problémy jsou už i při startu - tři válce, než se to natlakuje. To znamená, že vzimě bych taky neodjel. Citovat
-honza_ Vloženo 3. Květen 2013 Vloženo 3. Květen 2013 pří výměně musíš shodit hlavu.. takže si připočitej těsnění... v dp je postup kontroly hyder.. musiš na ně zatlačit a neměly by sjet... pokud to mlátí tak tam musi byt vůle... na studenem motor pootačej klikou a kontroluj vůle.. musi být bez vůle a zaroven musi byt tuhé.. jinak to bude mlatit.. Citovat
peetr Vloženo 3. Květen 2013 Vloženo 3. Květen 2013 (editace) Kontroluje se to na teplém motoru. Nastavuje na studeném. Tvrdá zdvihátka byla pouze tři. Ostatní šla zmáčnout, že na ventilu vznikla vůle skoro 2mm. Co si otom myslet? Olej je tam Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W/40, najeto 6000km. Kolem těsnění víka bylo dost karbonu. "Měření" jsem dělal dvakrát, při otáčení kolem. Editováno: 3. Květen 2013, autor: peetr Citovat
-honza_ Vloženo 6. Květen 2013 Vloženo 6. Květen 2013 jako nouzove řešení bych přitáhl ty štelovací šroubky..mame to tak taky a je to tak 80 tis. stale ok a zkoušel jsem je nedavno a jsou tvrde..sice nevim jak moc velkou silou se na to ma tlačit ale vzal jsem kousek dřeba a opřel se o to a nic.. Citovat
peetr Vloženo 6. Květen 2013 Vloženo 6. Květen 2013 Setkal se někdo stím, že to bylo jen olejovým čerpadlem? Podle mě blbost. Když tři nejdou značnut a zbytek ano. Mačkal jsem to "lehce" šroubovákovou rukojetí, kde nakonci byl klíč na matku s menším číslem, než je ta zajišťovací. V otáčkách a nastudeno to hraje normálně, ale na teplém motoru se nesmí přejít na volnoběh, to je pak zle. Citovat
peetr Vloženo 29. Květen 2013 Vloženo 29. Květen 2013 Výměna u autorizovaného servisu je neřešitelný problém. Nejsou schopní sehnat originál zdvihátka a podle přístupu je asi už nikdy mít stejně nebudou. Doporučíte, co koupit? Číňany asi ne. Pokud chci ještě někdy vyjet, musím se smířit stím, že to bude bez záruky a že si to musím sehnat sám. Je to drahá záležitost, sám se dotoho pouštět nebudu. http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/047109309-zdvihatko-ventilu-de-7683.html Tohle vypadá nadějně, jen jestli je mají a není to převlečenej číňan. Citovat
Popu Vloženo 30. Květen 2013 Vloženo 30. Květen 2013 Ja treba menil svoje zdvihatka co klepaly za zdvihatka pouzity co v jinym motoru nehklepaly ..... lepsi olej a motor mam s vymenou rozvodu zase pekne tichej viz. odkaz to urcite za tu cenu 799 kc prevlecenej cinan nebude nedavno stalo jedno zdvihatko 1500 kc takze zase slevily,..... uz z toho duvodu sem za to ty prachy davat nechtel tak sem risknul variantu pouzitych zdvihatek Pokud chces muzu ti svoje, co jsem vyndal, poslat a treba tam par dobrejch zdvihatek jeste vyberes Citovat
peetr Vloženo 30. Květen 2013 Vloženo 30. Květen 2013 (editace) Ne díky, já potřebuju, aby to jezdilo. Škoda je má za 1112,-Kč s DPH, teda nemá. I v Kelly je mají dražší. Ale má to jedno pozitivum, za ten měsíc jsem ušetřil spoustu tisíc za benzín. Jěště dotaz, sundá se hlava a vytahují je z bloku motoru? Z nákresů pořád moc chytrý nejsem a v servisu to taky ještě neviděli :-( Mám jiné koníčky. Editováno: 30. Květen 2013, autor: peetr Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.