Přejít na obsah

Vibrace od podvozku pod řidičem


Mrowka

Doporučené příspěvky

Zdravím, Při rychlosti od 60 km pociťuji vibrace, podobné jako když jsou nevyvážená kola,ale ty jsem nechal vyvážit a vibrace trvají dál. Při vyšších rychlostech je to horší,ale do volantu se nic neprojevuje. Vibrace jsou cítit jakoby pod nohami v místě řidiče. Máte někdo radu nebo nápad,co by to mohlo být? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, ČudlR napsal:

Co ohnuta poloosa, nebo neni tam uvolneny nejaky plast ktery by bouchal donpodlahy ?

Už jsem o tom slyšel, tak nevím na co se mám připravit. Auto jsem koupil jako 4 roky staré, mám komplet servisní historii, bourané nebylo, je možné, že s tím někdo někam vlitnul.. Plast nikde netrčí. Vypadá to jako když jedeš na kole, které není vycentrované. Kola jsem nechal vyvážit a dělá to dál, možná trošku míň. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, marfan napsal:

Na Octavii mám rovnaký problém. Dal som druhú sadu pneu z druhej Octavie čo mám a netrase nič. A moje kolesá som dal na druhú a trasie minimálne.

 

Podľa mňa bude problém na podvozku. Otázkou je ale čo je zlé opotrebované.

Nechal jsem vyvážit kola. Jsou tam 16".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ani mne nepomohlo, viac krát skontrolované, pri poslednom prevažovaní sme zistili vajcovitosť na dvoch pneu ale na jednom auto to vibruje strašne a na druhom skoro vôbec, čiže to bude problém s podvozkom..

 

Vymenil som inak zadné tlmiče a trocha to pomohlo. Aktuálne mám objednané niektoré silenbloky a držiak stabilizátora. tak po výmene som zvedavý či bude rozdiel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tajně doufám, že by to mohla být ta poloosa, silenbloky půjdou asi taky. Jezdila s tím nějaká ředitelka, neuměla parkovat, tak spíš se přikláním k variantě : něco ohnutého. Říkám si, že to přece nemohla za 4 roky tak dorasovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vibruje ti to pri záťaži alebo aj pri udržovaní ? Mne mechanik hovoril, že to tiež môže byť poloos ale hneď ako som mu predviedol čo to robí tak povedal, že určite nie a ešte aj keď to mám načipované, že to by sa prejavilo ešte viac. 

 

Ja mám silne podozrenie na silenbloky čo držia predné ramená na zadnej náprave či to nerobia. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vibruje to tak i tak, problém je ve vyšších rychlostech, kolem 150,160. Nevím jestli by silenbloky toto mohly ovlivnit. Je to cítit při menší rychlosti i v sedadle. Musí to mít nějakou návaznost na ty ramena nebo kola. Nemůže to být něco většího... Teda snad.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem něco podobného. Kola jsem nechal 3x převážit a vibrace tam byly pořád.

Pak mi známej poradil, abych šel na vyvažovačku, která umí simulovat zatížení - tzv. vyvažovačka s přítlačným válcem. 

Moc jich není - já jsem s tím byl v Auto Jarov v pneuservisu. Výsledek je, že vibrace prakticky vymizely...

Něco takového tam mají:
https://www.rajpneu.cz/pneuservis/hunter-gsp-9700-vyvazovacka-s-pritlacnym-valcem/

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Na servise už jsem byl, poloosy jsou OK, ale.. Koupil jsou nová kola, čekám na letní gumy, vyměním to a nechám na doporučení udělat geometrii. Pán v pneuservisu mi ukazoval nerovnoměrné ojetí pneumatik, způsobené právě asi špatně nastavenou geometrií. Takže potom dám vědět. Jinak mi taky doporučoval nechat udělat vyvážení pod zátěží na válcích, tak jestli máš možnost, zkus to. Já se zatím držím varianaty špatná kola+geometrie, pokud to nevyjde pak budu řešit dál. Nutno podotknut, že geometrie by se měla dělat jednou za dva až tři roky a u mého auta nebyla dělaná vůbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že já mám nové pneu (continental) a geometrii jsem nechal taky hned udělat. Zase si říkám, že kdyby to bylo kolama, tak ty vibrace jdou cítit i ve volantu, ale to se neděje. Při nižších rychlostech, pokud se na to vyloženě nezaměřím, tak to ani nevnímám, ale např. na dálnici ve 150 km/h, když jedu plynule, tak jsou ty vibrace patrné. Cítím to jakoby v sedačce....nevím jak to popsat.

Tak dej prosím tě pak vědět, jestli ta výměna kol pomohla. Díky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som napr. vymenil sadu pneu+diskov z druhej octavie čo mám a vibrácie zmizli. Ale vibrácie nemám na oboch autách teraz. 

 

Medzi tým som vymenil niečo aj na podvozku tak po výmene pneu zistím či to niečo pomohlo. 

Ja som napr bol na geometrii a mal som miernu zbiehavosť, podľa mechanika to určite tie vibrácie nespôsobuje a tak isto ani na pneu to nieje vidieť, žeby to bol nejaký problém. 

 

Ale čo sme zistili, je že na zadnej náprave na ramenách je jeden veľký silentblok a pri zdvihnutom aute videl, že oba sú potrhané (proste už sú neni v 100% stave) a to si myslí, žeby to mohlo spôsobovať tie vibrácie, aj keď je to všetko tuhé pevné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Takže mohu slavnostně sdělit,že všechno trápení s vibracemi pocházelo od kol. Vymenil jsem alu disky za nové 17",to samé pneumatiky,zvolil jsem to,co je zapsáno v TP a absolutní spokojenost. Žádné vibrace necítím,udělám jen pro jistotu geometrii a konec útrap.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je fajn správa......ja mám pripravenú novú sadu pneu + diskov na leto tak pevne verím, že budem rovnako na tom.

 

Geometriu plánujem tiež dať spraviť. Pretože počas zimy som pár krát vletel do celkom veľkej jamy tak asi bude mierne rozhodená. 

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Slavnostně jsem teda oznámil, že to přešlo, ale opak byl pravdou. Nechal jsem zkontrolovat snad všechny tipy uvedené zde v diskuzích. Začali jsme jsme na silentblocích na kole i na spojce.. nic. Brzdové kotouče nic...podvozek zkrátka drží. Ohnutá poloosa - no to se mi mechanik úplně vysmál.(při tomto nájezdu a bez mechanického poškození nemá cenu řešit) Takže přijde ještě zkouška tlumičů, pokud bude OK, tak ještě mám plán na kompletní změnu kol, jak obutí tak rozměry, budem hledat. Protože ty vibrace si našli novou formu. Jdou spíše od přední nápravy a jsou cítit ve volantu. Objevují se okolo 100 km v hodině a nejpatrnější jsou kolem 140 km/h.  Jsou tam i v zátahu i mimo  něj, po zmáčknutí spojky i po něm, jsou tam i když zatáčím, takže sumasumárum na nic jsme nepřišli. Můj mechanik, který obvykle vím co a jak narovinu přiznal, že nemá ani ponětí, co by to mohlo být. Jsem tedy tam, kde jsem byl....bohužel. Takže pokud někdo má nějaký nápad, jsem otevřen všemu (kromě výměny celého auta a těch poloos:-) teda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

100-140 km/h celkem přesně odpovídá špatnému vyvážení kol (a taky to potvrzuje nezávislost na otáčkách motoru, spojce). Už jsem psal víckrát, při "ladění" nestačí kolo jen protočit na vyvažovačce. Chce to test ovality, axiálního pokroucení disku, test konformity (defacto vyvažování kol přímo na autě na válci). Dělá to dle netu jedna firma u Olomouce. A taky jsem psal, že slušnější servis (autorizovaný) má k dispozici nezpochybnitelnou testovací sadu celých kol včetně pneu, která rozhoduje o reklamacích hlučnosti, vibrací, táhnutí ke straně, nepravidelného sjíždění, skákání atd atd., pokud má problém jít na vrub prodejce vozidla. No v tomto případě bych sadu nechal nasadit a otestovat - pro vlastní zjištění. Kontrola poloosy (asi na speciálním přístroji - mohlo by to být třeba upnuté do soustruhu s "hodinkami", dnes i digitálními) by nebyla od věci. Tyhle součásti mají být vyvážené, to by mohl být další test. Těžko říct, co de/montáž a test stojí. Asi nic jiného nezbude. Totéž brzdové kotouče - nevím, jak (jsi) to kontroloval, ale je to zralé opět na demontáž a hodinky. To by se ale mělo projevit zejména v brzdovém pedálu. Možná se někde jen "nepotkaly" nevývažky.

Tak či tak, v říjnu (patrně) změníš pneu na zimní a problém může být zase. To jsi zkoušel, prohodit za druhu sadu? (Máš celou sadu, nebo prohazuješ jen gumy?)

Vlastní 3 zkušenosti:

1. Na Fabii (celkem slušné) táhnutí doprava na zasr... zimních Semperitech. Po změně na letní ihned vše OK. Geo 2x. Po vyhození do odpadu problém vyřešen.

2. Tamtéž ojetí vnitřků těch stejných letních gum (cca do 1/3-1/2 šířky). Jen 2ks ze 4, pravidelné střídání přední/zadní samozřejmostí. Po vyhození určeno jako výrobní vada pneumatiky. Co 2 roky vyváženo. Další identická sada na shodných discích to (doufám) nedělá.

3. Vibrace na voze jiné značky při 50 km/h do volantu. Zjištěn mírně hlučnější diferenciál, zkonstatována špatná kvalita místních silnic (častěji se to dělo na podobném úseku, ale asfalt nebyl žádná roleta aj - tedy ne viditelně)...

Takže asi tak :D Vinu bych asi dal pondělnímu výrobku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...