Přejít na obsah

Brzdy


MPX

Doporučené příspěvky

kotouce byt zkrouceny muzou, ale to by mlatilo celym autem, skripalo a blbe brzdilo a ne bouchani do pedalu. Je ale fakt, ze pojem bouchani do pedalu muzeme chapat kazdy jinak.

Taky to vidim na ABS. Pokud na pedal tlacis silne, tak i subjektivne vic kope. Ze se ti blokujou kola a zabira ABS bys ale mel poznat. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj to je ABS taky mi to dělá ale taky jen na sněhu nebo na náledí pokuď je sucho tak nic,ptal jsem se mechanika a taky se tím projel a sám řekl že to je ABS že tak funguje a taky sem se díval ajak brzdí a kola jdou přerušovaně tak si myslím že žádnou závadu hledat nemusíš ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím, že to bude jen ABS. Nedávno jsem viděl nějakej motoristickej pořad a tam ukazovali rozdíl při brždění

s ABS a bez na sněhu. Byl tam záběr přímo na nohy řidiče a bylo vidět, že se mu při brždění docela viditelně chvěla noha.

Je to právě ABS, které je prý cítit na pedálu takovým jako boucháním do nohy a specifickým zvukem. Dneska jsem

to zkoušel na velký zasněžený ploše. Dost prudce jsem sešlápl brzdu a bylo cítit poměrně velké bouchání nebo pulzování

do nohy. Na chvíli se třeba kolo zablokovalo, ale hned se zase roztočilo. Teda doufám, že to chvilkový zablokování kola

je normální. Je pravda, že auto zastavilo poměrně brzy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj je to normalni. kdyz to na snehu/ledu/slizu ap. zadupnes bez abs, tak jedes jak sane porad ve stejnym smeru a skarpa te nemine. ABS brzdi prerusovane, takze se da zatacet. :o)

S tou citlivosti. Je fakt, ze staci, kdyz brzdis na nejaky nerovnosti. Jak se jedno kolo uterhne, tak zareaguje ABS a jakoby to na chvilku prestane brzdit. Nez sem s ina to zvykl, tak me to docela vylekalo. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No brzdit to brzdi stale Blacky, nie prerusovane. :) Len sa snazi nezablokovat koleso. Aj ked na velmi klzkom povrchu alebo ak je rychlost uz velmi nizka, koleso sa zablokuje na desatinu sekundy. Nie su v auch take dokonale snimace, ktore by to vedeli rozpoznat na miliontinu sekundy. Ale stale je to nebe a dudy v porovnani s autom bez ABS. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No brzdit to brzdi stale Blacky, nie prerusovane. :) Len sa snazi nezablokovat koleso. Aj ked na velmi klzkom povrchu alebo ak je rychlost uz velmi nizka, koleso sa zablokuje na desatinu sekundy. Nie su v auch take dokonale snimace, ktore by to vedeli rozpoznat na miliontinu sekundy. Ale stale je to nebe a dudy v porovnani s autom bez ABS. :)

Řídící jednotka systému ABS neustále zjišťuje aktuální rychlost každého kola. Z rychlostí dvou diagonálně umístěných kol určuje tzv. referenční rychlost vozidla, kterou porovnává s otáčkami kol . Tímto neustálým porovnáváním se zjišťují aktuální zrychlení, zpomalení a skluz každého z kol. Pokud dojde ke snížení rychlosti některého z kol pod stanovenou hodnotu oproti referenční rychlosti, řídící jednotka odpustí bez ohledu na polohu brzdového pedálu tlak z brzdového systému pomalejšího kola a ihned po jeho roztočení opět tlak napustí zpět. Tuto akci jsou systémy ABS schopné opakovat několikrát za sekundu a to po celou dobu brzdění až do minimální rychlosti 4 km/h, kdy se systém ABS sám odpojuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou citlivosti. Je fakt, ze staci, kdyz brzdis na nejaky nerovnosti. Jak se jedno kolo uterhne, tak zareaguje ABS a jakoby to na chvilku prestane brzdit. Nez sem s ina to zvykl, tak me to docela vylekalo. :smich:

Jj, presne tohle jsem myslel ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veru je to tak blacky...bude sa sunut v urputnej 4km/h rychlosti dole kopcom so zablokovanymi kolesami. :) Je to logicke, kedze by sa ti automaticky brzdy odpojili keby si stal na kopci a mal zapnuty motor. By ti auto nebrzdilo. :) Preto ta minimalna 4km/h rychlost. ;) Ale bolo to pekne napisane Misubaro...skoro by som povedal ze si to z niekade okopcil...dufam ze to nie je plagiatorstvo. :p

Editováno: , autor: RomanKo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chlapi potrebujem poradit. Asi navystiznejsi popis problemu by bol ze brzdovy pedal je "dlhy". Pred tym stacilo pedal jemne potlacit, teraz ma na moj vkus velku drahu a to ma dost irituje minule som skoro nabral branu. Neviem kedy sa to stalo, obycajne velmi nebrzdim. Zhodil som pre istotu predne koleso, ci nahodou uz niesu platnicky v haji, ale mojim laickym okom sa mi zda ze este su OK. Zaroven som si vsimol zlastnu mozaiku na kotucoch. Ked sa po nej prejde prstami citit trochu "hrbol".

Cim to moze byt ? Zavzdusnene ? Stara kvapalina (kedy sa vymiena?)?

post-6870-1232815865_thumb.jpg

post-6870-1232815877_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kotouce i desticky mas OK. Ty "obtiskle" desticky na kotouci jsou taky normalni. Kapalina by se mela podle vyrobce menit po 2 letech. Pokud ma pedal delsi krok, tak by to nejakym vzduchem v systemu byt mohlo. Doporucuju nechat v servisu vymenit, nebo min zkontrolovat. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zhodnotili, ze je vsetko v poriadku, skontrolovali podtlak, odvzdusnenie a nastavili rucnu. Prejdem 20km vystupim z auta zo zadneho laveho klesa dym, ziara ako pri brzdeni v F1. Ked dam auto na zdvihach s uvolenou rucnou, lave koleso ledva pretocim, kotuc jemne do modra, prave koleso sa toci v pohode. Myslim, ze ma chyta infarkt. A neviem ci mam risknut v tomto stave 20km do servisu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...