Přejít na obsah

Bubnové brzdy Fabia III


Radekbar

Doporučené příspěvky

U mé dva roky staré Fabie mi od začátku pískají( hučí) zadní bubnové brzdy. Není to při každém brždění, ale dost často, aby to obtěžovalo jak řidiče tak okolí.

Máte s tím někdo také stejnou zkušenost?

Mám obavu jak to předvést v servise, když se to neprojevuje vždycky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 2 roky starou Fabii by to TPI už nemělo pravděpodobně platit, v té době se již montovaly jiné plechy. Jinak v servisním plánu je u bubnových brzd psáno po 2 letech jejich rozdělání a vyčištění. Že Ti to ale píská, hučí od novoty, tak to je divné. Každopádně po 2 letech je předepsána ta servisní prohlídka a tak to tam řekni, oni automechanici velice "rádi" na tohle kašlou a člověk/zákazník na první pohled nepozná, jestli to měli rozdělané, nebo ne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakce.

Byl jsem na první garanční prohlídce v lednu, včetně čištění zadních brzd.

To nijak nepomohlo.  Nechce se mi věřit, že by se na to vyflákli, ale dnes je možné asi všschno.

Jak se to dá ohlídat? Asi nijak.

V servise mi řekli, že mám přijet a předvést jim co to dělá.

Z toho mám obavy, protože to není po každém zabrždění.

Někdy je to při vyšší rychlosti, někdy jen při dobrždování v nízké rychlosti.

Co je TPI ?

Dík za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co tak autu zkusit trochu naložit i jízdní styl má trochu vliv. Kde auto stojí? Na dešti, garáž? Kolik je najeto? Bubny jsou zpravidla téměř bezúdržbové, spolehlivé a s minimální cenou za údržbu po dobu životnosti auta. 

TPI je technická produktová informace? k závadám a jejich způsobu odstranění. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Teď trochu z jiného soudku, ale řekl bych že to patří sem. Auto stává v kopci, takže ručka je nutností. Když zaprsi atp. a auto par dni stojí tak pak je rozjezd se zablokovanym aspoň jedním kolem. Většinou pár metrů a povolí to. Řekl bych, že situace je čím dál horší. V servisu řekli že to vyčistí a víc nejde dělat. R.v. 2016 najeto cca 60 tis. No a teď aktuálně přírezly obě zadní kola. Jedno povolilo ale jedno nejde. A teď co s tím. Sundat kolo a poklepat buben kladivem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zablokované kolo je samozřejmě špatně. Stejný jsem to měl u O1 parkující v prudkém kopci ke konci životnosti zadních brzd. Taky můžou být přirezlé lanovody, nebo i zaseklý samostav, který je někdy nutno i před sundáním bubnu uvolnit. Očista a posouzení opotřebení je nezbytné. Kladivo by to mělo uvolnit, na feldu to platilo vždy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...