Únor 2, 20241 r U mňa je tento falošný poplach občas, keď je cesta kľukatá a auto parkuje veľmi tesne pri ceste, ako keby už na čiare, aj keď prakticky stojí na chodníku a pritom ešte ide niečo aj oproti (samozrejme na svojej strane a neprekračuje čiaru) a pripadá mi to, ako keby sa automatika bála, že sa nezmestíme, aj keď miesta je viac než dosť. Nie je to náhodou aj tvoj prípad?
Únor 2, 20241 r Ano dalo by se říct, že ano. Ale nikdy to nebylo tak těsný, že by bylo potřeba nouzově brzdit (to spíš pak udělá víc neplechy než užitku, když to člověk nečeká). Takže hádám, že to není úplně vada, ale spíš jen špatné vyhodnocení situace od systému?
Únor 2, 20241 r Rovnou zabrzdil, nebo před tím dal světelnou a zvukovou výstrahu? Občas se mi to stane, když auto přede mnou třeba odbočuje a nejde do strany dost rychle. Jako závadu to nevidím, spíše naopak.
Únor 2, 20241 r Pokud není auto po bouračce, nebo ťukanci, že by se radar hnul, tak je to asi zbytečné. Pro svůj klid si ho klidně můžeš nechat zkontrolovat/seřídit v autorizáku, doma to neuděláš. Hodně záleží na tom, jak FA vyhodnotí riziko nárazu. Jestli budeš dojiždět cokoliv, tak pokud držíš nohu na plynu a nijak nereaguješ, tak tě to upozorní nebo zabrzdí mnohem dřív. Jakmile ale třeba jen sundáš nohu z plynu, zabrzdíš nebo otočíš volantem tak, že se dostaneš mimo dráhu překážky, FA zasáhne později (v závislosti na tvojí rychlosti) nebo vůbec. Čím rychleji jedeš, tím ve větší vzdálenosti detekuje překážky. Něco jiného bude, pokud jedeš po rovině, kde není žádná překážka, cyklista nebo jiné auto atd. Tam bych pak viděl problém. Sám sem se s tím setkal u několika aut, že to občas zareagovalo i když nemuselo. Zaduplo mi to nečekaně před retardérem. Nebo když kousek před autem prolítl igelitový pytlík.
Duben 26, 20241 r Ahoj..nemate nekdo zkusenost s nastavenim pamatovani hodnoty pro lane assist, kdyz je vozidlo na leasing od skofin? Kontroluje nekdo pri vraceni takove zasahy?? Diky
Duben 27, 20241 r Ano, mam namysli zasah do jednotky tak, aby si auto pamatovalo posledni nastavenou hodnotu pro lane assist
Duben 27, 20241 r Lane assistant se dá nějak nastavovat? Utíká mi něco? Já myslel že se dá pouze zapnout/vypnout. Nebo máš na mysli jak silně zasáhne do řízení, tedy jak silně se s tebou pere?
Duben 27, 20241 r Přes OBD11 lze Lane assist vypnout tak i zapnout, tak nevidím jediný důvod, proč by to měl nějakej Škofin vůbec zjistit
Listopad 11, 2024Lis 11 Ahoj, co začalo sychravé počasí, tak mi během cesty každou chvilku naskakuje hláška s výstražným trojúhelníkem, že Front Assist má omezenou dostupnost. Je to běžné, nebo je to také na reklamaci? Čelní sklo čisté, puštěný výhřev, většinou to pomůže, ale i tak se mi to dnes po cestě do práce, cca 16 km objevilo asi 4x.
Listopad 11, 2024Lis 11 "běžný stav" ale asi jenom u Octavia IV, ne? S pár auty jsem již jel a ostatní se takto nechovají 😕
Listopad 11, 2024Lis 11 Bude to asi dáno povrchem materiálu radaru a jeho sklonem. Rosa, lehká námraza apod. zapřičiní poruchu. Pokud je sucho tak to za jízdy rychle vyschne a začne to fungovat. Jiná auta mají možná jiný plast s méně póry, nevím.
Duben 20Dub 20 Máme v rodině jednu služební O4 MR2022, má to tříramenný volant.... často se mi stane že jedu po úplně rovné silnici (a tedy netočím volantem) a začne to řvát že se nevěnuju řízení. je mu úplně jedno že stojím na pedálech. předpokládám že volant není kapacitní a že s tím nic nejde dělat? Zároveň se mi až často stává, že mi to hází hlášku že máme jet uprostřed pruhu - typicky když se snažím jet na levé straně abych viděl před auto přede mnou a mohl ho bezpečně předjet. To je také normální? Je vůbec v pořádku jezdit uprostřed pruhu? Člověk by si až mohl myslet že se má jezdit spíše při pravém okraji..... Tohle mě otravuje o to víc, o co samotné auto, když pustím na chvíli volat, není schopno jet v pruhu rovnoběžně s čarami a šněruje to zleva doprava jako nějakej ožrala. To dělá ať je aktivní ACC nebo travel assist. Je to dost markantní ve srovnání s Passatem který je o 7 let starší a jeho lane assist vede auto úplně ukázkově...Myslel jsem že novější generace asistence bude právě lepší . Je to výše standardní chování, nebo je šance to nějak řešit? Upraveno Duben 20Dub 20 od capo
Duben 21Dub 21 Volant je kapacitní. A pokud ho držíš oběma rukama, tak neotravuje. Hlášky o jízdě uprostřed pruhu by snad šly vypnout vypnutí line asistenta. Ale nezkoušel jsem to, protože to používám. Vedení v pruhu u mě funguje ukázkově, žádné šněrování. Takže bych to viděl na servis a přehrání softwaru.
Duben 21Dub 21 Tím kapacitním volantem si právě nejsem jist, protože v jiném vlákně se psalo že ten tříramenný být kapacitní nemusí. Ale zaujalo mě to co píšeš o dvou rukách - chceš tím říci že pokud držíš kapacitní volant jen jednou rukou tak ti bude řvát stejně? Já LA vypínat též nechci, ale "nemám rád když mě poučuje někdo, kdo ví úplný kulový" 😁 - tak to doslova vnímám. Vím moc dobře, proč záměrně nejedu uprostřed pruhu, a nejsem zvědav na opravování od někoho, kdo sám uprostřed neumí jet i když chce..... Ale protože máš stejný ročník, a funguje ti LA lépe, ten požadavek na přehrání SW dává smysl. Díky.
Duben 21Dub 21 Já se rád "vozím". Pohodlně usazený, ruka v klíně a držení volantu jednou rukou uprostřed (samozřejmě jen na dálnici). A to auto pořád hlásilo ať převezmu řízení. Dvě ruce v pozici za deset minut dvě a vše bylo v pohodě.
Duben 21Dub 21 No ruka uprostred dole opravdu hlasi, ale kdyz sem drzel jednou rukou na leve strane nad raminkem tak to nic nehlasilo a videl bych to tak ze tim ze sem mel ruku na jedne strane (asi zatizeni k jedne strane )tak to lip vyhodnotilo ze tam ruka je.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.