Přejít na obsah

Zimní clona před chladič - ohřev motoru a kabiny


keras

Doporučené příspěvky

Stále omílané téma...

 

Od léta se mi doma válela "Zimní clona masky chladiče Škoda Scala 2019r =>".

Stála v létě pětikilo, teď koukám, že je za 850,- 😳😳😳

 

Včera nasazena.

Jezdím do práce stejnou trasu. Motor TDI. 

Bez clony - venku 5,5°C, po 10km teplota oleje 53°C

 

S clonou - dnes venku 2°C, po 10km teplota oleje 60°C.

 

Edit:

S clonou + zapnutým el. přídavným topením - dnes venku 0°C, po 10km teplota oleje 57°C.

 

Takže na dízla jednoznačně doporučuji. Až jsem byl  překvapenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@keras clona jasne, ze prida na ohreve. mal som to na aute s LPG a prepinalo skor na plyn.

Jedna vec hra este dost podstatnu vec pri TDI u Scali. Ak je zapnute dodatocne kurenie, tak sa voda ohreje rychlejsie, nakolko nedochadza k tepelnym stratam do kabiny v dosledku, ze kabinu vyhrieva pridavne kurenie. Tu som spozoroval dokonca pri tychto teplotach o 1/3 nu rychlejsi ohrev motora, teda o 1/3 kratsiu trasu pri rovnakych teplotach rano a style jazdy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Scala má ako prvé Rapidky prídavné elektrické ohrevné teleso na kúrenie, kým sa zohreje voda. A je to podstatne cítiť. Mal som Rapidku 2013, tam to bolo. V služobnej 2016 to už nedávali. V Scale to je, ale zasa vypustili pre zmenu chladenie schránky pred spolujazdcom. Už tam nemôžem voziť nanuka :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu věčně nenáviděnou clonu provozuji cca 10 let na O1 Tour benzín k max spokojenosti. Za extrémních teplot pod -20° paráda. V zimě jsem jezdil pravidelně 300km nejen po D1 a motor nebyl ani zasraný od solanky. Druhou zimu mám clonu i na Rapidovi 1.0 2019, kde el. příhřev asi je, jinak si nedovedu vysvětlit rychlé rozmrazení a odmlžení skla.

Koncem loňské zimy jsem jel 15km s Rapiem na výměnu oleje při -10°. Kroužil jsem hodně dlouho kolem servisu, abych dostal olej aspoň na 80°, bez clony bych tam kroužil ještě dnes 😀. Auto šlo hned na zvedák a byl jsem u toho.

Za mě clona 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@keras prídavné kúrenie. neviem, či komplet odpojí v tom prípade vodu, ale mám to overené, že ohrev vody je rýchlejší. Mne sa ručička pri teplote cca 7-8°c odlepí už za mestom cca 2km, ak prídavné kúrenie vypnem, tak až na konci ďalšej obce, čo je cca 4km.

Myslím si, že tým, že ide teplo z výhrevu, nie je prepúšťané také množstvo od motora.

@touareg3 scala predsa má chladenú schránku pred spolujazdcom-ja teda mám pri 2019ke. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Skále mám klimatizovanou schránku!!! 

 

El.ohřev mám po létě vypnutý... 

Asi ho zase zapnu. 

 

Spíš mi šlo o jinou věc. 

Podle mě jen relátko sepne topnou spirálu co je hned za větrákem v kabině.

Ale voda z motoru jde do výměníku stále, zřejmě. Tam žádny kohout nebo klapka nebude. 

Takže je motor ochlazován výměníkem na ohřev kabiny stále stejně, ne??? 

 

Ručička teploty je prdlajs. 

Už se to řešilo. 

Chce to sledovat teplotu oleje! 

 

Ještě by to chtělo druhou clonu na spodek. Na některý auta to dělají, ale na Scalu NE. 

Má to někdo ubastlené kobercem nebo tak??????? 

 

 

 

Ale chlapi diky za postřehy. Je to furt dokola. Zastánci a odpůrci. 

Dokud si to člověk Nevyzkouší sám tak neví. 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to chce vyzkoušet, jinak to ti různí pozéři odsuzují jak zástěrky. Jako pro starýho praktika je vzhled už druhotná věc. Zakrýt spodek by bylo účinnější jak vrch, ale celé to uzavřít nechci a tuším, že některé modely měly dole ve cloně dva otvory. Pokud doma najdu něco vhodného tak zakryju částečně i ten spodek, ale koberec, alobal nebo karton jak na š120 to už nebude 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo👍

Mám doma černej plast. Zkusím to z toho. Je u nás firma která má na skladě různé tloušťky toho plastu. Asi je navštívím. 

Dělal jsem z toho na 4kolku dopředu bednu na pilu. Vypadá to moc hezky. 

Na ten spodek by stačilo tak kolem 2mm. 

 

Když ram díra nebude tak kdyžtak sepne na chladiči větrák no. Jezdím z 90% do práce a domů tak tam by to bylo v pohodě co se týče chlazení. Motor tak tak ohřeju... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu el. ohřevu, @Petrzi to dodělával do Rapida, 1.0 TSI ho standardně nemá. A pokud se nepletu, byl to cely výměník ve kterém je el. ohřev, tedy pokud jde voda přes výměník je ohřívána i voda. Jinak stran clony, pokud už něco zakrývat, tak spodek tama jde nejvíce solanky v zimě… Jen pozor pokud má auto FA, potom muže docházet k problémům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, FA má čidla nahoře a v origo plastu je na to výkroj. Funguje to ok. 

 

Jo takhle, že by ta kilowata nebo dvě, co to má, ohřívala i vodu v celém tom bazmeku. To je možné. Myslel jsem, že je to jen odporový drát, nějaký segment, který je před větrákem...

Kdysi jsem to viděl na něčem a byla to jen taková kartuše která se strkala do otvoru mezi výměníkem a větrákem. To s vodou nesouviselo. Možná je to tu jinak, nepátral jsem. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom dodám, to topné těleso je jen přidané do té spodní části  hned  k výměníku vodnímu, pomáhá to hodně, u mě funguje pod 10 stupňů  když je venku a když je auto studené prvních 6 minut na plný výkon, výhoda je, že se i motor rychleji ohřeje. S vodou to nemá nic společného, topení jen neodebírá teplo  vodního, je ohřáté z topné spirály které jde přes vodní.

Editováno: , autor: Petrzi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Petrzi když fouká vzduch z větráku jde prvně přes el. topné těleso a pak přes výměník???

Pak bych to chápal, že se rychleji ohřeje motor. 

Ale má to pomáhat rychlejšímu výhřevu kabiny tak by bylo logické, že bude prvně výměník a pak el. těleso 🤔

 

Sorry, téma je zimní clona, ale furt se jedná o ohřev motoru🤫

 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@keras sledujem olej, ale predtym nez nabehne 50c, kde to zacina indikovat olej, sledujem rucicku. Tiez funguje na principe tepla a pohne sa skor, ak kurim cez pridavne. Ja ho mam zapnute v menu stale, spina totiz pri 9,5c a nizsie. To je dalsia vec, co by som rad dal zvysit na 15c.

A ako pisal kolega, ak je interier skor teply, auto proste netlaci cez vodu tolko tepla do interieru. Dovolym si tvrdit, ze to je osetrene softwarom a voda do vyhrevu interieru je priskrtena, ci odstavena. Ved staci teplovzdusne teleso a nemusi odoberat teplo od motora. Boli by hlupy vo vw, ak by povolili straty tepla od motora pri subeznom vyhreve  pridavnym telesom.

 

 

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže chlapi, není nic nad osobní zkušenost. 

El. přídavné topení nemá s ohřevem motoru nic společného. 

Osobně vyzkoušeno. 

To, že se Vám některým zdá, že je motor rychlejc prohřátý je blbost. 

 

Doplnil jsem měření do prvního postu. 

 

Jo, v kabině je po pár km už příjemné teplo. Toť vše. K tomu je to také určené, že ano. 

 

Zmíněné el. těleso výměník neohřívá. A jestli ano, tak je to zanedbatelné. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo další poznatek.

Spotřeba na stejné trase je cca o 0,5l více. Možná 0,6.

Mám auto od jara, ještě na jaře jsem s tím příhřevem jezdil. Celé léto až do teď vypnuto. 

Vzhledem k tomu, že mám el. volant a sedačky tak to možná zase vypnu 🤣

Nevíte kolik má el. těleso kW? 

 

Poprosil bych možná admina na změnu názvu vlákna. 

Třeba: Zimní clona, ohřev motoru a kabiny. 

Děkuji. 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Zimní clona před chladič, ohřev motoru a kabiny
  • Pawouk změnil název na Zimní clona před chladič - ohřev motoru a kabiny

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...