Přejít na obsah

Spojka-lamela


hayes11

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Tak snad to bude v pohodě.

 

A jak je to vůbec se spojkovým vypínacím válcem?

 

Až skoro po dvou letech sem se zděšením zjistil, že převod od spojkového pedálu ke spojce neni řešenej lanovodem, ale hydraulicky.

 

A vyjevila se mi noční můra zavzdušněnýho spojkovýho válce na Škodove 105ce. Jak sem taky jednou jel s tátou a přez sundaný opěradla a sundanej plastovej kryt spojkovýho válce řadil na tátovo pokyn "SPOJKA" a "PUSTIT" mačkal na to ramínko šroubovákem.

 

Co se do toho leje? Taky brzdová kapalina a nebo nějakej hydraulickej olej? Musí se to taky měnit?

 

Jak sem pochopil, tak je válec schovanej tak, že pro jeho výměnu-přetěsnění je nutný sundat celou převodovku od motoru.

Co když třeba teče?

 

Táta má na Berlingu klasický lanko stejně jako moje starý Twingo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když tady čtu tvoje příspěvky tak bys asi měl vytáhnout Twingo z kopřiv a na moderní auta se vybodnout.Válec je napojen na nádobku s brzdovkou na brzdovém válci,je nahoře na převodovce a tlačí přes páku.Je to nesrovnatelně spolehlivější řešení než lanko,ještě jsem neviděl,že by tekl,lanko praskne a seš namydlený.Někteří výrobci používají výsuvné vypínací ložisko,řešení je to horší,skoro pokaždé,když jsem na takovém autě dělal spojku tak teklo,šustilo a bylo drahé.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...