Přejít na obsah

Spojka-lamela


hayes11

Doporučené příspěvky

No já ji měnil zbytečně přečti si téma rachot v motoru, jinak co to tobě dělá že ji chceš měnit, nevím přesně kolik stojí na 1.2 ale něco ti řeknu, ten co mi ji dělal mi chtěl objednat sadu což je ložisko přítlačák a lamelu za 6800kč VALEO což se mi zdálo dost, v druhých dílech stála origo 3800kč komplet, v kw kelly vyšla po částech na 2800kč a nakonec jsem ji koupil v dalších autodílech , podrž se origo za 2300kč selou sadu, přesně tu co jsem tam měl z výroby, takže se vyplatí obcházet....ale je mi to stejně k hovnu protože rachot co jsem myslel že je od ložiska nepřestal <_<

Editováno: , autor: heckeer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle tomu absolutně neublíží aby hned odešla, pokud ti neklouže a nechrastí ložisko tak na to kašli, spojka se nastavuje sama a když odejde tak prostě odejde a hotovo je to ze dne na den začne klouzat, v tvém případě byc se s tím netrápil i když někdy spojka dostane záhul třeba při tažení auta tak něco vydrží už tu byli takový co měli 250tis na původní spojku, bud rád že se ti nic nesere, někdy když to začne tak to nebere konce a přijde to vždy v pravou chvili jako mě třeba před vánocema :)

Editováno: , autor: heckeer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha ...dobre mne sa aj zdalo ze 40tis. je malo a aj ked razantne jazdim tak to na plny plyn zaberam az ked je spojkovy pedal pusteny ....len sem tam tomu pretocim kolesa ale vacsinou ked je mokro....ale diky..uvidim ako sa to bude spravat a zatial sa TUK TUK nic nekazi tak celkom spokojnost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Po zkušební jízdě po servisní prohlídce technik řekl, že "bude brzo potřeba vyměnit spojku..." (mám najeto 55tis, 2.majitel) Dá se nějak objektivně zjistit a říct, jestli je spojka skutečně špatná a zralá na výměnu, nebo je to jenom subjektivní pocit a potřebují ze mně dostat další prachy? Teď jsem dal hezkých pár fialových papírků za prohlídku, čeká mě vodní pumpa, upozornili mě pouzdro stabilizátoru a do toho ještě spojka... :(

Díky za vaše názory a rady... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po zkušební jízdě po servisní prohlídce technik řekl, že "bude brzo potřeba vyměnit spojku..." (mám najeto 55tis, 2.majitel) Dá se nějak objektivně zjistit a říct, jestli je spojka skutečně špatná a zralá na výměnu, nebo je to jenom subjektivní pocit a potřebují ze mně dostat další prachy? Teď jsem dal hezkých pár fialových papírků za prohlídku, čeká mě vodní pumpa, upozornili mě pouzdro stabilizátoru a do toho ještě spojka... :(

Díky za vaše názory a rady... :)

spojka by mala vydrzat minimalne 200tis. km. a viem o čom hovorim. (ak to nedusi nejake mlade ucho)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po zkušební jízdě po servisní prohlídce technik řekl, že "bude brzo potřeba vyměnit spojku..." (mám najeto 55tis, 2.majitel) Dá se nějak objektivně zjistit a říct, jestli je spojka skutečně špatná a zralá na výměnu, nebo je to jenom subjektivní pocit a potřebují ze mně dostat další prachy? Teď jsem dal hezkých pár fialových papírků za prohlídku, čeká mě vodní pumpa, upozornili mě pouzdro stabilizátoru a do toho ještě spojka... :(

Díky za vaše názory a rady... :)

spojka by mala vydrzat minimalne 200tis. km. a viem o čom hovorim. (ak to nedusi nejake mlade ucho)

nebo často netahá přívěs, jinak na feldě vydržela 225tis. km a pak jsem to prodal pořád s origo spojkou takže to samé očekávám od fabky doufám že nezklame.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odhady kolik by měla spojka vydržet, ale na to jsem se neptal... :( Zajimá mě, jestli se dá říct, jestli už je spojka špatná a měla by se vyměnit, nebo čekat až se někde vys*** a řešit to potom - což ovšem není asi zrovna nejlepší nápad :) Díky

Po zkušební jízdě po servisní prohlídce technik řekl, že "bude brzo potřeba vyměnit spojku..." (mám najeto 55tis, 2.majitel) Dá se nějak objektivně zjistit a říct, jestli je spojka skutečně špatná a zralá na výměnu, nebo je to jenom subjektivní pocit a potřebují ze mně dostat další prachy? Teď jsem dal hezkých pár fialových papírků za prohlídku, čeká mě vodní pumpa, upozornili mě pouzdro stabilizátoru a do toho ještě spojka... :(

Díky za vaše názory a rady... :)

spojka by mala vydrzat minimalne 200tis. km. a viem o čom hovorim. (ak to nedusi nejake mlade ucho)

nebo často netahá přívěs, jinak na feldě vydržela 225tis. km a pak jsem to prodal pořád s origo spojkou takže to samé očekávám od fabky doufám že nezklame.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Když jsme u toho tahání. Před pár dny sem se svojim HTP 12V táhnul přez město s asi 5ti křižovatkama kde sem musel zastavit a zas se rozject jednoho debila s Peugeotem 205 1.8D  , kterej místo toho aby přibrždoval normálně brzdou, tak brzdil zařazenou rychlostí-prej trojnou.  Třeba jestli se mu to ještě nepovede nastartovat-měl úplně hluchou baterku. Což mi řek až potom, co sem ho dotáhnul.

 

Kdysi sem taky táhnul se starou Š105 35kW známýho co měl porouchanýho Citroena BX. Jenomže ten známej měl dost rozumu aby to táhnutí ještě nesabotoval tim, že tam navíc zařadí rychlost. A 105tka to tažení zvládla se ctí.

 

Je fakt znát, že táhnete slabým autem někoho kdo má vyřazenou rychlost a nebo s trochu silnějším autem někoho kdo má zařazenou rychlost.

 

Jenže aby mi nějakej čůrák  brzdil už tak slabý HTP zařazenou rychlostí na autě se skoro dvoulitrovým motorem, to mě fakt nasralo.

Pokud ještě někdy někoho potáhnu a zjistim, že brzdí motorem, tak zastavim, odvážu ho a necham ho klidně veprostřed polí v nějakej prdeli. At se posere!

 

Fabie dostávala fakt na prdel. Bylo na autě znát, že naříká. Motor sem pochopitelně točil radši skoro na 4000 ot/min, jen tak pro jistotu. Sice ta trasa neměla ani 5 km ani nebyla do nějakýho extra kopce, ale i tak mě nehorázně sere, že sem ho táhnul.

 

Myslíte, že při takovýmhle zatížení auta je hodně nebezpečí nějakýho poškození? Spojka to nerada, to je jasný, o tom se tu bavíte.

 

Ale co takhle jestli se nějak neničí dosedací plochy v kloubech poloos kde se pohybujou "kameny" nebo jak se těm válečkům a kuličkám v homogenních kloubech říká:  Nemůže se nějak ohnout tlumič, kulový čepy, tyčky řízení, ramena a nebo celá nápravnice? Nebo dokonce aby se nápravnice zvýšeným zatížením nějak hla v karoserii auta a poškodila mi karoserii? Co převodovka? Nemůžou se v ní tim nadměrným zatížením nějak víc drbat zuby?

 

Pochopte, je to můj mazel a od nového auta do momentálních 13500 tisíc se ho snažim hodně šetřit-žádný prudký rozjezdy, žádný plně naložený auto, žádný brutální rychlý přejíždění retardérů. Oproti tomu hovadu s tim Pežotem, ten má samý mrdky auta a když se mu vysere auto, tak ho prostě za pár šupů prodá a koupí jinou mrdku. Prostě nikdy nepochopí, že sou i lidi, který maj jedno pořádný auto a to si hejčkaj a opečovávaj. Takže když sem ho pak seřval za tu zařazenou rychlost, tak mi řek, že je to jen auto. Na to já mu z vysoka seru, čůrákovi!

 

Mam sice Fabii 2 HTP 51 kW, ale je +/-konstrukčně stejná jako F1 . A nenašel jsem žádný vhodný téma kam bych to u F2 napsal. Snad Pawouk odpustí.

 

Takže když to shrnu, myslíte, že sem tažením toho ignoranta kterej nemá úctu k věcem cizích lidí který mu chcou pomoct nějak moch poškodit svoje auto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A pociťuješ, že je na autě něco špatně. Chápu tvoje obavy, ale 5 km plnýho zátahu autu nic nedělá. Ani spojka kromě rozjezdu nemá důvod nějak trpět. Pokud jsi tedy motor spojkou neodlehčoval.

Díly podvozku daleko víc trpí když např. vletíš do díry. Buď tedy v klidu, autu se nic nestalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No při rozjezdu jsem se spojkou trošku svoje auto rozhoupával a když se napnulo lano a rozhejbal se ten pežot, tak sem na ní už nešlapal.

Dvojku sem řadil až když sem jedničku pořádně roztáhnul až na nějakých 4500ot/min. 

Před táhnutím sem měl ještě studenej motor, tak sem si dal sám kolečko kolem bloku aby mi zhasla kontrolka studenýho motoru. Pak sem ho až zapřáhnul.

 

Dalo by se to přirovnat k rozjezdu do nějakýho hodně prudkýho kopce.

 

Auto nedělá žádný pazvuky, to ne no. Ale prostě sem neměl dobrej pocit jak to moje auto naříkalo když sem ho táhnul.  Ddyž si ted prohlížim kulovej čep spodního ramene. Takovej titěrnej kus železa toho moc vydržet nemůže.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...