Sicco Vloženo 15. leden 2015 Sdílet Vloženo 15. leden 2015 Přesně jak píšeš, takže na origo kola neseženu razítka a podpis dovozce, tudíž smolík.. v případě neorigo kol je to jednodušší, napíšu dovozci a ten mi za cenu kolem tisícovky pošle TL + TUV dokumentaci pro mé použité kola. Kdo je výrobcem a dodavatelem Škoda kol? Ronal? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Soldier_CZ Vloženo 15. leden 2015 Sdílet Vloženo 15. leden 2015 (editace) Ahoj, ano je to tak.... Ale jak jsem psal, můžeš to zkusit na prodejně Škoda, třeba uspěješ .... :kol-32: Jinak výrobu kol obstarává Ronal. Tedy nevím jestli úplně všech... Ale třeba 17" Gigaro a Kentaur jsou od Ronalu. Ale bohužel, nedají typový list na tyto kola, také jsem to zkoušel.... Editováno: 15. leden 2015, autor: Soldier_CZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 A co myslýte u disků který maja rozměry 6Jx14 ET35? Oproti standartním 6Jx14 ET37. Prostě by o 2mm koukalo kolo z auta. Typovej list na ně sice neseženu, ale když vidim co lidi vozí na autech, tak ty 2mm co by to koukalo ven za auta by policajty dráždit nemělo. A ty 2mm mi asi taky blatníky nebo podběhy neotrhaj ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 A taky co takhle si nechat zapsat na oko neoriginály se všim všudy rozměrově se shodující s těma který tam chci dát. A pak si tam dát ty svoje se stejnýma rozměrama ale jinýho výrobce? Prostě říct, že sem ty původně zapsaný prodal a v dobrej víře, že jsou to s těma samýma rozměrama si tam dal ty co tam chci? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Neznalost zákona neomlouvá. Takže s dobrou vírou si můžeš...víš co. Máš prostě jen dvě možnosti - vyhovět legislativě, nebo nevyhovět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 (editace) Tak naštěstí samy o sobě ty kola nebudou podezdřelý. Většinou smrdí když má někdo na autě třeba nějaký čestnácti nebo sedumnáctipalcový salámy co lezou za blatníků. Ale aby někdo extra skoumal decentní čtrnáctky který lezou z auta oproti originálu jen o 2mm tak zas tak to žhavý nebude. Seženu na to ještě škodovácký pokličky a to mi neříkej, že to bude pak někdo študovat co to je za disk. Editováno: 18. leden 2015, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Já nejsem kontrolní orgán. Ale 2 mm od oka nikdo z Pomahačů a chráničů nepozná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Než potkáš mobilní technickou stanici. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Tak pokud bude auto jinak zcela v pořádku a bude mít předepsaný pneumatiky, tak se v tom vrtat nebudou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 To existuje i v ČR? Mám za to, že se o nich jenom kecá na úrovni ministerstva dopravy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 No. Vyhrožujou s tim. Ale je to prej hrozně drahý a mobilně neohrabaný. A předpokládám, že se zaměří zase jen na starý pekáče a nebo na brutální tuningy. Poč by se vozili po normálních řidičích nových sériových aut? No, jestli mě potkaj v mojem starým Twigu, tak je se mnou ámen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Je to otázka času. Nyní se zaměřujou hlavně na kamiony a autobusy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 20. leden 2015 Sdílet Vloženo 20. leden 2015 Už se pracuje na typovým listě díky kterýmu by se to dalo nějak zapsat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 21. leden 2015 Sdílet Vloženo 21. leden 2015 Tak sem posehnal tyhle za 5500. Alustar U-starší nejetej model bez Typáku. Se zápisem to udělam tak, že seženu typák na Ronal se stejnýma rozměrama a nazdar bazar. Když vidim jaký prasárny lidi vozí bez sebemenší snahy to nějak částečně legalizovat tak myslim, že každej soudní znalec v případě nehody uvidí stejný rozměry ač od jinýho výrobce a nic řeřit nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. leden 2015 Sdílet Vloženo 21. leden 2015 Tak sem posehnal tyhle za 5500. Alustar U-starší nejetej model bez Typáku. Se zápisem to udělam tak, že seženu typák na Ronal se stejnýma rozměrama a nazdar bazar. Když vidim jaký prasárny lidi vozí bez sebemenší snahy to nějak částečně legalizovat tak myslim, že každej soudní znalec v případě nehody uvidí stejný rozměry ač od jinýho výrobce a nic řeřit nebude. To se dost mejlíš, stejný vnější rozměry i ET ještě vůbec neznamenají stejný chování pod zatížením nebo v případě nárazu - takže právě i na ty disky se znalci zaměřujou, jestli v případě nehody ráfky nevytvořily svou konstrukcí nebo dokonce vadou právě podmínky pro vznik nějakýho smyku, kmitání, uhejbání gumy ze směru atd. Disk je totiž to jediný, co přenáší váhu a setrvačný síly pohybujícího se tělesa auta na gumu pneumatiky. Je to proto megadůležitej konstrukční prvek a i když má zvenku shodný rozměry s povoleným, může mít jiný nosný průřezy a pak už je to jak v písničce od Voskovce, Wericha a Ježka - "...a stačí bláta trošku..." - a je malér na světě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 21. leden 2015 Sdílet Vloženo 21. leden 2015 (editace) Tak oni tyhle disky maj taky typovej list, ale jen na Fabii1 6Y, která má ale téměř stejnou nápravu, geometrii a těhlici jako Fabia2 5J. Díry pro kolový šrouby jsou s kulovou dosedací plochou-stejný jako maj Fabie a né kuželový. Středovou díru to má koncernovou 57mm bez nějakýho vymezovacího kroužku. Ještě myslíš že to bude něco až tak hodně špatnýho? Editováno: 21. leden 2015, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. leden 2015 Sdílet Vloženo 21. leden 2015 Stačí aby neseděla nosnost ráfku (váha připadající na 1 kolo) s nosností předepsanou výrobcem pro danou nápravou - teda hlavně pokud bude menší. Větší nosnost tolik nevadí, ale běda jak "podlezeš" - na tohle se každej revizní technik pojišťovny vysloveně těší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 21. leden 2015 Sdílet Vloženo 21. leden 2015 Tak znova. Je to ráfek na F1 pro motory od 37-85kW. Ale pro mě je důležitý, že tím revizním technikem pojištovny nejsi ty. Protože ty bys mě asi povodil i za chybějící čepičku na ventilku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 21. leden 2015 Sdílet Vloženo 21. leden 2015 A kolik že má bejt nosnost toho ráfku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. leden 2015 Sdílet Vloženo 21. leden 2015 (editace) Máš ji uvedenou v podobě hmotnostního indexu u každý velikosti ráfků a gum v TP. Nosnost použitýho ráfku musí bejt stejná nebo vyšší než je v TP. Pro mýho Drobka například platí index 85 nebo 86 - pro tvou fáfiju bude 83 nebo 84... Kolik kilo je kterej kód si snad najdeš sám - Ujo Google určitě pomůže... Editováno: 21. leden 2015, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 21. leden 2015 Sdílet Vloženo 21. leden 2015 A kolik že má bejt nosnost toho ráfku? Žádná nosnost ráfku není v TP uvedena.Ekkar uvádí index nosnosti pneumatik.Pokud vezmeš v úvahu zde uvedené indexy nosnosti 83-86,tak v kg je to 487-530 kg. Aby takové zatížení nevydržel ráfek,asi by musel být z překližky :-) Pokud se Ti tedy podaří zapsat rozměr ráfku bez dalších identifikačních údajů,můžeš být v klidu a použít jakýkoliv ráfek stejného rozměru jako je uveden v TP.Pokud budeš mít v TP zápis s nějakým údajem,který bude konkretizovat určitý typ,mohl by jsi se do za určitých okolností do problému dostat. Zcela určitě zapomeň na takové ty pindy,že v případě autonehody jsi automaticky spoluviníkem :-) To je blbost ,jako kdybych napsal,že automaticky jsi spoluviník při použití nehomologovaných potahů. Problém by mohl nastat,v případě,že použitý neschválený ráfek by byl v PŘÍMÉ souvislosti s nehodou.A to je věc,kterou může rozhodnout pouze soudní znalec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 22. leden 2015 Sdílet Vloženo 22. leden 2015 Mikl-Oni si prej skenujou ten příslušnej TL na jehož základě probíhá ten zápis dalších kol. Takže kdyby šlo fakt do tuhýho, je to stejně dohledatelné. Ale jak říkáš, je lepší trefit na úředníka kterej napíše jen holé rozměry bez výrobce ráfku aby to nebylo tak okatý. Ekkar- Jinak disky maj nosnost 4x620kg.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 24. leden 2015 Sdílet Vloženo 24. leden 2015 mikl- Jenže když soudní znalec napíše, že neschválená kola "mohla ovlivnit škodní událost" tak je to jako kdyby napsal, že je kola byla příčinou nehody. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 24. leden 2015 Sdílet Vloženo 24. leden 2015 Zmínil jsem se o situaci,kterou čtu v každé diskuzi,vždy se najde někdo,kdo tvrdí,že se v případě nezapsaných kol stáváš automaticky viníkem. Zamysli se,jaká je to kravina.Pokud nehodu nezaviníš,jaký je důvod,aby si byl viníkem? Hele,svět není černobílý a může se stát cokoliv,je nepřeberná řada možností.Vše se točí jenom kolem zápisu kol.Například všechna nezapsané kola přeci nejsou neschválená.Celá řada ráfků má schválení a majitel je jenom nemá zapsaná.Tím se sice dopouští přestupku ve smyslu správního zákona,kdy neprovedl změnu do 8 dnů,ale kola jsou stále schválená. Aby někdo určil bez hmatatelných důkazů ,že ráfek mohl změnit průběh nehody,musí k tomu mít relevantní důvod. Kdysi jsem se problematice zápisu ráfků věnoval ze zájmu opravdu hodně a mimo jiné jsem oslovil s dotazem likvidátory několika pojišťoven a ve všech jsem se dozvěděl to samé.Nezapsané ráfky nemohou činit z účastníka nehody,který ji nezavinil spoluviníka,natož pak viníka. Nicméně vždy tvrdím a napíšu to i zde,samozřejmě je lepší mít vše tak jak má být a takovou situaci si nepřivodit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 24. leden 2015 Sdílet Vloženo 24. leden 2015 (editace) To jo. Ale každej likvidátor hledá skulinky jak nevyplatit plnou výši škody poškozenýmu protože mu najde něco co tam nená bejt. A z tvé řeči soudím, že jsi to zjišťoval jen po teoretické stránce. Ale prakticky z vlastní nehody to bude asi jiná zkušenost. Neboli, optimista je jen špatně informovanej člověk. Doufej v lepší, čekej horší. Editováno: 24. leden 2015, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.