Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ano osobní zkušenost s ráfky nemám,ale zatím jsem se nesetkal s nikým,kdo tvrdí opak.Vždy je to to samé jak přes kopírák"...stalo se to mému známému,mé tetě a mé já nevím komu..."

To co jsem psal,je spíš rada,že vždy je možné se bránit.

Pokud chceš příklad z moji praxe tady je jeden.Měl jsem nezaviněnou nehodu.Auto za mnou nedobrzdilo a dostal jsem ránu do přívěsného vozíku.Ohnutá oj,deformace žehličky a jedno světlo na střepy.Ten vůl viník se nechtěl dohodnout na místě ,za vše jsem chtěl pouhých 1500,-,chtěl to spravit pětistovkou.Zavolal jsem benga,dostal blokovou a jelo se pár km na pojišťovnu.Došlo k prohlídce vozíku i auta.Na vozíku vše schválil,uplatňovaný bajonet ne,prý že nenese zjevné poškození.Na moje naléhání,jestli vidí dovnitř,že v nárazu v cca 80km/h mohlo dojít ke změnám struktury a pevnosti a že při dalším zatížení může dojít k destrukci neslyšel.Tak jsem se tedy nehádal,napsal jsem canc papíru ve smyslu ...Pojišťovna osobou likvidátora jméno neshledala na uplatňované součásti tažného zařízení závady a shledává ho plně funkčním pro použití v silničním provozu .

Chtěl jsem to podepsat.koukal jako blázen a jediný co z něj vypadlo bylo,ať vozidlo přistavím do servisu na výměnu komplet tažného včetně bajonetu .-)

Tím chci říci,že člověk se musí,pokud je v pozici,kdy se necítí vinen bránit,důrazně a všemi prostředky.Ano.může to být zdlouhavé,ale vždy lepší,než se zařadit do stáda,sklopit hlavu a cálovat.

Tohle všechno začíná našimi slavnými úředníky na všech štacích.Ukaž mi jednoho,který si takovou práci zvolil s vědomím její pravé podstaty a to je služba veřejnosti.Z každého se stane rázem mocipán s razítkem ,který se utápí v pocitu nějaké nadřazenosti nad řadovým občanem.Proto jsou lidi z každého kdo vládne nějakou rozhodovací pravomocí podělaný až do stropu.Člověku se ani nechce věřit,že po generační obměně do bolševických ouřadů tam sedí ten samý prospěchářský dobytek.

Znam hodně mladejch zmetků, který kdybÿ z toho měli prospěch a možnost, tak pošlou vlastního souseda na smrt. To neni o komunistech (já sem taky neaktivní komunista ve straně), ale o lidech. Komunizmus jako myšlenka je dobrá, jenže jednotlivci to posrali. To je ale zas na jiný povídání do off topic témata.

 

Ale s tim úředníkem máš pravdu. Kdybych při tom zápisu po poradě s prodejcem kol po druhé návštěvě informací kde se dávaj pořadový lístky netrval na tom, že mam pro to všechny potřebný doklady který byly akorát na dalších strámnkách typovýho listu(sice neúplné ve smyslu, že sem jí řek, že jí můžu přinest celou tlustou knížku kde má všechny ostatní auta pro který je to schválený kde si moje konkrétní schválený auto může najít), tak mě pošle pryč i podruhý.

Upraveno od Mr.Pavka

Komunismus jako myšlenka je taková píčovina jako to tvoje zapsání 14" kol na fabiu. 

Od kdy je špatné udělat něco tak aby to bylo co nejvíce podle zákona?

 

Tisíce lidí vozí všelijaký kola jenom proto, že se jim líbí.ale nesnaží se je alespon částečně papírově obhájit.

Když to chceš podle zákona tak si kup přímo ty kola co tam mají být a nic víc řešit nemusíš.

Od kdy je špatné udělat něco tak aby to bylo co nejvíce podle zákona?

 

Tisíce lidí vozí všelijaký kola jenom proto, že se jim líbí.ale nesnaží se je alespon částečně papírově obhájit.

"... aby to bylo co nejvíce podle zákona" - co to je? Buď je to podle zákona, nebo není. Typicky české řešení je hledání, jak to očůrat. :kol-44:  Prober se konečně.

Typicky český řešení problému je se na to vys.rat úplně.

Proboha, to je myšlení (i když co se divím, když jsi výše prozradil svůj světonázor). Pak to tady v tomto státě má nějak vypadat.  Lze to provést čistě legálně? Ano/Ne. Tečka. Lze? Tak to proveď. Nelze? Tak to nech být, nebo si ta kola namontuj s rizikem případných problémů anebo zajdi za svým poslancem/senátorem, nechť navrhne změnu zákona. Tečka. A nemusíš tady pak vypisovat kupy nesmyslných příspěvků.

Du na B-F. Tam maj diskuze promáklejší.

Utikej synečku :)

Zdravím všechny, probírá se tady velikost disků a tak bych se chtěl zeptat na váš názor. Koupil jsem Roomstera scouta s kolama 17" - pneu 205/40 R17. Je sice pravda, že to sedí, ale protože jezdím dost na špatných cestách a k chatě po polní cestě, tak tato volba není ideální. Uvažuju o přechodu na 15ky s pneu 195/55 R15. Řeším otázku jaké disky koupit, zda 6J x 15 ET 43 nebo ET 38 - oboje mám v techničáku schválené. Díky za váš názor. Kdyby měl někdo zájem o ty 17ky (Kentaur originál ŠKODA) ozvěte se.

O kenty se hlasim , teda pokid najdu nekoho kdo by mel zajem o moje 16" elby :) ...

...neni tam nahodoububtech 15" v technicaku rozdil v sirce rafku ? 6j - 5j ? Jinak cim nizsi et tim kolo vic z lemu , u roomika bych se nebal toho nizsiho :)

Zdravím všechny, probírá se tady velikost disků a tak bych se chtěl zeptat na váš názor. Koupil jsem Roomstera scouta s kolama 17" - pneu 205/40 R17. Je sice pravda, že to sedí, ale protože jezdím dost na špatných cestách a k chatě po polní cestě, tak tato volba není ideální. Uvažuju o přechodu na 15ky s pneu 195/55 R15. Řeším otázku jaké disky koupit, zda 6J x 15 ET 43 nebo ET 38 - oboje mám v techničáku schválené. Díky za váš názor. Kdyby měl někdo zájem o ty 17ky (Kentaur originál ŠKODA) ozvěte se.

Jestli si myslíš, že rooma namontováním 15" kol s pneumatikou o vyšším profilu zvedneš, tak na to zapomeň - ty profily gum jsou volený tak, aby měly všecky skoro stejnej vnější průměr jako základní 14" kola s gumou 175/70 R14.

O co je u jinejch kol větší ráfek, o to je sníženej profil na gumě, takže na světlý vejšce auta se ± půl cenťáku nic nezmění.

To, že auto nezvednu, je mi jasný, ale jde mi spíš o pohodlí. Mám teď na autě 15ky zimáky a komfort jízdy je úplně někde jinde. Auto není tak tvrdé a spotřeba se snížila cca o 0,4 l

Jo, tak tam je to jasný - vyšší profil líp likviduje otřesy = je vyšší komfort při jízdě a zároveň má menší valivej odpor, protože je užší - taky se to projevuje i na aeroodporu, i když by se mohlo zdát, že pod autem moc vzduchu neproudí, realita je jiná, i tam dochází k měřitelnýmu poklesu aeroodporu. Proto u užších gum ta menší spotřeba. Ale níž jak na 15" ráfky a 195/55 profilový číslo už bych u Rooma nešel - bál bych se dřívější ztráty adheze kvůli menší stykový ploše s podkladem.

Díky za vyčerpávající odpověďi, s tím ET se ještě tedy rozmyslím, jestli ET43 nebo ET38?

Je to rozdíl 5mm ve vysunutí venkovního obrysu kola ven z blatníku - kolo s ET43 je víc "utopený" do podběhu. Hodnota ET určuje o kolik mm je dosedací plocha ráfku na náboj posunutá mimo rovinu protínající středovou linii běhounu gumy. Ráfek s ET0 (vysunutí = 0mm) by měl dosedací rovinu na náboj přesně pod středem běhounu. Rozdíl v šířce 205 a 195 je 10mm, kam se vejde guma "dvastapětka", tam má při stejným ET ráfku guma "stopětadevadesátka" vůli 5mm na každou stranu = pokud se u 15" ráfku s ET posuneš o 5 jednotek na libovolnou stranu od hodnoty, kterou má ráfek 17" pro tu 205mm gumu, nebude obrys profilu 195 nikde dál do strany, než byl obrys profilu 205 na ráfku 17".

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

teda pokid najdu nekoho kdo by mel zajem o moje 16" elby :) ...

Zeby sme sa dohodli? :) len musim nasetrit

--

Z mobilu

A ja si najit kentiky :) ale dohoda je mozna :)

Ekkare nemáš úplně pravdu.

 

to druhé číslo u popisu např. 195/60 znamená že šířka lemu pneu je 60% z tloušťky 195, tedy 11,7cm.

 

u pneumatiky 195/65 je tedy šířka lemu už 12,675cm rozdíl oproti předchozí pneu už je tedy téměř +1cm na světlé výšce podvozku od země.

pokud použijeme stejné disky.

 

Pokud vezme rozdílné disky tak jeho 205/40 R17 má výšku: [(R17 je 17náct palců, jeden palec 2,54cm= 43,18cm)+(205*0,4=8,2cm x 2 protože máme lemy dva, nahoře aji dole)]= 59,5cm ->polovina z této výšky (od středu kola ku vozovce) je tedy: 29,75cm.

 

Teď nahradíme tyto kola 195/55 R15: [(R15 je 15náct palců, jeden palec 2,54cm= 38,1cm)+(195*0,55=10,7cm x 2)]= 59,5cm ->polovina z této výšky (od středu kola ku vozovce) je tedy: 29,75cm.

Z čeho vyplývá že bude na stejné výšce jako předtím.

 

Pokud by chtěl být o 2c větší, musel by zvolit pneu. 195/65 R15 , tam by byla výška od středu kola ku vozovce 31,67cm (+1,92cm nahoru)

 

Přidám odkazy na zadroje:

http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php

http://www.vltava2009.cz/shops/7022/html/pneumatiky.htm

A kdes to sebral, že mu radím něco zvedat? Já právě píšu, že si změnou profilu gumy na jiným disku nepomůže, protože pro jedno auto jsou SCHVÁLENÝ profilový čísla gum volený tak, aby bez ohledu na velikost ráfku mělo kolo pořád stejnej celkovej průměr - neboli aby se neměnil jeho obvod (kvůli tachometru) a taky aby se neměnila pouhým přehozením kol světlá vejška auta. Takže ani když nahradí "sedmnáctky" s gumama 205/45 ráfkama "patnáctkama" s obutím 195/55, NEDOSTANE SE s podvozkem auta vejš nad terén i když bude mít gumu s bokem daleko vyšším než byly ty první.

 

A včera (26.ledna 2015 ve 12:56) popisuju úplně jiný míry - neboli jestli ráfek pro gumu širokou 205mm s "vyosením" neboli hodnotou ET rovnou 43 (milimetrům) je možný nebo není možný nahradit ráfkem obutým gumou širokou 195mm a s vyosením "jen" 37mm (ET37), jestli se ŠÍŘKOVĚ vejde nebo jestli takový kolo nebude někde škrtat...

Je sice pravda, že to sedí, ale protože jezdím dost na špatných cestách a k chatě po polní cestě, tak tato volba není ideální.

,,, protože pro jedno auto jsou SCHVÁLENÝ profilový čísla gum volený tak, aby bez ohledu na velikost ráfku mělo kolo pořád stejnej celkovej průměr - neboli aby se neměnil jeho obvod (kvůli tachometru) ...

 

Kéž by si měl Ekkare pravdu.

Ve škodovce asi počítat neumí, když jsem auto koupil se 195/55 R15, a předepsané v techničáku mám 185/60 R14.

http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?sirka_pneu_o=195&serie_pneu_o=55&rafek_pneu_o=15&sirka_pneu_a=185&serie_pneu_a=60&rafek_pneu_a=14

rozdíl v obvodu kola -2,99%. A to už je na tachometru dosti znát.

Zdarec,

vlastně je to jasné z této převodové tabulky...

Stačí si najít rozměr a hned vidíte, že i když výrobce určí přesné parametry pneu a kol, tak obvod kola nebude nikdy 100% stejný...

 

Tak například:

185/55 R15  .... 1785 mm

195/55 R15  .... 1815 mm

205/45 R16  .... 1800 mm

205/40 R17  .... 1820 mm

 

To jsou rozměry dané výrobcem pro škoda Fabia a jak je vidět je tam určítý rozdíl.

Nicméně si myslím, že v praxi je to v toleranci, s kterou výrobce počítá....

 

post-28432-0-23343600-1422469386_thumb.g

 

:kol-28:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.