Přejít na obsah

Dotazeni disku kol z vyroby, kontrola dotazeni


Doporučené příspěvky

Vloženo

Meli jste dobre dotazene disky kol z vyroby? Nebo je nutne po nejakych km od vyroby disky dotahnout?

Pokud si kola prehazujete sami, je nutna kontrola dotazeni po nejakych km nebo se srouby nepovoluji?

Vloženo

když prohazuju kola, tak vždy po týdnu překontroluji šrouby jestli jsou v pořádku, lae jelikož jsem starej Rambo, tak to drží jako přivařený :D

Vloženo

Když přehazuju sám, kola dotáhnu lehce na heveru, pak to shodím a dotáhnu je. Když stojí auto na všech čtyřech, tak ho kousek postrčím a přejdu to ještě jednou. Pak už nekontroluju a nikdy jsem neměl problém. :palec2:

Vloženo
Když přehazuju sám, kola dotáhnu lehce na heveru, pak to shodím a dotáhnu je. Když stojí auto na všech čtyřech, tak ho kousek postrčím a přejdu to ještě jednou. Pak už nekontroluju a nikdy jsem neměl problém. :palec2:

Takto to dělám i já.

Vloženo
Lehce na heveru, pak na zemi momentovym klicem na predepsanych 120N.m., nasleduje kratka cca 10km projizdka a znova momentovy klic na 120 N.m.

To je až úchylně vzorná práce :D:palec2:

Vloženo
Lehce na heveru, pak na zemi momentovym klicem na predepsanych 120N.m., nasleduje kratka cca 10km projizdka a znova momentovy klic na 120 N.m.

Je to hnusný, ale já utahuju šrouby 1.4 MPIčkem. Má sice 132Nm., ale jistota je jistota lol-_-

Vloženo
Lehce na heveru, pak na zemi momentovym klicem na predepsanych 120N.m., nasleduje kratka cca 10km projizdka a znova momentovy klic na 120 N.m.

A kdyz kola dotahujes vzorne momentovym klicem, po tech 10km pri dotahovani Ti nektery sroub jeste "popojede"?

Vloženo

A kdyz kola dotahujes vzorne momentovym klicem, po tech 10km pri dotahovani Ti nektery sroub jeste "popojede"?

Ne, ale protože je to Mirek Dušín dotahování kol...

Vloženo
Lehce na heveru, pak na zemi momentovym klicem na predepsanych 120N.m., nasleduje kratka cca 10km projizdka a znova momentovy klic na 120 N.m.

Je to hnusný, ale já utahuju šrouby 1.4 MPIčkem. Má sice 132Nm., ale jistota je jistota lol-_-

Neutahuj tím ale středovou matku, tan dvanáctihranná je 50Nm a otočit o 90stupňů tím by ses hůř trefoval :D

Vloženo
správně je lepší po několika km(např. 50km) po výměně přetáhnout, ale ne zas je narvat tak jako bobik, aby je museli odvrtávat -_-:smich:

...proto k autu dostaneš tak krátkej klíč, abys ho mohl nastavit trubkou a pořádně utáhnout - jistota je přece jistota... lol:smich:lol:smich:lol

Vloženo

nez jsem koupil fabku tak predtim jsem jezdil Corsou a po zime jsem tam daval alu vsechno v pohode,dotahl jsem to,potom jeste projel a dal do garaze..druhy den rano si auto pucila pritulkyne a asi 2 km od baraku ji kolo upadlo...pry to nejak divne zaclo hazet tak ze jako chtela zastavit ale nez to provedla tak ji kolo upadlo B)jenze to delalo porad,bylo to tak zarvany a znovu se to povolilo...az tak kolem 50 najetych km to dalo pokoj a kolo drzelo,jinak kam jsem jel tak po 5 km vzdycky vystoupit utahnout kolo a pak zase...fakt sranda... fabka uz takovy problem nema :smich:

Vloženo
správně je lepší po několika km(např. 50km) po výměně přetáhnout, ale ne zas je narvat tak jako bobik, aby je museli odvrtávat -_-:smich:

auto už má všude 15" ;) zadní 17" už spinkaj na půdě lol

Vloženo
správně je lepší po několika km(např. 50km) po výměně přetáhnout, ale ne zas je narvat tak jako bobik, aby je museli odvrtávat -_-  :smich:

auto už má všude 15" ;) zadní 17" už spinkaj na půdě lol

:p:p:palec2:

Vloženo

Co ja vim, stava se to u tech vozu, kde nejsou srouby, ale matice. U nakladaku je to uplne normalni, snad i povinnost, i kdyz nektere maji zajistovaci podlozky. Kdyz prezouvam doma, ta po 10 km, kdyz dojedu k pumpe dofoukat, tak je pro jistotu pretahnu, nahoda je blbec.

Vloženo
nez jsem koupil fabku tak predtim jsem jezdil Corsou a po zime jsem tam daval alu vsechno v pohode,dotahl jsem to,potom jeste projel a dal do garaze..druhy den rano si auto pucila pritulkyne a asi 2 km od baraku ji kolo upadlo...pry to nejak divne zaclo hazet tak ze jako chtela zastavit ale nez to provedla tak ji kolo upadlo B)jenze to delalo porad,bylo to tak zarvany a znovu se to povolilo...az tak kolem 50 najetych km to dalo pokoj a kolo drzelo,jinak kam jsem jel tak po 5 km vzdycky vystoupit utahnout kolo a pak zase...fakt sranda... fabka uz takovy problem nema :smich:

Podle me jsi mel spatne srouby, jinak to neni mozne.

Vloženo
Co ja vim, stava se to u tech vozu, kde nejsou srouby, ale matice. U nakladaku je to uplne normalni, snad i povinnost, i kdyz nektere maji zajistovaci podlozky. Kdyz prezouvam doma, ta po 10 km, kdyz dojedu k pumpe dofoukat, tak je pro jistotu pretahnu, nahoda je blbec.

Na stare Octavii byly matice i na S105 mam matice a pokud jsem kola dotahl jeste po nejakych desitkach ci stovce km, kdy se nektera matice jeste malinko "pohla", nemel jsem s povolovanim matic nikdy problemy.

Vloženo

Nové auto před prodejem ještě prochází předprodejní kontrolou, tak tam bych to neřešil...

Všiml jsem si, že i v pneuservisech upozorňují na nutnost po pár km zkontrolovat dotažení a to tam kola dotahují lepší technikou než většina z nás, co si mění kola doma sami ;)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...