Přejít na obsah

Nepravidelný chod po startu když mrzne


Matthew Kay

Doporučené příspěvky

Ahoj,

když je venku pod 5 °C, tak má motor ihned po startu nepravidelný zvuk a vibruje. Po pár sekundách se to ustálí a je ok. Jak teď přišly mrazy až do -6 °C, tak to fakt mlátilo s celým motorem jako kdyby jel na 3 válce a pak hned ok. Když ho po ustálení chcípnu a nastartuju, tak je to už ok. Auto nic nehlásí

 

Tak mě napadlo, že nějaká žhavička nebude v kondici, ale protože má odběr, tak to auto nepozná. No po výměně se to dost zlepšilo. do 0° C to nastartuje a jede krásně, ale při nějakých -3 °C to je pořád dost hrkavé. V podstatě to co se dřív dělo už při 5 °C se teď děje až při -3 °C.

 

Co by to mohlo být? Dodávka nafty za studena? Je mi divné, že výměna žhaviček to zlepšila, ale neeliminovala :/ 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za tip. Je reálné je zkontrolovat doma pomocí VCDS? Alespoň orientačně, abych věděl zda je posílat někam na test

 

Jinak motor jede úplně normálně jak za tepla, tak za studena. Otáčky nekolísají, nekouří, hezky táhne i když mu naložím (do 1500 rpm je to chcíplé, ale to je asi normální, ne?). Jen těch pár sekund po startu než se "uklidní" když mrzne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcelo by to video, pretože ťažko povedať čo je nejaké nepravidelné, nekludné chovanie po štarte. 

 

Cez diagnostiku si vieš pozrieť korekcie a ešte čas vstreku tuším, to trocha napovie o vstrekoch ale je to čisto orientačný údaj. Až keď sa dajú na test tak sa vie pravda. 

 

Ja na jednej Octavii mám po štarte lepší taký hladší zvuk ako keď je zohriaty motor a na druhej je to za studena akoby sa hádali medzi sebou vstreky a po zahriatí je to úplne v norme. 

 

A to na tej prvej sú vstreky všetky menené na druhej nie. Proste síce dve rovnaké autá s rovnakým motorom ale úplne iné správanie. 

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Snažil jsem se to natočit ale jak je teplo, tak to skoro nedělá. Jednou to udělalo, ale na videu nejde nic poznat. Muselo by být zase těch -5 třeba aby to bylo i slyšet, takto to jde cítit jen z vibrací auta

 

Skrz VCDS jsem měřil hodnotu Injection amount deviation cylinder 1 až 4, to je ono, ne? Ráno těsně po startu měl jeden vstřik jiné hodnoty než ty ostatní, ale rychle se to srovnalo. Odpoledne jsem jel na projížďku a přišlo mi, že jsou hodnoty skoro stejné hned po nastartování. Mám log, tak se s tím poperu a udělám graf průběhu.

 

V kolika km jsi je tak měnil? Já mám teď najeto těsně pod 180 tisíc (pokud se dá věřit budíkům, heh). Teď se mi k tomu přidal další symptom. Auto dost dlouho startuje. Což je možná dobře, někam s tím zkusím zajet a nebudou na mě koukat jak na blázna :D Kdyby nic nenašli, tak asi vstřikovače ven a někam poslat na test

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...