Přejít na obsah

4x4 hluk při akcelerování ot. 2-2,8tis., stupeň 4,5,6.


mr.coumess

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny. Rád bych zde hodil poznatek při jízdě yetiny 4x4, 2.0.TDI, 81kw, 6-ti kvald, 2014, 160tis km. Hledal jsem dané téma, nenašel jsem, proto nové. Pokud skutečně je tento příběh v jiném tématu, omlouvám se za nové téma, nenašel jsem.

 

Budu se snažit být stručný. Vůz při akcelerování  převodových stupních 4-5-6, ot. 2000-2800, dostávál hluk do kabiny (ne vibrace-necítil jsem je, netřepe se posádka ani žádné díly v kabině), který vedle zvuku TDI motoru, co máš naposloucháno zajizdy, zcela přehlušil. Ten hluk byl těžko poznatelný, zda je to od předka, nebo od zadku. Ve městě jízda vše ok. Na jiných forech jsem narazil na podobnost u Octy II 4x4. Možnosti jsou dle rad webu Sixty převodovky buď řešit převodovku opotřebení uložení ve skříni, nebo zadní Hardy spojka mezi kardanem a Haldexem. (Oleje měněny ve skříních.)  V ruce na zvedávku kardan zcela pevný, v ruce jsem kmit nevyvolal. Dal jsem na výměnu Hardy spojky, než řešit převodovku. Vysledek byl k.o. Hardy spojky. Guma total hotová. Nelze vidět jinak, než sundat. Snad můj poznatek pomůže. Podotknu, že pneu stejný tlak, vyváženo, GO ok, silentbloky ok. Po nasazení prvovýroby od německého výrobce, bo origo cca 13tis. Hluk není slyšet. Akcelerace 4-5-6 je nyní jen o zvuku motoru, žádný další zvuk-hluk se již neozívá. Ať tedy poznatky pomůžou dál. 

IMG_3465.jpg

IMG_3468.jpg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 3 týdny později...

Ahoj, taky jsem měnil zadní hardy spojku. Hučelo mi to nad 80km/h. Myslel jsem si, že někde hučí ložisko a že se to časem bude zhoršovat a poznám, které to je, ale hučelo to pořád stejně. Takže mi to nedalo, vyměnil jsem hardy spojku a už to nehučí. 1.8 TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdar. Ja to primo nemenil, ale co mam informace a snad nekecam, tak ten zadni kardan ma ve svem stredu “hrot”, zapadajici do hardy spojky. Tzn. ze zcela hardy spojku po demontazi sroubu horizontalne nevytahnes a zpet nezasunes novou. Musis kardan v jeho ose ke spojce pohnout na prevodovku, abys hrot vysunul a mas hardy dole. Netusim co dal povolit, aby si docilil onen pohyb vysunuti hrotu na kardanu ze spojky-asi dle pohledu ze spoda to lze pochopit ty moznosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...