Přejít na obsah

Startovani vozu kabelama


jani7

Doporučené příspěvky

Cau, pomerne cerstvy uzivatel plugin hybridu. Mam Octavii iV PHEV dva mesice.

 

Minuly vikend jsem trochu narazil kdyz jsem chtel pomoct kolegum nastartovat auto a nevedel jsem kam kabely pripojit :/

 

U stareho auta jsem to delal desetkat ale tady se tvari konektory + a - kompletne zaizolovane oranzovymi plastovymi konektory.

 

Mozna hloupy dotaz, muze hybrid startovat pomoci kabelu jine auto, pripadne byt sam nastartovan? Nekdo zkusenost kam kabely pripojit?

 

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jo moc pekna odpoved, ses potreboval vyjadrit co.

..Ze by podivat se do manualu bylo to prvni co nas napadlo? 
 

Jsou tam k tomu dva odstavce obecnych pokynu + na +, - na kostru a dva obrazky ze kterych nejde nic poznat..

 

Prosim o odpovedi pokud mate nekdo zkusenost k veci, diky. 
 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, co přesně je v návodu, ale když jsme řešili vybitou 12V baterii, tak jsme otevřeli pojistkový box v motorovém prostoru, kde je kolík pro + a - je kousek od pojistkového boxu, jako u konvenčních motorů. Po zapojení nabíječky se auto probudilo a mohli jsme nastartovat (se zapojenou nabíječkou).

Jak to je se startováním skrze kabely, to nevím jistě, ale ty dva kolíky jsou napojení na 12V baterii umístěnou někde v prostoru kufru, tak bych řekl, že se může startovat přes kabely, ale ruku do ohně za to nedám.

Divím se, že to není tedy popsané v návodu

Editováno: , autor: Krosta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, jani7 napsal:

Jo moc pekna odpoved, ses potreboval vyjadrit co.

..Ze by podivat se do manualu bylo to prvni co nas napadlo? 
 

Jsou tam k tomu dva odstavce obecnych pokynu + na +, - na kostru a dva obrazky ze kterych nejde nic poznat..

 

Prosim o odpovedi pokud mate nekdo zkusenost k veci, diky. 
 

 

Zanech nejapných poznámek, za ty roky jsem tady zažil mnoho zbytečně založených témat, kdy se stačilo jenom podívat do návodu. Kdybys to napsal rovnou, že tam nic moc není, nikdo by se na to neptal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A mohu se zeptat, jaký je v tom rozdíl? Jestli chci Octavii PHEV startovat přes kabely nebo pomocí ní startovat přes kabely? Konektory jsou furt stejné. Ať už tak či onak, dotazem je, kde jsou póly. To nemění nic na věci, zda bude Octavie PHEV ta, co pomáhá startovat, nebo potřebuji pomoci nastartovat :) 

 

Ale chápu, že dotaz je toho rázu, co píšete Vy. Každopádně nemyslím si, že by v tom byl rozdíl :)  

 

K 12V baterii se u Octavie PHEV nedá snadno dostat bez nutnosti rozebrat prakticky celý kufr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak ten elektrický systém funguje a proto bych byl v tomto případě opatrnější a toho návodu se držel. Nevím jak se těch 12V vyrábí, jestli klasicky, nebo přes nějaký měnič z napětí z akumulátoru pro hybridní systém (jak moc ho můžu zatížit), nevím jak moc je vybitý akumulátor na autě, kterému chci pomoct.......

 

Editováno: , autor: Petr L.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale vždyť je to v tom návodu uvedeno. Stačí číst. Nastartuje buď spalovací … nebo  elektrický. Návod jednoznačně počítá s oběma variantami.

Já opravdu nechápu, co stále řešíte.

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přečti si to pořádně. Je to návod na zprovoznění Octavie iV PHEV pomocí 12V z jiného vozu, Buď je ten vůz se spalovacím motorem (tak se má nastartovat), nebo s elektrickým nebo hybridním pohonem (pak se má zapnout elektrický pohon).

V tomto návodu opravdu nevidím jak nastartovat pomocí funkční Octavie iV PHEV jiné vybité auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi si len treba zvyknúť na jazyk akým je písaný manuál. Sú jasne vyznačené body pre pripojenie kostry a +12. Ak sú na nich krytky tie sa dajú dolu. Pripoja sa vodiče ako je vyobrazené. Ak pomocou svojej octavie štartujem tak zapnem motor či už spaľovací alebo elektrický a po pár sekundách štartované auto. Nie je to žiadna raketová veda :)))

 

Editováno: , autor: danno1771
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to vidím jak jsem psal výše, někdo to vidí jinak. Pokud by to startování šlo použít obousměrně, mělo by to být hned v první větě toho návodu napsané. Že je na tech svorkách v motorovém prostoru 12V z AKU co je v kufru je jasné, jen nevím parametry toho AKU, nevím jaký výkon ten elektrický systém dá. Pokud to někdo použije na nastartování jiného vozu, klidně to může fungovat, ale taky se při tom může něco pokazit a pak je otázka jak by se k tomu Škodovka stavěla, pokud by majitel řekl co s tím dělal.

Editováno: , autor: Petr L.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a kde by mali byť tie svorky, keď je bateria v kufry? :))) Automobily, ktoré majú AKU v kufry majú taktiež také svorky v motorovom priestore a niektoré ich majú, aj keď majú AKU v predu. Nie je za tým, žiadna raketová veda. A ako hovorím, jasnejšie to už výrobca nemohol napísať, v tom návode je všetko popísané tak aby keď to podľa toho spravíš si niekoho naštartoval alebo teba naštartovali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Petr L. napsal:

Já to vidím jak jsem psal výše, někdo to vidí jinak. Pokud by to startování šlo použít obousměrně, mělo by to být hned v první větě toho návodu napsané. Že je na tech svorkách v motorovém prostoru 12V z AKU co je v kufru je jasné, jen nevím parametry toho AKU, nevím jaký výkon ten elektrický systém dá. Pokud to někdo použije na nastartování jiného vozu, klidně to může fungovat, ale taky se při tom může něco pokazit a pak je otázka jak by se k tomu Škodovka stavěla, pokud by majitel řekl co s tím dělal.

Souhlas s @danno1771Hledáš v tom zbytečnou vědu. Je úplně jedno, jaké auto startuješ. Pokud by to výrobce chtěl omezit, tak by to tam uvedl. V návodu se však mluví obecně o vozu s vybitou baterií.

 

Na tom prvním obrázku je pouze ilustrativně popsáno pořadí připojení kabelů. Na druhém obrázku pak svorky pro připojení kabelů na Octavii iV PHEV, tj. kostřící bod (-) v motorovém prostoru, a (+) pól baterie v pojistkovém boxu. Žádné krytky netřeba sundávat.

 

Krok č.1 (podle typu vozu)

Nastartujte motor pomocného vozu a nechte ho běžet na volnoběh (platí pro vůz se spalovacím motorem).
nebo
Zapněte elektrický pohon pomocného vozu (platí pro vůz s elektrickým motorem).

 

Krok č.2 (bez ohledu na typ vozu)

Nastartujte vůz s vybitou 12V autobaterií. Pokud motor vozu s vybitou 12V autobaterií do 10 s nenastartuje, zkuste znovu startovat přibližně po 30 s.

 

... a tímto definitivně končím účinkování v této diskuzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 roky později...

Pre vsetkych mudrlantov a chytrolinov ktorym od zaciatku bolo hned vsetko jasne a lincovali autora otazky, ktory sa len pytal jednoduchu prakticku vec, a to, ci je mozne hybridnym vozidlom v pohode startovat cez startovacie kable ine NE-hybridne vozidlo so spalovacim motorom. Prikladam odkaz do navodu na strankach volva, ktore vyraba hybridy uz o poznanie dhlsie ako skodovka, ale to je v podstate uplne jedno, ci skoda, ci volvo, toyota alebo cokolvek ine. Zakladne principy si myslim ze platia asi vsade. Pre mudrych odporucam upriamit pozornost na to "Dolezite upozornenie" hned pod prvym obrazkom! 
Tu je odkaz na spominany navod:

https://www.volvocars.com/cz/support/car/v60-recharge-plug-in-hybrid/article/f1df148bc7f01a62c0a81f6f0b6b960e_5c13df35c8f21349c0a8cc8e55b58dba_ae124cd678fb1dafc0a801512e00424c


Na strankach volva najdete rovnake navody aj na mild hybridy a full hibridy a v zasade pre ne plati to iste.

Da sa teda obecne odporucit, ak mate hybridne vozidlo, ci uz full/plugin/mild hybrid, NIKDY pomocou palubnej 12V baterie a palubneho elektrickeho systemu NESTARTUJTE klasicke spalovacie auto pomocou startovacich kabelov. Tie mozete maximalne pouzit na ozivenie vasej vybitej 12V baterie a nasledne vam hybridny system umozni nastartovat vase vybite PHEV auto, za predpokladu ze vysokonapatova trakcna hybridna bateria je OK. Pretoze start samotneho motora tam uz zabezpeci motorgenerator hybridneho systemu. Teoreticky je mozne pomocou hybridu takto ozivit aj ine hybridne vozidlo s vybitym palubnym olovenym 12V aku, ale toto si treba radsej overit u vyrobcu alebo v autorizovanom servise. Ale principialne by to tiez nemal byt problem.


A teraz si dovolim moju laicku uvahu o startovani cez kabely. Ak sa budem v niecom mylit, prosim kludne ma opravte. Ako vlastne prebieha proces startovania pomocou startovacich kabelov na klasickych ne-elktrickych vozidlach? Zakladny postup, ako si ho ja pamatam je taky, ze prepoja sa dve vozidla kablami, pricom sa ponecha po urcitu kratku dobu nastartovany motor beziaceho auta, aby sa trochu ozivila bateria vo vybitom vozidle. Nasledne sa na nastartovanom vozidle zvysia otacky povedzme na uroven 2000-2500 a moze sa pristupit k pokusu o startovanie vybiteho vozidla. To by malo stacit k pretoceniu a naslednemu startu motora vybiteho vzidla.

Co zafunguje pri tomto procese? Podla mojho neodborneho nazoru 3 dolezite elementy. Trochu ozivena bateria nefunkcneho vozidla + vitalna nabita bateria beziaceho vozidla + "relativne silne" alternatorove dobijanie pri zvysenych otackach beziaceho vozidla. Tri vykonne elektricke zdroje zaberu sucasne. Ak je vsetko ostatne OK, tak hotovo.
 

A tu je cely kamen urazu. Na hybridnom elektrickom vozidle jednak absenduje vykonny 12V oloveny akumulator, pretoze tieto elektrifikovane auta maju maly nizkokapacitny oloveny 12V akumulator ktory ne-startuje spalovaci motor, ale sluzi iba k zaloznemu napajaniu palubnej elektroniky v dobach kedy nieje ativovany hybridny system. Su to spravidla male 30-Ah olovene baterky jednoduchej konstrukcie stavane len na malu prudovu zataz. Ziadne silverDynamic, powerFrame, alebo podobne modifikacie clankov pre vysoke prudove zataze. Mala kapacita v kombinacii s malou prudovou zatazitelnostou.

Druhy a este vacsi problem je absecia silneho alternatoroveho dobijania. Hybridne vozidla jednak 12V alternator vobec nemaju, a hybridny system nasmiesto toho disponuje len relativne "slabym" menicom napatia pre dobijanie nizkokapacitneho zalozneho 12V aukulatora. Tento menic nemusi a ani nieje stavany na prudovu zataz pre startovanie spalovacieho motoru, ani na rychle dobijanie "silneho startovacieho" 12V akumulatora, ktory tam vlastne vobec nieje.
 

Z toho mi ciste laicky vyplyvaju dve veci. Hybridne vozidlo vobec nemusi poskytnut dostatok 12V energie cez startovacie kable na pretocenie napr. studeneho naftoveho motora. Zaroven takato nadmerna prudova zataz moze poskodit dobijaci system hybridneho vozidla, co moze byt aj fatalna porucha na hybridnom elektrickom systeme. U volava uz vieme ze "mozno" dojde len k prepaleniu nejakej ochrannej poistky. Ale urcite to nieje taka ktou si uzivatel kedykolvek sam vymeni. A u ostatnych znaciek? Dobrodruhom a chytrakom, ktorym je hned vsetko jasne a nehladaju v nicom ziadnu raketovu vedu, odporucam pribalit kvalitne startovacie kable do svojich PHEV vozidiel. Urcite sa im niekedy na nieco zidu.
 

Ak mate hybrida s malou 12V bateriou, alebo aj cisto elektricke vozidlo, pokial mozem oporucit, vyvarujte sa startovaniu klasickeho spalovacieho auta cez startovacie kable.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...