Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Presne toto popisovali vo Svete Motoru, ako moznu slabinu u Hyundai i30 1.4 T-GDI. Ze je tam velmi tenke tesnenie, alebo dokonca papoerova membrana ( nepamatam presne ). Ktora moze casom pustat palivo do oleja, a bude hrozit znicenue motora, kdeze kontaminovany olej strati mazacie schopnosti. Nikdy som o takom niecom dovtedy nepocul. A ono je to asi tu, len nie u Hyundai, ale u Skod 😉

 

Kazdopadne je fajn, ak ti to nadobro opravili a odztranili zavadu.

Upraveno od Kubo22

  • Autor

Budem mesiac kontrolovať hladinu oleja a potom napíšem či olej "nepribúda".

 

 

 

 

Skor by som sa bal co to spravilo s motorom. Ta 0w20 vela nemaze a nariedena benzinom uz vobec, ale zase mas umyty motor z vnutra :D

 

Skor sleduj ci ti to nezere vela oleja. 

Proč by neměla mazat😄Podle tvý úvahy čím hustší olej tím víc maže,takže nejlepší pro motor je jedině vazelína👍

Upraveno od das_auto

Z hladiska posobenia na 2 plochy, bude ta vazelina lepsia ako ten olej, pac na jej vytlacenie bude treba viac sili, tak ze ano hustejsi olej maze lepsie, aj hrubsia vrstva.

Tak ci tak olej zriedenyz benzinom nemaze, to je hlavna pointa. Kor na motore kde kluka ma minimalne vole a piest maximalne. 

V 8. 5. 2022 na 17:54, cosby napsal:

Teď mám doma Scalu 1.0 TSI a zahřívá se rychle,i v městském provozu benzín nepřibýva ale je to i tím,že motor má najeto 6000 km a je je léto, motor i olej se rychleji ohřívá. Kolega má Subaru Levorg a má stejně problémy. V létě vcelku v poho,v zimě odsává co měsíc  olej a neléva nový. Jinak jak jsem psal,mám info z Honda servisu a bojují s tím taky. Bohužel je to daň za vysokotlaké vstřikování u TSI motorů.

Jinak...za 17 km se olej v chladném období nezahřeje natolik aby se z něj vypařil benzín. Nepleťte si zahřátí vody a oleje,to je sakra rozdíl

 

 

 

 

No olej se zahřeje od motoru stejně jako chladící kapalina a dříve než chladící kapalina, bude tam logicky nějaká přímá úměrnost. Já v zimě používám zimní clonu a pomáhá to, zahřeje se to dříve.

Upraveno od osobne

před 1 hodinou, atlan napsal:

Z hladiska posobenia na 2 plochy, bude ta vazelina lepsia ako ten olej, pac na jej vytlacenie bude treba viac sili, tak ze ano hustejsi olej maze lepsie, aj hrubsia vrstva.

Tak ci tak olej zriedenyz benzinom nemaze, to je hlavna pointa. Kor na motore kde kluka ma minimalne vole a piest maximalne. 

Hustota nerovná se viskozita, viz obyčejný kuchyňský olej, který je jednoznačně vazčí (viskoznější), ale bude plavat na vodě, protože má nižší hustotu než voda. A to s tou vazelínou... vazelína má taky změnu viskozity v teplotě, takže v zimě buď nejde utrhnout, nebo v létě odteče. Kdo zná mazací body V3S, ví co to je za peklo, pokud se nedá multigrade mazivo (něco W něco). Ale hlavně, vazelína jde použít do nějaké "rychlosti" vzájemného pohybu ploch, tipuju jednotky až desítky cm/s. U benzínového je střední pístová rychlost víc jak 8 m/s (a to je střední, nikoliv maximální). Může následovat věta o kluzném mazání, které se chová dost jinak, než obyčejné tření.

Atlan rozhodně není přímá úměra čím je olej řidší,tím míň maže.To je ten hlavní rozpor.

@bouchy souhlas, ale není právě že ta střední pístová rychlost zároveň maximální, směrem k úvratím se rychlost pístu zpomaluje.

Vy to tak vyřešíte 🤣🤣🤣

 

Pokud je benál v oleji, poruší se tím jednoznačně souvislost (soudržnost) olejového filmu a průser je na světě. 

před 9 hodinami, one-z napsal:

@bouchy souhlas, ale není právě že ta střední pístová rychlost zároveň maximální, směrem k úvratím se rychlost pístu zpomaluje.

Střední pístová rychlost je průměrná rychlost mezi úvratěmi. viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Střední_pístová_rychlost nebo tady https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/technika-motocyklu-5.-cast-motor-3339.html i s výpočty a grafy v Excelu.

 

Maximální rychlost bude (podle mého názoru) blízká obvodové rychlosti klikového hřídele. Při zdvihu 76 mm a 6000 otáčkách to bude cca 24 m/s. Těch výše uvedených 8 m/s se dost málo, mně to vyšlo pro  zdvih 76 mm a 6000 otáček 16 m/s.

Upraveno od McMatej

Díky za vysvětlení :) Dlouho jsem žil v omylu, dlouho... 

  • 9 měsíců později...
  • Autor

Po roku od výmeny čerpadla a oleja je všetko v poriadku. Olej sa udržuje stále na Maximálnej hranici , záhadne po roku prevádzky motor nezožral Skoro nič.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.