Přejít na obsah

O4 Sportline (klasický podvozok) R17 vs R18


Tindalos

Doporučené příspěvky

Čaute kúpili sme novú Oktávku v sportline ale s klasickým podvozkom. Mám tam momentálne 17-ky disky ale rozmýšlal som, že by som na ne na zimu obul zimáky a na leto kúpil nejaké pekné R18. Aké máte skúsenosti s 18-kami ? Písal som už na iné fórum, kde skoro všetci písali, že je to hlúposť, bude to búchat a podobne. Je to 2.0 TDI 110kW. Neviem ako je to v Česku s cestami, ale jazdilo by sa v tom prevážne mesto/okresky a občas dialnica, čiže kvalita ciest nič moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bouchat to na špatné silnici bude, ale bude to kvůli vlečce vzadu a je jedno, jestli tam budeš mít obuté 17´, nebo 18´ kola. U O4 mají gumy vyšší profil oproti O3 (225/45 R18 vs 225/40 R18), takže bych se u klasického podvozku 18´ nebál, že tam oproti 17´ bude nějaký diametrální rozdíl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, Rapid1.0 napsal:

ale bude to kvůli vlečce vzadu

Ta je automaticky vždy? Nenřeší se to už podle výkonu? Protože do Sportlinu můžeš dát i 140kw benzín a tam bude určitě už víceprvek ne?

 

Každopádně 18" kol bych se nebál... 17ky jsou hrozný balóny, určitě si polepšíš vzhledem a nepohoršíš na komfortu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl v čem přesně? V ceně? Asi ano. V pohodlí asi taky, protože profil 60 už bude jak jezdit na lodi :)

 

Já asi nebudu tak "útočný" ( ;)) )jako kolega nademnou. Nicméně ani já plecháče moc nemusím. To auto to hrozně shodí vzhledově (tím spíš sportovně laděnou verzi) a koukat se od listopadu do dubna na hnusný kola by se mi asi nechtělo. Nicméně z ekonomického hlediska to asi chápu. Koukni se do TP, jaké tam máš možnosti kol nejsem si teď jistý, jestli jsou 16" pro Sportline vůbec homologované.

 

Já bych to udělal jak jsi naznačil v prvním příspěvku - ty z fabriky přezul na zimu, letní kola prodal (budou mít vzorek odhaduji okolo 6mm tak to by nemusel být problém střelit) a na léto koupil nějaké pěkné 18" (ať už origo, nebo nějaké jiné značkové) a k tomu funglovky letní gumy R18. 

 

Plecháče se dávají na Active, ne na Sportline :) 

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bolo mi hned jasné, že budete zhrození :D Ono my sme predtým mali len Fabie, takže plecháče na zimu bola klasika vždy a bola to skôr len taka rečnícka otázka lebo na tak peknom aute by som do toho asi nešiel no :D

No a v TP mám, ako som písal, 205/60 a buď 7,0 alebo 6,5"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo je na Sportline vlastne sportline?

ja mám objednanú Style s balíkom Sport a sú tam automaticky 18" kolesá a znížený podvozok o 15mm. A tiež jednoduchá náprava pretože 150k benzín.

Ale budem vedieť až za ca 14 dní.

 

Inak na terajšom a predchádzajúcich autách od roku 2009 - ale to má hodne iný podvozok jazdím - 245/45 R18" leto a 225/50 R17" zimu. Je to úplne v pohode. Aj zima na 18" je OK.

úzke 16" na zimu sú prežitok z čias, keď bývalo na cestách snehu a pneumatika sa potrebovala "prehrabať" na asfalt. Toto je už úplne inak.  205-ka 16" bude mať podstatne menšiu styčnú plochu než 225-ka R18" - t.j. horší záber v snehu, horšie brzdenie

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Quote

úzke 16" na zimu sú prežitok z čias, keď bývalo na cestách snehu a pneumatika sa potrebovala "prehrabať" na asfalt. 

Neviem kde byvas, ale ja v zime toto riesim pravidelne kazde rano ked je snehova sezona a snezi, hlavne ked pluh odhrabe cestu. Tento rok suvislo asi mesiac a pol. A to byvam na sidlisku...

 

V kazdom pripade suhlasim ze plechove 16" na auto tohto typu nepatria, ale tiez rozmyslam nad zimnymi mensimi alu diskami ako letnymi. Zalezi vsak co bude v technicaku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O4: R18: 225/45, R19: 225/40

O3: R17: 225/45, R18: 225/40, R19: 225/35

 

Rozdil ceny 18/19” napr: 

PIRELLI P7 CINTURATO (P7C2) 225/40 R19 - 3696kc

 

PIRELLI P7 CINTURATO (P7C2) 225/45 R18 - 3323kc

 

Na profilu 40 oproti 45 je auto tvrdsi, ale nic strasneho (zkusenost s VW se std. tlumici).  Kdyz budu chtit plovouci lod pro tchana co prejede kazdou diru, tak mu tam dam profil na 60, ale pro krasu se musi trochu trpet😉

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

49 minutes ago, Tomas_cz1 said:

O4: R18: 225/45, R19: 225/40

O3: R17: 225/45, R18: 225/40, R19: 225/35

 

Rozdil ceny 18/19” napr: 

PIRELLI P7 CINTURATO (P7C2) 225/40 R19 - 3696kc

 

PIRELLI P7 CINTURATO (P7C2) 225/45 R18 - 3323kc

 

Na profilu 40 oproti 45 je auto tvrdsi, ale nic strasneho (zkusenost s VW se std. tlumici).  Kdyz budu chtit plovouci lod pro tchana co prejede kazdou diru, tak mu tam dam profil na 60, ale pro krasu se musi trochu trpet😉

 

Diky a nevieš náhodou ceny u škody za komplet disk aj pneumatiku od nich ? Napríklad https://eshop.skoda-auto.sk/sk_SK/kompletne-letne-koleso-perseus-18-pre-octavia-iv/p/5E3601012AA máš za 306€ komplet a disk samotný je za 190€ a tie pneumatiky som našiel za nejakých 150€ kus, čiže od škody priamo je to lacnejšie ako kupovať elektrón a gumu osobitne, len neviem, ako je to s cenou u ostatných diskov, keďže ceny pneumatík na webe nemajú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, Tomas_cz1 said:

Kupoval jsem 4ks nove zabalene Perseus (celoantracit) pres inzerat za 800€. Jinak komplet v tomto pripade vychazi lepe nez disk&pneu zvlast. 

Aj som si myslel, že to u nich výjde lepšie. A prosím ťa keď už spomínaš ten antracit... tie disky čo si môžeš zvoliť v konfigurátore a sú antracitové (napr. Perseus, Vega, Braga u scouta a podobne) oproti tým diskom, čo sú na eshope a tiež antracitové vyzerajú oveľa modrejšie, kdežto tie antracitové disky na eshope sú skôr šedé, to je iba nejaká chyba renderu toho modelu v konfigurátore a tie disky vyzerajú v realite viac šedo alebo to čo je v konfigurátore antracitové je nejaký iný model než antracit na webe ? Ak je to nejaký iný model, dá sa to tiež kúpiť osobitne u predajcu ? Respektíve existuje ešte nejaký konfigurátor alebo model viewer alebo čo ja viem čo, kde sa dajú pozrieť aj ostatné disky čo sú na eshope tak, ako by vyzerali na tom aute, či len musím dúfať, že to čo si kúpim bude vyzerať ako v mojej predstave ? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

19 kola nejsou extrém, jsou akorát :)) Zrovna jsme řešili s ženou jaké kola na zimu a shodli jsme se na Taurusech, protože menší kola s vyšší gumou by vypadaly nic moc a pokud nechceme stejné jako máme letní (Altair), tak na výběr moc není. Nevím jeslti máš na tom sportlinu DCC, ale s nima jsou i 19 krásně pohodlné. Jen mě překvapila cena pneumatik - rozdíl třeba u Alpine5 je ~1500/ks, to už je na sadě znát :).

 

EDIT: Už vídím, klasický podvozek, tak to nedokážu posoudit, ale 225/40 je pořád relativně dost vzduchu pro pohodlnou jízdu :)

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ide aj o cenu, nakoľko tie 19ky už celkom dosť veľa stoja + by som musel zapisovať do TP a nikdy som to nerobil, čiže to by zas boli vybavovačky :D Každopádne pôjdem do škody popýtať sa na cenu a uvidím, ale tie Bragy sú podľa mňa aj priateľky tiež veľmi pekné.

Ak má niekto skúsenosť s 18 vs 19 bez DCC tak dajte vedieť :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...