Srpen 31, 20232 r Držím palce tvému vývoji a nezapomeň se pak podělit s výsledným řešením jako inspiraci ostatním 👍
Září 7, 20232 r Tak konečně jsem měl chvilku na úpravy. Zatím testuji pouze na služebním. Aktuální "konfigurace" je: - dva pruhy Mirelon tloušťka 3cm a šíře 2x 7cm zarovnané na střed. Střed beru tu bílou tyčku. Výška desky 28cm - vnější strany jsou opět mirelon tloušťka 2cm a šíře opět cca 7cm. Výška desky 28cm - nahoře jsem směrem k zádům seříznul všechny desky do dlouhé postupné spičky, aby na opěradle nebyl znát ostrý přechod hrany mirelonu. - aby se drátěný rošt nebořil do mirelonu, tak jsem mezi desky a rošt dal slabý konerec - tvrdou stranou k roštu. - do oček kde jsou pružiny jsem připevnil drát 1,4mm a tím jsem rošt stáhnul proti příliš hlubokému pohybu vzad. Nakoupil jsem i podsedákový molitan, ale ten bude příliš měkký. Opěradlo teď tvoří: potah - vyhřívací dečka - originální molitan - mirelon - koberec - rošt - zpevňovací drát Výhoda je rychlá instalace (do dalšího vozu to bude po vyladění pár minut), cena (mirelon mám zadarmo, 60cm drátu, koberec zadarmo). Sedadlo je v bederní části více vystouplé (ne viditelně, ale při posedu), příjemně tužší (mirelon) a tolik se neprohybá (hlavně díky drátu). Zatím jsem s tím jel dnes do práce 30km a vypadá to dobře. Včera jsem po vyndání všeho zkusil do sedadla sednout jen tak a je to zásadní rozdíl. Obyčejná sedadla MR2019 najeto na služebním 72tisíc km. Mám 190cm a cca 105kg.
Září 7, 20232 r Dobrá práce. Škoda, že jsi tu seskládanou a seřezanou vložku nevyfotil před vložením pod potah, jak hodně je to masivní. Docela mě bude zajímat i životnost potahu s touto vložkou, protože víme, jak umí švy zlobit i bez ní.
Září 8, 20232 r Super práce. Až budeš dělat finální verzi do svého Rapida, nasdílej víc fotek 👍. Ten dodatečný drát bych volil alespoň s bužírkou, nebo jej obal textilní páskou nebo samolepicím kobercem, ať nevznikají nějaké pazvuky.
Září 11, 20232 r Tak poslední úprava byla vyndání toho zpevňovacího drátu. Zpevnil bederní část až moc. Výsledek je zatím velmi dobrý. Proto jsem se odhodlal dodělat tuto "finální" verzi do svého Rapida. Stačí tedy desky Mirelonu. - dvě desky o tloušťce 3cm, šířce 7cm a výšce 28cm jsem od 20cm "zkrojil", kdy na konci délky ve 28cm mají tloušťku 1cm. Tyto desky jsem nacpal pod rošt na střed - dvě desky o tloušťce 2cm, šířce 7cm a výšce 28cm jsem od 20cm "zkrojil", kdy na konci délky ve 28cm mají tloušťku cca 0,75cm. Tyto desky jsem nacpal pod rošt na kraje vedle vnitřních desek. - přez všechny desky jsem dal slabší koberec (skelnou stranou k roštu), aby se rošt časem nezařezával do Mirelonu. - čtyři ocelové kroužky, kde jsem odřezal uchycení potahu jsem olepil páskou co jsem lepil plastové části interiéru, aby nevrzaly třením. Cena materiálu nula. Pokud víte, co tam máte dát a jaké rozměry, tak instalace pár minut a na sedačce to na pohled nepoznáte. Nic nepoškodíte. Vyhřívacích deček se vůbec nedotknete a vyhřívání je beze změny, protože materiál přidáváte až mezi molitan a rošt. Nebýt vyhřívání i v opěradle, tak jsem uvažoval nechat si na míru u čalouníka udělat molitan simulující bederní opěrku, ale to padlo, když bych mohl poškodit vyhřívání. Výsledek je zpevnění bederní části sedačky. Víc bych tam už nedával. Možná si tam někdo přidá víc, ale to už je na vkusu každého soudruha.
Květen 26, 20241 r @miklisek Když tak přemýšlím nad dlouhodobějšími dojmy z upravených opěradel a nad fotkami z mojí realizace, tak se asi nevyhnu ještě jedné rozborce/ sborce. Co mi vrtá hlavou, je asi docela patrné z fotek. V původním stavu je rošt hezky v linii s oky pro závěsné pružiny v rámu. Po té mojí úpravě tomu tak není. Rošt je nahoře vykloněný směrem k zádům a dole naopak od nich, a to je při sezení trochu cítit. Ono to vyloženě nevadí, ale je to prostě při sezení cítit a není to úplně příjemné. Budu muset patrně dole na svislých drátech naohybat háky a doplnit 3. šikmou pružinu. Zároveň nahoře hned pod rámem naohybat mírný odskok a prohnutí, jako to má Tiguan / Vento na foto z návodu v úvodu vlákna 🤔
Květen 26, 20241 r Autor Já takto tu třetí pružinu instalovanou mám. Bez ní bych řekl, že má bederní opěrka poloviční funkci. Její zvednutí se částečně maří v prohnutí roštu vlivem odporu molitanu.
Květen 27, 20241 r Přesně tak, při včerejších popojížďkách jsem se podrobněji soustředil na posez v opěradle a jen si potvrzují domněnky z fotek. Nad bederní opěrkou cítím jakoby mezeru v opoře zad. Naopak v oblasti lopatek, kde má být opěradlo volnější cítím tlak toho vyklenutého roštu. Sice nejde o nic hrozného, ale až na to najdu čas, zkusím toto upravit a udělat lépe ten rošt v dolní i horní části. @miklisek Jak jde prosímtě ohýbat ten svislý drát roštu? Mám v paměti, že ty dráty byly pěkně tvrdý, kalený. Skoro bych se bál při tom ohýbání o cca 135°, že mohou prasknout. Nebyl u tebe nějaký problém při ohybání?
Květen 27, 20241 r Autor Strach jsem měl spíš při ohýbání těch horních krátkých háků, já právě to dělal asi opačně, že jsem nechal ty spodní velké a řezal a ohýbal jsem nahoře. S velkým rádiusem, co dole může být, nebudeš mít problém. Vzal bych to třeba přes nějaký šroubovák, ne ve svěráku ostrý ohyb. Upraveno Květen 27, 20241 r od miklisek
Červen 24, 20241 r Tak jsem konečně dokončil realizaci zamýšlených úprav roštu opěradel u obou předních sedaček. Podrobnější návod a postup jsem rozepsal ZDE ve svém vláknu. Ono to původní řešení vůbec nebylo špatné. Dlouho jsem se chlácholil, že pro doladění nemá cenu vše zas kompletně rozebírat, ale po této úpravě je znát prostě pohodlnější posez 😊. Pro srovnání 3 fotky - řešení z výroby, prvotní řešení bederní opěrky z června 2022 a poslední je doladěné řešení z nynějška. Upraveno Červen 24, 20241 r od tom01
Duben 30Dub 30 Po 14tisících km ve služební Scale, jsem si výztuhu ještě trochu upravil, kdy jsem do spodní části přidal další mirelon. Po celé šířce ve výšce asi 6cm a tloušce 1,5cm. Sedačka je teď mírně tužší v nejspodnější oblasti ,kde je "kříž". V sobotu mě čeká asi 270km , tak snad se povedlo.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.